[WN] cowgirl/western weekend 29-31 aug

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Soez

Re: cowgirl/western weekend 29-31 aug

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-14 12:31

Beeb was echt in dr element met de koeien, geweldig om te zien!

Annekexxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-14 12:37

De mijne heeft cuttingbloed... en ik ben dus eens benieuwd wat ze met de koeien zou doen.
(Heeft ze nog nooit gedaan.)
Maar ik denk dat het wel eens 'oren plat achteruit' en erachter jagen zou kunnen zijn.
Dit doet ze nu al bij katten en honden.
Ziet er niet zo vrolijk uit... het lijkt of ze plots ontzettend boos op hen is, zonder reden.

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-14 12:39

Beeb had haar oren ook plat in haar nek. Zover ik weet is dat ook drijf gedrag. Als je kijkt naar kudde gedrag, oren in de nek en hoofd laag is dat een ander paard aan de kant/op zij moet ;)

Beeb heeft aan moeders kant ook wel cutting bloed. Maar dat er cutting bloed in zit, wilt natuurlijk niet
per definitie zeggen dat het er ook uit komt. Dat het er dus uit komt ben ik erg blij mee :D

@ Soez,
Dat geloof ik graag! :D

quibje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-09-14 09:25

zo, ben al aan het kijken welke leuke dingen we volgend jaar als clinic/demo kunnen gaan doen
er was al de vraag of we het weekend niet op vrijdagmorgen konden laten beginnen
zijn er meer die dat willen?

_Hedi
BKB 2025 winnaar 3D

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-14 09:40

Ik! :D Al weet ik niet hoe handig dat tegen die tijd zonder paard gaat zijn haha. Misschien kan ik daar wel een engels lesje volgen als jullie weg zijn.

Volgend jaar demo... rodeo? _O- hihi ik vond vooral de koetjes erg leuk om te zien!

Kirrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-14 09:46

Volgend jaar zou ik (en ik denk dat ik ook wel voor arlette mag spreken) er ook wel graag een heel weekend willen bij zijn.

Ik ben zelf niet zo'n bosruiter, ik rij sowieso al niet veel buiten. Buiten wandelen kan ik hier elke dag dus op zo'n weekend vind ik het fijn om nieuwe dingen te leren, met trainers te werken die me nog onbekend zijn etc. Maar dat is mijn persoonlijke voorkeur, kan me voorstellen dat anderen er helemaal anders over denken.

Als er genoeg dingen zijn om 3 dagen te vullen is het zeker fijn om al vanaf vrijdag te starten.

Ik moet sowieso dan even kijken over welke data het gaat, sommige dagen staan al vast ivm opleidingen etc. En ik moet een house/animalsit kunnen regelen voor het weekend uiteraard.

Letje01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-14 09:50

Tuurlijk mag je ook voor mij spreken Kirsten! :D
Ik wil ook wel een heel weekendje mee. :-)
Trail lijkt me ook wel leuk en zoals Kirsten zei, ook ik zie het wel zitten om verschillende takken te bekijken en beoefenen.
Buiten wandelen hoeft voor mij niet per se, maar ik ben er niet tegen.

speurneusc

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-14 10:11

aangezien er gesproken werd over ca 10 a 15 deelnemers denk ik dat er bij bepaalde onderdelen in groepen gewerkt moet gaan worden, de koetjes gaat bv al niet allemaal tegelijk.

mis dat de anderen als ze dat willen dan een ritje buiten kunnen gaan maken. (en geen 6 uurs rit haha)

maar ook is gebleken dat het voor de paarden best intensief is zo'n heel weekend, dus diverse programma's is wel leuk, maar als je halverwege met een paard zit dat het allemaal niet helemaal meer trekt dan is de lol er gauw af denk ik.

Kirrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-14 10:13

Ja dat is ook wel zo natuurlijk..

speurneusc

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-14 10:18

en het thema/doel moet wel blijven staan waar ga je voor?

weekendje trainen en clinics en actief bezig zijn

of gezellig met gelijk gestemden een weekendje lol met je knol

Letje01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-14 10:22

Actief bezig zijn door met gelijkgestemden lol-met-je-knol hebben :D
Door verschillende clinics te doen, ben je daarom nog niet echt aan het trainen. Of ben ik nu mis? Je 'proeft' als het ware van verschillende dingen en hieruit kunnen hele leuke en lachwekkende dingen uit voorvloeien. Zie maar naar zondag. Joker had op de buitenrit zoveel bang van koeien en hoe netjes heeft hij zich gedragen tijdens die les? Of Denise die alle kanten uitschoot omdat Beeb toch steeds die koe wou volgen? :+
Die 'lessen' of clinics zijn niet om te trainen naar een doel, tenzij het doel 'plezier hebben' is.

Als ik het fout heb, mag je me zeker corrigeren :D

Kirrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-14 10:25

Waarom niet de combinatie?

Edit: wat Arlette zegt dus.

quibje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-09-14 10:32

+1
:D

ElvierW

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-14 12:00

Ik ben voor! En dan zorg ik er hier voor dat niemand tzt een ingewikkelde hoofdoperatie moet ondergaan. En dat ik uitgerust en met een paard dat ik goed ken kom! ;)

Wat betreft de invulling denk ik dat als de buitenrit korter is, er meer rek is bij de paarden. En denk idd ook dat het nergens een erg fanatieke training is waardoor het allemaal best moet kunnen. Ik zou dan wel graag peerd buiten zetten zodat de momenten tussen de clinics ed hij echt even rustig bij kan komen en peerd kan zijn.

Maaruh... is t geen idee om het (ook) in het voorjaar te doen? :D

Ohh Denies, heb ik iets gemist? Waarom zit jij tzt dan zonder paard?

Soez

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-14 12:20

Ik kom weer graag kijken :)

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-14 12:37

Nee ik zit niet zonder paard hoor! Tenzij ze ineens besluit t lootje te leggen.

Ik zeg koeien! :D en vanuit het rotterdamse landschap is een bosrit toch ook wel erg fijn.. water ook haha, maar trail lijkt me ook heel leuk en uhm.. iets van reining erbij?

Als het op een vrijdag begint wil ik het wel vroeg vn te voren weten want dan plan ik er een week vakantie omheen haha. Anders moet ik teveel vrij vragen.

speurneusc

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-14 14:40

ElvierW schreef:
Ik ben voor! En dan zorg ik er hier voor dat niemand tzt een ingewikkelde hoofdoperatie moet ondergaan. En dat ik uitgerust en met een paard dat ik goed ken kom! ;)

Wat betreft de invulling denk ik dat als de buitenrit korter is, er meer rek is bij de paarden. En denk idd ook dat het nergens een erg fanatieke training is waardoor het allemaal best moet kunnen. Ik zou dan wel graag peerd buiten zetten zodat de momenten tussen de clinics ed hij echt even rustig bij kan komen en peerd kan zijn.

Maaruh... is t geen idee om het (ook) in het voorjaar te doen? :D

Ohh Denies, heb ik iets gemist? Waarom zit jij tzt dan zonder paard?

was hedi met de opmerking zonder paard zitten haha

en het voorjaar ben in ik voor.. duurt het niet zo lang meer voor we weer gaan :D

ElvierW

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-14 16:04

Ohh je hebt gelijk C! ;) En precies dat is ook mijn idee, is het net wat sneller :D

Mondy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-14 17:24

Ik had inderdaad vrijdag erbij geopperd juist on het iets minder vol te maken. Bijvoorbeeld vrijdags een buitenrit om iedereen en alle paarden te leren kennen en gezellig te beppen. En dan de clinics ed verspreid over de andere dagen. Bij zaterdags de intensieve zoals koeien en barrel en zondags trail. Maar dan niet die van buiten maar echt met balkjes hekjes bruggetje enz.

Heb er nu alweer zin in :D

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-14 18:02

Als ik vervoer (en geld) heb, ben ik zeker van de partij! al ben ik wel verplicht met die beker ... >_>

Komen jullie me maar halen! :P

speurneusc

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-14 18:04

xDenies schreef:
Als ik vervoer (en geld) heb, ben ik zeker van de partij! al ben ik wel verplicht met die beker ... >_>

Komen jullie me maar halen! :P

KLOK

Sannanasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-14 18:07

Ik wil ook wel heel graag mee volgende keer! vertrouwen tussen mij en powny groeit hard, dus dat kunnen we tegen die tijd vast aan!

Hier idd ook vervoer een dingetje, auto van mijn vriendje komt niet door de APK, en de mijne heeft geen trekhaak. Maar dat zien we tegen die tijd wel

ElvierW

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-14 18:29

Je kan met mij mee rijden hoor Denies!

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-14 19:20

Ohja!! :D

quibje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-09-14 19:36

kijk, we zijn nu al alles aan het regelen hihihi