Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
quarterH schreef:dat hij ook raar zit te kijken en niet snapt wat springruiters doen met de zweep bv.
en wie bepaalt of iemand ergens verstand van heeft, ik vraag het gewoon nog maar een keer..Citaat:hij zegt dus eigenlijk ook dat je niet kunt oordelen over iets waarvan je geen verstand hebt.
Romkabouter schreef:Nee, dat heb je niet gezegd, dat betekend dus dat je ook geen expert bent. Net als de rest van ons.
Dat betekend dan ook dat je ook niet kunt bepalen of iets nodig was of niet.
Toch gooi je elke keer met dat het normaal, nodig en niet zo erg is.
Dat het normaal is kun jij bepalen, want jij zit in de wereld.
Dat het nodig is of niet erg kun jij net zo min bepalen als de rest.
Laika schreef:@Rom, ik heb geen idee, dergelijke figuren acht ik echt wel tot alles in staat. Ik ben niet (meer) thuis in de reiningruiters, door dit soort praktijken in die tak van "sport", ben ik een paar jaar geleden al afgehaakt. Raar volk, die reiners.
Romkabouter schreef:Nee Laika, er zit een verschil tussen de mensen die jij het paard zit afranselen na de proef en bv een Craig.
De eerste categorie snapt niks van hoe een paard in elkaar zit. Craig snapt dat wel en past methodes toe waarvan hij vindt dat ze nodig en effectief zijn.
Afranselen na de proef is er niet 1 van,.
Laika schreef:Het zal niet mogelijk zijn het tegendeel te bewijzen. Niemand weet hoe het paard gelopen zou hebben als hij niet op dergelijke manier in zijn mond gerukt zou zijn.
Maar het feit dat velen denken dat hij zijn verdiensten nu toch te danken heeft aan deze handelwijze is alleen maar intens triest. En dan moet ik al helemaal niet denken aan de wannabe reiners die dit thuis ook maar eens gaan proberen op hun paard die misschien niet eens voor topsport geschikt is. Want dit is immers nodig om aan de top te kunnen komen.
Overigens bedoel ik met "reiners" niet de allround ruiters die ook reining rijden, gek genoeg haal je die er tijdens het inrijden meestal al uit. Maar ja, die halen het vaak niet naar de echte top want daar zijn ze dan blijkbaar te zacht voor.Uitzonderingen daar gelaten uiteraard.