[WN] [HK]Alle westernruiters bij elkaar, kletsen maar! #2

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Sandra_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-20 11:29

Hier kan er ook geen bucas op.
Ik (nouja....Bob dan) heb er al jaren de amigo mio op liggen. Zorg altijd dat ik er drie "op voorraad" heb en koop elk jaar wel een of twee nieuwe. Lagen altijd perfect, maar het lijkt wel of nu de pasvorm iets veranderd is want de nieuwe die ik nu in gebruik had genomen lijkt krapper rond de borst/schouders. Aan paardlief ligt het niet, want de dekens uit de oudere lichting liggen nog als voorheen. Nog iemand deze ervaring toevallig?

Yinthee
Amadeus <3

Re: [HK]Alle westernruiters bij elkaar, kletsen maar! #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-20 11:43

Nee, ik koop van die dure dekens niet want Bo is een sloopkogel :+ Zeker vliegendekens zijn altijd gatenkazen dus hij krijgt gewoon de deken die het goedkoopst in de uitverkoop is en goed is qua pasvorm _O-
Winter dekens heb ik van EJ, die pastte mijn erg brede haflinger als enigste goed, en Bo past die gelukkig ook goed :) En prijs/kwaliteit is prima!

Marg

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-20 11:45

Bij Red gaan de dekens altijd drukken op de schoft of knellen opnde borst. Ik heb dus meerdere dekens die allemaal anders zijn om af te wisselen. Vorig jaar een bij Kramer gekocht en die lijkt echt suoer te vallen.

Noisy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-20 12:59

Rudi heeft afgelopen najaar/winter voor het eerst een deken op gehad. Dat was een Harry's Horse. Die ligt eigenlijk prima. Was een afdankertje van zijn moeder en op haar lag hij ook altijd goed.

CBarrelracer

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-20 15:00

Yinthee schreef:
Ojee Vrijbuiter, hij was er duidelijk niet blij mee _O- Zonde!

CBarrelracer, Mustang/Pro Ride hebben ze een mooie korte van (pony maatje officieel maar ik had hem voor mijn haflinger ook). 100% wolvilt. En 5 star heeft ook korte maar die kosten wat meer.

Marlies is de deken niet gewoon te groot? Hij lijkt op de laatste foto ook heel erg naar achteren te trekken? Dan is het logisch dat hij vooraan ook niet netjes blijft zitten natuurlijk.

Wat leuk Achterom!

Luxe Noisy, 2x pw les! Fijn dat Rudi het zo goed oppakt.

Balen van Gentle! Hopelijk is het niks ernstigs!

Oh dank je wel heb nu deze gevonden maar met jetalito was de ervaring met neopreen niet heel fijn dus twijfel een beetje
https://www.cowgirlstore.nl/catalog/pro ... /?___SID=U

Marg

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-20 15:42

Hier 2 daagjes een vliegendeken op en meneer zijn velletje is er niet blij mee. Gek word ik van zijn dunne huid.

Afbeelding

Afbeelding

candalisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-20 16:36

Marg oei dat is niet zo mooi! Ik vind de meeste vliegen dekens echt heel stug. Van pagony heb ik een hele fijne die is super zacht en mijn merrie heeft er veel baat bij.

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-07-20 17:30

Braaf paard. :+:
Afbeelding

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-20 17:58

Wat een heerlijk dier lijkt King me, fijn dat jullie samen zo goed gaan Marlies :j
@Marg: zo, dat is vervelend!

Vanmorgen James maar eens opgemeten voor een vliegendeken... heb eigenlijk altijd die van maar mijn andere paarden hebben natuurijk een heel andere bouw dan hij... we gaan het zien!
James is trouwens ongeveer 1.44m :D Ukkie.

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-07-20 18:01

Ja, hij is zo relaxed! <3 Je kan hem zo neerzetten en hij blijft staan. Zo fijn is dat!!
Rijden ging vandaag iets minder maar ik was nog steeds trots op hem.

Weer wilde hij niet het erf af in zijn uppie dus liep er iemand een stukje mee. Daarna moest hij het alleen doen en na 5 passen draaide hij om. Dus toen heb ik hem in zijn achteruit gezet en toen weer omgedraaid. Nog 5 meter gestapt en toen mocht hij omdraaien en terug naar stal. Iemand nog suggestie om hem alleen het erf af te krijgen? Aan de hand is er niets aan de hand en loopt ie braaf mee. Dus ook als ik erop zit en er iemand naast loopt. Maar als ik erop zit en er is iemand bij dan heeft ie geen steun ofzo...

noows

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-20 21:06

Gimme_Joy mooie rit hoor! Joy lijkt het ook wel leuk te vinden!

Achterom, leuk aansprekend paard! Veel plezier met hem :D

Paint_Lover, balen van de kreupelheid zeg! Wat zou het soms makkelijk zijn als ze konden praten...

Noisy, lekker aan het werk zeg met twee keer per week les. Super leerzaam lijkt me!

Marg, dat ziet er niet fijn uit. Is de deken wel soepel en schoon en goed passend? Misschien helpt het anders om er een stuk dunne zachte stof onder te naaien bij de borst.

Bellatrix, fijn dat jullie zo lekker bezig zijn. Als hij met alles zo braaf is denk ik dat alleen naar buiten gaan ook wel gaat komen met wat geduld. Misschien gewoon beginnen met een paar passen het erf af en dan belonen en omdraaien? En lekker aan de hand wandelen zodat hij zich echt helemaal vertrouwd voelt? Blijkbaar heeft hij de steun nog wel nodig.

Wij zijn gisteren weer lekker wezen afkoelen. Beide pony's vinden zwemmen echt lekker met warm weer:

Afbeelding

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-07-20 21:44

Oh wat een super foto!

En aan de hand is geen probleem. Dan kan ik kilometers lopen. Hij sjokt wel mee. :+

noows

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-20 22:24

Jaa alleen jammer dat het een vage screenshot is van een filmpje met lage kwaliteit. Achja het gaat om de herinnering toch :D

Heb je de mogelijkheid om een rondje te maken? Wat doet hij dan als je de laatste meters van je wandeling opstapt terwijl hij de stal kan zien? Als dat goed gaat zou je steeds een stukje eerder op kunnen stappen.

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-07-20 01:05

Dat heb ik niet geprobeerd maar ik kom er ook niet op vanaf de grond. :+

Marg

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-20 16:22

noows schreef:
Marg, dat ziet er niet fijn uit. Is de deken wel soepel en schoon en goed passend? Misschien helpt het anders om er een stuk dunne zachte stof onder te naaien bij de borst.

Heerlijk dat zwemmen trouwens!

Hij heeft het elke zomer door zijn dunne huidje. Wel wel 4 soorten dekens maar allemaal problemen. Wat voor stof zou het beste zijn om erin te zetten?
Flesje gaat schuren denk ik.
Misschien die stof waar die paarden pyjama van gemaakt zijn? Of juist een schapenvacht? Lastig

Gimme_Joy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-20 20:58

Afbeelding
<3 *\o/*

candalisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-20 21:04

Wordt wel een tankje GJ!

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-07-20 21:38

Leuke foto!! <3

Mijn pad is binnen, nu wachten tot woensdag om ermee te rijden.
Ben ook op zoek naar een nieuw bit. Of eigenlijk het bit wat hij nu heeft maar gewoon één erbij want ik wil een nieuw hoofdstel. Gewoon iets nieuws en niet afgedragen. :=
Welke kleur hoofdstel zou hem goed staan? Heel donker zat ik aan te denken...en dan bijpassende reins ook.

Gimme_Joy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-20 21:46

Ja dat is wel mooi denk ik!

Haha ja ze is een beetje aan de zware kant. Staat nu op glucobalance. En we doen wat meer. Maar ze is altijd al aan de "volle" kant geweest }:0 :o

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-07-20 21:50

King is ook geen sport Quarter hoor. :=
Afbeelding

Emita

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-20 21:50

Ohhhh wat heerlijk Noows!!!

Bellatrix misschien wel een goede nieuwe uitvinding; een meeneembaar, opvouwbaar krukje :')

G_J Bulldozer! :D

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-07-20 21:51

Dat krukje bestaat wel maar dat gaat wat te ver. :')

Emita

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-20 21:59

Nou hier lekker drama gehad met Nova van het weekend |o

Ze hing zichzelf op toen ik haar aan het poetsen was, in volledige paniek. Steigeren, ze klapte achterover en kwam vast te liggen tegen de muur op de kop. Ze lag dus op haar rug op de harde stenen, benen de lucht in. Toen kwam ze ineen in ' freeze ' stand (niet meer bewegen). We hebben haar om moeten trekken met een touwtje om de benen om weer overeind te komen... ik ben me echt rot geschrokken. Ze stond helemaal te trillen / shaken (en ik ook trouwens, ben wel 10 jaar van mn leven verloren door dit ongeluk). En ik wilde nog de Veiligheidsknoop los trekken maar ze had al zo hard in paniek gestaan dat de knoop niet meer los ging -O-

Overal op haar lichaam kleine wondjes, en een grote winkelhaak op haar borst. Meteen de DA gebeld. Die kwam snel en heeft het meteen gehecht. Maar ze is dus wel een sedatie, verdoving en antibioticaspuit verder.

Ze bleef ook de hele tijd hinniken. Zelfs toen ze verdoofd was (toen kwam er een soort van slowmotion-hinnik uit := )

Toen de wond nog open was:
Afbeelding

Hechten
Afbeelding

Onder sedatie Y;(
Afbeelding

En nu ziet het er zo uit:
Afbeelding

Ik denk dat Nova de grote winnaar is 8)7 Plus het was zondag, dus dubbel tarief. :+
Afbeelding

Paint_Lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-20 22:15

Jeetje dat is schrikken!!! Heb je enig idee waardoor ze zo in paniek raakte? Sterkte iig en geef dr maar een dikke knuffel, arme Nova

Hier Gentle gelukkig weer n heel eind beter... niet meer zo ramkreupel als donderdag en we denken nu te weten waarom hij ineens zo ramkreupel was: niet slim om in je box te gaan rollen en dan weer eens jezelf vast te rollen...

Zucht, lompe koe dat t ook is! Maar dat is straks verleden tijd want meneer krijgt deze week n anti rol singel cadeau van mij _O-

Dus gister maar weer eens wat foto's gemaakt en deze keer mezelf eens aan de andere kant van de lens gepositioneerd, iets wat ik eigenlijk nooit doe maar nu was manlief erbij dus kon t een keertje....

En als je dan dit ziet ben ik er nog blij mee ook <3
Afbeelding

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Emita

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-20 22:21

Ja ze ging met haar hoofd onder het touw door waarmee ze vast stond aan de muur, dus daardoor kwam ze ' vast ' te zitten. Nu had ik haar altijd geleerd dat ze haar hoofd naar beneden moest doen als ze in zo'n situatie terecht kwam, maar dat trucje zit er blijkbaar niet meer in -O- Daardoor raakte ze in paniek.

Hele mooie foto's van jullie!! <3 ook al zo'n brokkenpiloot :=