[WN] [HK]Startende westernruiters?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

storrum

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-14 15:46

quibje

Re: [Centraal]Startende westernruiters?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-14 16:01

Mariska_3

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-14 19:49

Ik zie dat er meer nieuwelingen zich melden. Dan kan ik ook nog.
Ik ben mariska, 49 jaar en heb jaren geleden rijles gehad op een manege. Met als enige doel om ooit samen met mijn dochters te kunnen rijden. Uiteindelijk gestopt met lessen en jaren niet of nauwelijks gereden.
Maar dan komt er een 8 jarige ruin in mijn leven.

Ik ben alles opnieuw aan t leren met meer plezier dan ik ooit verwachte.
Ook spannend, ben minder dapper dan de dochters, maar ik overwin mezelf nog steeds.

De buitenrit op t strand afgelopen weekend was t toppunt. Begonnen op een huurpaard maar na een half uur overgestapt op onze eigen ruin. Vanaf dat moment alleen nog genoten!

Op naar het volgende doel met onze Travis.

_Hedi
BKB 2025 winnaar 3D

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-14 20:39

Heel leuk Mariska! Mijn moeder is ook ooit om die reden begonnen met rijden maar ze heeft het nooit echt onder de knie gekregen. Ook een paar keer gevallen van onze haflinger. Inmiddels rijd ze al 4 jaar niet meer en gaat ook niet meer beginnen vrees ik. Nu komt ze me voortaan aanmoedigen :)

NathalietjeB

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-14 21:30

MarcR schreef:
NathalietjeB schreef:
ik denk dat ik mij hier ook wel mag komen melden.
mijn naam is nathalie en ben 28 jaar en heb een mini paardje aangezien ik niet meer mag rijden vanwege mijn rug.
heb altijd dressuur gereden en heb vroeger een paar lessen western rijden gevolgd.
ik ga mijn eerste les showmanship at halter bij starnmeer volgen en onze eerste showmanship at halter wedstrijd doen.

ik wil mij gaan verdiepen in de halter klasses omdat ik ivm met mijn rug niet meer mag rijden.
dus ik wil nu met mijn mini paardje mee gaan doen aan de halter klasses.

ook hier loop ik op sendra's maar ik blijf er helaas maar blaren van krijgen -O-

Een volgende uitdaging voor jou en je paardje kan in hand trail zijn, de trail obstakels doen met je paard aan de hand.

Volgens mij is dat een leuke uitdaging voor ons

Annekexxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-14 22:39

Leuk, Mariska!
Op het strand... Nog maar 1 keer gedaan met een huurpaardje dat dit gewoon was.
Ik kijk zo uit naar de eerste strand-rit met mijn paardje!

Vandaag koppige merrie op een kort buitenritje. :-) en daarna grondwerk en paardjes gewassen.
En mijn nieuwe kobaltblauwe touwhalster met beige leadrope met kobaltafwerking heeft meteen al dienst gedaan.
Wat is sorrel Dix mooi met blauw :-)!

Vanavond eens gaan kijken bij een nieuwe westernranch (nog niet af) vlakbij (5min met trailer). Leuke mensen, toffe sfeer!
Én er zijn inmiddels 8 van de minimum 12 deelnemers ingeschreven. Hopelijk kan de opleiding western riding (Syntra) doorgaan! Nog 4 te gaan...

Mariska_3

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-14 08:21

Ach Hedi, echt goed zal ik waarschijnlijk ook nooit worden maar op onze superbrave trav kom ik een heel eind.

En ja Anneke, op t strand is echt iets om naar uit te kijken. Was echt genieten.
Jammer alleen dat de golven aanvallen;-) Trav schoot een meter achteruit.

Annekexxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-14 18:06

Ik hoop een strandrit te kunnen maken op een dag dat er niet gek veel wind is, om die reden. :-)

Owja, ik had gisteren de paardjes gewassen na het werken... en ik merkte een erg gezwollen 'tepel' van Lya's uier. (Lya gaat richting de 20) De linkerkant is dubbel zo dik (of groter) dan de rechter.
Ik hang natuurlijk niet zo heel vaak ONDER mijn pa z'n paard en weet dus ook niet hoe lang dat daar al zit.
Mijn vriend (die af en toe op Lya 'leert rijden' in de piste) zei dat ie het enkele dagen geleden ook al had gezien. Dus een insectenbeet kan ik jammergenoeg al schrappen.
Ze ziet er absoluut niet ziek uit, is erg levendig en eet goed, straks eens temperaturen - maar ik vrees dat het ook geen ontsteking is. Ze heeft er ook geen pijn aan als ik er aan kom... Ik hoop dat ik niet het ergste moet vrezen... Straks check ik nog eens.

Annekexxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-14 05:36

Kan alweer eens niet slapen.

De veearts is gisteren geweest voor Lya en er bleek gewoon water in het gezwollen deel van de uier te zitten. Dit zou nu opgelost moeten zijn. Normaalgezien niets ernstigs.

Ik ben zelf op wandeling geweest met een vriendin en haar doodbraaf paardje (4,5 jaar en pas tweede keer op buitenrit en nergens bang voor - super!).
Helaas heeft Dix me de hele tijd uitgedaagd, uitgetest en stout geweest. Dit doet ze plots sinds woensdag.
Opeens op een prachtig recht stuk niet meer verder rechtdoor willen. Enkel nog achteruit... De berm in, de gracht of de beek in zelfs! En ze weet dat ik op een gegeven moment wat bang word (om niet in de beek te belanden). Na een kwartier gezeik achteruit (als het aan haar lag, zou ze een kilometer achteruitgestapt zijn of gewoon diep (gevaarlijk) de beek in), uiteindelijk zelfs moeten afstappen en aan de hand ging ze mak als een lammetje mee. Dus nergens bang voor! Dit was niet eens huiswaarts!! Zelfs als het andere paardje van haar wegdraafde (echt alles geprobeerd!), zei ze 'foert, ik niet'.

Echt NIET leuk! Ze lijkt me echt uit te willen testen. Geen idee waar dat vandaan komt ineens! Ze mag 2x per week op buitenrit, een keer lessen en dan nog een keer thuis rijden en in tussentijd grondwerk (wat goed gaat). Begrijp er niets van! :-( Vind het zo jammer...
Moest dit even van me afschrijven... Maar misschien zijn we niet de beste match. (Zij test uit en ik ben heb niet altijd genoeg zelfvertrouwen. Ik wil een bomproof paard zonder kuren!) Ze heeft gewoon een consequente ruiter nodig. Ze bokt niet, wil niet wegrennen of zo en is daarna gewoon weer met de losse teugel te rijden, ook in galop... Vreemd!!
:-(
Soms is ze zaaaaalig braaf en is iedereen jaloers op d'r. Helaas woensdag en vrijdag niet.

Wat nu? :-(

Mariska_3

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-14 08:36

Dat is vervelend Anneke. Ik merk dat Travis al anders reageert als ik er met een beetje spanning op ga zitten. In de bak gaat het dan prima maar buiten moet vooral bij mij de knop om. Fijn als er dan dochters bij zijn die mij corrigeren!
Maar ik kan me je gevoel helemaal voorstellen.
Travis test niet uit maar voelt mijn spanning en neemt deze over. Zodra ik ontspan, doet hij dat ook.
En dochterlief ziet minder gevaar en stapt sowieso relaxed op. Zij heeft hem altijd zo rustig...jaloersmakend soms.

Annekexxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-14 13:05

We zullen zien wat het morgen op buitenrit geeft...

Warboel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-14 14:56

Balen Anneke. Ik was denk ik heel kwaad geworden :=

Ik heb gister weer gereden sinds het auto ongeluk 2 weken geleden :)
Het ging niet helemaal zoals ik wilde... Na het rijden veel last van m'n nek vooral en hoofdpijn.
Had maar een half uurtje rustig aan gereden, veel stappen, rustig jogje en chill galopperen. Geen stops, niet spinnen. Maar toch last helaas. Wel lekker gereden verder, Fritz was braaf :)

xLianneZorro

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-14 17:44

Wel lekker om dan weer te kunnen op stappen! :)

quibje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-14 17:58

vandaag voor de eerste keer op scar gezeten zonder zadel
ze vond het heel spannend, wilde ook niet aanstappen _O- dan liep ze achteruit

Annekexxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-14 17:40

Warboel: rustig aan doen... komt wel weer goed. Maar neem vooral je tijd. :-)
Quibje: Ik ben niet zo'n heel grote zonder-zadel-durver. Al zou 'k wél graag een barebackpad hebben.
Laatste keer zonder zadel begon de buurman NET op dat moment met de slijpschijf (of ander luidruchtig materiaal)... en dat heb ik geweten... vanop de grond ;-).

Ik heb zondag met pa en een andere dame een buitenrit van dik 3 uur gedaan.
En ja hoor... Dix begon na eventjes alweer met haar streken.
Deze keer heb ik me uiteraard wél kwaad gemaakt. (Niet als in 'langdurig', maar gewoon heel even een tikje van pa's zweep op de kont. En mevrouw bokte niet eens, ze begreep dat ze zich aanstelde en ging enkele seconden later wél weer door.)
Ik ben absoluut geen zweepjesfan, maar ze heeft dit een 4-tal keren geprobeerd: stoppen, niet meer vooruit willen, enkel nog een (prachtige) rollback en achteruit... Na enkele keren een kleine, maar kordate 'PETS', begreep ze dat koppig zijn en zich aanstellen, niet hielp en daarna was ze weer de lieve Dix, de rest van de rit.

Dussss... besluit: ze test me gewoon uit.
Misschien hebben jullie wel een beter idee ipv met het zweepje? (Ik heb normaal ook geen zweepje bij me en werk daar eigenlijk nooit mee.) :-s

Oh ja, zaterdag gaan mijn vriend en ik misschien voor het eerst naar Athurs... Moet je vooraf bellen of is ie altijd open op zaterdag? Ooooh, ik ben benieuwd. (Na goed nieuws van de verzekering -ongeval van 3,5jaar geleden-, kunnen er wel wat paardencadeautjes af.) :-D

_Hedi
BKB 2025 winnaar 3D

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-14 19:15

Tikje met de achterkant van je split reins? :)
En Arthur moet je meestal even mobiel bellen volgens mij.. Ik heb hem op zaterdag ook eens gebeld hihi.

Sheeltje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-14 19:22

ja ik geef ook af en toe tikje met einde van mn teugels echt ideaal als ik het net niet red zegmaar:) heb nog geen sporen dus soms loopt ze door me heen dan helpt het als ik toch af en toe zweepje heb maar zo min mogelijk heb zaterdag les echt spannend:):)

NathalietjeB

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-14 19:33

hier mijn eerste showmanship at halter les gehad nu druk thuis aan t oefenen op t lopen en de hand houding

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-14 19:33

Gaat er hier iemand zondag naar de All Breed/DAWRA in Woudenberg?

NathalietjeB

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-14 19:38

nop ga hier dit weekend naar de end of the summer show bij starnmeer

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-14 19:39

Dat is voor mij te ver weg...Woudenberg is 20 min. :D Ga fotograferen!

NathalietjeB

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-14 19:42

ik hoop dat er ook fotografen aanwezig zijn op de show bij starnmeer :D anders moet ik maar ff mijn eigen fotograaf meesleuren

xLianneZorro

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-14 10:03

Voor mij is beide ver helaas... :')

NathalietjeB leuk zo je eerste les! Hoe heb je hem zelf ervaren? :)

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-14 11:08

Ik heb heerlijk in het zonnetje gereden!!!
En hij was zo braaf!!! :+:
Ik hoefde na een paar keer bumpen + teugelhulp helemaal geen teugelhulp meer te geven! Hij ging laag met zijn hoofd en bleef daar op alleen een paar keer licht bumpen. :D :D
Achterwaarts ging na een paar keer ook zonder teugeldruk. :):)
Linkergalop was iets minder, paar bokjes maar dat heb ik verder zo gelaten, was zo tevreden met de rest!!

Kijk mijn knappe kerel nou!! <3
Afbeelding

Sheeltje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-14 11:59

oeh nice foto van woody:):)