Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Moniek schreef:Anya schreef:als Marieke het the Californian Way noemt, dan ben ik zeer geneigd Marieke op haar woord te geloven. Ik zou een trainer verder gaan kijken
nee dat doe ik niet,eerst zelf zien en dan pas oordelen.
ik volg mijn eigen gevoel nu en dat moet ik eerst zien en dan geloven.
Maar bedankt voor het advies.
DubbelDun schreef:Als BB zijn vrouwen opbindt ga ik er vanuit dat hij dat doet met hun toestemming, zoniet dan is hij ook schuldig aan vrijheidsberoving.
Dus zoveel verschil tussen die paarden en die vrouwen (2e voorbeeld) is er dus eigenlijk niet
IMO onzin. Een paard is in principe niet bang voor soortgenoten zolang die hem niet te na komen. Door hem 'alleen' in te rijden (dus zonder andere paarden) zal hem vertrouwen in de ruiter geven. En als het er aan toe is om met andere paarden in één bak samen te zijn mag je verwachten dat men rekening met elkaar houdt.Citaat:Het opbinden van paarden zou gevaarlijk zijn. De bedoeling van deze oefening is om een paard te leren hoe hij zijn benen moet plaatsen in onbekende situaties. Bedenk eens wat er zal gebeuren als een paard aan andere paarden moet wennen (die in dezelfde rijbaan om hem heen stappen/draven/galopperen) als er een ruiter opzit of als hij niet opzij gebonden is. Het paard is bang en zal rechtuit vluchten. Hij zal zijn neus achterna gaan, met alle gevolgen van dien. Wanneer het paard is opgebonden kan hij maar een kant op en dat is de cirkel op. Dit is voor hem het veiligst.
Citaat:Dan wordt er ook nog gesproken over het feit geld verdienen. Een trainer zou deze methode toepassen om snel geld te kunnen verdienen. Ik zal jullie uit de droom helpen. Het is niet de trainer die geld wil verdienen, het zijn de paardeigenaren die van een trainer verwachten dat deze binnen korte tijd iets bereiken wat zij zelf niet kunnen.
Dat dit appels met peren vergelijken is en behoorlijk kortzichtig mag duidelijk zijn.Citaat:En inderdaad, het blijkt wel dat een alternatieve trainingsmethode echt niet beter werkt, want ik geloof dat er maar weinig van jullie internationaal presteren.
Marieke schreef:net zoals een man zich soms voor zijn centen laat misbruiken om een ander een plezier te doen. dus opbinden vastbinden en uitknijpen, fencen ( je kat of je vrouw de gordijnen in jagen) allemaal hardstikke foutDubbelDun schreef:Als BB zijn vrouwen opbindt ga ik er vanuit dat hij dat doet met hun toestemming, zoniet dan is hij ook schuldig aan vrijheidsberoving.
Dus zoveel verschil tussen die paarden en die vrouwen (2e voorbeeld) is er dus eigenlijk niet
Heb je wel eens paarden halter mak gemaakt? De allereerste keer dat ze druk voelde waar ze vanaf moesten, hadden ze daar zelf toestemming voor gegeven of heb je het ze gewoon maar geleerd?
Geld dat eigenlijk niet voor alles wat we met de paarden doen? Leggen we ze het niet gewoon allemaal maar op? Dat het er naar uit ziet dat paarden het leuk vinden hoeft natuurlijk helemaal niet te beteken dat dat echt zo is. Misschien doen ze liever hele andere dingen, maar doen ze dit om ons een plezier te doen. Net zoals een vrouw zich mischien wel vast laat binden om de ander een plezier te doen... je weet het niet....
DubbelDun schreef:Dat die grens niet voor iedereen gelijk is is ook de reden dat er blijkbaar regels voor moeten komen.
sarah1984 schreef:Bedenk eens wat er zal gebeuren als een paard aan andere paarden moet wennen (die in dezelfde rijbaan om hem heen stappen/draven/galopperen) als er een ruiter opzit of als hij niet opzij gebonden is. Het paard is bang en zal rechtuit vluchten. Hij zal zijn neus achterna gaan, met alle gevolgen van dien. Wanneer het paard is opgebonden kan hij maar een kant op en dat is de cirkel op. Dit is voor hem het veiligst.
sarah1984 schreef:In mijn opzicht is het veel gevaarlijker dat iemand na dagen lang fluisteren dat hij zadelmak gemaakt gaat worden op zijn paard stapt en tussen anderen in de rijbaan gaat rijden.
sarah1984 schreef:Daarnaast vindt ik dat een paard respect moet leren. En een paard zonder respect is het gevaarlijkste dat er bestaat.
sarah1984 schreef:Weten jullie wat de gevolgen zijn van jarenlange training zonder ruggebruik???
sarah1984 schreef:Het is niet de trainer die geld wil verdienen, het zijn de paardeigenaren die van een trainer verwachten dat deze binnen korte tijd iets bereiken wat zij zelf niet kunnen.
sarah1984 schreef:Maar helaas wordt een paard meestal bij een trainer gebracht om zadelmak gemaakt te worden, geld te verdienen in de futurity’s
sarah1984 schreef:want ik geloof dat er maar weinig van jullie internationaal presteren.
sarah1984 schreef:Dit vindt ik nu zo’n typische opmerking. Je oordeelt niet over jouw grote voorbeeld, maar aan de hand van 1 foto kun je wel over iemand anders oordelen.
sarah1984 schreef:“A suggestion to find a hidden key to your riding: be willing to let go of rigid ways of thinking. Strive to be open to new approaches. Trust you will find what you need one step at a time. Believe you can accomplish it. Many people cling to the concept of ‘right’ and ‘wrong’. There is no one, clear way to do anything. Open up to what is right for you and allow others do what they do. It’s not your business. Your job is to do your own work. Let go and open up.” Barbara Schulte
DubbelDun schreef:Dat die grens niet voor iedereen gelijk is is ook de reden dat er blijkbaar regels voor moeten komen.
Marieke schreef:Dat is ook lastig en de Nota zal inhoudelijk opgesteld worden door mensen uit het werkveld. Ik hoop dus op wijze mensen die niet met een rose bril maar ook niet met een bord voor hun kop weten wat 'in this day and age' als realistisch beschouwd mag worden.Ja en wie gaat dat bepalen dan? Dat wordt nog een lastige!
Als het aan die ene van de Partij voor de dieren ligt hebben we allemaal een probleem. En als het aan Schmersal ligt mogen we alles. You tell me.... waar ligt de lijn?
Romkabouter schreef:Waarom zou het paard bang zijn en vluchten
En ik neem toch aan dat je in alle rust er een stuur op zet voordat je tussen andere paarden rond gaat rijden?
Een paard wat opgebonden is kan ook nog prima alle kanten op trouwens, dus ook dat gaat niet op.
Romkabouter schreef:Ja, maar het is niet het buigen wat ik erg vind. Het is het vastzetten en los rond laten lopen en het paard het zelf maar uit te laten zoeken wat ik erg vind.
DubbelDun schreef:@sarah1984 : je laatste quote is de bekende dooddoener, maar dan in het engels.
Overigens kun je er alle kanten mee op, zelfs de goeie
Sarah1984 schreef:En inderdaad, het blijkt wel dat een alternatieve trainingsmethode echt niet beter werkt, want ik geloof dat er maar weinig van jullie internationaal presteren.
DubbelDun schreef:Dat dit appels met peren vergelijken is en behoorlijk kortzichtig mag duidelijk zijn.
sarah1984 schreef:Bedenk eens wat er zal gebeuren als een paard aan andere paarden moet wennen (die in dezelfde rijbaan om hem heen stappen/draven/galopperen) als er een ruiter opzit of als hij niet opzij gebonden is. Het paard is bang en zal rechtuit vluchten. Hij zal zijn neus achterna gaan, met alle gevolgen van dien. Wanneer het paard is opgebonden kan hij maar een kant op en dat is de cirkel op. Dit is voor hem het veiligst.
was.Citaat:“nee hij is niet kreupel hij is bang van de bodem”
sarah1984 schreef:Daarnaast vindt ik dat een paard respect moet leren. En een paard zonder respect is het gevaarlijkste dat er bestaat.
Citaat:Bedenk eens wat er zal gebeuren als een paard aan andere paarden moet wennen (die in dezelfde rijbaan om hem heen stappen/draven/galopperen) als er een ruiter opzit of als hij niet opzij gebonden is.
Jeddah schreef:@Adrienne:![]()
@Sarah, ik begrijp dit écht niet:Citaat:Bedenk eens wat er zal gebeuren als een paard aan andere paarden moet wennen (die in dezelfde rijbaan om hem heen stappen/draven/galopperen) als er een ruiter opzit of als hij niet opzij gebonden is.
Er zijn, durf ik wel te stellen míljoenen paarden die met andere in de bak lopen en die níet bang zijn en waarmee géén ongelukken gebueren die níet, nooit, opgebonden geweest zijn. Met je veulens en jonge paarden loop je toch gewoon door de inrij bak zonder ze op te binden en ze reageren toch ook gewoon "normaal"?
Paard gewoon normaal bejegenen en dan reageren ze ook niet overtrokken. Mijn paarden zijn nooit opgebonden geweest, zullen dat ook nooit zijn, ook niet een "beetje" en toch ga ik ze gewoon uitbrengen, in welke (internationale) bak dan ook. En daar zullen ze gewoon normaal lopen. Ik hoop dat de "profs" die de opbind methodes gebruiken nog wel met me in de bak durven rijden.![]()
Pffff ik denk gelijk aan al die endurance ruiters die nog nooit van opbinden gehoord hebben en bitloos hun paarden in volle galop laten passeren en totaal geen problemen hebben... zou het aan het ras liggen?? Zijn "die westernpaarden" echt zó raar?