Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
), maar als ik haar roep komt ze meteen aangedraafd/gegaloppeerd. Ik hoef niet eens naar de andere kant van de wei te lopen. Komt natuurlijk ook omdat ze weet dat ze van mij altijd haar eten krijgt
En als ik haar weer terug zet in de wei dan hinnikt ze altijd eventjes na, "doei baas"! Klinkt altijd wel schattig
De tandarts heeft ook een zoon van Like A Diamond. Was wel leuk om even over de bloedlijn te praten. Like A Diamondjes schijnen over het algemeen erg makkelijke paarden te zijn, maar Spat Olenas (Nova haar moederlijn) zijn lastig
dat belooft wat
). Elena is natuurlijk eigenlijk parelli instructor maar ze probeert mij te helpen, op haar manier, om ons voor te bereiden (en het steigeren tegen te gaan). De bak was helaas bezet dus we moesten het met de krappe roundpen doen

) met Elena, maar niet meer dan dat.
Ze neemt een jaarling-showhalster mee zodat ik er niet eentje hoef te kopen/huren en ze gaat me helpen met groomen de dag van tevoren
Toch wel fijn om een extra paar handen te hebben, maar aan de andere kant heb ik nu ook een beetje het gevoel dat ik moet presteren (terwijl Bruna het volgens mij helemaal niet zo ziet
). Hoe dan ook, ik heb er zin in!
Maar het gaat steeds beter! Ik had nog geen tijd gehad om een verslagje te schrijven/de video's te uploaden maar aangezien ik nu ziek ben
kan ik even updaten.
En dat komt ook omdat ik met Elena tijdens onze grondwerklessen heel veel achterwaarts heb gevraagd. Dat heeft haar echt goed gedaan. Eerst verzette ze d'r achterbenen nauwelijks, maar nu loopt ze toch echt achteruit!
) en setup
.
kon er niks meer mee terwijl men jaarling normaal wel netjes naast me loopt en draaft.
Maarja op show moet je ook een 'showtje' opvoeren. Ik vind het alleen wel lastig, want mijn armen en schouders bewegen alle kanten op
Maarja voor mij is dit ook de eerste keer dat ik in deze klassen een wedstrijd start dus ja.. 
Met opstappen doe ik het trouwens ook (niet Nova uiteraard), bij mijn bijrijdpaard stap ik regelmatig aan de 'verkeerde' kant op en af. Gewoon zodat het altijd en overal kan
De patterns zijn helaas ook nog niet bekend, maar hopelijk komen die dit weekend!
Ze doet het nu bijjjjjjjjjna altijd vanzelf. Zul je zien dat ze het op de wedstrijd spontaan vergeten is
maar we gaan het zien volgende week! (omg volgende week al
de tijd gaat zo snel)
D'r manen beginnen ook lekker door te groeien (behalve de voorpluk, dat is echt een sprietje)! Ik zat laatst de foto's van haar moeder te bekijken, die heeft ook relatief lange krullende manen. Er is dus nog hoop

Alvast veel succes!
Vandaag voor de laatste keer geoefend voor de wedstrijd zaterdag. Ging best wel prima eigenlijk. Wel af en toe nog een zuur gezicht en heel soms een kleine poging tot steigeren, maar ze is niet meer echt omhoog gekomen. Dus hopelijk blijft dat in ieder geval tot en met de wedstrijd zo
Nu 133 cm.