[WN] Level indeling Wran

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

DubbelFun

Re: Level indeling Wran

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-07 15:16

Sonja schreef:
Niet nuttig. Er zijn meer leden dan Boktleden alleen. En op Bokt zijn wat fanatieke schrijvers minder fanatiek met rijden en starten. Dus wat schiet je d'r mee op?
Ik denk dat een LV meer zin heeft.
Gezien de snelheid waarin sommige besluiten ineens aangepast kunnen worden lijkt me dat dit ook iets voor op de lange termijn is/gaat worden Lachen
De "Mening van Bokt" is iig iets wat leeft onder een fiks aantal WN'ers en is niet zelden al gebleken de aanzet tot iets te zijn Haha!

ohoh... Peter heeft weer zijn Heintje pet op Clown

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-07 15:43

wat me een beetje stoort is het feit dat het nieuwe level systeem is gemaakt voor en door de ruiters die willen starten
er is lang over nagedacht en uiteindelijk is dit systeem er uit gekomen

nu moet het systeem nog in werking komen en nu moet het al weer anders omdat organisaties ineens willen samenwerken met de WRAN of wedstrijdorganisaties er blijkbaar moeite mee hebben maar dat eigenlijk nog niet kunnen weten omdat er nog nooit één wedstrijd volgens het nieuwe systeem gedraaid is

ik zou zo graag gewoon een jaar het systeem uitproberen en dan evalueren hoe het gegaan is en niet nu al van alles gaan veronderstellen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-07 15:49

Volgens mij was dat ook de bedoeling na wat op de LV besproken is, maar ik geloof dat onze voorzitter al niet eens meer in de mood is voor een LV want daar heeft 'ie geen zin aan Verward 'k Hoop maar voor 'm dat dat bijdraait voor Maart; zou best handig zijn. Je zou toch bijna denken dat je DAAR het juiste gremium hebt om mee te discussiëren en te besluiten. Tenminste, ALS je d'r vanuit gaat dat de WRAN er voor z'n leden is. Maar ik begrijp het geloof ik niet helemaal ofzo. Nog steeds te naief denk ik.
'k Denk dat ik me maar weer aan m'n eigen onderschrift ga conformeren.
'k Ga wel aan 't werk, vindt de baas ook leuk. En daarna lekker ponyrijden Tong uitsteken
Doei, doei dus wat mij betreft.

Rob_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-07 16:09

Pfffffffffffffffff Wat je niet allemaal mist als je moet werken Knipoog

Ik weet het allemaal niet meer wat wie nu wil en waarom.En eerlijk gezegt het boeit me ook niet meer.

EEN regel,de GP regel en je hebt weet ik hoeveel pagina's tekst met voorstellen en tegen voorstelllen en compromi's etcetc.

Nouja ik weet wat we gaan doen.Lekker starten met een groen paard in ons eigen level=L2.
Blijft het zoals het was dat starten we OOK in de L3 met ons groen paard.

Er is nooit echt een regeling geweest voor oude groene paarden en er is altijd een regeling geweest voor jonge groen paarden die nauwelijks werdt gebruikt.

Ik begrijp de ophef niet zo.
Tot het voorstel**rijden zonder in de prijzen te kunnen vallen*Had ik zoiets och tja whatever.
Alles wat daarna komt is volgens mij een beetje de regels aanpassen om ieders persoonlijke voorkeur tegemoet te komen.

Laat het lekker zoals het is.Ik vind het prima.

Jeddah

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-07 16:37

Jan_Trel schreef:
Soms gaan mooie dingen aan regeltjes ten gronde, dat voorzie ik ook met het levelsysteem als we voor alles en iedereen uitzonderingen gaan maken.
Gewoon starten in het level waarin je thuis hoort en mogelijk maken om buiten mededinging in andere levels te starten. Zoals al eerder aangegeven geen probleem voor de jury, je hoeft verder niks bij te houden of te veranderen. Eenvoud dient de mens, niet moeilijker maken dan strikt noodzakelijk!!

Hier ga ik 100% in mee. Waar het om gaat is dat je het je paard een paar keer "makkelijk" kan maken. Waar het imo NIET om gaat is om te "zien" hoever je bent met dat bewuste paard. Dara hoef je niet BM voor te starten en dat kan gewoon in je eigen klasse. Paard maakt het echt niks uit als ie zonder lintje naar huis gaat, maar paard maakt het wel een boel uit wanneer ie als groen dier gelijk over moeilijke lope-overs moet omdat zijn ruiter toevallig ervaren is.

Wranglerbutt

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-07 16:53

Jeddah schreef:
Jan_Trel schreef:
Soms gaan mooie dingen aan regeltjes ten gronde, dat voorzie ik ook met het levelsysteem als we voor alles en iedereen uitzonderingen gaan maken.
Gewoon starten in het level waarin je thuis hoort en mogelijk maken om buiten mededinging in andere levels te starten. Zoals al eerder aangegeven geen probleem voor de jury, je hoeft verder niks bij te houden of te veranderen. Eenvoud dient de mens, niet moeilijker maken dan strikt noodzakelijk!!

Hier ga ik 100% in mee. Waar het om gaat is dat je het je paard een paar keer "makkelijk" kan maken. Waar het imo NIET om gaat is om te "zien" hoever je bent met dat bewuste paard. Dara hoef je niet BM voor te starten en dat kan gewoon in je eigen klasse. Paard maakt het echt niks uit als ie zonder lintje naar huis gaat, maar paard maakt het wel een boel uit wanneer ie als groen dier gelijk over moeilijke lope-overs moet omdat zijn ruiter toevallig ervaren is.

OK dan! Juistem! Ja

johanna29

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-07 17:55

Tjonge jonge, wat een tekst om allemaal door te lezen!
Persoonlijk vind ik het level systeem een heel goed idee Ik zou er alleen iets aan toe willen voegen; en wel de WRAN Novice Horse klassen. Dit zou in mijn ogen een klasse zijn waarin L1 en L2 ruiters een "groen" paard mogen starten. Zodra er bv door het paard 10 punten behaald moet dit paard het volgende jaar gewoon straten in de klasse L1 of L2. Voordelen: extra start mogelijkheid voor de combinatie, extra klassen voor de organisatie en een leuk extra klassement en prijsjes. Wat mij betreft mogen ook net als in Duitsland ook de Jungpferden Prufung voor 4 en 5 jarigen in ere worden hersteld! (je zou zelf kunnen overwegen een finale in deze klassen te rijden op een NK!)

Zo en nu weer naar bed, heb een knallende hoofdpijn!

gr. johanna

PeterV

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-07 12:51

johanna29 schreef:
Tjonge jonge, wat een tekst om allemaal door te lezen!
Persoonlijk vind ik het level systeem een heel goed idee Ik zou er alleen iets aan toe willen voegen; en wel de WRAN Novice Horse klassen. Dit zou in mijn ogen een klasse zijn waarin L1 en L2 ruiters een "groen" paard mogen starten. Zodra er bv door het paard 10 punten behaald moet dit paard het volgende jaar gewoon straten in de klasse L1 of L2. Voordelen: extra start mogelijkheid voor de combinatie, extra klassen voor de organisatie en een leuk extra klassement en prijsjes. Wat mij betreft mogen ook net als in Duitsland ook de Jungpferden Prufung voor 4 en 5 jarigen in ere worden hersteld! (je zou zelf kunnen overwegen een finale in deze klassen te rijden op een NK!)

Zo en nu weer naar bed, heb een knallende hoofdpijn!

gr. johanna

Voor dit soort van ideeën en suggesties blijf ik in.
Is je hoofd pijn al over Johanna. Ach gut

Voor de rest moet maar aangegeven worden of besluiten en of aanhoudingen van, dit gezien de motivatie voor de ontwikkelingen die er zijn, gewenst zijn of niet.
Als dit niet het geval is hoor ik dat graag, scheelt mij een hoop werk en energie, begrijp mijn niet verkeerd, heb dit ook uitvoerig gePB met de andere, en gemeld dat ik nooit begrepen heb dat tijdens het ontwikkelen van plannen, waar het level systeem uit voort is gekomen, dat daarbij de nieuwe ontwikkelingen die op ons afkomen, maar in de ijskast gezet moeten worden. Plan 1 heeft een jaar geduurd, fase II, ja wij zijn alweer twee jaar verder, fase III is in mijn beleving inspringen op nieuwe ontwikkelingen en kijken of die mee te nemen zijn in het oude/nieuwe dat nog van start moet gaan.
Iets wat je nu al weet, dus kan inkoppen, waarom zal je daar niet op inspringen?????dit neemt niet weg zoals er geschetst wordt dat het jullie WRAN is, dat het ook blijft en ook altijd zal blijven.

Ik schijn sneller te gaan dan het geluid, dan wel niet voor de muziek uit te lopen, Tja zo ben ik, dwing mijn nu niet achterover op mijn stoel te gaan zitten, contra innovatie is niet aan mijn besteed, en daarvoor ben ik ook niet op die stoel gaan zitten, dit wilde ik even kwijt.

Het voorstel dat ik menig keer heb mogen ontvangen per PB, laten wij nou eerst kijken hoe het programma werkt voor wij er veranderingen gaan aanbrengen, maakt mijn overbodig, het vooruit kijken wordt mijn dan dus belemmerd in de fase voor veranderingen al überhaupt mee genomen gaan worden, dan wel niet bekrachtigd zijn.

Goed, Level programma in zijn huidige staat, sta ik ook achter in de geest van de tijd dat dit tot ontwikkeling gekomen is, maar weiger stil te zitten en mijn ogen te sluiten voor de nieuwe ontwikkelingen die er zijn, en waar op geanticipeerd dient te worden, zo zit ik in elkaar.

Het kan natuurlijk zo zijn en ook zo wezen dat toen uw stem uitbracht voor mijn als voorzitter dacht, aha weer een man voor de leden. Ben ik ook, maar dit eigelijk nog meer voor de komende leden, waar uiteindelijk de groei voor onze sport vandaan moet gaan komen.
Alle goed bedoelde plannen die gaande zijn ten spijt, ik denk dat daarin eigelijk niks veranderd is, vandaar stil staan in de groei, moet er gewoon iets structureel veranderen dat meerdere lagen van de bevolking iets gaan begrijpen van onze sport. Ons level systeem, ik bedoel het Federatie level systeem is daarvoor in mijn ogen het eerst echte gereedschap in het streven naar groei, en zal ook beter begrepen worden door de buitenstaanders die nu de info vaak ontvangen van de reeds al rijdende ruiter, trainers, maneges en verenigingen waar het in mijn beleving met name aan te danken is, dat de western sport op dit gebied een zooitje is, wat wees eerlijk, praat je met de ene vereniging is de uitleg weer anders bij de andere vereniging.

Groei van onze sport kan ook alleen maar gebeuren wanneer er een lijn in te bespeuren zal zijn, en dankzij dit level programma zal dit ook gaan gebeuren.

Neemt niet weg zoals je het ziet bij de dressuur gerichte rasverenigingen dat er toch verschillen waar te nemen zijn, maar een lijn is er zeker in te bespeuren, en binnen dit systeem zij het ook elk jaar weer de veranderingen die aangepast gaan worden aan de nieuwe tijd.

Als het systeem wat door ons nu bedacht is, al vanaf dag één niet open kan staan voor innovatie, zal er in mijn beleving dus niet echt iets gaan veranderen, en lopen wij weer achter de feiten aan. Kan het niet over mijn hart verkrijgen, iets wat ik al weet, dat daar niks mee gedaan zal geworden, misschien komt dit door mijn ondernemersgeest.

Neemt niet weg dat ik respecteer hoe er hier en daar plannen tot ontwikkeling komen, die ook inspringen op het komende level systeem, om BV de jeugd het western zadel in te krijgen, hierin zijn wij zelf namelijk ook actief. Maar uiteindelijk zal dit educatief geen meerwaarde hebben, in hoe wij het al hadden of deden, laat staan begrepen worden binnen het structureel niet begrepen worden binnen de hippische sport.

Vr Gr Peter

PeterV

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-07 07:17

Heb ik iets ergs of verkeerds geschreven in het boven staande epistel?
Was gisteren op wedstrijd, dacht echt wel een debatje om de oren te krijgen, maar nee hoor, had nog speciaal gedoucht dus daaraan kon het ook niet leggen. Tong uitsteken

Roxsanvlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-07 12:54

ik heb niet het hele topic doorgelezen, dus als ik iets dubbel vraag mijn excuses... Knipoog Maar wanneer krijgen we bericht in welke level we geplaatst worden??? krijgen we persoonlijk een brief?
Of nog een optie worden de namen op de site gezet met de levels erachter????

Ik wil wel graag zekerheid voordat ik mijn eerste show start volgens de nieuwe regels.

kmvreter

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-07 13:48

Aan het begin van dit topic staat een link met uitleg. Niet iedereen gaat een brief krijgen volgens mij alleen de beginners die meer dan 4 punten hebben en dus in level 3 mogen starten.

Roxsanvlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-07 18:09

oke, dus alle amateur ruiters starten L2?? mits je aangeeft dat je in een andere level wilt starten??

Blunneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-07 13:12

Hoi Rob en Peter,

Even nog een vraag over de punten. Ik heb er net het e.e.a. over gelezen maar het is me nog niet helemaal duidelijk.

Wel duidelijk is dat je punten krijgt nav de geplaatste ruiters.
Dus stel, je word 2e van de 13 deelnemers.
Dan zijn er 6 plaatsingen. (11 t/m 15 dln = 6 plaatsingen vlgs Rob zijn eerdere bericht, pag. 5 ofzo)
Dus je laat er 4 achter je.... Krijg je dan ook 4 punten of niet?

ThAnx voor 't antwoord!

Rob_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-07 13:16

Aantal deelnemers......Plaatsing
2 t/m 3.....................Alle
4 t/m 10....................5
11 t/m 15..................6
16 t/m 20..................7
21 t/m 25..................8
26 t/m 30..................9
31 t/m 35..................10
36 t/m 40..................11
41 t/m 45..................12
46 en meer................13

Blunneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-07 13:38

Ja dit lijstje heb ik ook, dit zijn het aantal plaatsingen n.a.v. hoeveel deelnemers er zijn maar ik kan dit niet linken aan het aantal punten welke je dan zou krijgen...
Blond

PeterV

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-07 13:57

Majella001 schreef:
Ja dit lijstje heb ik ook, dit zijn het aantal plaatsingen n.a.v. hoeveel deelnemers er zijn maar ik kan dit niet linken aan het aantal punten welke je dan zou krijgen...
Blond

De verkregen punten worden vermenigvuldigd met de volgende faktoren:
punten behaald op NK: x 3
punten behaald op A wedstrijden: x 3
punten behaald op B wedstrijden: x 2
punten behaald op C wedstrijden: x 1
punten behaald op D wedstrijden: x 0

Dus als je zes geplaatste hebt, heeft de eerste plaats 6 punten maal de factor type wedstrijd.

Blunneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-07 14:16

Ahaaaaaaaa!!!
Ik DENK dat ik het snap (weet niet zeker dus)

Corrigeer me svp als ik het fout heb:

Afgelopen weekend ben ik 1e geworden in de Open Pleasure. Er waren een stuk of 8 deelnemers in het totaal denk ik. Dus er zijn 5 plaatsingen.
Mijn punten zijn dan 4. (want ik laat er immers 4 achter me)

In de HMS ben ik 3e geworden van de ... 9 ofzo. Ook weer 5 plaatsingen.
Punten: 2

In de Pleasure Am, 2e plaats van de 5 geplaatste. Punten 3.

Dus op 1 dag behaald: 9 punten.

Klopt dat?

PeterV

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-07 14:25

Majella001 schreef:
Ahaaaaaaaa!!!

Afgelopen weekend ben ik 1e geworden in de Open Pleasure. Er waren een stuk of 8 deelnemers in het totaal denk ik. Dus er zijn 5 plaatsingen.

Klopt dat?

Ja ja ik ben bang dat jij het bij het goede einde heb, aantal punten voor de deelnemers die je achter je laat.
Ik duik er nog even in, mooi puntje wat boven komt drijven.
Peter

Romkabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-07 14:46

Citaat:
135. De volgende wedstrijdpunten worden toegekend aan de geplaatsten: een combinatie krijgt één (1) punt voor iedere combinatie die achter hem geplaatst is, plus één (1) punt. In het geval dat het aantal geplaatsten door diskwalificaties of 0-scores kleiner is dan hetgeen in regel 133 is bepaald, worden de punten aan de geplaatsten toegewezen als of alle plaatsingen volgens regel 133 bezet zijn.

Je punten in de pleasure waren dus 4+1 = 5
Voor de andere onderdelen geldt hetzelfde

PeterV

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-07 14:54

Romkabouter schreef:
Citaat:
135. De volgende wedstrijdpunten worden toegekend aan de geplaatsten: een combinatie krijgt één (1) punt voor iedere combinatie die achter hem geplaatst is, plus één (1) punt. In het geval dat het aantal geplaatsten door diskwalificaties of 0-scores kleiner is dan hetgeen in regel 133 is bepaald, worden de punten aan de geplaatsten toegewezen als of alle plaatsingen volgens regel 133 bezet zijn.

Je punten in de pleasure waren dus 4+1 = 5
Voor de andere onderdelen geldt hetzelfde

Dank je Rom Knipoog

Blunneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-07 15:00

Dank je Rom!

Blunneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-07 15:19

Bij 75 punten of meer móet je naar een level hoger.

Bij 45 punten (meen ik) mág je naar een level hoger.

En bij .. punten wordt je gedegradeert naar een level lager.

Wie o Wie?

PeterV

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-07 15:27

Majella001 schreef:
Bij 75 punten of meer móet je naar een level hoger.

Bij 45 punten (meen ik) mág je naar een level hoger.

En bij .. punten wordt je gedegradeert naar een level lager.

Wie o Wie?

387. PROMOTIE/DEGRADATIE
Door deelname en plaatsingen kan een deelnemer punten verdienen (zie par. 133 en 134). Jaarlijks na afloop van het wedstrijdseizoen wordt de balans opgemaakt:
- Bij deelnemers die in het seizoen géén punten verdiend hebben, worden 5 punten van het saldo afgetrokken.
- Deelnemers van wie het saldo hoger is dan 75 punten promoveren naar de L1 klasse.
- Deelnemers van wie het saldo hoger is dan 25 punten mogen naar eigen keuze naar de L1 klasse promoveren.
- Deelnemers van wie het saldo lager is geworden dan 0 punten, degraderen naar de L3 klasse met een saldo van 10 punten.
- Deelnemers met wedstrijdresultaten behaald bij andere verenigingen, kunnen het WRAN bestuur verzoeken deze resultaten mee te tellen voor de klasseindeling. Dit verzoek dient schriftelijk bij het bestuur, voorzien van geauthoriseerde uitslagen (dmv publicaties in verenigingsbladen of verklaringen van wedstrijdsecretariaten) gedaan te worden vóór afloop van het wedstrijdseizoen.
- Punten die een L2-deelnemer haalt bij het gebruik van de regeling volgens 373 b) tellen niet mee in de archieven van de deelnemer. Wel worden deze punten in het archief van het paard genoteerd om te kunnen bepalen of toekomstige starts volgens regeling 373 b) legitiem zijn.

En dit allemaal, incl het vasthouden van je paard Tong uitsteken

Blunneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-07 15:30

Thank U OK dan!

No questions any further.

Rob_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-07 15:32

Majella001 schreef:
Ahaaaaaaaa!!!

Klopt dat?

Ik ga je corrigeren en de rest ook Knipoog

Afgelopen weekend was een show volgens de oude regels verreden.
Dus 8 punten in het oude systeem.