[WN] WN: Mariënheem - NK-WRAN (A) + DPHC

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

piggeljay

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-04 18:47

even voor alle mensen die gegruweld hebben van een persoon in de working cow horse, zo heb ik gegruweld van iemand in de barrel race. Huilen
het is waarschijnlijk niemand op gevallen, maar daar reed een ruiter in mee die A: waarschijnlijk nooit regels leest dat je moet wachten tot je nummer wordt opgeroepen dat je mag starten, en dus als een wilde stier de bak in stormt met zijn paard Clown , maar dat is nog daar aan toe maar..
B: hij start daar op een 3 jarige merrie die hij net een half jaar onder het zadel heeft, het beestje begint net te leren hoe hij zijn voetjes moet neer zetten is nog lang niet in balans met rijden, maar wordt wel in een barrel race gestart, alleen hoorde ik toen niemand boe roepen . had daar niemand van te voren in kunnen grijpen, of kan iedere idioot die het op zijn heupen krijgt onder het motto van ik wil ook NK starten, zijn paard ongelimiteerd naar de kl...ten rijden in een barrel race ?
sorry het moest er even uit Boos!

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-09-04 18:50

Jannie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-04 19:07

wanja_lover schreef:
het was roy zen eerste x het is alleen maar goed voor zen wedstrijd ervaring petje af warren en (roy) OK dan!

Ik weet toch heel zeker dat Warren en Roy meer wedstrijdervaring hebben. Ook zijn ze vaker een NK gestart. Twee jaar terug in de trail en ook nog een keer in de working cowhorse, dat was toen in Makkinga ivm de MKZ.
Let op: ik heb niks tegen Warren!!!!!

Ods
Forumcoördinator

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-04 19:08

Redneck schreef:
Sorry, maar de rundown en de stop worden niet los beoordeeld. Zelfs de roll-back telt hierin mee. In de pattern-beschrijving en op het score-sheet is dit één oefening.

Als je een stop maakt die + 1/2 is maar je rundown is - 1/2, dan scoor je dus o. Tenzij je roll-back weer + 1/2 waard is, dan kom je dus toch op + 1/2. Alle drie tellen ze dus mee voor één cijfer.

Dus toch los beoordeeld!! Knipoog Je krijgt er maar één cijfer voor!

Quartertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-04 19:34

Voor mij was het de eerste keer dat ik bij het NK aanwezig was. Helaas heb ik (vrijdag en zaterdag) een aantal ruiters gezien die hun paarden naar mijn mening niet met respect behandelen. Ze zaten hun paard in de mond te trekken, met de sporen te schoppen en reden hun paard tegen het hek/de boarding om ze zo maar te laten stoppen. En het rare van alles is, zulke mensen vallen ook nog in de prijzen Boos!

Gelukkig waren er ook een hele boel ruiters die hun paard met respect reden OK dan!

ThisRockIza

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-04 19:35

Citaat:
wanja_lover schreef:
het was roy zen eerste x het is alleen maar goed voor zen wedstrijd ervaring petje af warren en (roy)

Citaat:
jannie schreef:
Ik weet toch heel zeker dat Warren en Roy meer wedstrijdervaring hebben. Ook zijn ze vaker een NK gestart. Twee jaar terug in de trail en ook nog een keer in de working cowhorse, dat was toen in Makkinga ivm de MKZ.
Let op: ik heb niks tegen Warren!!!!!

Klopt beiden hoor maar wanja_lover bedoelde dat dit onderdeel voor het eerst door Warren en Roy werd verreden op een wedstrijd.

vrolijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-04 19:36

NotNice schreef:
Ik heb nu de hele topic gelezen ( ben ook op het NK geweest), maar soms denk ik toch echt dat de beste stuurlui nog steeds aan wal staan

je hoeft niet mee te doen om te zien dat mensen hard zijn voor hun paard. (als je het daar over hebt dan he Haha! )

PridesRanch

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-04 19:46

Ah, dit stukje stuurlui gaat volgend jaar halteren, mag ik dan wel wat zeggen? Hihi.

Vera

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-04 20:07

Misschien werkt een charme-offensief wel.
Geniet van de goede en laat de slechte weten dat het op die manier veel leuker is Cool
Wat dat betreft heb je gelijk Peter, er waren vast veel goede ruiters die het wel normaal kunnen OK dan!

alpenquarter

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-04 20:12

Eindelijk weer teerug van een heeeel zwaar weekend, maar wel een heel leuk en leerzaam weekend. M'n hoofd zit boordevol nieuwe oefeningen, proeven en andere info. Heel veel met verschillende mensen gepraat en heel veel gevraagd. Ben eigenlijk ook maar een groentje in deze wereld.
Maar ik ben wel tevreden over de hele week. De horsemanship heb ik gewoonweg verkl*** maar met de voorrondes van de amateur trail werd ik als 8e geplaatst. Dus .....Finale!!! Daarin liet Mistral zo'n goeie proef zien, de beste tot op heden!!! De jury gaf ons een 4e prijs, achter Jos Rietjens en Ellen Welten (met twee paarden). Ben echt apetrots op m'n paardje!

sil

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-04 20:24

Tada tada tada tadada hahahaha, ik vind het allemaal best, deze lange opsomming van meningen maar ik heb een geweldig n.k gehad dankzij de organisatie die super was!
voorrondes tja,.... ben ze allemaal door gekomen maar het was wel heeel veel starten voor een allrounder!!!!
en medelij met mijn zelf heb ik niet maar met sannie wel!!!! hij heeft maar liefst 13 keer moeten starten in 5 dagen en dat met zijn leeftijd.
maar die bolle doet het nog goed gelukkig en ben dus blij met mijn titel en als klap op de vuurpijl ook nog eens reserve allround champion in de open!!!
dus wat mij betreft tadatatatada........... ( voor wie het begrijpt!!! haha)
sil

Vera

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-04 20:27

Ik zag tot mijn grote verbazing ook dat Wiebe gestart was Bloos!
En die had helemaaal niet onverdienstelijk gereden!!!
Allebei van harte!!!! OK dan! OK dan!

ThisRockIza

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-04 20:30

Sil, van harte gefeliciteerd met jullie uithoudingsvermogen en resultaten.
Eigenlijk verdient Sannie best wel zijn plekje op "de quarter" weer terug.
Jullie hebben wel bewezen dat een paardje van zijn leeftijd nog lang niet
met pensioen hoeft OK dan!

vrolijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-04 20:36

hahaha harstikke gefeliciteert
goed hoor OK dan!

Jannie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-04 20:37

ThisRockIza schreef:
Klopt beiden hoor maar wanja_lover bedoelde dat dit onderdeel voor het eerst door Warren en Roy werd verreden op een wedstrijd.

oeps! dan heb ik het niet helemaal goed begrepen! Er waren ook zoveel reacties te lezen.

sil

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-04 20:41

ja zeker wiebe heeft ook d evoorondes gehaald in d etrail en horsemanship en was in de finale 8ste in de trail en 2de in de horsemanship!!! en hij was bij de aqha show bijd e trail 3de en de horsemanship 3de!! super he dat kleine mannetje!

Mac

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-04 21:10

bubbels schreef:
Ah, dit stukje stuurlui gaat volgend jaar halteren, mag ik dan wel wat zeggen? Hihi.

Als je niet de ketting door zijn mond doet bij het showen wel Schijnheilig

Vera

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-04 21:21

sil schreef:
ja zeker wiebe heeft ook d evoorondes gehaald in d etrail en horsemanship en was in de finale 8ste in de trail en 2de in de horsemanship!!! en hij was bij de aqha show bijd e trail 3de en de horsemanship 3de!! super he dat kleine mannetje!

Wij zijn trots op onze hoefsmid!! Cool

Kornelius

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-04 22:07

Vraagje: er wordt hier veel geklaagd dat er mensen te hard zijn geweest voor de paarden. Overal op de NK zag ik van die briefjes hangen dat je "met respect voor je paard moet etc etc....overmatig wordt bestraft ... etc ..." - vinden de bokters het dan eerder te ver gaan dan de ringstewards, of wordt er eigenlijk helemaal niet gecontroleerd en hangen die briefjes er voor de jan met de korte achternaam ??
Laatst bijgewerkt door Kornelius op 27-09-04 22:10, in het totaal 1 keer bewerkt

Ginger15

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-04 22:07

vrolijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-04 23:16

Kornelius schreef:
Vraagje: er wordt hier veel geklaagd dat er mensen te hard zijn geweest voor de paarden. Overal op de NK zag ik van die briefjes hangen dat je "met respect voor je paard moet etc etc....overmatig wordt bestraft ... etc ..." - vinden de bokters het dan eerder te ver gaan dan de ringstewards, of wordt er eigenlijk helemaal niet gecontroleerd en hangen die briefjes er voor de jan met de korte achternaam ??

ja wat is hard
ik weet niet hoever je kan gaan
wat zijn de grenzen ik weet het niet Verward

er zijn ook mensen die het wel heel erg maken
die zegen al dat een spin op zich mishandeling is Haha!

ik zelf vind dat je best wel is hard voor je paard mag zijn mits het terecht is , en als er daarna maar weer rust en ontspanning is en niet word door gerost

en de ander vind weer dat het paard eerst moet bloeden voordat je te ver bent gegaan
enz..

ik heb eerlijk gezegt ook niemand echt hard voor zijn paard zien doen
maar heb ook niet in de inrijbak gekeken en ht meeste gebeurt in de inrijbak
die beruchte vrijdag was ik er pas laat dus dat heb ik ook niet gezien Haha!

soulmate

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-04 23:22

SYLVIA EN WIEBE van harte gefeliciteerd met jullie prachtige hengst SANWOOD,Vakmanschap verloochent zich niet,geweldig en we zijn trots op jullie.vriendelijke groet yvonne

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-04 23:30

NotNice schreef:
Ik heb nu de hele topic gelezen ( ben ook op het NK geweest), maar soms denk ik toch echt dat de beste stuurlui nog steeds aan wal staan
Tja NotNice, als ik aan wal sta zie ik meer dan als ik aan het rijden ben en dus op m'n paard geconcentreerd ben Knipoog Bovendien zitten er godzijdank meer mensen langs de kant dan te paard, anders was het wel helemaaaal een gruwelijk lang NK he Tong uitsteken

Maar waarom zou je vanaf de kant geen commentaar mogen leveren? Je bent daar wel bezoeker van een NK, dus dan mag je toch een stukje fatsoenlijke en prettig te bekijken paardensport verwachten?

Overigens heb ik zelf een verrekte goede reden om vanaf de kant commentaar te leveren en niet te paard op het NK aanwezig te zijn: ik ben er (nu!!!) nog niet aan toe om een NK-waardige wedstrijd te rijden. Als ik dat op dit moment wel zou moeten doen, dan zou ik me tot genoemde praktijken moeten verlagen om m'n paard alles af te dwingen om voor me te doen.
Persoonlijk wacht ik dan liever een jaar langer voordat ik me als deelnemer op een NK waag, zodat ik op een sportieve en nette manier een mooie prestatie neer kan zetten, waar ik jury, toeschouwers, m'n paard en mezelf WEL een plezier mee doe.

En mocht ik volgend jaar, of wanneer dan ook, me ooit zo gedragen als genoemd heerschap afgelopen weekeinde (en meerdere malen daarvoor, tot vervelens toe zou ik bijna zeggen) dan heb ik maar 1 verzoek aan alle stuurlui aan wal: Sla me alsjeblieft van m'n paard! Bloos!

Jeddah

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-04 02:30

vrolijk schreef:
ja wat is hard
ik weet niet hoever je kan gaan
wat zijn de grenzen ik weet het niet Verward

er zijn ook mensen die het wel heel erg maken
die zegen al dat een spin op zich mishandeling is Haha!

ik zelf vind dat je best wel is hard voor je paard mag zijn mits het terecht is , en als er daarna maar weer rust en ontspanning is en niet word door gerost

en de ander vind weer dat het paard eerst moet bloeden voordat je te ver bent gegaan
enz..

ik heb eerlijk gezegt ook niemand echt hard voor zijn paard zien doen
maar heb ook niet in de inrijbak gekeken en ht meeste gebeurt in de inrijbak
die beruchte vrijdag was ik er pas laat dus dat heb ik ook niet gezien Haha!
Ik ben alleen Woensdag en vrijdag geweest en heb echt genoten! Natuurlijk niet van iedereen, imo zat er 1 heel extreme tussen en ook ik heb boe geroepen. Verder heb ik ook prachtige dingen gezien!

Ik wil even ingaan op de vraag van Vrolijk, Wat is hard?

Want wie bepaald nou wanneer iets zielig is? Als de oren plat liggen? Als de staart zwiept? Als de mond open gaat?

Wat is dan allemaal zielig?

Als ik Simply borstel staat ze te tanden knarsen en heeft ze haar oren plat. Als ik haar een deken op doe grijpt ze elke kans om te bijten en staat ze wederom te tandenknarsen en heeft ze haar oren plat.
Als ik haar nu toch poets (zelfs met een zeer zachte borstel, alles al geprobeerd), ben ik dan gemeen? En als ik haar toch een deken opdoe als het regent, is dat dan zielig?

Paarden vinden echt lang niet alles leuk wat we met ze doen, of het nou Western is, of springen over 1.60 parcoursen of dressuur of zelfs buitenrijden, zondag ben ik op Endurance wedstrijd geweest en een paard tegen gekomen die elke zoveel meter ging staken en dus een tik met de zweep kreeg, is dat ook niet zielig?

Ik vind het erg jammer dat ook dit jaar weer het hele NK naar beneden wordt gehaald met negatieve dingen over onze geliefde sport. Natuurlijk zitten er erg gemene ruiters tussen, maar die veranderen wij echt niet door er over te praten, zelfs niet door Boe te roepen. Wat we wel doen is de Western sport dusdanig naar beneden halen dat er straks misschien wel geen Working Cowhorse, Barrelrace, Reining of Pleasure meer toegestaan is in Nederland, dat hebben we dan aan onszelf te danken.

En wie is er dan zielig? Wij.

BTW Gefeliciteerd Sil OK dan! !

Francisca

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-04 07:10

Tjonge zeg, wat zijn we lekker negatief met z'n allen.
Nou, ik ben alle dagen aanwezig geweest en ik heb het super naar mijn zin gehad. Natuurlijk gebeuren er dingen die niet leuk zijn en die gebeuren op elke wedstrijd. En ik heb ook boe geroepen bij de bewuste ruiter bij de Working Cowhorse (tenminste ik geloof dat het daarbij was). Maar de enige manier om er echt wat aan te doen is daadwerkelijk op die persoon af te stappen ofzo..
Wat ik in ieder geval wil zeggen dat ik ook heel veel mooie dingen heb gezien en ik vond de voorrondes een heel goed systeem.
Het negatieve hier overheerst nu, maar dat vind ik dus niet terecht. Er zijn ook heel veel mensen die wel goed omgaan met hun paard, maar het lijkt wel of dat nu ook niet meer gezien wordt.....