[WN] Boomloos western zadel?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-04 19:31

Circle Y maakt ze niet meer, af en toe staan ze nog wel op Ebay.

ingeo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-04 19:34

Buitenzinnig schreef:
Joh...er zijn er nog veel meer!!!! Maar die hebben geen western model.
Voor zover ik weet hebben de BM, Barefoot, Torsion, Starrtrek en vroeger Circle Y een boomloos western zadel....

ja, dié kende ik al, maar die randols had ik nog noooit van gehoord Haha! !

Kwetal

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-04 20:35

ingeo schreef:
ja, dié kende ik al, maar die randols had ik nog noooit van gehoord Haha! !

Randol Canadian Trekking saddle gemaakt voor de firma UKAL een Franse groothandel.....het is een kopie van de Torsion (net als de Barefoot)

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-04 22:38

Volgens mij is de Randolls meer een kopie van de Barefoot....
Zover mijn info reikt is de Randoll gemaakt door iemand die Barefoots wilde verkopen maar dat niet "mocht" van Barefoot.

Zij zou toen een BF hebben gekocht en mee hebben genomen om na te maken , daaruit is dan de Randolls gekomen en die zou dan in Pakistan gemaakt moeten worden.... de buitenkant ziet er dus ook uit als de eerste Barefoots , de Barefoot zelf is inmiddels veel verder ontwikkeld en veel beter van kwaliteit gelukkig , echt super nu ! Lachen

De binnenkant hebben ze alleen niet goed bekeken hoorde ik onlangs van Barefoot : dat is allemaal heel anders Bloos!

Maar een leuk zadeltje hoor voor een leuke prijs !!

Torsion blijft toch het leukst qua keuzemogelijkheden enzo Lachen

Glimworm

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-04 22:50

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-04 22:52

even iets heel anders... wat is er met de Torsion Bora gebeurd? die zie ik helemaal niet meer op de site staan?

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-04 22:59

@Glimworm; wat is er zo 'rare' aan dit zadel. Het is gewoon een BM, die is zo te bestellen Verward

Glimworm

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-04 23:18

Ik denk, ze bedoelen met "RARE" niet kwaar type BM maar type westernzadels. Dat de BM een boomlos westernzadel is; en dat is RARE. Knipoog

flashyjac

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-04 23:57

Glimworm schreef:
Kijk maar eens hierop:

Bob Marshall

Zo eentje wil ik.

Die lijkt enorm op de mijne! Mocht ik er niet in passen na Kerst en Oud&Nieuw, dan neem ik wel contact met je op Cool
En is de 17" maat niet 'rare'?

Mac

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-04 00:00

17 inch is geen standaard maat voor een BM ... daar moet je voor bijbetalen. Misschien daarom ook wel een beetje "rare" ... die Amerikanen hebben kennelijk allemaal poezelig kleine derrieres (niet mijn persoonlijke ervaring overigens)

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-04 10:09

Nou van de BM's moet je gewoon een maatje ruimer nemen als je normaliter al 'strak' in een 16" past.
'Brede' mensen zijn over het algemeen ook zwaardere mensen en dan is boomloos vaak discutabel vanwege de (nog) grotere drukpuntbelasting.

Dus vandaar dat een 17" misschien minder vaak voorkomt en 'rare' is.

Maar de Amerikanen rijden idd veelal in kleinere maten zadels rond als hier Haha!

Kwetal

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-04 17:05

SmithsGirl schreef:
even iets heel anders... wat is er met de Torsion Bora gebeurd? die zie ik helemaal niet meer op de site staan?

Ik vind dat zo'n eikelig zadel voor een werkelijk aso-prijs We hadden er één en die is gekocht door een vrouw die al heel lang niet meer had gereden...dat ding had hier 6 maanden gelegen. Ik was zooooooo blij dat ik er van af was Schijnheilig
Zo is er ook helemaal niemand te porren voor de endurance DUO.... terwijl die nog een slim concept heeft, met zn extra stijgbeugeloogje Slim

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-04 12:05

Die Bora is idd een dom ding om te zien ja Haha!

Toch was dat zadel van DAG destijds best wel populair volgens mij

Idd raar dat de DUO niet loopt dan , lijkt me een mooi concept voor de mensen die wat keuze willen hebben....was dat nou ook dat zadel met die beugelbevestiging wat lager aan het zadel ?

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-04 12:20

Waren dat ook western zadels ?? Schijnheilig Cool

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-04 17:10

Kwetal

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-04 18:21

Citaat:
Idd raar dat de DUO niet loopt dan , lijkt me een mooi concept voor de mensen die wat keuze willen hebben....was dat nou ook dat zadel met die beugelbevestiging wat lager aan het zadel ?

Ik weet ook niet waarom niet....het is JUIST voor de endurance. Omdat je dan nog minder druk op de rug krijgt...maar ja, wat doe je er aan?????

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-04 21:08

Ik heb wel het idee bij het plaatje dat je dan wellicht nog maar weinig beweging hebt in je beugelriemen , vergelijkbaar met bij een Engels zadel je beugelriemen onder het zweetblad doen...dat zou voor mij een reden zijn om er vanaf te zien Lachen

Bojangles

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-04 09:25

Heeft iemand ook een link van die Randols zadels?
Vind zelf de Torsion Western erg mooi, daarentegen de Barefoot Western vind ik oerlelijk. Vind hem gewoon echt niet mooi.
Weet iemand of je de knop bij de Torsion Western ook eraf kan halen en er weer op kan zetten? Lachen Dat vroeg ik me af.

mirgino

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-04 09:34

Sadie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-04 09:43

Kwetal

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-04 15:31

Summertje schreef:
Heeft iemand ook een link van die Randols zadels?
Vind zelf de Torsion Western erg mooi, daarentegen de Barefoot Western vind ik oerlelijk. Vind hem gewoon echt niet mooi.
Weet iemand of je de knop bij de Torsion Western ook eraf kan halen en er weer op kan zetten? Lachen Dat vroeg ik me af.

Mark Goedhart www.goedhard.nl heeft de Randol
Als je bij de Torsion western een aparte "pommewood" koopt kan je dat verwisselen. Maar die knop zit dus vast aan dat voorboompje. Bij de Podium kan hij er af...maar ja, DIE heeft weer een boom

Kwetal

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-04 15:33

pmarena schreef:
Ik heb wel het idee bij het plaatje dat je dan wellicht nog maar weinig beweging hebt in je beugelriemen , vergelijkbaar met bij een Engels zadel je beugelriemen onder het zweetblad doen...dat zou voor mij een reden zijn om er vanaf te zien Lachen

Zoals gezegd, ik heb het niet geprobeerd, maar het lijkt mij ook naadje Lovers ....maar de gedachte is OK dan! en sommige mensen hebben graag die "dwang"
Ik kan me herinneren dat mijn instructeur soms met sporenriempjes de stijgbeugels aan de singel vastbond...vanwege de slingerbenen...AUW en ONCOMFORTABEL...dan maar slingerbenen Knipoog

Mac

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-04 16:33

@pmarena: dat was ook mijn eerste reactie toen ik de beugelophanging zag! Maar ik moet zeggen dat je daar in de praktijk niks van merkt. Tenzij je natuurlijk van plan bent je benen een kilometer van je paard af te halen ... maar ik zie eerlijk gezegd ook niet in waarom je dat zou willen doen Verward .

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-04 22:16

Ik weet alleen dat ik er uiterst kriebelig van werd toen ik destijds mijn nieuwe dressuur-zadel mooi wilde houden door de beugelriemen onder de zweetbladen door te halen...heb het serieus geprobeerd en een tijdje volgehouden maar *bleghh* wat voelde dat *raaaaah* aan zeg Tong uitsteken

Gewoon een rotgevoel op 1 of andere manier Lachen

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-04 22:18

mirgino schreef:
dit is de site waar mijn zadel gekocht

http://www.stocksattel.com/html/treeless.html

ik heb de Randols Trekker.

OMG , wat een slecht Engels wordt daar gebruikt Bloos!

En ook dat ze keihard zeggen dat het zadel ALTIJD past....is toch wel erg fout zeg.....poeh.

En hij kost daar evenveel als de Barefoot , ook 399 euro Verward