[WN] Waar moet het met de WRAN naar toe

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

PeterV

Re: Waar moet het met de WRAN naar toe

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-08 14:23

DubbelDun schreef:
Je denkt toch niet dat ik laat bepalen door de leden hoe en wat ik doen moet?
Oei... komt hier de ware Peter om de hoek kijken. Laat ik nu denken dat de WRAN een democratie was en geen dictatuur.[/quote]

Buiten het feit dat je een stukje uit mijn tekst quote, wat op zich banketstaaf*g uit komt, zal na de ALV duidelijk zijn waarop ik deze uitspraak baseer. Dit heeft namelijk geheel niks te maken met de ware Peter, maar meer met een verstandige Peter.

PeterV

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-08 14:29

DubbelDun schreef:
Maar Peter... zou het gezien het hogere aantal 'schieters' niet logisch zijn om te konstateren dat jij misschien niet de graag geziene weg bewandelt??

Ach ja dat zal het zijn. Volgens mijn liep deze weg al ver voor dit bestuur zitting nam.

Sorro

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-08 14:30

Sorro schreef:
En eerder werd er geroepen in dit topic dat dit niet op de ALV besproken zou worden.

Ohw, door wie dan?[/quote]

Met alle liefde wil ik best alle topics die over de ALV, het cap verhaal en dergelijk doorgaan spitten..
Echter ik mij nu op werk bevindt lijkt me dat niet verstanding.

Adrienne

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-08 14:34

PeterV schreef:
Deze uitleg zal gegeven worden op de ALV, en iedereen zal dan ook begrijpen waarom het bestuur bij dit besluit wil blijven. Of de leden dit willen, is aan de leden, het is tot aan nu immers maar een bestuursbesluit.
en
PeterV schreef:

Maken dus maar al te duidelijk dat het onderstaande klopt!
Adrienne schreef:
Nou kun je proberen terug te komen met dat nog niks zeker is. Maar ik, als onafhankelijke lezer en alle jaren geen WRAN lid meer, zie toch erg duidelijk dat er een zekere trend is in alle antwoorden die gegeven worden door bv jou Peter. De beslissing is dus imo al lang genomen en dat fase die nu in is gegaan is het overtuigen van de leden dat ze dit hebben te slikken!

PeterV

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-08 14:47

Adrienne schreef:
PeterV schreef:
Deze uitleg zal gegeven worden op de ALV, en iedereen zal dan ook begrijpen waarom het bestuur bij dit besluit wil blijven. Of de leden dit willen, is aan de leden, het is tot aan nu immers maar een bestuursbesluit.
en
PeterV schreef:

Maken dus maar al te duidelijk dat het onderstaande klopt!
Adrienne schreef:
Nou kun je proberen terug te komen met dat nog niks zeker is. Maar ik, als onafhankelijke lezer en alle jaren geen WRAN lid meer, zie toch erg duidelijk dat er een zekere trend is in alle antwoorden die gegeven worden door bv jou Peter. De beslissing is dus imo al lang genomen en dat fase die nu in is gegaan is het overtuigen van de leden dat ze dit hebben te slikken!

Heb je mijn dan horen zeggen dat het niet klopt?
Leden kunnen wel van alles willen, maar vind dan ook een andere gek die onder die zelfde omstandigheden wel leiding willen geven aan deze vereniging. Ook ik laat mijn informeren binnen de grenzen van mijn verantwoordelijkheid, en daar is niks mis mee.

PeterV

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-08 15:23

Als een branche organisatie binnen een bepaalde branche info verstrekt ga ik er niet meteen vanuit dat dit verzonnen is om mijn BV ermee te pesten.
Een branche organisatie is er voor de branche die te dienen is, klaar uit.
Dat je voor bepaalde info heel diep moet spitten, om er feitelijk achter te komen waarvoor bepaalde info gegeven wordt, of waar deze uit is ontstaan, dat heeft dit Wran bestuur gedaan mbt het hele cap verhaal. Uiteindelijk is het een klip en klaar verhaal geworden, waar natuurlijk wel een kostten plaatje mee gemoeid is, dus is dit verhaal ook voorbehouden aan diegene die voor dat kostenplaatje opdraaien. Aan de leden zal het zijn of dit een intern document zal blijven, of dat gans vereniging, organisator, leden, bestuurders die raakvlak hebben binnen deze tak van sport, het kan en mag dienen, zo werkt het nou éénmaal.
Ik denk, elk bestuur wat na ons zal komen, of bij andere raakvlakhebbende verenigingen voort zal gaan, of organisaties, uiteindelijk de Wran zeer erkentelijk zullen zijn, dat ongelovige mbt het cap verhaal de mond zal snoeren, ik heb dit namelijk zelf niet verzonnen.
Natuurlijk staat het uiteindelijk iedereen vrij ermee te doen of om er wat mee te doen, dit Wran bestuur weet inmiddels al wat wij ermee willen doen. Ben ook de menig toe gedaan dat wij deze duidelijkheid die er komt mbt rond het cap verhaal, samen boven water gekregen hebben, want als jullie geen tegen gas gegeven zouden hebben, was deze info waarschijnlijk nooit boven water gekomen. Want laten wij eerlijk zijn, als niemand tegen geweest zou zijn, waarom zou je het dan hebben laten uit zoeken, toch?
Dat wij uiteindelijk beter kunnen anticiperen op de valkuilen waar ieder van ons voor had kunnen staan, of had kunnen overkomen, ja, daar ben ik best trots op dat dit nu betekend wordt voor dat het één van ons had kunnen over komen.
Je zal maar als goed willende vrijwilliger, organisator, bestuurder of weet ik veel wat, verantwoordelijk gehouden worden omdat je nalatig geweest bent, binnen iets wat je dan onder de neus gewreven zal kunnen worden. Dit mag je iemand nooit gunnen.

Peter

Asciugamano

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-08 16:39

Zo, ik had ff wat bij te lezen, o.a. over horizontaal aan tafel zitten enzo Haha! .

PeterV schreef:
Mayflower schreef:
Gelukkig heb ik hier bij de Appie's geen last van, die zijn al uit de FNW gestapt.

Als je de overtuiging hebt dat Appie’s niet hippisch gezien zullen gaan worden, is het een wijs besluit geweest.

Peter

En wat betekend dit? 'Hippisch gezien?'
Ik snapte sowieso al nooit waarom een RASvereniging bij een SPORT-federatie/ bond aangesloten zou moeten zijn?! Ik ben lid van de appieclub omdat ik het ras een warm hart toe draag. Rij echter vooral wedstrijden in een andere discipline dan western dus wat heb ik bij die federatie te zoeken?

Ff een sprongetje:

PeterV's verhaal met de verzekeringsregels schreef:
-die is ontstaan of (mede) heeft kunnen ontstaan tijdens de les(sen) en/of tijdens de wedstrijden, indien voor zover door de gelaedeerde geen veiligheidscap is/werd gedragen. De verplichting tot het dragen van een veiligheidscap komt te vervallen, indien en voor zover de KNHS het dragen van een veiligheidscap tijdens wedstrijden niet toestaat, of anders bepaald-

Ooo, dus als de KNHS ff zegt dat bij de westernsport geen cap hoeft worden gedragen is het opgelost met de verzekeraars! Klaar! Knipoog

Verder kan ik alleen maar zeggen dat ik de westernsport een warm hart toedraag, maar nog steeds geen reden zie om lid te worden van de Wran, -gezien de gang van zaken- hoop dat de NQHA zich (net als de AahcH) vooral niet aansluit bij de federatie om dezelfde reden (RASvereniging en geen SPORTvereniging) en vraag me af of de Wran-voorzitter objectief (genoeg) is om ook de voordelen van het níet aansluiten bij de KNHS te zien.

piggeljay

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-08 16:45

peter ik wil nog 1x reageren.
branche organisatie's om de branche te dienen...?
zal ik uit mijn branche organisatie's een aantal voorbeelden noemen?
koekoek: anti registratie rundvee, oprichter vrijeboeren... uiteindelijk een politieke partij opgericht in de kamer gekomen. zakken gevuld en een mooi leven geleid.
wien v/d brink aktie voerder voor de varkens boeren. in de kamer gekomen nooit meer 1 poot uit gestoken voor de varkens boeren.
maar ook binnen de kleine lokale branch organisatie's voor de veehouderij, iedereen die in het bestuur komt en een beetje op zijn poot speelt krijgt een functie aan geboden binnen een commissie en krijgt een overheid funtie en doet verders nooit meer iets voor de hand die hem gevoed heeft.
voorbeeld: directeur kleine locale melkfabriek wordt benaderd door een multinational die de kleine lokale melkfabriekjes over wil nemen.
boeren zijn er tegen maar de directeur heeft al een functie aan geboden gekregen binnen de multinational en draagt zo zonder blikken of blozen de fabriek over.
boeren die niet mee willen worden gedwongen of te stoppen of gewoon mee te gaan omdat anders de melk niet opgehaald wordt.
dissidenten die toch op zoek willen gaan naar een fabriek die nog wel rekening met hun houdt en naar hun wil luisteren krijgen een boete clousule aan hun broek die er niet om loog.
het is tot aan het europeese hof geweest en die heeft de boeren uiteindelijk in het gelijk gesteld maar inmiddels waren er al een X aantal gedwongen gestopt en verhuist omdat er domweg beslag werd gelegd. dat er nog maar een handje vol overbleven die gewonnen hadden.
uiteindelijk kwamen ze er achter dat ze niets gewonnen hadden omdat de multinational in hun vrije melkfabriek een stroman had gezet die in het bestuur kwam en uiteindelijk directeur dus hadden ze ook deze fabriek zich toegeeigend.

wat heeft dit met de Wran en alle andere western verenigingen te maken....
als de KHNS ons wil in lijven doen ze dat... alleen als dat gebeurt wat gebeurt er dan met het western Nederland ? die bestaan dan niet meer officeel
wij zijn te klein en te miniem, onze grote broer FRNS spuigt op onze kop en zegt "wat hebben wij met jullie te maken kleintje kom eerst maar eens van je pony af en ga echt paard rijden.

Peter mogen wij AUB achterdochtig zijn en argwanend.
ik zit ook met mijn hoofd te schudden als ik jou opmerkingen lees omdat ik ze binnen mij branche organisatie's allemaal al een keer gehoord heb.
en nee ik houd mijn mond niet en nee het zal me geen schade toe brengen en nee ik ben niet voor een karretje gespannen door wie dan ook.
het is verdorie een hobby waar we over disuseren het lijkt wel of ons leven er vanaf hangt.
laat ons onze hobby houden en ons plezier en door ruiters die in het verleden zz en international gesprongen hebben nu verplichten om als een beginneling een helm op te zetten gaat me toch echt te ver.

LindyH

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-08 17:09

PeterV schreef:
Adrienne schreef:

Heb je mijn dan horen zeggen dat het niet klopt?

O--M--G!

Ik ben echt totaal sprakeloos...

Anya

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-02-08 17:29

waarmee Piggeljay keurig uitlegt hoe branche organisaties in elkaar zitten.

Asciugamano

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-08 17:37

PeterV

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-08 18:07

Goed, wij gaan het wel zien wat er op de ALV van komt, waar de Wran naar toe gaat.
Peter

Paintless

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-08 18:18

is dit nu het einde vand e discussie tot volgende week? ik mis nogsteeds mijn jip en janneke taal. ik snap het wel hoor. maar ik kan me voorstellen dat er mensen zijn die het niet helemaal volgen. dislecten oid.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-08 18:19

Precies...
Er is nog steeds niet een kort en bondig, duidelijk, helder en voor iedereen begrijpelijk antwoord gegeven!

Ik ben benieuwd wat er allemaal uit gaat komen...misschien wordt ik ooit wel lid...

Paintless

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-08 18:22

ik misschien ook ooit wel... maar er rust nog enige twijfel.

Margee

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-08 19:35

Nogmaals, ik ben lid van de WRAN geworden om de westernsport te steunen, niet eens om wedstrijden te rijden. Maar ik wil me niet verplicht voelen om op een ALV ergens over te stemmen als ik pas op die vergadering een duidelijke uitleg krijg over het hoe en waarom. Dat wil ik vooraf weten en daar ook over kunnen nadenken met evtueel iets uitzoeken/nalezen. Dat is nml heel normaal bij een vergadering, vooraf krijg je de agenda met de achterliggende stukken/uitleg. Niet pas op de vergadering zelf waarop je dan ook direct moet beslissen (als die beslissing al niet is genomen).
Ben dus nog geen klap wijzer geworden, zeker niet met dat geklets over horizontaal en verticaal.......(is dat hoe je je hoofd moet houden bij het lezen hier?).

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-08 19:37

@Margee: ik dacht dat de agenda allang verstuurd was ??

Margee

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-08 20:03

Heb ik dat gemist dan? Ik kreeg wel een brief thuis, zat hij daarbij?
Op de een of andere manier voel ik me vreselijk dom als ik de uitleg van de WRAN lees. Hoewel ik dagelijk ambtelijke taal lees, kan ik dit blijkbaar maar niet snappen...... Huilen

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-08 21:47

Ja hij had bij die brief horen te zitten.

Anya

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-02-08 21:53

sonita

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-08 22:36

Ik volg dit ook al heeel veel pagina's, en zou bijna lid worden om bij die ALV te kunnen zijn.
Ik heb vorig jaar een tijdje een kijkje kunnen nemen in de keuken van de KNHS, en was blij dat ik de deur weer dicht kon doen.
Ook op het Horse Event meerdere lezingen bijgewoond en werd er niet vrolijk van als westernruiter. Eerder woedend.
Over oogkleppen gesproken!!!!
Strak in het keurslijf van de KNHS, no f****cking way.
Ik heb aardig wat hoge omes van dit klupje persoonlijk gesproken en ik was bepaald niet onder de indruk.
Ben dus ook errug benieuwd wat deze onmogelijke organisatie voor ons westernruiters zou kunnen en WILLLEN betekenen. Whoosh!

Rob_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-08 22:58

sonita schreef:
Ik volg dit ook al heeel veel pagina's, en zou bijna lid worden om bij die ALV te kunnen zijn.

Mijn plekje is vrij dus be my guest Cool

PeterV

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-08 07:42

Paintless schreef:
is dit nu het einde vand e discussie tot volgende week? ik mis nogsteeds mijn jip en janneke taal. ik snap het wel hoor. maar ik kan me voorstellen dat er mensen zijn die het niet helemaal volgen. dislecten oid.

Het enige waar over gestemd gaat worden is de cap regel zoals deze bij bestuursbesluit genomen is, en deze regel zal ook juridisch onderbouwd worden op de ALV.
De rest zullen mededelingen zijn die je zou kunnen zien als, dat jij je oude schoenen niet moet weggooien voor je nieuwe hebt. In een proces waarin er vele vragen open liggen, of het wel kan, en of mag, is het bestuur de mening toe gedaan dat je moet pappen en nat houden, in de zin van baad het niet, schaad het ook niet.
Niemand kan namelijk aangegeven hoe het werkelijk allemaal gaat lopen, welke kant het werkelijk op gaat in Nederland met de hippische sport. Dus rest ons alleen maar naar vormen te zoeken waarmee je tijd kan winnen, en die is gevonden.

Het Wran bestuur durft haar handen niet in het vuur te steken voor het feit of wij wel zonder de sportbond kunnen, of anders gezegd omheen kunnen. Zolang je dit nog niet zeker weet, kan en mag je het ene niet afbranden, omdat er gewoonweg nog niks anders voor handen is.

Ik lees vaak, is dit wel goed onder zocht, moet dat niet beter onder zocht worden, het antwoord hierop is ja, en daar hebben wij tijd voor nodig, en die tijd hebben wij gekregen door SAMEN te zoeken naar oplossingen, en zolang die weg loopt, kan je niks opgelegd krijgen.

Eigelijk staat het western verhaal veneus sportbond op het punt waar wij drie jaar geleden ook stonden, alleen met dit verschil dat wij nu op een gelijkwaardige basis met elkaar gaan praten.

En van met elkaar praten, is nog nooit iemand slechter geworden, toch.

Peter

MSQuincyTE

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-08 08:18

De WRAN heeft het toch al jaren zonder sportbond gekunt, dan kan dat nou ook nog steeds

PeterV

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-08 08:39

sflj schreef:
PeterV's verhaal met de verzekeringsregels schreef:
-die is ontstaan of (mede) heeft kunnen ontstaan tijdens de les(sen) en/of tijdens de wedstrijden, indien voor zover door de gelaedeerde geen veiligheidscap is/werd gedragen. De verplichting tot het dragen van een veiligheidscap komt te vervallen, indien en voor zover de KNHS het dragen van een veiligheidscap tijdens wedstrijden niet toestaat, of anders bepaald-

Ooo, dus als de KNHS ff zegt dat bij de westernsport geen cap hoeft worden gedragen is het opgelost met de verzekeraars! Klaar! Knipoog

Verder kan ik alleen maar zeggen dat ik de westernsport een warm hart toedraag, maar nog steeds geen reden zie om lid te worden van de Wran, -gezien de gang van zaken- hoop dat de NQHA zich (net als de AahcH) vooral niet aansluit bij de federatie om dezelfde reden (RASvereniging en geen SPORTvereniging) en vraag me af of de Wran-voorzitter objectief (genoeg) is om ook de voordelen van het níet aansluiten bij de KNHS te zien.

Vraag je is af hoe objectief jij nu zelf het één en ander aan het bekijken bent?
Je snijd nu zelf een punt aan waar met name de ras verenigingen in een spagaat verkeren, door en een ras te promoten en ook aan de sport te doen.
Wran is geen ras vereniging dus kan zich eigen ook niet meten aan de ras verenigingen, dus kijkt sport gericht.
Ras verenigingen moeten zelf werken aan het vraagstuk en doen er in mijn beleving verstandig aan om zelf voor hun club met oplossingen te komen voor iets waar zij nu eigelijk geen raad mee weten.
Dat de Wran er eventueel hulp in kan bieden binnen de samenwerking van de FNW is duidelijk, maar als ras verenigingen dit niet willen, is hun goed recht.
1001 en één argumenten krijg je om de oren waarom het niet kan, en waarom wij het niet moeten doen, en als de vraag dan komt, wat gaan wij eraan doen, wordt het stil.

Deze tendens kan je vervolgens ook door trekken op andere zaken, en ik begrijp als geen ander waarom sommige niet aan veranderingen willen. Het is aan een bestuur voorbehouden welke zaken ingezet worden, of onder de pet gehouden worden. Het bespreekbaar maken van zaken waarvan je op voorhand al weet dat het geen publiekstrekken zal zijn, je als bestuur niet populair mee maakt, ligt in mijn beleving ten grondslag aan de gegeven onduidelijkheid die er is ontstaan. Het had voor dit bestuur een kleine moeite geweest dit hele vraagstuk over het termijn dat dit bestuur zitting heeft heen te tillen. Dus als het ware, een volgend bestuur ermee op te zadelen. Duidelijk is dat dit bestuur dat niet doet, het staat ergens voor, en als de leden dit om wat voor een rede dan ook niet wenselijk vinden, tja, dan houd het op, toch?

Het genomen besluit omtrent de cap regel, had juridisch gezien al vele malen eerder genomen moet zijn, laten wij het geluk koesteren dat er binnen onze tak van sport gelukkig nooit iemand het haasje geweest is, hier wil je namelijk geen proef proces over voeren.

En eigelijk is het heel simpel voor iemand die deze deal wel aan wil gaan, het is namelijk aan iedereen voorbehouden om zijn of haar eigen redelijkhieds-en billijkheidsfoctor zelf samen te stellen, het is aan ieder voor zich zijn of haar risico te bepalen.

Hier hoef je een bestuur niet op af te schieten, dit zal een bestuur ook nooit doen als de leden namelijk anders bepalen. Het is gewoon een eerlijke zaak.

Peter