[WN] Opbinden van westernpaarden, nut?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

sonita

Re: Opbinden van westernpaarden, nut?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-07 21:43

futurity.....hoeveel van die futuritywinners worden er later de great sires met of zonder blessures, en hoe veel senior paarden worden dat,
procentueel gezien

Anya

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-07 21:45

tel je dan ook de psychische blessures?
Want ik vraag me af of daar onderzoek naar is gedaan.
De rollkur is ook alleen op lichamelijke aspecten onderzocht.

sarah1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-07 21:51

Oke, ik begrijp (na het nogmaals gelezen te hebben) dat wat ik geschreven heb, niet helemaal goed begrepen is. Dat is niet erg, gelukkig zijn we allemaal op bokt om te leren, onze mening te laten horen en hierover te discussiëren. Ik heb gezien dat ik mijn mening niet helemaal duidelijk heb weergegeven en wil deze graag even bijstellen/toelichten. Wel vind ik het jammer dat we wel weten hoe we onze mening moeten geven, maar niet hoe we moeten discussiëren.

Ten eerste bedoel ik met het stukje dat een paard zonder respect gevaarlijk is, absoluut NIET dat respect verkregen wordt door een paard op te binden. Ik ben het dan ook met Adrienne eens dat respect verdiend moet worden. Wat ik bedoelde is dat een paard dat zelfvertrouwen heeft, meer respect heeft voor zijn ruiter, of in ieder geval niet zal vluchten om zichzelf te beschermen. Het opbinden is, naar mijn mening, EEN van (zo vele) de MIDDELEN om een paard ZELFVERTOUWEN te geven.

Daarnaast bedoel ik ook niet dat je de eerste keer dat je op een jong paard zit, meteen tussen andere ruiters gaat rijden. Zoals uit bovengaande alinea blijkt: een paard met zelfvertrouwen zal in een onbekende of onvertrouwde situatie niet willen vluchten. Hierdoor kunnen gevaarlijke situaties voorkomen worden. Wel wil ik hierbij zeggen dat er veel paarden zijn, die schrikken van andere paarden die achterop rijden.

Hopelijk is het zo duidelijker. Zo niet dan hoor ik dat graag, vind het wel leuk om te discussiëren.

Op de laatste reacties over de futurity’s: er zijn ook genoeg amateur-ruiters die hun paard naar de futurity’s laten gaan om een leuk zakcentje te verdienen, maar hun paard verder een gedegen opleiding geven en hun paard niet over hun “geestelijke en fysieke grenzen” rijden (ook in samenwerking met een trainer).

sonita

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-07 21:58

als je checking up ,want zo heet opbinden in het echt,op een verantwoorde manier uitvoert ''oogje is genoeg'' is het later niet meer nodig om hobbelend op een jong dier dit nog met je handen te doen.
laten we maar geen topic starten over hockhobbles.

CherokeeChum

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-07 22:04

sarah1984 schreef:
Op de laatste reacties over de futurity’s: er zijn ook genoeg amateur-ruiters die hun paard naar de futurity’s laten gaan om een leuk zakcentje te verdienen, maar hun paard verder een gedegen opleiding geven en hun paard niet over hun “geestelijke en fysieke grenzen” rijden (ook in samenwerking met een trainer).

Gelukkig zij er idd nog deze uitzonderingen,want zogauw het over het financieele plaatje gaat is men gauw alle grondbeginselen in de omgang met paarden vergeten.
Rust en je niet tot een roofdier versus prooi verhouding laten verleiden....
Want dit is wat ik helaas de laatste jaren steeds vaker zie,geen respect voor het paard,maar intimidatie,dwang en druk zelfs op amateurniveau.

CherokeeChum

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-07 22:05

sonita schreef:
als je checking up ,want zo heet opbinden in het echt,op een verantwoorde manier uitvoert ''oogje is genoeg'' is het later niet meer nodig om hobbelend op een jong dier dit nog met je handen te doen.
laten we maar geen topic starten over hockhobbles.

Wat zijn hockhobbles? Nors opkijken Nagelbijten / Gniffelen

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-07 22:06

Sjah als het op proffesioneel niveau is, dat reflecteerd naar amateur Lachen want "de profs weten het toch wat goed is"

CherokeeChum

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-07 22:08

Yep....its a pity.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-07 22:10

Kluisters ??

storrum

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-07 22:10

katiavl schreef:
Sjah als het op proffesioneel niveau is, dat reflecteerd naar amateur Lachen want "de profs weten het toch wat goed is"

Amateurs kunnen er anders ook wat van... Huilen :

http://www.youtube.com/watch?v=wdkamNguH7M

CherokeeChum

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-07 22:11

@DD. Keine ahnung,vastwel...

@Storrum. Dit strekt idd ook niet tot vrolijkheid....
Laatst bijgewerkt door CherokeeChum op 31-10-07 22:16, in het totaal 1 keer bewerkt

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-07 22:13

*weet ondertussen wat hockhobbles zijn* en daar wordt je idd niet vrolijk van, ook niet als ze door mensen als Clint Anderson gebruikt worden Boos!

sonita

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-07 22:13

hockhobbles mijn lang harige vriend zijn bandjes om het paard zijn achter benen met een teugel verbonden aan meestal een scharen bitje van het een of ander. daar gaat hij lekker verzameld van lopen.

Marieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-07 22:16

storrum schreef:
katiavl schreef:

Jezus!!!
Wat afschuwelijk... daar had je wel even voor moeten waarschuwen, die zag ik niet aankomen Misselijk
Ik heb hem niet afgezien....

sarah1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-07 22:16

storrum schreef:
katiavl schreef:

Dit is inderdaad heel erg. Helaas zijn deze amateurs er ook. Hoop dat er geen vergelijking gemaakt wordt. Met dit paard zijn héle erge dingen gedaan.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-07 22:17

Clint Anderson schreef:
Hock Hobbles are a training device that fastens around the hocks of a horse. These should be used only by experienced trainers for a horse that has a head carriage problem, or who is stiff in the face from side to side.

Our hock hobbles are built stronger than most and are lined with sheepskin for protection of the horse’s legs

Wat aardig dat ze de binnenkant aan de beenkant met schapenwol bekleden. Hoe zou het paard het in zijn mond voelen elke stap???
Of zou hij daar dan ook een 'laagje' gaan kweken Boos!

storrum

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-07 22:19

sonita schreef:
hockhobbles mijn lang harige vriend zijn bandjes om het paard zijn achter benen met een teugel verbonden aan meestal een scharen bitje van het een of ander. daar gaat hij lekker verzameld van lopen.

Ze worden ook wel eens gebruikt als men een hengst laat springen op een merrie die nog niet klaar is....
Zelfs gecombineerd met praam.

Over diervriendelijkheid gesproken.....

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-07 22:21

Je bedoelt de merrie is niet hengstig genoeg of te bang voor het hele gebeuren om het toe te laten ??
In mijn boek heet dat verkrachten.

BabbieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-07 22:23

Citaat:
Amateurs kunnen er anders ook wat van... :

Even helemaal off-topic, maar állemachtig wat een stelletje idioten zijn dit zeg! Die knul ziet het paard notabene tot twee keer toe achteroverslaan terwijl hij aan het bit trekt. Dat het dan niet bij hem opkomt dat dat misschien geen goed idee is?! Gestoord Allemensen, drie keer in vijf minuten, dat arme dier! Bloos!

En het dan nog een 'wild horse' noemen....ze gedragen zich zélf eerder als wildemannen. Een willekeurig stel holbewoners zou waarschijnlijk nog beter weten hoe een paard in elkaar zit!

Lara_Silver

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-10-07 22:25

storrum schreef:
katiavl schreef:

GATVERDAMME! Is er niks te doen aan deze mensen, ik bedoel pff ik weet het is raar maar moet je bij youtube niet een paar gegevens invullen? Want deze mensen moeten de bak in, allemaal, ik ben er ziek van! Misselijk

storrum

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-07 22:27

In mijn boek ook. Wij dekken veel merries elk jaar, en als de merrie klaar is, dus hengstig genoeg, dan stáát ze. En als de merrie bang is dan zijn er óf in het verleden zulk soort dingen gebeurd, óf het is de eerste keer en dan moet je dus gewoon heel veel tijd nemen (én een brave hengst hebben...maar dat is zowiezo al een vereiste natuurlijk anders moet je er niet mee dekken...)
Maar vastbinden om gedekt te worden is not done.

Maar dit is wel erg off-topic..... Clown

Wranglerbutt

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-07 22:29

Wat een F*CKING STUPID & CRUEL IDIOTS in dat filmpje Boos!
Het woord "amateurs" voor deze botte boeren gebruiken is een belediging voor amateurs!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-07 22:31

storrum schreef:
katiavl schreef:

Wat een idioten zeg.... dit is gewoon dierenmishandeling... Stoom uit je oren

Echt idioot... Misselijk

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-07 22:34

Wranglerbutt schreef:
Wat een F*CKING STUPID & CRUEL IDIOTS in dat filmpje Boos!
Het woord "amateurs" voor deze botte boeren gebruiken is een belediging voor amateurs!

Idd. Dit zijn geen amateurs, dit zijn Neanderthalers, die zijn zo'n mooi dier niet waardig Stoom uit je oren

Lara_Silver

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-10-07 22:37

Bah die kerel past niet eens op dat iele diertje! Er moet in het verleden nog meer gebeurd zijn, ben daar maar heel zeker van, het is niet normaal dat een paard zich zo achterover laat vallen, als het een normaal leven heeft gehad en goed is ingereden is het niet normaal. Wat erg voor zo een prachtig dier...