[WN] [HK]Alle westernruiters bij elkaar, kletsen maar! #2

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

LilCromedGun

Re: [HK]Alle westernruiters bij elkaar, kletsen maar! #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-20 01:14

Hoi allemaal. Toch een tijdje terig weer. Ik wil een kleine update geven over mijn quarter Lil Cromed Gun van Gunners Crime Son ( Colonels Smoking Gun x Beautiful Crome) x Lil Dancing Queen (Lil Ruf Peppy x Sailors Dance). En ondanks de gouden bloedlijnen en zijn potentie om 75+ te halen. Heb ik hem toch de dressuur in gereden na zij prestaties in de reiningsport. Momenteel loopt hij thuis op Z dressuur niveau en enkele oefeningen voor de hogere sport. Ook hebben we het springen ontdekt en na 2x springen red hij makkelijk een meter. In het parcours 80 cm en dus BB. Voor de afwisseling rijden wij veel buiten en dit doet hem zo goed! Ik weet dat niet ieder het er mee eens was om zo'n mega goed paard Engels te gaan rijden. Maar hij uit zich nu in alle klasses op goed niveau na vele complimenten en ruiters uit alle takken van de sport die verliefd op hem zijn geworden door zijn mega veelzijdigheid en super karakter, heb ik een droom gevonden, ik wil de Quarter en de Paint meer in the picture gaan brengen. Dermate van "oudere" of "showsmart" paarden om te gaan scholen. Net zo veelzijdig maken en een forever home te gaan brengen. Ik hoor steeds meer mensen die zeggen op zoek te zijn naar " het onmogelijke paard" en als ze het omschrijven, omschrijven ze die van mij

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-08-20 14:40

Heb je nog foto's van je Quarter in dressuur outfit? :D

Het is rustig hier...iedereen laat zijn paarden lekker staan denk ik? ik spuit alleen af, hij vond het heerlijk. Gewoon inclusief deken lekker zeiknat.

Als je wil rijden moet je om 06.00 op je paard zitten, dan is het nog te doen qua temperatuur.

Leo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-20 15:20

Wij doen alleen dit:
Afbeelding

En Rock neemt dat heel serieus: zwemmen doe je all the way, helemaal koppie onder.

Afbeelding

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-08-20 15:25

Dat heb ik helaas niet in de buurt.

Noisy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-20 15:55

Ik ook niet, dus dan maar zo
Afbeelding

Lagonda

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-20 16:01

De rivier is hier helaas 20 minuten wandelen, dat trek ik al niet meer :+

Ze hebben op stal hier zo een ding aan de muur gehangen die je normaal in de tuin zet voor de planten. Gaat zeg maar heen en weer met meerdere stralen water.

Paard er onder gezet zodat die snapte wat het was. Daarna bleef die er lekker staan _O-

Hier zie je nog een beetje de waterstralen
Afbeelding

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-08-20 16:01

Das ook lekker!!

Em_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-20 19:42

Bellatrix schreef:
Dat heb ik helaas niet in de buurt.

Bij het Wekeromse zand zit wel wat water :) maar is wel op een paar km afstand voor jou denk ik (voor mij ook) en in dit warme weer is elke km een km te ver helaas..

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-08-20 19:50

Ik heb geen idee hoever dat voor mij is. Maar alles langer dan 10 min stappen is te ver nu.

Em_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-20 20:17

Bellatrix schreef:
Ik heb geen idee hoever dat voor mij is. Maar alles langer dan 10 min stappen is te ver nu.

Is ongeveer 4 km voor jou geloof ik. Helaas!

Yinthee
Amadeus <3

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-20 21:23

Lekker zeg Leo! Leuk ook dat Rock zo fanatiek is, haha!

En de rest ook lekker met water aan het spelen, heerlijk nu!

Helaas hier ook geen zwemplek in de buurt en verder doen we maar zo min mogelijk :') Komt eigenlijk wel mooi uit dat het te heet is om te rijden want heb nu toch even wat minder tijd.
Vanaf volgend weekend zou het weer wat koeler worden :j (en volgens de voorspellingen ook gelijk weer een hele hoop regen, dat is dan weer jammer _O-)

Vrijbuiter34

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-20 12:08

LilCromedGun schreef:
Hoi allemaal. Toch een tijdje terig weer. Ik wil een kleine update geven over mijn quarter Lil Cromed Gun van Gunners Crime Son ( Colonels Smoking Gun x Beautiful Crome) x Lil Dancing Queen (Lil Ruf Peppy x Sailors Dance). En ondanks de gouden bloedlijnen en zijn potentie om 75+ te halen. Heb ik hem toch de dressuur in gereden na zij prestaties in de reiningsport. Momenteel loopt hij thuis op Z dressuur niveau en enkele oefeningen voor de hogere sport. Ook hebben we het springen ontdekt en na 2x springen red hij makkelijk een meter. In het parcours 80 cm en dus BB. Voor de afwisseling rijden wij veel buiten en dit doet hem zo goed! Ik weet dat niet ieder het er mee eens was om zo'n mega goed paard Engels te gaan rijden. Maar hij uit zich nu in alle klasses op goed niveau na vele complimenten en ruiters uit alle takken van de sport die verliefd op hem zijn geworden door zijn mega veelzijdigheid en super karakter, heb ik een droom gevonden, ik wil de Quarter en de Paint meer in the picture gaan brengen. Dermate van "oudere" of "showsmart" paarden om te gaan scholen. Net zo veelzijdig maken en een forever home te gaan brengen. Ik hoor steeds meer mensen die zeggen op zoek te zijn naar " het onmogelijke paard" en als ze het omschrijven, omschrijven ze die van mij

Wat ontzettend gaaf zeg! Heb je foto's van hem in een dressuurpakkie?

Hier ook geen water in de buurt dus ik heb ze vanmorgen afgespoten. Ben van plan van de week naar het strand te rijden in de avond. De trailer staat onder het afdak en blijft lekker koel.

CBarrelracer

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-20 18:07

bloed heet hier, hebben ook flink wat gedaan weer.
paardjes hebben lekker vrij want we zijn druk met de achter tuin bezig met bestraten.
ook heb ik een wagen gekocht die ik op dit moment helemaal aan het schoon maken ben en klaar maken ben voor naar belgie.
Afbeelding
op dit moment maar plek erin voor 1 paard maar ga kijken of ik m kan ombouwen voor 2 paarden.
het is een oude bedrijfs wagen van een bedden winkel die de vorige eigenaar gekocht heeft voor zijn reining paard voor wedstrijden en nu heb ik m over genomen met de bedoeling dat uiteindelijk djoline en lito erin kunnen.
maar voor nu gaat de trailer er nog achter waar ze in gaan mee naar België

justkid

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-20 10:50

Ik doe helemaal niks met Elsie, ze heeft hittevrij en ik ook 8-) Ik hoop zo op een hele bak regen straks... het is hier zo droog, alles verdort, ik ben bang voor bosbrand.

CBarrelracer

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-20 11:30

justkid schreef:
Ik doe helemaal niks met Elsie, ze heeft hittevrij en ik ook 8-) Ik hoop zo op een hele bak regen straks... het is hier zo droog, alles verdort, ik ben bang voor bosbrand.

ja inderdaad hier ook alles uitgedroogt, mag niet sproeien dus heb maar bij de action een druppel slang voor in de tuin gekocht en deze onder de overkapping bij de paarden gehangen voor een beetje afkoeling, slang hoeft minimaal aan wat wel fijn is

Paint_Lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-20 18:27

Hier ook niets behalve douchen...

Gister pootje laten baden in onze privé vijver
Afbeelding

En afgelopen zondag naar het ven geweest op 20min stappen, manlief heeft Gentle gereden en ermee gespeeld in het water en ik heb de hele club (14 paarden en ruiters) vast mogen leggen op de gevoelige plaat :)
Afbeelding
Afbeelding

Van mij mag het af gaan koelen want warm weer is prima maar deze hitte kan ik dus echt niet tegen, lang leve airco in huis :D

Flip

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-20 15:44

Jaaa super mooie foto's had je gemaakt Lonneke! Ik ben er blij mee, heerlijk dat zwemmen! En Gentle was super vraag op dat ene momentje na :D

Beetje jammer van dit weer dat ik sinds 3 weken sliding plates heb, maar ze nog niet echt heb kunnen uitproberen. Maar sjors is wel over zn water angst geen gelukkig na 2x zwemmen

Paint_Lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-20 20:39

Aw Flip, voor je het weet is het weer normaal en kan je sporen gaan trekken in onze bak(ken).... kom ik mee doen _O-

En nogmaals graag gedaan! Was erg leuk om te (mogen) doen :)

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-08-20 10:24

Kijk nou hoe mooi! <3

Afbeelding

Noisy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-20 10:25

Prachtig! Je hebt nu wel echt je maatje gevonden geloof ik hè?

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-08-20 10:36

Ja dat hoop ik echt! :+:

Em_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-20 11:03

Bellatrix schreef:
Kijk nou hoe mooi! <3

[ Afbeelding ]

Leuk marlies!

CBarrelracer

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-20 12:20

wat een prachtige foto @Bellatrix

Retjethorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-20 15:11

Prachtige foto Marlies!

Ik heb me alweer een tijdje niet meer laten horen hier... De twee Criollo's zijn inmiddels al 5 weken thuis en 3 paarden is toch merkelijk meer werk dan eentje. :') Druk druk druk dus, maar ze zijn het zo hard waard! <3
Afbeelding

jumpyhorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-20 16:06

Wat fijn dat ze thuis zijn <3
Bellatrix wat een prachtige foto!
Van mijn kant ook een tijdje stil geweest... veel gebeurd in de afgelopen dagen haha

Ik heb er sinds gisteren een nieuw familielid bij :+:
Afbeelding
Frosty liby, sommigen zullen haar vast wel kennen! 17jarige frosty chic olena x peppy san can merrie, ben helemaal verlieft op haar <3

Verder gisteren ook mijn eerste clinic met Hartje meegedaan, ze was heel braaf. Enkel sidepass... had ze geen zin :=

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Maar voor de rest alles heel makkelijk kunnen doen, moon had me al 4x vermoord met de aanblik van het parcours alleen al

Ennn deze kleine drummel is vanochtend gespeend. Ging heel makkelijk en zonder stress!
Afbeelding