Cer schreef:@Francis: Ik ben benieuwd hoe die melassevrije marstall bevaltEr zit sinds kort een marstalldealer bij ons in de buurt, dus ik ga dat zeker ook proberen!
Zodra ik het week zal ik het hier melden.. heb het nog niet binnen, want m'n leverancier had het nog niet binnen gekregen. Als het goed is krijg ik het vandaag of morgen. Verwacht er eigenlijk wel veel van... Ik voer nu een maand of 3 granen en ik weet eigenlijk niet wat ik daar van moet vinden. Dot eet het, maar dat ik kan zeggen 'graag'.. mwa.. Daarnaast is haar vacht voor mijn gevoel achteruit gegaan. Ondanks dat ik paprika voer is ze doffer van kleur en minder glanzend heb ik 't idee. Vooral de donkere kant van haar hals en haar billen glommen je altijd tegemoet en dat is niet meer zo... Ik hoop dus heel erg dat ze't goed gaat doen op de nieuwe Marstall, dan ga ik daar zeker op overstappen.
Die grote baal lucerne ziet er super uit zeg! Ik heb hier die zakken, maar Dot gaat 't niet eten.. nog steeds met de eerste zak bezig en ik denk dat een derde er van niet gegeten is maar in't zaagsel beland is.. ze gooit het gewoon uit d'r bak... Het is ook vrij hard en stug en dat 'blieft' mevrouw niet... het fijnere eet ze er nog wel uit, maar die harde stukken hoeft ze niet.
Hoe is dat balen-spul? Ook zo stug, of meer als gewoon hooi (dat zakken spul lijkt meer op stro dan op hooi vind ik).
Als die Marstall aan slaat maakt het me niet zo heel veel meer uit dat ze geen lucerne krijgt, ik wilde het meer bij de granen voeren vanwege de Ca/Ph verhouding en als extra eiwitbron naast het graan, maar met compleet voer van Marstall is dat niet echt nodig. Als dat hooi in kleinere balen te krijgen was had ik't ook wel willen proberen, maar ga me niet aan zo'n 500 kilo baal wagen... als ze dat niet wil vreten ben ik die maar zo niet kwijt... die zakjes worden wel opgehaald door dezen en/of genen...