Heeft dit nu met topsport te maken??? Ja.....hoor....(sarcastisch)..ik zie uiterste concentratie.

Dit is geen topsport......dit is CRAIG!!!!!!!! Hij zit bijna op zijn hoogtepunt!!!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
johnnyrider schreef:Overigens, niets is meer hetzelfde in de sport, niet in de paardensport, noch in mijn andere geliefde sporten, voetbal en wielrennen.
johnnyrider schreef:Zelf snap ik die hele ophef niet, het gebeurt overal, in elke tak van sport en ook met dieren.
Ik snap wel dat mensen verontwaardigd zijn, maar het is net of er iets is gebeurd wat nog nooit eerder is voorgekomen.
Dat vind ik belachelijk, maar typisch anno 2011. Die reacties dan. Lees de Telegraaf en je ziet niets anders, wat reacties op een onderwerp betreft.
johnnyrider schreef:Sport 2011 is een afspiegeling van de hele maatschappij 2011. Er wordt nu gesproken over een paard wat wordt afgebeuld, maar bij mensen gebeurt dat tegenwoordig ook vaak.
De lat qua prestaties wordt steeds hoger gelegd. En mensen kunnen daar ook niet mee stoppen, zijn loonslaven die een hypotheek etc om hun nek hebben hangen.
VivaLaVida schreef:ik vind niet dat craig verantwoordelijk is voor de "wannabees die dit na gaan doen" zoals iemand op de vorige pagina postte. Mensen zijn zelf verantwoordelijk voor hun dieren. Wel heb ik het idee dat hoe hoger je komt in de sport, hoe meer je het welzijn/gevoel van je dieren uit het oog gaat verliezen.. Dat je zeg maar van steeds meer dingen gaat denken dat je het wel kunt maken tegenover je paard..
claudiaM33 schreef:Ik denk dat je hier de plank misslaat, ik denk namelijk dat wel degelijk onwetende ruiters dit na gaan doen!!
Anders waren er hier niet zo veel die deze mishandeling (want dat is het gewoon) goedkeuren!
En degene hier die dit gesnok van hem nu nog steeds goedkeuren moeten maar eens terug naar het begin en de basis van het leren van paardrijden, jullie hebben het grootste en belangrijkste deel gemist.
claudiaM33 schreef:VivaLaVida schreef:ik vind niet dat craig verantwoordelijk is voor de "wannabees die dit na gaan doen" zoals iemand op de vorige pagina postte. Mensen zijn zelf verantwoordelijk voor hun dieren. Wel heb ik het idee dat hoe hoger je komt in de sport, hoe meer je het welzijn/gevoel van je dieren uit het oog gaat verliezen.. Dat je zeg maar van steeds meer dingen gaat denken dat je het wel kunt maken tegenover je paard..
Ik denk dat je hier de plank misslaat, ik denk namelijk dat wel degelijk onwetende ruiters dit na gaan doen!!
Anders waren er hier niet zo veel die deze mishandeling (want dat is het gewoon) goedkeuren!
Hij heeft hoe dan ook een voorbeeld functie, net als Anky. Wat zie je gebeuren op de maneges??
Meiden die denken dat je een paard met grof geweld met neus tegen borst moet aan laten lopen.....er wordt ze niet geleerd dat als een paard een jarenlange gedegen training achter de rug heeft dit (nageven, los zijn door hun lijf, volkomen op je hulpen) de beloning is op al je training...
En degene hier die dit gesnok van hem nu nog steeds goedkeuren moeten maar eens terug naar het begin en de basis van het leren van paardrijden, jullie hebben het grootste en belangrijkste deel gemist.
sliding schreef:Maar Craig heeft wel een voorbeeld functie, dus in zekere zin is hij wel mede verantwoordelijk.