[WN] Help, waar vind ik toch een bijrijder, Western ervaren

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Paintless

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-12 17:41

Jans schreef:
Zit Paintless niet bij jou in de buurt?

ben zwaarder dan 75 kg, helaas. klonk leuk.

aikon

Re: Help, waar vind ik toch een bijrijder, liefst Western ervar

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-12 18:12

Zou het ook nog uitmaken dat hij gereden word met een boomloos zadel? Ik weet dat niet iedereen daar mee wil rijden, ikke wel. Door groei (spieren) is een boomzadel nog geen optie.

Paintless, hoeveel meer ben jij? Mag PB

aikon

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-12 18:21

Mariska85, Als je de basis door hebt is het nog geen probleem. Ben met hem nog met de basis bezig, wat hij wel snapt (als ie zin heeft <<) )

De Sylvester range zit dicht bij waar je eventueel lessen kan volgen bij Sylva, of met mij bij Willem. (aan huis)

Mariska85

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-12 20:47

Ik woon helaas aan de andere kant van het land :+

fanci_mike

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-12 10:53

Moet ook opzoek... Mag minstens drie maanden en met pech tot een jaar niet rijden... Paarden staan in oostkapelle, zeeland. Gaat in eerste instantie vooral om mijn tinkerruin, eindelijk weer gezond, mag weer aan het werk. Als alles daarmee goed gaat, later eventueel ook de paint.
(Heb geloof ik nog geen mensen uit de regio gespot in het topic, helaas, maar niet geschoten is altijd mis).

indra2001

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-12 01:27

Ik moet ook weer zoeken, bijrijdster zwanger..haflingermerrie in Wassenaar, strand 20 min rijden, les kan en mag, je hoeft niets te doen behalve rijden, vraag wel een bijdrage en zoek iemand op ma/woe om de week en weekend om de week (ivm scheiding/co-ouderschap/vriend in de verte. Iemand interesse?? kan met OV, maar scooter/auto makkelijker, fiets kan ook! Geldt vanaf april/mei maar voorzichtig samen beginnen lijkt me wel heel prettig onder mijn toeziend oog (zeg maar!!)

AlexandraM

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-12 01:46

het is idd heel moeilijk hoor ik vaker, ikzelf heb nu een half jaartje een super paard en als het aan mij ligt ga ik dr nooit meer weg! ze is dan wel nog niet perfect en het geen ik het liefst doe wat betreft rijden kan ze nog niet lekker (buitenritten) maar ik werk er hard aan en zou dr echt niet meer kwijt willen. tijd genoeg verder voor eventueel andere paardjes mits de eigenaar van de mijne nu het oke vind.(enige vaste verplichting is eigenlijk het paard)
Heb me voorheen dood gezocht naar een westerngereden paardje, helaas zonder resultaat want das erg schaars. Dan nu gewoon engels gereden al zijn we veel bezig met grondwerk en bitloos rijden

T rare vind ik dat het net zo moelijk is een leuk vz paard te vinden als verzorger. echt heel vreemd eigenlijk...
De moeilijke zoektocht naar een paard is vooral ook eigen ervaring, maar nu ik een plekje heb hoor ik alle eigenaren van alle kanten klagen dat ze niks meer horen, gewoonweg niet komen etc. vind zo jammer altijd om te horen!
Hoop dat je wat vind!

fanci_mike:ook hier jammer dat je niet hier in de buurt woond (of andersom) als omplaatsen al een optie zou zijn is het alsnog helemaal in limburg.. best ver weg natuurlijk voor jou.
succes met het vinden van iemand! (en zo de rest ook natuurlijk)
och skippy1 jij ook opzoek? stiekem beetje jaloers op de gene die zich mag ontvermen over 1 van je prachtpaarden :D

fanci_mike

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-12 13:51

haha ja omplaatsen geen optie, hihi! Wil er zelf wel wat mee blijven doen ;-)
Heb 'm in een advertentie gegooid, zowel lokale provider als hier op bokt. Je weet maar nooit...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-12 17:12

Thanks Alexandra! :D Ben trots op ze! Helaas niemand...ook niet op mn MP advertentie. We hebben super faciliteiten en als t goed gaat heeft de bijrijder veel vrijheid. De vergoeding waar ik aan denk is echt niet hoog en zeker niet raar...maar ja...
Ach als er niemand komt, is t ook goed hoor, maar t zou wel leuk zijn! :j

fanci_mike

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-12 10:12

Hier ook gewoon geen reacties. Wel honderd en nogwat keer bekeken. Zucht. Kijk, van mij hoeft het niet perse, maar mijn paardjes vinden het gewoon erg leuk om onder het zadel te werken. Nu probeert mijn man het zoveel mogelijk, maar zeker voor de paint is hij gewoon te langzaam. Nu met de kou hebben ze een soort van vakantie, beweging aan de longe onder een dekentje, anders gaat het niet zo lekker. Gelukkig hebben we een binnenbak en kunnen we nog iets. Maar wordt er zo langzamerhand al wel wat moedeloos van, zoveel bekeken en geen reacties, helemaal niks....

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-12 10:56

hier idem, advertentie vaak zat bekeken maar geen enkele reactie, niet eens van pennymeisjes die het ook wel graag zouden willen. Onze bak is momenteel wel te rijden gelukkig.

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-12 10:58

het is nu ook niet echt het moment voor......
als ik weer ga zoeken voor een bijrijdpaard (wat ik denk dat ik in de toekomst toch wel ga doen) dan start ik ook in de zomer :Y)

doske

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-12 11:01

maar jullie wonen ook allemaal zo ver weg :D

ik heb zelf een paard maar zou het voor de ervaring wel leuk vinden om er evt een bijrijdpaard bij te hebben...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-12 11:04

Zodra mijn gezondheid er weer bovenop is wil ik wel volledige bijrijder worden. Alleen wanneer dat is.. Van de week weer bloed laten prikken.. Er komt voorlopig alleen maar ellende bij :\

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-12 11:20

Jans schreef:
Zodra mijn gezondheid er weer bovenop is wil ik wel volledige bijrijder worden. Alleen wanneer dat is.. Van de week weer bloed laten prikken.. Er komt voorlopig alleen maar ellende bij :\

:(:)

fanci_mike

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-12 12:06

Jans, vervelend voor je. (beetje zelfde schuitje jij en ik, (qua meer ellende) alleen bij mij dan twee iegen paarden die bijrijder zoeken en bij jou bijrijder die paardjes zoeken even op laag pitje moet zetten)
Doske, ja sorry, woon hier echt al een tijdje ;-)
Ik had ook inderdaad een penny ofzo verwacht, op z'n minst. Maar gewoon helemaal niks.... En waarom dan in de zomer pas een bijrijdpaard zoeken? Mooiweerruiters? Die hoef ik op voorhand al niet, sorry.

nickyjojo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-12 12:37

Hier meld zich nog iemand die een bijrijder/leaser zoekt. Het lijkt maar niet te lukken en zo onaardige ben ik echt niet ;) . Normaal geen actieve Bokt forum bezoeker maar toch via deze weg maar eens een poging wagen.

Voor info over mijn super lieve, leuke alpenquarter neem een kijkje in mijn advertentie op marktplaats......bijrijder voor haflinger in Veghel

xShellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-12 17:03

@ fanci_mike
Ik snap wel waarom sommige mensen liever in de zomer beginnen.
Ik ben ongeveer 3 maanden geleden een paard gaan bijrijden bij mij in de buurt dat anderhalf jaar stil had gestaan. Maar nou met dat slechte weer heb ik alweer even niet kunnen rijden omdat ze daar alleen een buitenbak hebben die nu hartstikke hard is en er bij hun ook nergens gestrooid wordt en we dan liever niet met de trailer op pad gaan. Dan schiet het ook niet echt op om een paardje op te pakken en er een band mee te krijgen...

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-12 17:09

fanci_mike schreef:
... En waarom dan in de zomer pas een bijrijdpaard zoeken? Mooiweerruiters? Die hoef ik op voorhand al niet, sorry.

nou ik heb daar als reden voor (en heb meerdere paarden voor andere gereden en 14 jaar lang eigen paarden gehad) dat in de winter zijn ze vaak anders als in de zomer
in de zomer krijg je vaak een rustig paard te zien, in de winter kunnen ze nog wel eens onstuimige dieren zijn
maar dan ken je het dier (door de zomer die je doorlopen hebt) toch al beter, draai je samen langzaam de winter in...
en in de winter beginnen met een dier met een frisse dolle bui en niet weten hoe hij/zij steekt, nee niet mijn ding :n

aikon

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-12 19:11

De mijne is zomer en winter onstuimig. :Y) Houd van een geintje ongeacht het weer. :j

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-12 20:44

ik heb in diverse jaargetijden adv gezet, maakt geen f*ck uit....
Het meisje wat mijn jonge quarter heeft gekocht is begonnen op 5 december in ook een strenge winter en paardje was net ingereden, zij vond het prima! Inmiddels zijn ze samen al heel wat winters verder :)

fanci_mike

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-12 09:08

MI moet je gewoon overweg kunnen met m'n paard, winter of zomer. Bij ons kun je altijd rijden (binnenbak), en frisheid van het paard vind ik (zeker in dit geval) een beetje een slap excuus. Mijn paint zal het een worst wezen, zomer of winter, bokken en stuiteren kan hij altijd. Maar goed, waarschijnlijk mede door deze insteek zal ik ook wel geen bijrijdster vinden :=

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-12 09:19

fanci_mike schreef:
MI moet je gewoon overweg kunnen met m'n paard, winter of zomer. Bij ons kun je altijd rijden (binnenbak), en frisheid van het paard vind ik (zeker in dit geval) een beetje een slap excuus. Mijn paint zal het een worst wezen, zomer of winter, bokken en stuiteren kan hij altijd. Maar goed, waarschijnlijk mede door deze insteek zal ik ook wel geen bijrijdster vinden :=

tuurlijk moet je beide overweg kunnen met het paard, maar ik vind het "leren kennen" in de winter nooit zo een goede
wat al gezegd is, veel stallen kan je in de winter niet meer rijden
veel stallen hier in de omgeving komen de paarden niet buiten, dus dat houd vaak knettergekke knollen in (zie het al 14 jaar)
en nee dat is niet de ideale tijd om te starten met het dier, daarom is mijn keuze om in de zomer te starten
en dan loop je samen langzaam de " frisheid" in....toch echt heel anders , vind ik

maar goed, ik heb geen probleem om een bijrijdpaard te vinden, ik heb er al 3 aangeboden gekregen, alleen door ruime ervaring ben ik wel iets kieskeuriger, en ga ik ,zodra ik ga starten eens rustig rond kijken

aikon

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-12 15:24

Wat vinden jullie eigenlijk van het stellen van een leeftijdsgrens? Ik zoek echt een volwassen persoon, in een ander topic werd ik aardig aangevallen dat ik perse voor mijn hengst een 18 +er wil. Een minderjarige kan ook heel goed een hengst rijden, vind men, en stoorde zich er erg aan. Maar zij kennen mijn kerel niet.

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-12 15:28

Groot gelijk dat jij een leeftijd aangeeft!!