[WN] als ik voorzitter van de Wran was dan zou ik....

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

PeterV

Re: als ik voorzitter van de Wran was dan zou ik....

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-06 11:39

vera schreef:
Die leeftijdsgrens van 12 jaar waar ik het over had, is gesteld door de eigenaar van de manege en niet vanuit de FNRS. Dat is dus de keuze van hem, ik kan de keuze niet motiveren want ik weet niet precies waarom dit zo is.

Het is ook maar een advies van de FNRS, en natuurlijk staat het elke manege houder het vrij, om zijn of haar leeftijdsgrens aan te geven.
Bij ons in Beverwijk is ook een grote manege die de leeftijdsgrens heeft opgetrokken.
Ik begrijp wel wat een eigenaar er toe kan bewegen omdat een les met zittende kinderen in een groep gewoon weg veel meer oplevert dan een kind die het net moet leren en de aandacht alleen nodig heeft. De wachtlijst op onze stal is ook het hoogste in deze leeftijdscategorie omdat je alle handen en voeten nodig hebt, om het in goede banden te leiden.

Peter

Blunneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-06 12:53

Even m'n laatste reactie, namelijk;

Afbeelding

....kon het echt niet laten maar NU houd ik m'n kop erover...PROMISE!!!

_Vanes_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-06 12:58

Tja Pe,...zou je inderdaad voorzitter van de WRAN geworden zijn, als je vooraf wist, dat je over poepende paarden moest praten? *Grinnik*
AfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeelding

Blunneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-06 14:00

Peter is het helemaal beu geloof ik hahahahaa

PeterV

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-06 14:17

Majella001 schreef:
Peter is het helemaal beu geloof ik hahahahaa

Beu, nee hoor, echt niet. Nu ik je profiel nog wat beter bekeken heb, en zie dat je graag buiten rijd met je mooie blonde paard dus wil ik je erop attenderen dat bij ons ook buitenritten te maken zijn.
Normaal heb ik er geen tijd voor, maar voor jou zal ik een uitzondering maken, en zal je helpen verlossen van het kruispunt poep syndroom, dus bied je de helpende hand hierbij.

En zeg nou is eerlijk, ooit een voorzitter meegemaakt die zo begaan is dat deze zijn vrije tijd opoffert voor een overal willend poepend paard?

Blunneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-06 14:21

Ik heb m'n profiel met alle plezier flink uitgebreid....pffff ben er gewoon moe van..hahaa.

Maar even terugkomend op jouw voorstel, geef je ook clinics dan? Ook naast het euvel 'poepende paarden'???
En waar mag dat plaatsvinden??? Toch niet ergens in Delftzijl he

PeterV

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-06 14:43

Majella001 schreef:
Ik heb m'n profiel met alle plezier flink uitgebreid....pffff ben er gewoon moe van..hahaa.

Maar even terugkomend op jouw voorstel, geef je ook clinics dan? Ook naast het euvel 'poepende paarden'???
En waar mag dat plaatsvinden??? Toch niet ergens in Delftzijl he

Omdat ik bang ben voor een slotje op dit topic, (sorry Rom) zal ik je per pb antwoorden

Blunneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-06 14:57

Je hebt PB

Vera

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-06 16:37

Cer

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-06 16:38

Dat is nu nog es doortastend handelen

Leuke foto's hoor!

Vera

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-06 17:02

Tsja, je kunt er wel over blijven schrijven maar daar schiet je niks mee op en leren die kinderen ook geen paardrijden
Ze vonden het "vet gaaf", zelfs Luca die toch echt het zweet op haar voorhoofd staan. Er was een vriendinnetje mee die volgende week ook gaat dus Jos krijgt het druk !

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-06 17:51

harstikke leuk vera, krijgt mijn vera concurentie!

kjcm

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-06 19:17

hoe oud moeten ze ook alweer zijn bij jos?

smax

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-06 19:21

Ten eerste zou ik geen voorzitter van de WRAN willen zijn, veel ste veel toestanden allemaal
Lastige leden met lastige vragen.... zoals ik en jaja heb een vraag....het zal vast aan mezelf liggen hoor, maar ik hoorde in Hardenberg op de wedstrijd dat men het liever heeft dat men de inschrijfformulieren liever online verstuurd, ach okay... wil me net gaan inschrijven voor Zeijen... maar Ik weet niet waar, kan iemand mij een link geven?? OP de wransite zelf kom ik niet verder als alleen de wedstrijd zelf

Jos

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-06 19:22

rond de 6 jaar

Vippie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-06 06:53

smax schreef:
Ten eerste zou ik geen voorzitter van de WRAN willen zijn, veel ste veel toestanden allemaal
Lastige leden met lastige vragen.... zoals ik en jaja heb een vraag....het zal vast aan mezelf liggen hoor, maar ik hoorde in Hardenberg op de wedstrijd dat men het liever heeft dat men de inschrijfformulieren liever online verstuurd, ach okay... wil me net gaan inschrijven voor Zeijen... maar Ik weet niet waar, kan iemand mij een link geven?? OP de wransite zelf kom ik niet verder als alleen de wedstrijd zelf

Dat kan op http://www.westernsport.nl/cms/
Bij online inschrijven

smax

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-06 10:20

Ben ik inmiddels ook achter dankzij een pb van een moderater,

kjcm

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-06 19:46

@jos bijna 5 is te jong??

Jos

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-06 19:48

kjcm schreef:
@jos bijna 5 is te jong??

ja

kjcm

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-06 19:53

wat jammer, moet ze iig nog een jaartje wachten............gaat ze maar op zwemles, is ook erg handig met alle sloten in de buurt

Romkabouter

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-06 21:10

Gaat het nog ergens over of zal ik ehtmaar gewoon naar de Huiskamer verplaatsen?

WRLimburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-06 12:19

Ok, back to the toppic.

Eigenlijk zou de naam van dit toppic voor mij gewijzigd moeten worden in "als ik NU voorzitter van de Wran was dan zou ik ....". De WRAN is de eerste en dus oudste vereniging in nederland die zich bezig houdt met Western Riding en heeft voor zover mijn geheugen mij niet in de steek laat, als doel de Western Riding sport te promoten in de breedste zin des woords. Als mede-oprichter en voormalig secretaris en voorzitter heb ik mij samen met anderen jaren lang ingezet om de western sport op de kaart te zetten en een basis te creëren. En daar zijn we bij het cruciale punt: de basis (gelukkig zijn er meer die er zo over denken).
Sinds ik mij 15 jaar geleden heb terug getrokken uit de WRAN, heb ik de ontwikkelingen van een afstand gevolgd. Daarbij is het mij opgevallen dat belangen steeds groter werden, 'wij' (mede dankzij de WRAN) in de topsport een bescheiden positie innemen, de kwaliteit van de western paarden hoger is én dat de basis nagenoeg gelijk is gebleven.
Topsport, geld en exposure zijn belangrijke voorwaarden om het publiek te interesseren om het zelf ook te gaan doen, maar zijn gedoemd te mislukken als de basis niet breed genoeg is.

Het is nu tijd om aan de basis te gaan werken en activiteiten uit te voeren die daar een verbreding opleveren.
Ik zou mij richten op het actief stimuleren van lokale laagdrempelige activiteiten, zoals wedstrijdjes (regionaal en eendaags) en lessen (jeugd en beginners). Dergelijke acitivteiten zouden gestimuleerd en ondersteund kunnen worden door b.v. het uitdelen van draaaiboeken voor de organisatie ervan, het verstrekken van een (officiële) jury en het geven van voorlichtingsbijeenkomsten, promomateriaal en proeflessen op maneges (alles gratis en voor niks natuurlijk). De financiering van een dergelijk programma zou moeten komen uit de belanghebbenden uit de topsport. Zij hebben er immers belang bij dat de basis breed is.

Gelukkig zijn er meer leden die gelijksoortige gedachten hebben, maar ook zie ik dat de 'uitvoerende macht' in weinig handen is die zich buiten de invloedssferen van de WRAn bevinden en wél de 'lakens uitdelen'. Dit is geen goede (western riding) zaak.

Jeroen