[WN] Craig Schmersal en Miss Lil Addy Tude, FEI World reininigcup

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

paleoceen

Re: Craig Schmersal en Miss Lil Addy Tude, FEI World reininigcup

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-11 12:14

Nogmaals............kijk nu allemaal eens naar het filmpje bij 0.35.......
Heeft dit nu met topsport te maken??? Ja.....hoor....(sarcastisch)..ik zie uiterste concentratie. :z :z
Dit is geen topsport......dit is CRAIG!!!!!!!! Hij zit bijna op zijn hoogtepunt!!! :+

Romkabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-11 12:15

jij ook zo te lezen.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-11 12:16

De aanval op reiners is niet minder ongegrond dan de aanval op andere takken van sport met dieren waar dit soort gedrag getoond en getolereerd wordt.
Nu is het toevallig Craig die de l*l is :)
Craig en topsport zijn on(los)smakelijk aan elkaar verbonden.

paleoceen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-11 12:21

Romkabouter schreef:
jij ook zo te lezen.

:O

paleoceen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-11 12:32

ff serieus....voor degenen die vinden dat Craig terecht de hulpen geeft zoals hij die geeft. Bij 0.35 sec op het filmpje!.... waar is hij daar mee bezig? Met welk doel?
Ik vind dat dus doelloos...hij zit te rukken en te trekken aan het paard terwijl het paard het hoofd na het ruk- en trekwerk het hoofd niet anders houdt. En Craig kijkt niet eens en zit met iemand anders te kletsen en om zich heen te kijken. Dat is namelijk wat ik zie.

sonita

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-11 13:14

Ik zie, ik zie, wat jij niet ziet!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-11 13:35

Gottogottogod :')
Raggen in de mond is raggen in de mond, of je dat nou als onervaren dombo doet of dat je dat nou met swung en theoretisch onderbouwd als professional doet, het blijft gewoon ordinair raggen in de mond.
Klaar!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-11 13:41

ik vind niet dat craig verantwoordelijk is voor de "wannabees die dit na gaan doen" zoals iemand op de vorige pagina postte. Mensen zijn zelf verantwoordelijk voor hun dieren. Wel heb ik het idee dat hoe hoger je komt in de sport, hoe meer je het welzijn/gevoel van je dieren uit het oog gaat verliezen.. Dat je zeg maar van steeds meer dingen gaat denken dat je het wel kunt maken tegenover je paard..

johnnyrider

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-11 14:55

Weer een heel gedoe. Op mijn werk begonnen ze er ook al over.
Moest ik weer de reiningsport verdedigen. 1 filmpje, 1 trainer, ook niet mijn favoriet.
Een knip en plak filmpje. Wie heeft deze man live gezien ? Ik dus op de WE in Den Bosch.
Was niet mijn idee van reinen, maar deze massahysterie vind ik echt te ver gaan.

Overigens, niets is meer hetzelfde in de sport, niet in de paardensport, noch in mijn andere geliefde sporten, voetbal en wielrennen.

Laika

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-11 15:44

johnnyrider schreef:
Overigens, niets is meer hetzelfde in de sport, niet in de paardensport, noch in mijn andere geliefde sporten, voetbal en wielrennen.

En dat komt allemaal door het grote geld. Zodra er geld bij komt kijken, is het veelal geen sport meer maar business. Alleen bij voetbal en wielrennen is het geen dier wat afgeragd wordt.

Overigens zie ik dit helemaal los van de ruiter in persoon. Het feit dat dit toegestaan is op dergelijk grote evenementen is op zich al triest genoeg. Ergens moet er gewoon een grens getrokken worden wat wel en wat niet mag. Dit wordt blijkbaar door velen als normaal gezien, want het is nog steeds binnen de regels. Wanneer is het dan niet meer normaal? Als het bloed uit de mond gutst? Of pas als het bit bij de oren zit? Het gaat hier om een dier, die je met respect dient te behandelen, niet MIShandelen.

Romkabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-11 15:52

Laika schreef:
Als het bloed uit de mond gutst?

Dat klopt. Want dat is meetbaar.
Voor al het andere is er altijd ruimte voor discussie.

johnnyrider

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-11 15:58

Dat is zo, maar ik spreek mijzelf tegen want dit soort excessen zijn niet van de laatste tijd, zie hier, iemand gaat dood, doet ie zelf in de Tour de France, pillen etc, lang geleden.

http://www.youtube.com/watch?v=4BstxVPo ... re=related

Het is alleen maar om aan te geven hoe het in de topsport kan gaan.

En zei Rinus Michels niet ooit voetbal is oorlog ?

Wat hoor ik tegenwoordig bij nabeschouwingen, niet om aan te zien die wedstrijd, maar ja het resultaat telt......

Heb gisteravond wat oude vids gekeken van Europacup wedstrijden, begin jaren 70. Zulk voetbal zie je dus niet meer, ware toverkunst, tegenwoordig is het soms niet om aan te zien.

Het resultaat is het enige dat telt....is wat men tegenwoordig zegt.

Ik, als reiner, vind het sop de kool niet waard. Dat iemand dit na zou gaan doen lijkt mij belachelijk.

Zelf snap ik die hele ophef niet, het gebeurt overal, in elke tak van sport en ook met dieren.

Ik snap wel dat mensen verontwaardigd zijn, maar het is net of er iets is gebeurd wat nog nooit eerder is voorgekomen.

Dat vind ik belachelijk, maar typisch anno 2011. Die reacties dan. Lees de Telegraaf en je ziet niets anders, wat reacties op een onderwerp betreft.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-11 16:07

johnnyrider schreef:
Zelf snap ik die hele ophef niet, het gebeurt overal, in elke tak van sport en ook met dieren.

Ik snap wel dat mensen verontwaardigd zijn, maar het is net of er iets is gebeurd wat nog nooit eerder is voorgekomen.

Dat vind ik belachelijk, maar typisch anno 2011. Die reacties dan. Lees de Telegraaf en je ziet niets anders, wat reacties op een onderwerp betreft.

Ik kan me dus ook vreselijk boos maken over aldie dingen die er gebeuren die niet kloppen, van zo'n smeerkees als graig tot de buurman op de hoek die zijn shetlander met veel te lange hoeven laat omkomen. Aan die graig kan ik niets directs doen maar reken erop dat die shetlander wel hulp gaat krijgen, daar zorg ik morgen wel voor.

Ik snap ook niet dat een groot deel de mensheid zo wil leven, alles over de rug van ... hun lichaam/een dier/alles??
Maar misschien ben ik wel te idealistisch en liefjes :o?

johnnyrider

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-11 16:44

Sport 2011 is een afspiegeling van de hele maatschappij 2011. Er wordt nu gesproken over een paard wat wordt afgebeuld, maar bij mensen gebeurt dat tegenwoordig ook vaak.
De lat qua prestaties wordt steeds hoger gelegd. En mensen kunnen daar ook niet mee stoppen, zijn loonslaven die een hypotheek etc om hun nek hebben hangen.

Voor psychische hulp zijn wachtlijsten van 3 maanden.

Zelf ga ik al een tijdje niet meer naar wedstrijden. Vind het zelf niet meer zo leuk, heb de lat lager gelegd, al 1 reiningpaard verkocht. Liever rij ik thuis en heb de dwang om steeds verder en hoger te komen uitgebannen.

Naar Ajax ga ik ook al niet meer sinds ze in die Arena ( het woord alleen al) zitten.
Ook de Tour volg ik al jaren niet meer.

CowgirlStore

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-11 17:08

johnnyrider schreef:
Sport 2011 is een afspiegeling van de hele maatschappij 2011. Er wordt nu gesproken over een paard wat wordt afgebeuld, maar bij mensen gebeurt dat tegenwoordig ook vaak.
De lat qua prestaties wordt steeds hoger gelegd. En mensen kunnen daar ook niet mee stoppen, zijn loonslaven die een hypotheek etc om hun nek hebben hangen.

Ja dat is zeker zo. Vooral als het om big money gaat. Heb je wel eens die "show/quiz" gezien waarbij mensen een ander een stroomstoot moesten geven als diegene fout antwoordde op een vraag? Zelfs 440 V (waar een mens dus dood aan kan gaan) werd gewoon gedaan hoor (alles nep natuurlijk, maar dat wisten de deelnemers niet).........alles voor dat miljoen! Dus ja als mensen dit al bij andere mensen doen puur voor het geld, dan is het natuurlijk veel gemakkelijker om een paard (of ander dier) te mishandelen, die gilt ook niet......

johnnyrider

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-11 17:35

Nee,, dat heb ik nog nooit gezien. Kijk zelden TV, behalve wat ik zelf in elkaart zet.

Wel jammer dat de reiningsport weer een flinke imagodeuk krijgt door dit.

Maar ja, blijf toch reinen, al is het niet zo als. Creggie.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-11 18:00

Goh Johnny, wist zonder het filmpje te openen dat het om tommy simpson ging :j

Reining krijgt een deuk (IMO) door mensen die als een blok achter een trainer met dergelijke methodes gaan staan (en daar schaar ik de niet ingrijpende organisaties ook onder). Iemand die dergelijke methodes toe past moet daar niet voor beloond worden

claudiaM33

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-11 18:16

VivaLaVida schreef:
ik vind niet dat craig verantwoordelijk is voor de "wannabees die dit na gaan doen" zoals iemand op de vorige pagina postte. Mensen zijn zelf verantwoordelijk voor hun dieren. Wel heb ik het idee dat hoe hoger je komt in de sport, hoe meer je het welzijn/gevoel van je dieren uit het oog gaat verliezen.. Dat je zeg maar van steeds meer dingen gaat denken dat je het wel kunt maken tegenover je paard..

Ik denk dat je hier de plank misslaat, ik denk namelijk dat wel degelijk onwetende ruiters dit na gaan doen!!
Anders waren er hier niet zo veel die deze mishandeling (want dat is het gewoon) goedkeuren!

Hij heeft hoe dan ook een voorbeeld functie, net als Anky. Wat zie je gebeuren op de maneges??
Meiden die denken dat je een paard met grof geweld met neus tegen borst moet aan laten lopen.....er wordt ze niet geleerd dat als een paard een jarenlange gedegen training achter de rug heeft dit (nageven, los zijn door hun lijf, volkomen op je hulpen) de beloning is op al je training...

En degene hier die dit gesnok van hem nu nog steeds goedkeuren moeten maar eens terug naar het begin en de basis van het leren van paardrijden, jullie hebben het grootste en belangrijkste deel gemist.

johnnyrider

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-11 18:22

Dat meen je toch niet Stef, dat lijkt wel telepathie wie kent nu Tommy Simpson nog, nu ja dan zal je George Best ( zie mijn onderschrift) ook wel kennen.

En komen we daar ook, misschien zijdelings, weer op dit topic.

Hoe zo een gigantische topvoetballer uiteindelijk ten onder is gegaan aan drank, gokken en vrouwen....

Dont't die like me, waren de laatste woorden van Belfast boy.

Zelf vind ik de sport niet meer zo, ik blijf reinen maar een terugkeer naar wedstrijdnivo zie ik niet zitten.

Vaak geven mensen uit de westernwereld hoog op uit wat uit de USA komt, misschien moeten we daar wat kritischer naar kijken.

Aan de andere kant het is maar 1 trainer. Zelf kijk ik liever naar Larry Trocha.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-11 18:32

Naja kennen... Toen vorig jaar de Mont Ventoux in de tour zat ging het erover en toen ben ik gaan zoeken. dus vandaar :j

Maar goed, die jongens kiezen er zelf voor, een paard niet, daar blijf ik bij in geval van vergelijk met andere sporten

sliding

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-11 18:47

claudiaM33 schreef:
Ik denk dat je hier de plank misslaat, ik denk namelijk dat wel degelijk onwetende ruiters dit na gaan doen!!
Anders waren er hier niet zo veel die deze mishandeling (want dat is het gewoon) goedkeuren!

En degene hier die dit gesnok van hem nu nog steeds goedkeuren moeten maar eens terug naar het begin en de basis van het leren van paardrijden, jullie hebben het grootste en belangrijkste deel gemist.

Heel veel van "diegenen" hebben helemaal geen basis geleerd (wat je heel goed kunt zien aan sommige reacties, ook in andere topics ;) ).
Zij brengen hun paard(en) naar trainers, die de knopjes erop zetten en na een paar maanden halen zij ze weer op met enkele lessen "hoe bedien ik mijn paard".
En als de knopjes wat ingesleten zijn , brengen ze hem weer terug naar die trainer.
En nu, zeker de goeden niet ten na gesproken, weten ze vaak helemaal niet wat er eigenlijk onder hun k*nt gebeurd. :oo

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-11 18:50

claudiaM33 schreef:
VivaLaVida schreef:

Hij heeft hoe dan ook een voorbeeld functie, net als Anky. Wat zie je gebeuren op de maneges??
Meiden die denken dat je een paard met grof geweld met neus tegen borst moet aan laten lopen.....er wordt ze niet geleerd dat als een paard een jarenlange gedegen training achter de rug heeft dit (nageven, los zijn door hun lijf, volkomen op je hulpen) de beloning is op al je training...

Dat zeg ik toch niet?

sliding

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-11 18:53

Maar Craig heeft wel een voorbeeld functie, dus in zekere zin is hij wel mede verantwoordelijk.

MissPK

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-11 19:01

sliding schreef:
Maar Craig heeft wel een voorbeeld functie, dus in zekere zin is hij wel mede verantwoordelijk.

Niet mee eens, ik vind hem slechts een 'slachtoffer' van de reining industrie en hij zal voor mij, ik als doodgewoon amateur ruitertje nooit als voorbeeld dienen zoals hij zich laat zien in dat filmpje :n
Laatst bijgewerkt door MissPK op 02-06-11 19:23, in het totaal 2 keer bewerkt

claudiaM33

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-11 19:02

@vlv nee dat zeg je idd niet, hij is niet verantwoordelijk maar hij heeft wel een voorbeeldfunctie!
Zeker als hij clinics geeft!