[WN] appaloosa's

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

QueenD

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-10 18:27

Mijn Appie is een heldin op sokken, echt dat beest ziet overal spoken. De ene keer is het erger dan de andere en echt lekker relaxed rijden is er niet bij, ja met 25 graden dan gaat t goed. Verder een onwijs lief dier maar wel met gebruiksaanwijzing.

SnowY4you

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-10 10:47

Ik heb een paardje gereden voor 3,5 jaar dat was een mix van een appie en een fries. Geweldig paard, springt 1.10m en was een kei in de basis dingen ( slides, rollback enzo, deed niet zoveel met western aangzien ik ook aant leren was :) ).

Lincy1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-10 10:03

Wat is het hier stil geworden!
Wel wij hebben twee van onze appaloosa's voor de lens geplaatst en hier zijn ze

Afbeelding
Dit is Ima Zippo Luck een 9 jarige ruin, pleasure gefokt

Afbeelding
En dit is Dandy Fashioned, onze toverbol, een 5 jarige ruin, ook pleasure gefokt

Groetjes!!

JodiGlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-10 16:21

Ik heb met verbazing jullie reacties gelezen over de "topsport" appaloosas. Wat een vooroordelen allemaal.
Ja, ze hebben een apart karakter, maar inderdaad als ze je vriendje zijn doen ze alles voor je.

Kijk ook eens naar de bouw van je appie of quarter. Niet elke appie of quarter is geschikt voor reining.

En een reining-appaloosa, ja die bestaan zeer zeker. Ik heb er toevallig 1 die voor een quarter zeker niet onder doet. In de intermediate open bij de NRHA een 2e plaats lopen is niet echt slecht, ja toch? Dan je ook nog kwalificeren voor het NRHA-EK in 2 onderdelen....... Dus ook een Amerikaanse Appie loopt topsport. En zo lopen er nog een paar rond hoor!

Dus het ligt aan je training, doorzettingsvermogen en of je paard er wel voor geschikt is! (Geldt niet alleen voor het appaloosa ras)

Asciugamano

Re: appaloosa's

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-10 20:00

Is mijn vraag aan jou wat jij onder 'topsport' verstaat?

FindingJack

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-10 23:26

Topsport in de reining is als je in de Open mee kunt rijden en een score haalt van minimaal 69. Dan word er serieus naar je paard gekeken als sportpaard. Ik ben heel blij dat er nu een paar meer Appies mee gaan draaien.

Ik bedoel hiermee dus niet dat andere mensen in andere disciplines hun paard geen sportpaard vinden. Natuurlijk zie je hier in Nederland overwegend Appies in andere onderdelen. We hebben geen reining/cuttingbloed in de Am.hengstenstapel. En je moet dan ook nog een goede merrie hebben.
Mijn hart ligt echter bij de reining en cutting en daar ligt mijn doel ook. Daar is ook dat ik zoek naar resultaten van Am.Appies.
Jumper is overleden op een leeftijd van 21, had geen kromme benen en een super karakter. Steaming Sundance is een jonge hengst met goed bloed voor de reining,super karakter en geen kromme benen. Mijn nieuwe Ap, Famous, van de hengst Ima Rich N Famous To, is niet echt het reining \type maar heeft ook weer een super karakter en geen kromme benen. :P We gaan de training dus rustig aan eens oppakken en kijken wat eruit komt. 8-)
Afbeelding

westernappie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-10 21:04

kromme benen en een groot hoofd, volgens mij hebben jullie mijn appie gezien. iig, 24+ jaar oud en nog kerngezond en zo gek als een deur. als men mij voorbij ziet stuiteren en ik vertel dat ie 24 is geloven ze het meestal niet :+ . en toch wil ik nooit meer een ander ras. en deze al helemaal niet kwijt, hoewel die dag sneller komt dan mij lief is |(

FindingJack

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-10 12:55

En al hebben ze kromme benen en een groot hoofd.........ze hebben een super karakter met een groots hart!!
Voor mij iig geen ander ras meer. ;)

ltb_criollo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-10 16:34

hey, ik rij western en wil verderin de reining :D
heb een appaloosa gekocht om western mee te gaan rijden kent het begin van de reining ;) , staat van-uit galop zo stil :+ begin van de spin zit er ook in :D
mijn appie heet Pablo en is ong. 1.30 1.35 ;) Pablo komt vandaag :D

Sann_e

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-10 09:54

Mensen: Als je reinining wilt rijden koop dan een reiner, of het nu een Appie een Quarter of een Paint is - maar een paard wat niet gebouwd voor de reining is gaat zijn benen breken.

(staat van-uit galop zo stil) dat heeft toch niets met reining te maken.

Daarbij een 69 scoren in de open reining, sorry hoor maar dat mag ook wel als je in de open rijdt.

Wat ik topsport vind: Worldchampionship - Olympische spelen- wereld ruiterspelen - futurity's - pleasure celebration noem maar op!! Dus helemaal NIETS in nederland

eschpolder

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-10 20:54

ooo er is nog hoop dus voor mijn aanstaande veulen :D
hoop stiekem wel dat het stipjes krijgt.
incrediblue x peek a boom juni 2011 uitgerekend.

Asciugamano

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-10 13:04

Sann_e schreef:
Mensen: Als je reinining wilt rijden koop dan een reiner, of het nu een Appie een Quarter of een Paint is - maar een paard wat niet gebouwd voor de reining is gaat zijn benen breken.

(staat van-uit galop zo stil) dat heeft toch niets met reining te maken.

Daarbij een 69 scoren in de open reining, sorry hoor maar dat mag ook wel als je in de open rijdt.

Wat ik topsport vind: Worldchampionship - Olympische spelen- wereld ruiterspelen - futurity's - pleasure celebration noem maar op!! Dus helemaal NIETS in nederland

In ieder geval heueueul weinig! ;) _/-\o_

He, Eschpolder, bedoel je Incrediblue Too? (Daar hebben wij ook een nakomeling van!)

eschpolder

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-10 22:41

hihi stom :Z incrediblue too x peek a boom.

SnowY4you

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-10 23:42

eschpolder schreef:
ooo er is nog hoop dus voor mijn aanstaande veulen :D
hoop stiekem wel dat het stipjes krijgt.
incrediblue x peek a boom juni 2011 uitgerekend.

Incrediblue Too <3 Heeft in Susteren op de stal gestaan. Ik liep er toen stage en hielp Frank hij reed verschillende paarden van Indiana Farm.

Incrediblue Too is DE rede dat ik weg ben van Appaloosa's, hij heeft me verliefd op ze gemaakt :)

Fanuilos

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-10 20:59

Lincy1987 - you have beautiful horses :) especially Dandy Fashioned :)

appiebram

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-10 11:48

Jeetje stil hier zeg!!!
Bram is nu 2 jaar en ongeveer 4 mnd ,nog even wachten voordat ik met hem aan de 'bak' mag!
Afbeelding

mirandavb

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-10 22:53

Appaloosa's zijn gewoon de beste! Met name de amrikaanse dan! En dat kunnen veel mensen niet bekroppen. Wij hebben twee amerikaanse appaloosa's, (ze zijn half quarter, stiekem). De oudste heeft op hoog niveau gelopen bij de nrha met zeer goede resultaten. Nu omgeschoold naar pleasure en ook nederlands kampioen geworden. Haar dochter is ook een echte topper. Een super reiner. Volgend jaar met haar starten bij drha en over twee weken een weekendje bij ricky slapen en trainen. Omdanks de stippen, gewoon onwijs goede paarden. Zonder kromme benen of wat dan ook. Als ik wedstrijd met rij, zijn er altijd mensen die naar mij toe komen lopen om te vragen of ze te koop zijn! Mooi niet!
Appaloosa's hebben vaak een bijzonder karakter, waar je mee overweg moet kunnen. En dat vinden de meeste mensen niet zo leuk. Dus zeggen ze maar dat appie's slecht zijn! Er zijn natuurlijk ook veel meer quarters dan appie's.Dus eigenlijk kun je het niet vergelijken. Wij hebben ook 3 quarters en die zijn veel makkelijker dan de appie's. Maar qua rijden doen de appie's het zelfs beter.
Missy de oudste, zelf geimporteerd uit canada 10 jaar geleden.
Afbeelding
Haar dochter tex. Vader lenas texan, een echte reiner!
Afbeelding

LiVetime

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-10 23:56

Qua karakter heb je heel erg gelijk.
Iedereen zegt altijd dat mijn appie zo enorm braaf is en geen stap verkeerd doet, maar in werkelijkheid is het een dier met karakter waar je echt veel rust in moet stoppen en heel consequent moet zijn.
Werklust is wel enorm en als je dat kunt blijven motiveren, dan heb je echt een werelddier :)

FindingJack

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-10 00:16

Voor mij geen ander ras dan de Amerikaanse Appie!! <3
Mijn overleden kanjer, jrs claim jumper, geimporteerd uit Amerika was Europees Kampioen in Non-Pro Reining, Barrelracing en Halter Aged Geldings. Met mij nog een Ned. Kampioen Amateur Reining. Wat een kanjer was het!!!

Ben sinds kort bezig met Sunflowers Joy Saffhire. Een uitdaging want deze hengst is blind geworden aan beide ogen. Maar wat een karakter ook weer en wil om toch te doen wat je van hem vraagt! Hij is jaren niet meer serieus gereden maar we hebben al een begin gemaakt en ik hoop hem volgend jaar zeker een keer mee te nemen naar een show!

Mick_15

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-10 03:47

leuk ras is dit toch :)

Hollowpoint

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-10 23:22

@mirandavb: helemaal mee eens, appies hebben vaak zo'n uitgesproken karakter dat ze gauw als lastig of vervelend bestempeld worden. Zelf heb ik een quarter en een american appaloosa en idd een heel verschillend karakter. Als ik het goed heb zijn de appies ook speciaal vanwege hun karakter gefokt door de Nez Perce indianen, vanwege hun prestatie drang en hun zelfstandig denken, zodat de ruiter zijn handen vrij had in de jacht en strijd. Geweldig toch al die historie, die er achter het ras zit ! :9

Ik heb er een hyves van gemaakt, er kunnen nog wel wat leden bij .
Zie maar even :

http://nezpercetribe.hyves.nl/

Duke

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-10 10:17

Heel herkenbaar allemaal! Ik krijg ook vaak van verschillende instructrices te horen dat Blue erg werkwillig is, veel zelf nadenkt (te veel soms), heel sensible, maar ook veel discpline vraagt. Voor mij een wereldpaard en je zou denken dat iedereen er zo op weg kan rijden, maar niets minder waar. Een vreemde kan erop gaan zitten, en hij zal niet proberen om die eraf te werken, maar erop zitten en meerijden is dan ook het enige. Sturen en tempo controleren is er niet bij. _O-

CowgirlStore

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-10 12:01

Wat een leuke hyves Hollow! Ik ben lid geworden :D Ik heb zelf dat boek ook over de Nez Perce ook: "De Appaloosa, het Nez Perce paard" misschien ken je het.

Quince is ook zo eigenzinnig. Bij mij is hij zo braaf en iedereen denkt altijd: oh die Quince is zo braaf, daar kan ik ook wel op. Nou, dat hebben sommigen geweten :oo Wat Duke zegt, sturen en tempo is er niet meer bij :D
In het begin heb ik ook wel strijd met hem gehad, maar wij zijn nu al 10 jaar bij elkaar en we voelen elkaar op onze sokken aan :D
Maar mn kanjer is nu met de VUT (zie onderschrift) en veel trainen hoeft niet meer. We relaxen alleen nog maar lekker in het bos :D

Hollowpoint

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-10 20:29

mooi verhaal Mayflower, dat knokken komt me bekend voor, altijd haast :):) en niet moe te krijgen. Vaak met les werd er gezegd :als hij te snel is, laat hem maar net zolang rondjes rijden tot hij moe wordt ! Nou degene die moe werd dat was ik, maar hij niet ! Inmiddels is hij wat ouder en heb ik wel door wat ik wel en niet met hem moet doen, maar ja na 12 jaar samen mag dat ook wel ! Het blijft gewoon een grote knuffel met een hele eigen ik. Ik zou hem dan ook voor geen goud willen missen. Ik heb een filmpje van hem onder de foto's gezet op de hyves http://nezpercetribe.hyves.nl/

Nee dat boek ken ik niet, ik zal het eens opzoeken. Bedankt voor de tip. Als je de geschiedenis van het ras kent, heb je ineens veel meer begrip voor bepaalde zaken. Leuk is dat.

ayas

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-10 21:50

he FindingJack, je bent weer druk bezig! Sunflowers Joy Saffhire. We hebben er een van Sunflowers Joy's Diamond.