[WN] [HK]Startende westernruiters?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Marlou_

Re: [Centraal]Startende westernruiters?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-14 16:36

Welkom blaze!

Leuk om te lesendat je les leuk was janneke!
Mondy jij hebt het ook nog over Simon? Wie is dat en waar zit hij?

Ik wil dus western gaan rijden met mijn eigen pony. Nou kan mijn pony net zo goed niks van western maar wel heel leergierig. Is het lastig om met goede begeleiding je pony zelf om te scholen? Gaat dat goed of is dat nog een hele uitdaging?
Ik heb nooit echt heel serieus dressuur gereden dus dressuur hulpen zitten er ook maar half half op, maar dat is meer omdat ik het zelf niet zo veel aan vind ;-)

araber

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-14 16:41

Stertke met je ongeluk ik hoop dat het snel beter met je gaat!

Hoop nieuwe hier! Gezellig

_Dressage

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-14 20:02

Welkom Blaze!

Jannekje, ja ik heb hoeven :Y)
Hahah dat is gewoon plat denk ik :-p

NathalietjeB

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-14 20:04

mag ik hier even inbreken met mijn vragen ...??

ik zag via via een leuke wedstrijd voorbij komen bij trainingsstal starnmeer end of summer show.
maar nu heb ik mij en mijn mini (ja mini paardje) in een dolle bui na aanvraag bij evelien of t goed was opgegeven voor de showmanship at halter.
want ik weet dat t een halter klasse is en t leek mij dus een leuke uitdaging om eens aan mee te doen.

maar wij zijn complete beginners er in dus ik kom maar even om advies vragen.
wat moet ik aan/dragen?
hoe werkt showmanship at halter?

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-14 00:32

Toen wij er stonden gaf Evelien nog lessen gericht op de wedstrijd in de weken vooraf, ook showmanship at halter. Kun je haar meteen vragen hoe en wat met kleding en wat je moet doen wordt geoefend. Onze zoon heeft toen meegedaan met zijn shet, was heel leuk! ( is alweer 7 jr geleden )

Annekexxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-14 19:36

Hier zijn ze al van 8u deze ochtend bezig om de (kleine) piste opnieuw aan te leggen! :-)))
Nog steeds bezig momenteel....
16m op 34m ongeveer. (Niet echt standaard maten, maar we gebruiken gewoon de ruimte die we hebben voor de weide, vlak achter onze tuin.)
Ik heb nu al zin om te rijden!!!!

Jannekje7

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-14 12:22

En, is-ie klaar Anneke? Het is heerlijk weer om te rijden dit weekend!

Brittneyx

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-14 13:05

ik heb donderdag ook weer les gehad, ging super goed lesgever was tevreden :j

ik heb om de 14 dagen les. Tijdens die 14 dagen heb ik altijd problemen en gaat niets goed, kom ik in de les gaat alles perfect :')

Sheeltje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-14 15:37

Afbeelding

Lekker weekend in Schoorl echt genieten wat weertje heerlijk rit gemaakt morgen weer naar huis fijne weekend allemaal;)

Annekexxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-14 17:04

Brittneyx: typisch, ik ken dat gevoel ;-).
Paarden kunnen rare wezens zijn. En we passen onze hulpen uiteraard dubbel zo goed en duidelijker toe, in de les.

Jannekje: yes, ze is eindelijk klaar, toch 2 dagen werk (gisteren van 8 tot 20u). De basis voor de nieuwe extra schuilstal achteraan op het gras is ook gelegd. (Aw mijn rugje... Wat heb ik toch een super-pa!!)
Momenteel dus een heel goeie bodem: onderste laag is stevig en vast, daarboven een dikke 6cm gespoeld mooi, zuiver zand en afwatering naar de beek achteraan. Ik ben zo benieuwd!! Straks uittesten... Heb ze nu eerst even laten verkennen (én rollen) ;-).
De eerste mest is ook al geraapt haha.

Sheeltje: heerlijk! Morgen een buitenrit met mijn pa en nog 2 vrienden van hem. Zálig, dit weertje!!!

Brittneyx

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-14 09:13

Wat leuk sheeltje!

Dat dacht ik ook Annekexxx, dus heb er eens op gelet om niet extra mijn best te doen maar het bleef het zelfde resultaat :')
Hopelijk bevalt de nieuwe piste! (Kan ook bijna niet anders ;)

Annekexxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-14 14:34

Afbeelding
De bodem ligt nog een ietsje te zwaar... Maar dat zal niet zo lang meer duren. :-)

Vanmorgen heerlijke buitenrit gemaakt.
Eerste half uur een pittige hengstige merrie en daarna een superpaardje. Ze moet er altijd even inkomen. ;-)

_Dressage

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-14 16:42

Fijn hoor Anneke! Ben jaloers op je!
Heb je stalling bij huis?

Annekexxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-14 16:48

Aan de rechterzijde zie je mijn ouders hun huis en achter die boom het mijne (onzichtbaar). De foto is genomen van aan de 2stallingen met tussenin zadelkamer/hooi-opslag en een overdekt stuk om te wassen (helaas geen warm water) of te poetsen.
De linkerzijde wordt een grasstrook voor de winter en achter de linkerbomen ligt een brug naar de grasweide waar de paardjes gescheiden staan.
Heerlijk hier, momenteel vanop de tuinstoel met de piste voor m'n neus.
Maar allemaal met dank aan de papa (ook een paardenliefhebber). We delen de kosten.

Djowel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-14 22:41

een nieuwe westernfanaat meld zich :wave:
heb altijd engels gereden en ben nu ergens beland waar ik 2 pony's mag bijrijden. de een is nogsteeds western getraind en daar kan alleen western op gereden worden en de ander is omgetraind en daar kan nu engels op gereden worden. Nu ik er wat langer loop en het westernrijden echt van dichtbij heb gezien heb ik besloten dat ik ook heel graag western wil gaan rijden! heb het idee dat het ook veel beter bij me past :) tot nu toe zijn alleen de ideeën er en heb de vraag voorgelegd bij de vrouw waar ik bij rijd of zij me de basis beginselen wil leren en wil ook graag western gaan lessen :)
kortom.. grootse enthousiaste plannen en kan niet wachten tot ik ze uit kan gaan voeren *\o/*

_Hedi
BKB 2025 winnaar 3D

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-14 09:28

Leuk Djowel! Welkom :D

_Dressage

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-14 12:36

Klinkt heeeeerlijk Anneke! Om trots op te zijn!

Welkom Djowel!

Blaze_C

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-14 12:46

Annekexxx: ziet er goed uit! En wat een luxe de paarden aan huis!

xLianneZorro

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-14 18:59

Oooo meiden jullie gaan zooooo snel! :+ Ben een tijdje niet zo actief geweest excuus, zie dat er ook veel nieuwe leden zijn, welkom! :)) Ik ga zo een beetje terug lezen!

xLianneZorro

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-14 19:02

Blaze_C schreef:
Hallo allemaal, hier nog een nieuweling!

Ik ben Chantal, 26 jaar en ben sinds kort weer begonnen met western rijden.

Ik heb tot mijn 17e western gereden en ben er toen mee gestopt ivm mijn studie. In de jaren daarna is het er helaas door omstandigheden niet meer van gekomen.
De afgelopen 2 jaar heb ik weer een aantal wedstrijden bezocht en uiteraard begon het weer te kriebelen :o ... Een maand geleden dan ook maar de stap genomen om weer te gaan lessen. En wat is het weer genieten 8-) !!

Heb je een eigen paard? Of les je gewoon? :D

Djowel schreef:
een nieuwe westernfanaat meld zich :wave:
heb altijd engels gereden en ben nu ergens beland waar ik 2 pony's mag bijrijden. de een is nogsteeds western getraind en daar kan alleen western op gereden worden en de ander is omgetraind en daar kan nu engels op gereden worden. Nu ik er wat langer loop en het westernrijden echt van dichtbij heb gezien heb ik besloten dat ik ook heel graag western wil gaan rijden! heb het idee dat het ook veel beter bij me past :) tot nu toe zijn alleen de ideeën er en heb de vraag voorgelegd bij de vrouw waar ik bij rijd of zij me de basis beginselen wil leren en wil ook graag western gaan lessen :)
kortom.. grootse enthousiaste plannen en kan niet wachten tot ik ze uit kan gaan voeren *\o/*

Leuk man! Geniet er lekker van! :)) Waar in Drenthe woon je? :D

Jannekje7 schreef:
Hier ook een nieuweling! Ik ga vanmiddag een proefles western rijden.
Ook ik heb jaren en jaren "engels" gereden. Als meisje begonnen op de manege, maar vooral heel veel op verzorgponies gereden. Dressuur is mijn ding niet, springen vind ik geweldig, maar ben er erg slecht in (ondanks een paar privélessen die ik heb genomen). Dan heeft t verder weinig zin om in de bak te rijden, dus met de verzorgponies vooral lekker buiten gereden.

Nu ben ik door geld- en tijdgebrek sinds 2 jaar helemaal paard-loos. Maar dit weekend bij t NK western gaan kijken en pff, dat begon verschrikkelijk te kriebelen! En western is wel iets waar ik graag les in zou krijgen! En aangezien ik weer werk heb.... vanmiddag mn eerste westernles!!
Heb allemaal filmpjes op youtube zitten opzoeken, helemaal onder de indruk van een bepaalde gast die paarden natural beleert enzo! Maar nu een beetje nerveus voor vanmiddag, ik heb een hoop "slechte" gewoontes om af te leren!

Leuk detail: mijn vriend wil ook leren paardrijden! Dus als deze instructrice ons bevalt, gaat hij ook western rijden! :D

Heel fijn dat je les goed ging! Ook fijn dat alles lekker duidelijk en rustig word uitgelegd! Leuk als je vriend ook gaat rijden! :)) Mooi samen ritjes maken haha

xLianneZorro

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-14 19:03

Marlou_ schreef:
Hoi!

Mag ik me ook aansluiten?

Ik ben Marlou en ben 26 jaar. Ik heb altijd "dressuur" gereden met mijn pony maar zo leuk vinden we het nog steeds niet ;-)
Altijd ben ik al op zoek geweest naar een andere hele nieuwe uitdaging en altijd al gedroomd over western maar steeds niet van gekomen.
Nu wil ik gaan kiezen voor lol met mijn knol en genieten van het paardrijden!

Ik heb 10 oktober een afspraak bij Arthur's western store om zadels te gaan passen, ik ga daar met mijn pony naar toe.
Verder ben ik ook nog een beetje aan het oriënteren op instructie gebied ;-) Ik zie dat er in mijn omgeving wel het een en ander zit dus dat komt wel goed. Iemand die mij een goede basis kan leren en ik kijk nu al uit naar de heerlijke buitenritjes. Als ik nu een buitenrit maak in dat huis van een dressuurzadel van mij krijg ik na een uur al rugpijn!

Ik ben heel benieuwd en ik kijk er erg naar uit!

Nog een nieuwe! := Welkom! Hopen dat je een mooi zadel vind!

@Anneke! Mooiebak! :D
@Sheeltje Heerlijk zo een buitenrit zeg, knap peerd!

xLianneZorro

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-14 19:04

quibje schreef:
welkom en leuk dat het jullie zo goed bevalt

Hoe was het Cowgirl weekend? Ben er zo benieuwd naar!! Zijn er ook ergens foto's? :D

vigo_is_lief

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-14 20:12

Halloootjes!

Ik wat langgg geleden ook in dit topic maar had toen even lang niet op bokt gezeten hahaha
Maar ik denk ik laat weer eens wat van me horen :)
Ik had mijn paard de basis van dressuur gereden en na een jaar ben ik overgestapt op western. Heb toen een jaartje les gehad en toen ongeveer een jaar niet meer, maar ik wil het weer lekker overstappen en les gaan zoeken :D

xLianneZorro

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-14 09:10

Gave kruising! :)) Die western set staat hem gaaf

Samy24

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-14 10:01

Heeft er hier iemand tips tegen een stoelzit? ik heb hier heel erg last van bij westernzadels :(