In de tussentijd kun je wel mooi sparen
Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

43cm is wel heel weinig. Van Deuber hebben ze een Islands Spezial maar die is ook nog 56cm lang of iets dergelijks. Weet je zeker dat het maar 43cm is? Ik dacht dat westernzadels wel anders liggen bij de schouder? Maar ik weet er nog te weinig van. Ik vind de Startrekks mooi!!! Voor mij alleen geen optie omdat ook semi boomloos vermoedelijk problemen gaat geven bij endurance wedstrijden.
Maar niet nu, hij wil gewoon niks doen, en stomme ik heb doorgedouwd en ben toch gaan rijden en hij was gewoon helemaal bekaf (van een ritje van een kwartier) En stond daarna ook weer te hoesten. Hij wilde ook niks meer met me te maken hebben.
en is het fijnste zadel wat ik ken. Past goed op mijn paard en ik zit er ook heel goed in. Kleur was geen criterium, maar uiteindelijk werd het dus wel een dak oil, de kleur die ook het beste bij mijn paard staat. Kost wel wat (2200 euro inclusief pad), maar nu heb ik dan eindelijk een zadel wat zowel mij als mijn paard past.

bella24 schreef:Hai! Ik lees een hoop over zadels. Ik ben ook op zoek. Afgelopen vrijdag ben ik naar Country Mill gereden om me te lagen informeren maar ik vond het assortiment erg tegen vallen.Ik moet echt een kort roundskirt zadeltje hebben voor mijn arabiertje. Daar had hij al weinig opties in en dan wil ik bijvoorkeur ook nog dark olied en zonder bling bling. De tweedehands modellen leken wel van beton aan de onderkant. Dat was nogal een tegenvaller. Nieuw hadden ze alleen voor mij de Buccaroo en die vond ik lelijk.
Ben nu aan het kijken naar modellen van Deuber bij Equimaro. Dat zou dan een nieuwe worden. Ik kan me namelijk niet voorstellen dat ik een passende tweedehands ga vinden.
Maar ik heb dus een Startrekk Shorty, dat is een boomloze roundskirt van 52 cm lang. Echt zo'n heerlijk zadel, zit echt fantastisch en ik wil nooit meer iets anders 

:)PowerReiner schreef:Hierbij een vraagje over boomloos, ik heb verhalen gehoord en artikelen gelezen dat men beter niet met boomloze zadels kan rijden omdat het gewicht dan op 1 of 2 ruggewervels zou komen te drukken in plaats van dat het gewicht en dus de belasting verdeeld wordt.
Wat zijn jullie ervaringen hiermee?

Vanavond laat ik iemand foto's maken!