Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Ojajoh schreef:fanci_mike schreef:... En waarom dan in de zomer pas een bijrijdpaard zoeken? Mooiweerruiters? Die hoef ik op voorhand al niet, sorry.
nou ik heb daar als reden voor (en heb meerdere paarden voor andere gereden en 14 jaar lang eigen paarden gehad) dat in de winter zijn ze vaak anders als in de zomer
in de zomer krijg je vaak een rustig paard te zien, in de winter kunnen ze nog wel eens onstuimige dieren zijn
maar dan ken je het dier (door de zomer die je doorlopen hebt) toch al beter, draai je samen langzaam de winter in...
en in de winter beginnen met een dier met een frisse dolle bui en niet weten hoe hij/zij steekt, nee niet mijn ding
MiReRe schreef:Ik geef je helemaal gelijk! Ben net in de winter begonnen met mijn verzorgpaard en kan nu 6 weken amper iets doen want heb gekneusde ribben en een oogkasbreukje omdat meneer zogenaamd super bom-proof en altijd braaf me wel op de eerste frisse avond vliegles heeft gegeven. Ahum.
Mariska85 schreef:MiReRe schreef:Ik geef je helemaal gelijk! Ben net in de winter begonnen met mijn verzorgpaard en kan nu 6 weken amper iets doen want heb gekneusde ribben en een oogkasbreukje omdat meneer zogenaamd super bom-proof en altijd braaf me wel op de eerste frisse avond vliegles heeft gegeven. Ahum.
Dat is erg banketstaaf maar het blijven paardenIk neem aan dat je hem in de winter ook wil blijven doen en niet alleen met mooi warmer weer
Mariska85 schreef:MiReRe schreef:Ik geef je helemaal gelijk! Ben net in de winter begonnen met mijn verzorgpaard en kan nu 6 weken amper iets doen want heb gekneusde ribben en een oogkasbreukje omdat meneer zogenaamd super bom-proof en altijd braaf me wel op de eerste frisse avond vliegles heeft gegeven. Ahum.
Dat is erg banketstaaf maar het blijven paardenIk neem aan dat je hem in de winter ook wil blijven doen en niet alleen met mooi warmer weer
fanci_mike schreef:Qua leeftijd: ik ga mee met youthreiner, maar omdat ik niet zoveel mensen ken van die leeftijd die voldoen aan mijn plaatje, plus dat de stal niet te bereiken is met ov en voor fietsen best een flink eind is, heb ik er in mijn advertentie wel een leeftijd aangehangen die mijn voorkeur zou hebben. Voor een goede ruiter wil ik best een klein eindje om rijden om hem/haar op te halen.![]()
Vwb de frisse paarden in de winter: kijk, ik snap best dat je rustig aan wilt beginnen. Imo kun je dan ook zeggen: ik doe iets langer grondwerk om het paard te leren kennen. De meeste paarden laten in hun grondwerk al een heel eind zien hoe ze onder het zadel kunnen reageren, zodat je weet wat erin zit. Daarbij ben ik een zeikerd die je niet snel in je eentje met mijn paard bezig zal laten, en dus zal ik ook altijd waarschuwen als ik vermoed dat er een bommetje in paard zit. Als je er dan nog problemen mee hebt, sorry, dan ben jij dus niet de persoon die ik zoek. Tinkermans durft ook een flinke bok uit te delen op zijn tijd, ook niet seizoensgebonden zeg maar. Als je dat niet uit kan zitten en aanpakken, tsja, sorry. Daarom vraag ik om een ervaren iemand die durft door te pakken. (wat waarschijnlijk ook weer een reden is dat er niemand reageert
)
Blanket schreef:Het probleem hier is helemaal niet seizoensgebonden, er worden hier in de buurt jammergenoeg geen western bijrijdpaarden aangeboden op het moment. Ik wil best een eindje rijden, maar ik vind 50 km heen en weer 50 km terug echt te veel.
breakthelaw schreef:doske schreef:maar jullie wonen ook allemaal zo ver weg![]()
ik heb zelf een paard maar zou het voor de ervaring wel leuk vinden om er evt een bijrijdpaard bij te hebben...
Marianna, je kan op Lau veel leren en je bent altijd welkom om haar te rijden hoor!! Als je weer mobiel bent natuurlijk