[WN] [HK]Startende westernruiters?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Warboel

Re: [Centraal]Startende westernruiters?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-14 19:17

Nee ik heb nog geen rijbewijs. Hij was idd van m'n ouders.
De garage waar hij nu staat en ook vandaan komt snapte niet hoe m'n vader de deur open gekregen had, ze hebben nog geprobeerd maar hij gaat nu écht niet meer open :=

Wel echt fijn Aleeneh, zal een hele opluchting zijn :)

Annekexxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-14 19:25

Goed dat er niets gebroken is, Warboel.
Hopelijk voel je je snel weer helemaal beter! Genoeg rust nemen.
Idem voor Aleeneh.
(Ik heb ook een 'donder' gedaan vlak voor het weekend en ik voel het nog in mijn heup, onderrug en knie.
Maar ach, we zijn niet van suiker - gaat wel weer over.) ;-)

Ik ben al een aantal dagen aan het helpen bij een vriendin met een 2-jarige die ontzettend bang is om uit de weide door het hek te komen (recht de paddock in). Eén keer ze daar is, gaat 't beter, vandaag na heel wat zelfvertrouwen-kweken bij het paardje, is ze voor 't eerst ook door de poort het erf op gewandeld (eng, eng, die nieuwe ondergrond). Terug op de weide is dan weer een extra moeilijkheid.
Elke dag oefenen dus nu... (Ze heeft een trauma doordat ze als veulen is blijven haken aan de omheining en deze een stuk heeft meegesleurd in paniek.)
Alle tips welkom. ;-)
(En intussen blijf ik de dvd's van Clinton Anderson en Warwick Schiller bekijken.) :-)
Ach, weer een grote vooruitgang vandaag én je kan haar op 3 dagen tijd intussen overal strelen.

Warboel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-14 10:56

Dames we hebben een geluk bij een ongeluk, we krijgen alles terug wat we voor de auto betaald hebben. Echt een meevallertje, we kunnen een leuke toet terugkopen. :)

Sadira

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-14 10:57

Oooo wat fijn! *\o/*

Warboel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-14 11:02

Jaa echt heel fijn. Het is jammer van onze leuke blauwe toet maar hij mag niet meer rijden. Helemaal total loss, ook technisch. Ze gaan nu een opkoper zoeken want de voorkant had bijna geen schade, dus de motor enzo kunnen ze nog goed gebruiken. Daarna gaat toetje naar de sloop.
We hebben altijd in ouwe barrels rondgereden, en nu hadden we een jonge auto van 6 jaar, rijden we 'm binnen een maand total loss :')

Samy24

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-14 11:03

hoi allemaal !

ik heb het topic nog maar net gevonden.

ook ik ben bezig met de overstap te maken, ik heb altijd dressuur gereden ( lees op manege rondgehobbeld) het western spreekt mij al langer aan, kende hier en daar wel een westernruiter en af en toe wel wat uitleg gekregen maar heb mij nooit echt aan overstap gewaagd (had in een opwelling wel al een zadel enz gekocht :p ) Tot enkele maanden terug.

Er kwam een nieuwe mevr toe op stal met een fantastische quarter, na een tijdje elkaar beter leren kennen en van het een kwam het ander, veel gaan opzoeken en veel uitleg gekregen, quarter ging na een tijdje ook op training en ook daar ben ik regelmatig mee naartoe gegaan en er zelfs enkele keren opgekropen.

Ondertussen zijn wij van stal verhuizd ( mevr. en ik ) en staan onze paardje nu samen, en krijg ik de kans van die mevr. om met haar paardje te rijden, ik krijg elke dag begeleiding en veel uitleg.

ondertussen ook met mijn 20 jarige merrie begonnen met de basis helemaal van 0 en ze vind het fantastisch ! ze werk weer super goed mee en ze heeft echt plezier in het nieuwe dingen leren.
Mijn paard is er veel sneller mee weg dan ik :p
heb ondertussen ook al een paar echte lessen gehad.

Het is wel veeeel moeilijker dan ik dacht, ik hoor nog steeds van veel mensen dat western enkel met een lange teugel rijden is.. wel ze mogen het allemaal komen proberen ! :p

Er is nog heel veel werk aan de winkel, ben momenteel bezig aan de juiste zit en het sturen in stap.
ben dus een echt beginneling, maar ik vind het geweldig. Ik heb weer plezier in het rijden.

quibje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-14 11:23

welkom en leuk dat het jullie zo goed bevalt

Samy24

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-14 11:24

zondag ga ik ook voor de eerste keer mee naar een reiningwedstrijd om te kijken hoe het er daar aantoe gaat :D

_Hedi
BKB 2025 winnaar 3D

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-14 11:33

Leuk Samy! Ik ben sinds een half jaar om :) en ik ga nooit meer terug haha!

Sheeltje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-14 11:53

leuk zeg samy ben ook pas sindskort overgestapt bevalt super :) heb de 27e weer lesje ook de basis nog hihi maar pony pakt zeer snel op alleen ik nog haha:)

Samy24

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-14 12:19

het is niet makkelijk eh, mijn lesgeefster heeft ook al een paar x op mijn merrie gezeten, en alles gaat dan super vlot, ik kruip erop en het lijkt net alsof ik er voor de 1ste x op zit :p

Marlou_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-14 13:53

Hoi!

Mag ik me ook aansluiten?

Ik ben Marlou en ben 26 jaar. Ik heb altijd "dressuur" gereden met mijn pony maar zo leuk vinden we het nog steeds niet ;-)
Altijd ben ik al op zoek geweest naar een andere hele nieuwe uitdaging en altijd al gedroomd over western maar steeds niet van gekomen.
Nu wil ik gaan kiezen voor lol met mijn knol en genieten van het paardrijden!

Ik heb 10 oktober een afspraak bij Arthur's western store om zadels te gaan passen, ik ga daar met mijn pony naar toe.
Verder ben ik ook nog een beetje aan het oriënteren op instructie gebied ;-) Ik zie dat er in mijn omgeving wel het een en ander zit dus dat komt wel goed. Iemand die mij een goede basis kan leren en ik kijk nu al uit naar de heerlijke buitenritjes. Als ik nu een buitenrit maak in dat huis van een dressuurzadel van mij krijg ik na een uur al rugpijn!

Ik ben heel benieuwd en ik kijk er erg naar uit!

Jannekje7

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-14 14:17

Hier ook een nieuweling! Ik ga vanmiddag een proefles western rijden.
Ook ik heb jaren en jaren "engels" gereden. Als meisje begonnen op de manege, maar vooral heel veel op verzorgponies gereden. Dressuur is mijn ding niet, springen vind ik geweldig, maar ben er erg slecht in (ondanks een paar privélessen die ik heb genomen). Dan heeft t verder weinig zin om in de bak te rijden, dus met de verzorgponies vooral lekker buiten gereden.

Nu ben ik door geld- en tijdgebrek sinds 2 jaar helemaal paard-loos. Maar dit weekend bij t NK western gaan kijken en pff, dat begon verschrikkelijk te kriebelen! En western is wel iets waar ik graag les in zou krijgen! En aangezien ik weer werk heb.... vanmiddag mn eerste westernles!!
Heb allemaal filmpjes op youtube zitten opzoeken, helemaal onder de indruk van een bepaalde gast die paarden natural beleert enzo! Maar nu een beetje nerveus voor vanmiddag, ik heb een hoop "slechte" gewoontes om af te leren!

Leuk detail: mijn vriend wil ook leren paardrijden! Dus als deze instructrice ons bevalt, gaat hij ook western rijden! :D

Rumpleteaser

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-14 14:18

Leuk, veel plezier!

Samy24

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-14 14:36

heeft hier misschien iemand tips voor mij ? ik heb met die westernzadels heel veel last van een stoelzit, kan zijn dat ik dit vroeger ook al had maar heb hier nooit bij stilgestaan..

_Hedi
BKB 2025 winnaar 3D

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-14 14:42

Welkom iedereen! Wat word het gezellig hier :D

Mayflower_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-14 14:54

Welkom hier allemaal! :D

Jannekje7 schreef:
Hier ook een nieuweling! Ik ga vanmiddag een proefles western rijden.
Ook ik heb jaren en jaren "engels" gereden. Als meisje begonnen op de manege, maar vooral heel veel op verzorgponies gereden. Dressuur is mijn ding niet, springen vind ik geweldig, maar ben er erg slecht in (ondanks een paar privélessen die ik heb genomen). Dan heeft t verder weinig zin om in de bak te rijden, dus met de verzorgponies vooral lekker buiten gereden.

Nu ben ik door geld- en tijdgebrek sinds 2 jaar helemaal paard-loos. Maar dit weekend bij t NK western gaan kijken en pff, dat begon verschrikkelijk te kriebelen! En western is wel iets waar ik graag les in zou krijgen! En aangezien ik weer werk heb.... vanmiddag mn eerste westernles!!
Heb allemaal filmpjes op youtube zitten opzoeken, helemaal onder de indruk van een bepaalde gast die paarden natural beleert enzo! Maar nu een beetje nerveus voor vanmiddag, ik heb een hoop "slechte" gewoontes om af te leren!

Leuk detail: mijn vriend wil ook leren paardrijden! Dus als deze instructrice ons bevalt, gaat hij ook western rijden! :D

Kan mij voorstellen dat het begint te kriebelen!! Heel veel plezier vanmiddag en wat leuk dat je vriend ook wil rijden!

Heeft iemand nog een idee voor een fijne hackamore?Liefst geen natural hackamore. Ik heb nu 1 van sprenger maar mijn pony loopt er niet zo fijn op.

Jannekje7

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-14 14:55

Ik hoop het!
God, ik begin steeds nerveuzer te worden en heb pas om 18:30u les... Dikke onzin natuurlijk, het is niet zo dat ik er af ga kukelen ofzo. Meer nerveus omdat... weet ik veel, het nieuw is?
Ach ja, als ik met mn billen t zadel raak, voelt het vast weer helemaal vertrouwd :D

Mayflower_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-14 14:57

Jannekje7 schreef:
Ik hoop het!
God, ik begin steeds nerveuzer te worden en heb pas om 18:30u les... Dikke onzin natuurlijk, het is niet zo dat ik er af ga kukelen ofzo. Meer nerveus omdat... weet ik veel, het nieuw is?
Ach ja, als ik met mn billen t zadel raak, voelt het vast weer helemaal vertrouwd :D

Wat ik deed: Ik ging zonder verwachtingen naar mijn eerste les. Ik wilde voorheen ook teveel bewijzen (en niet op mijn 25e als een echte beginner overkomen :') ) maar de tweede les had ik zoiets van ' Ik hoef niet binnen 10 lessen een spin te laten zien''. En toen ging het veel makkelijker!

Jannekje7

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-14 15:02

Nouja, daar maak ik me niet eens druk om... denk ik... ik heb geen idee waar ik me druk om maak. Ik denk dat ik heel erg hoop dat ik het leuk vind en dat ik me kan vinden in de ideeën van de instructrice. Dit is de enige betaalbare mogelijkheid tot westernlessen in de buurt.
We gaan het wel zien. Ik ben verdorie 28, je zou zeggen dat ik me niet meer druk zou maken om dit soort dingen he :P

Samy24

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-14 15:09

ik heb soms ook het gevoel dat ik nog nooit op een paard gezeten heb, gewoon omdat ik het te snel wil kunnen allemaal, als ik er mij niet druk om maak gaat het ook veel makkelijker.

Ik vind de overstap wel moeilijker dan gedacht.

quibje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-14 15:11

jannekje, waar ga je lessen?

ik heb toen ik mijn paardje kocht gedacht dat ik reining wedstrijden wilde gaan doen, maar ik denk dat ik het hou op lol met mijn knol, lekker wat trail, barrel en buitenritjes maken
ik hoef mezelf eigenlijk niet te bewijzen heb ik besloten ;)

Soez

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-14 15:32

Jannekje7 schreef:
We gaan het wel zien. Ik ben verdorie 28, je zou zeggen dat ik me niet meer druk zou maken om dit soort dingen he :P

_O- _O- _O- :P

Jannekje7

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-14 15:37

quibje schreef:
jannekje, waar ga je lessen?

Proefles bij Sylvia van Grimbergen in Veldhoven.
Als back-up-optie heb ik een stal in Eersel gevonden. Maar is n stuk verder weg en wat duurder, dus zou fijn zijn als het vanavond goed gaat!

quibje schreef:
ik heb toen ik mijn paardje kocht gedacht dat ik reining wedstrijden wilde gaan doen, maar ik denk dat ik het hou op lol met mijn knol, lekker wat trail, barrel en buitenritjes maken
ik hoef mezelf eigenlijk niet te bewijzen heb ik besloten ;)

Groot gelijk! Lol is t belangrijkst toch?
Ik heb ook absoluut geen wedstrijd-aspiraties... Ik wil eigenlijk weer lekker kunnen werken aan mijn kunnen en evt in n later stadium die van een bijrijdpaardje. Enkel en alleen buitenritjes met steeds de zelfde route is voor mij toch niet uitdagend genoeg ben ik achter gekomen...

Soez schreef:
Jannekje7 schreef:

_O- _O- _O- :P

:+

quibje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-14 16:56

in sterksel zit er ook een geloof ik, toch hedi??

en wie in eersel heb je gevonden?
mag ook via pb