Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

radicalM schreef:Vaak zie je aan de manier van rijden met wat voor soort mens je te maken hebt. Zo gaan ze ook om met hun andere dieren en waarschijnlijk zelfs ook met hen vrouw en kids! Aard van het beestje!
Zijn ook vaak de mensen die de BAAS willen spelen over het paard, volslagen onderwerpen!
. Zo gewaagd dat zelfs ik hem niet durfde te doen
Een ieder die zich zo kwaad maakt op een paard op welk moment dan ook is i.m.o geen horseman. Als ik sommige mensen tekeer zie gaan is dat een vorm van blinde woede. Hoe kan je en dier zo vernederen? Hoe lang houdt zo'n paard het vol? Hoe lang doet hij het nog voor je? Hoe kan je blij en trots zijn als je de ring uit komt je hebt goed gepresteerd met een paard dat geen stap verkeerd durft te doen. Ik persoonlijk rij liever een paard dat geen stap verkeerd WIL doen. Samenwerken weet je wel.Marianne"]
[quote="Blaze schreef:
eigenlijk alleen het noemen van de namen

Marianne schreef:Zo! Dat vind ik pas een gewaagde uitspraak. Veel spannender dan hardop
TON DE ROOY zeggen. Zo gewaagd dat zelfs ik hem niet durfde te doen
. Maar ik ben het er helemaal mee eens.
.
Collin schreef:Een allround ruiter vond vrijdag dat zijn merrie niet goed ging ooh geen probleem we pakken haar zowel aan tot er geen energie meer inzit.
En wat denk je het hele weekend doet dat paard geen stap verkeerd
Maar helaas ook geen uitstraling of iets
Maar het arme dier moest wel alles starten zowel jeugd amateur en open
En dat allemaal voor een allround titel.
Maar daar hoor je niemand over
Wat ik niet helemaal heb meegekregen, is wat de KNHS hier van vindt? Ik heb gelezen dat zij meer invloed zouden hebben dan de Amerikaanse regels (kan zijn dat ik het verkeerd begrepen heb).

NeverMind schreef:He Stagraven.....als je nu mee wil praten kom dan met wat zinnigs en ga niet een stal lopen afkraken....Madepolder is erg goed voor zijn paarden en mocht een paard een wondje hebben gelopen is het door beginnende ruiters die hebben lopen hangen....daar ontkom je niet altijd aan...en alle paarden chaggie...liep je met je ogen dicht.....Verder Toekie wordt er bij ons ook gewoon bij het naar binnen buigen en naar buiten gevraagd en losgelaten....en niet constant in de mond gehangen........Ik geloof dat Madepolder een makkelijke naam is voor sommige maar wees dan eens een vent en spreek ons op stal gewoon aan dan hierow onzin te verkopen.
Marieke schreef:Je kan zeggen dat het hoogste niveau alleen maar op de harde manier bereikt kan worden.
Maar uh....... leren beren ook niet dansen op hete platen?
Laten we gaan kijken bij het willen maken van nieuwe regels, waar eindigt het respect hebben voor het dier en gaat het over in dierenmishandeling?

Lovely schreef:Fijn werkbare paarden zijn geloof ik niet het doel, anders gingen ze er niet zo mee om.
In zijn ogen moet je er dus mee door gaan en scheuren en plukken totdat hij zowat achter over klapte.
En dat alleen maar omdat hij langere stops wilde.

Marianne schreef:Een deel van het volk op western wedstrijden is wat ik in mijn werk altijd "onderkant markt" noem. De western sport trekt in mijn ogen relatief meer van dit soort mensen aan. Zal toch het cowboytje spelen zijn.![]()
Chantalleke"]
[quote="Lovely schreef:Fijn werkbare paarden zijn geloof ik niet het doel, anders gingen ze er niet zo mee om.
In zijn ogen moet je er dus mee door gaan en scheuren en plukken totdat hij zowat achter over klapte.
En dat alleen maar omdat hij langere stops wilde.