[WN] WN: Mariënheem - NK-WRAN (A) + DPHC

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

vrolijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-04 13:48

Francis schreef:
Even los van het feit over wie en wat het hier gaat, met bovenstaande uitspraak wordt (overigens door de meeste mensen) een enorme denkfout gemaakt, die zelfs oorzaak is van bepaalde 'misstanden' in de sport zoals bijvoorbeeld het 'draloperen' in de Pleasure.

Het is n.l. lang niet altijd 'de beste' die wint, maar vaak 'de minst slechte'...
Een jury moet het doen met wat hij op dat moment in de ring ziet. Inrijden wordt niet beoordeeld en ook de manier van rijden (in dat soort onderdelen in ieder geval) niet.
Dat deze persoon wint (omdat hij dus blijkbaar als enige de gevraagde proef heeft laten zien) wil niet zeggen dat dat is wat de jury wil zien.
Zolang hij geen dingen laat zien waardoor hij gediskwalificeerd kan worden, moet hij normaal beoordeeld worden en puur op punten die op de score sheet staan.
dat was dus waar de mensen zich het meeste aan iriteerde
dat je dus wel in de ring zag wat er gebeurde.
en veel dachten dat hij erop gediskwalitficeert zal worden
maar dat werd ie dus niet.

er zijn een hoop harde ruiters die in de inrijbak hun paard ff onder handen nemen en in de wedstrijdbak een nette proef afleggen
en dat is dan wat de jury ziet en dus beoordeeld

Tenfold

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-04 13:53

Ik was er niet bij en vraag me af waar hier nou over gesproken wordt.
Waarop zou dan diskwalificatie op hebben kunnen volgen? Gaat het hier over het algemeen 'hard zijn' of is er iets specifieks gebeurd?

Vera

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-04 14:05

ah, ik ben dit jaar (door een te overvolle agenda Knipoog ) niet in staat geweest om te komen kijken maar ik hoor dat er na vorig jaar nog niks veranderd is mbt de aanpak van bepaalde mensen......
Ach wie weet heeft Trinity wel gelijk Verward Verdrietig ...en ookal zeg je er wel wat van, er veranderd toch niks zolang er van hogere hand niet wordt ingegrepen.

_Vanes_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-04 14:06

Toch typisch,.........................ieder jaar na de NK ('s) weer dezelfde discussie(s).............................,niet dat ik alles goedkeur ,hoor,....misschien wel teneergeslagen concluderen ,dat er niets veranderd is? Huilen ,............of dat mensen alleen slechte dingen herinneren?.
Ach ja ,laten we concluderen dat sommige "trainers"misschien beter een ander beroep hadden moeten kiezen,dat zou in ieder geval beter voor de sport zijn en ook voor een aantal paarden! Ach gut
En ja ,ook hier moeten paarden werken,wordt er ook druk op ze gezet,zullen ze zo nu en dan ook op een wedstrijdterrein moeten corrigeren,...maar ik weet dat dit soms echt te ver kan gaan,jammer,...hopelijk dat de NK Bunschoten een ander karakter krijgt.

Roos1

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-04 14:30

Citaat:
Toch typisch,.........................ieder jaar na de NK ('s) weer dezelfde discussie(s).............................,niet dat ik alles goedkeur ,hoor,....misschien wel teneergeslagen concluderen ,dat er niets veranderd is? ,............of dat mensen alleen slechte dingen herinneren?.
Over dezelfde personen..... en weer toeschouwers die zich er aan ergeren..... en er niks van durven zeggen op secretariaat of niet de moeite nemen om een brief te schrijven... zal het dus in Bunschoten er hetzelfde uitzien... en volgend jaar NK weer. Tenzij ze niet door de voorronde komen wegens diskwalificatie wegens .....?? (want ik weet ook niet wat er precies gebeurd)

FlyingHigh

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-04 14:36

Roos1 schreef:
Over dezelfde personen..... en weer toeschouwers die zich er aan ergeren..... en er niks van durven zeggen op secretariaat of niet de moeite nemen om een brief te schrijven... zal het dus in Bunschoten er hetzelfde uitzien... en volgend jaar NK weer. Tenzij ze niet door de voorronde komen wegens diskwalificatie wegens .....?? (want ik weet ook niet wat er precies gebeurd)

Ik ben er wél in Bunschoten............... Extreme duivel ~~}>

WormBoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-04 14:36

Ik ben alleen op zondag geweest, en heb minder "excessen" gezien dan vorig jaar (maar was toen op zaterdag). Een paar reiners vond ik wel erg fanatiek "corrigeren" .

Maar ik vind dat er over de hele breedte wel heel erg op bit en sporen wordt gereden (ik zag bijv. een aantal trailruiters aanspringen in galop door hun buitenspoor er in te prikken). IMO geen demonstratie van goed ruiterschap ... het maakt me wel erg nieuwsgierig hoe de wedstrijdruiters zouden presteren zonder sporen en zonder bit (misschien een leuk idee als selectie in de voorrondes, of als apart onderdeel ).

landro

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-04 14:39

warren regina graag gedaan vonden het erg leuk om te doen heb je een feestje dan jullie zyn wel jarig vrydag Clown Clown Clown Haha!

Vera

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-04 14:52

Ach Roos1, ik heb vorig jaar een ingezonden brief gestuurd welke ook is geplaatst in de Quarter en de Journal. Dus als schrijven zin had gehad dan moest het dit jaar toch anders zijn
Zolang niemand daadwerkelijk iets doet zul je dit soort klojo's er altijd tussen houden. Vandaag heten ze Pietje Puk en morgen ?? Verward
En de goede moeten onder de kwade leiden, helaas.

Asciugamano

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-04 14:58

Ik vind het persoonlijk geen probleem om op een forum als dit over bepaalde deelnemers en hun performance te discussieren. Als Ajax slecht gevoetbald heeft is daar vast ook een forum voor waar de fans hun gal spuwen over de spelers. Waarom zou dat in deze tak van sport niet mogen? Het staat degene die zich aangesproken voelt toch vrij om te reageren? Hij/zij doet mee aan een openbare wedstrijd waar nou eenmaal publiek komt die zich vervolgens en mening vormt. Waarom zou daar niks over gezegd mogen worden? Zolang er geen onwaarheden verkondigt worden heb ik er geen problemen mee. Ook niet als iemand mijn optreden zou bekritiseren.

Vera

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-04 15:00

SFLJ; ben het helemaal met je eens OK dan! Zolang het wel eerlijk en rechtvaardig benaderd wordt en er niet met modder gegooid gaat worden. Bloos

calemity_jane

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-04 15:57

nou ik ben weer terug van dit hele leuke weekend waar jim en ik veeeeeeeeeeeeel hebben geleerd!!!

donderdag ben ik al heen geweest en vrijdag de voorronde gereden van de junior pleasure en open horsemanship.

pleasure ging ik helaas niet door jim viel een keer uit de galop maar er was ook erg veel te zien om hem heen tribune 4x een jury Scheve mond

horsemanship ging perfect 5 plaats in de voorronde

Zondag een derde plaats veroverd met een bijzonder moeilijk proefje een hele cirkel in contra galop Scheve mond maar jim deed ze best moest nog een paar passen en toen viel hij eruit maar toch nog goed genoeg voor een derde plaats Bloos

Dus trotser kan ik niet zijn op jim!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Jeddah

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-04 16:03

WAUW!! Dat is super calemity_jane!! Gefeliciteerd!

calemity_jane

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-04 16:07

dank je wel jeddah!!!!!! het was ook echt een super weekend
{heb trouwens nog iemand met een breeding stock lid gemaakt}

Ginger15

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-04 16:11

calemity_jane schreef:
dank je wel jeddah!!!!!! het was ook echt een super weekend
{heb trouwens nog iemand met een breeding stock lid gemaakt}

Bedoel je die mensen die ook nog loten gingen kopen?? Haha! Cool

PeterV

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-04 16:19

Hallo,

Ook wij waren op het NK 2004. Mijn dochter had haar paard hadden groene beenbeschermers om gedaan, en ik geef toe, het zag er niet uit.
Het biertje smaakte mij op dit NK wel heel goed, maar dit ter zijde.
Als ik deze topic zo’n beetje doorlees, vind ik dat de positieve dingen die er ook zeker waren, een beetje ondergeschikt worden gemaakt.
Graag wil ik wederom de mensen bedanken, die zich vrijwillig hebben ingezet. Ik heb er persoonlijk nogal van genoten, dat de samenwerking tussen de verschillende organisaties, perfect verliep.
Ook de manege Bartels, met al zijn vrijwilligers, heeft weer aangetoond, dat je bij hen best een wedstrijd kan laten plaats vinden.
Ook hadden wij het zelf wat beter voor elkaar, in de aangekochte sleurhut, zat namelijk ook een toilet. (offtopic, ik heb een tentje te koop)

Het blijft natuurlijk weer een feit, dat een handje vol deelnemers, heeft laten zien, wat wij met zijn alle het liefst niet willen zien. Maar het is ook een feit, dat deze zich niet in de hand hebbende ruiters, steeds minder in aantal zijn. Ik heb er zelfs een aantal zien rijden, die er nu duidelijk een heel andere rijstijl op na houden, en hier neem ik mijn petje voor af.
Dus omdat het hier gaat om een openbaar evenement, vind ik persoonlijk dat dit ook benoemd mag worden.

Vriendelijke groet, een trotse boktvader Knipoog

FlyingHigh

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-04 16:28

Peter, met recht mag je trots zijn, je dochter heeft het netjes gedaan!!! Maar waarom zijn groene beenbeschermers niet (meer) mooi??? Geeft just een leuke dimensie aan reining, hihihiii.............de volgende keer voor knal geel????

stormpje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-04 16:40

vrolijk schreef:
waarom van de western sport Verward
die man doet dat toch niet de sport
we weten allemaal hoe het hoort en dan somige mensen daar anders over denken Boos!
helaas de jury ook en dat is wel wat minder Boos! Boos!
dat betenkt dus dat je zo moet rijden om te winnen en dat is geen goeie reclame voor de sport

maar dat doet mij nog niet gruwle van de western sport zelf
maar meer van de mensen die de sport zo maken

Je hebt helemaal gelijk ik bracht het niet goed onder woorden!!! Bloos

Trinity

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-04 16:56

Er waren zkr ook heel veel goede dingen en die vallen inderdaad nog te veel weg jammer.
En als je met meerdere mensen een klacht indient denk ik wel dat het helpt maar je zal ook de positieve dingen moeten zien en toegeven dat er ook aardig wat ruiters sinds vorig jaar echt heel wat beter zijn gaan rijden.
Ik kijk altijd weer uit naar het NK en zo ook naar het NK van volgend jaar waar als ik het goed begrijp alle rassen vertegenwoordigt zullen zijn.
En het positieve wordt steeds meer het negatieve steeds minder maar het zal er altijd zijn net als bij de rest van de hippische sporten en al de andere sport en dingen die het leven kent er zijn goede en slechte kanten.

calemity_jane

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-04 17:08

jaaa ginger 15 wat leuk je hiet nu weer te ontmoeten nou lid waren jullie geloof ik al maar die loten hadden jullie nog niet Haha!

Ik vind het heel gaaf om te wten dat er nog een bs is

Bonnigje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-04 17:12

Peter en Ilona gefeliciteerd!

Niks mis met groen hoor... maar 3 verschillende kleuren groen vond ik een beetje jammer... Het viel wel op idd...
Iemand vroeg aan iemand anders: "Wie heeft er nou gewonnen?" En die ander: "Die groene ..."
Dat hoorde ik achter me.

Rob_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-04 17:40

Hmmm eens ff kijken Knipoog hoe heb ik het NK ervaren.
Vrijdag morgen om 9.00 uur aanwezig.
Nog een gedeelte van de voorrondes meegekregen.
Zag ruiters super hun best doen met van spanning vertrokken gezichten hopend dat ze door de voorronde komen.
Bij de uitslag zag je diezelfde gezichten stralen omdat ze bij de beste 10(of 11) zaten,en terecht straalden ze.
Ik vraag me af waar alle arabieren waren????
trail arabieren 1 starter??????????????
Vrijdag avond cow classes.
Ik heb vandaag eens heel goed de regels gelezen aangaande de working cowhorse,ik begrijp nu waarom ocp will he do toch werd geplaatst.Ben er niet blij mee maar het zij zo.
Voor de rest moet ik erbij zeggen dat de koeien niet erg mee werkten en de arena eigenlijk te klein is voor dit werk.
Ik heb Dhr. de Rooy nederlands kampioen zien worden en volgens de regels was dat ook zo.Maar ook ik was een van de te(weinigen) die een kort boe geroep lieten horen toen de uitslag volgde ,simpel weg om de rede dat zelfs ik medelijden had met het paard.
Later de cutting,heb zelf een paar seizoenen mee gedraaid in de cutting en vond het toen het mooiste wat er was.Nu ga ik echt niet meer de moeite nemen om nog een paar uur te gaan zitten voor iets wat ik bijna saai moet noemen.
Het grootse euvel waren de koeien,om een goede run te kunnen neer zetten heb je goeie koeien nodig.Maar blijkbaar zijn deze nergens te krijgen.
Zaterdag om 9.00 uur aanwezig.
Door de voorrondes(ja ik ben absoluut voor Cool ) waren de classes overzichtelijk,maar nog belangrijker de kwaliteit was NK waardig Tong uitsteken
De reining
hele mooie proeven gezien
Peter Simons stopte omdat hij geen kans meer had en ging niet toch lekker door.petje af OK dan! zo moet het.
Walter Bouwmeester had zelfs nog de tijd om de toeschouwers aan te sporen mee te leven met zijn proef een echte prof
Yvonne Reparon gewoon een geweldig beest die Chex
Ilona Vet helemaal terecht 2x kampioen
Jurgen Pouls had zich niet geplaatst voor de senior 0 score,maar heb hier de score sheets en tot zijn 0 score had hij alleen maar + 1/2 voor de tot dan verreden maneuvres,denk dat we iets gemist hebben
Kan nog een uur doorgaan maar samen vattend kan ik persoonlijk maar tot een conclusie komen.
De huidige configuratie van het NK is OK dan! OK dan! Cool

Gisela

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-04 17:51

Ben er ook geweest en mijn conclusie was de volgende:

voorrondes heel prima, maar laat de helft van het aantal starters doorgaan i.p.v. 10, dan krijg je geen gaten in je programma.

voorrondes heel prima, maar doe dat in het vervolg ook voor de cowhorse, cutting en teampenning. Vooral voor de cowhorse lijkt me dat niet heel oneven.

Verder nog, als er voorrondes verreden worden is het aan te raden om dezelfde jury's te blijven hanteren.

Iedereen, gefeliciteerd met de behaalde resultaten. Heb heel wat mensen terecht blij zien zijn.

Groetjes, Gisela

NotNice

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-04 18:20

Ik heb nu de hele topic gelezen ( ben ook op het NK geweest), maar soms denk ik toch echt dat de beste stuurlui nog steeds aan wal staan

FlyingHigh

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-04 18:42

NotNice schreef:
Ik heb nu de hele topic gelezen ( ben ook op het NK geweest), maar soms denk ik toch echt dat de beste stuurlui nog steeds aan wal staan

Als we allemáááááál op een paard gaan zitten, mag het NK wel 7 dagen gaan duren, Clown .