@jets vervelend nieuws. Beterschap. @plonie ik ben ook benieuwd wat je ervan vindt. Mooi halster Ik heb chaos overgekocht diegene had ze in Amerika gemaakt. Ga maar eens beginnen met de fotoblog
Ik heb morgen voor het eerst ooit les van Karel Bauer. Omdat ik Logan nu regelmatig mag rijden (yay to corona in dit geval, ik heb tijd over ) en hem in september wil showen als het doorgaat, leek het me wel handig om eens een lesje te nemen. Ik kan me serieus niet herinneren wanneer/van wie ik voor het laatst les heb gehad (even afgezien van hier en daar een clinic op een van de paarden van Wendy van Osch). Volgens mij heb ik zelfs met Jamy (van bokker Bellethjeee) nog nooit een les gevolgd van iemand, of tenminste, niet dat ik me kan herinneren Ik denk zelfs dat mijn laatste les zo'n 8 jaar geleden is toen ik mijn vorige paard Rayo nog had, met hem leste ik regelmatig bij Roy van der Hoeven. Toch wel ernstig Dat wordt spierpijn
Nog een vraagje aan iedereen. Ik heb dit bitje ooit gekocht om Nova mee in te rijden (myler snaffle level 1). That's not gonna happen. Dus ik had hem op marktplaats gezet maar tegenwoordig wil iedereen voor een dubbeltje op de eerste rang, waardoor ik het bitje gewoon waarschijnlijk hier ga bewaren tot mijn toekomstige veulen oud genoeg is
Anyways. Ik snap niet zo goed hoe dit bit bevestigd moet worden aan een hoofdstel door die twee 'gaten' in de bitringen.
Iemand enig idee? Klopt het dat aan dat 'gat' aan de bovenkant het hoofdstel er doorheen moet? En dat 'gat' aan de onderkant het kinriempje? En je teugels dan in het midden? Of hoe?
Leuk dat je gaat lessen Karel Bauer! Ben benieuwd!
Bovenste "slot" is voor het hoofdstel, onderste "slot" is voor teugels. Als je wat meer hefboomwerking wilt. Anders kan je de teugels gewoon aan de normale ringen doen.
Lieke565
Geplaatst: 11-06-20 18:35
Mijn fotoshoot is in Heeze gebeurd. Fotograaf wist wel een mooi plekje voor mooie foto's
Yinthee
Amadeus <3
Geplaatst: 11-06-20 19:39
Leuk Emma, veel plezier alvast! Ben benieuwd hoe je het gaat ervaren na zo'n lange tijd!
Ja precies wat G_J zegt, 1 'haak' is inderdaad voor je hoofdstel, de andere (optioneel) voor je teugels, of teugel tussen de haken in aan de grote ring Dit is het 'nieuwe' model, maar laat wel duidelijk de hefboomwerking van teugel door de kleine ring zien https://youtu.be/uFP5DnmZ_OE
Leuk een les Emma!!! Ik heb gister les van Carmen Noordman gehad, op een lespaard. Was erg leuk!!! Zou wel vaker willen alleen is het normaal op maandag avond en dan kan ik niet. Erg moeilijk om hier iets in de buurt te vinden met les paarden.
Hoi zivazoef leuk dat je ook mee doet hier Ik heb ook zo'n klein quartertje van net 4. (tenminste jouw paard ziet er niet zo groot uit zo op de foto) Vertel eens meer over hem/haar/jezelf?
Ik heb vandaag mevrouw eens de bak rondgestuurd. Ze pakt alles zo gemakkelijk op, ze kan huphup sidepass onder het zadel. Voor het eerst uitgelegd. Nog niet perfect maar ze snapt het idee. Maar toen was ik ook wel weer heel snel klaar na een half uurtje stond ik er al weer naast want ja: goed is goed nietwaar.
Zo denk ik er ook over JK . Helemsal met die jonkies is het echt, less is more
Welkom zivazoef! Ik ben ook wel erg benieuwd naar jouw paardje. Mijn Joytje is van dezelde leeftijd, maar ietsjes groter gok ik
zivazoef
Geplaatst: 11-06-20 22:51
Bedankt voor het welkom! Ik ben Claudia 28 jaar en woon in vessem. Cuba is een ruin en ik heb hem op bestelling gekocht. Dus ik heb hem vanaf dag 1 Ik probeer zoveel mogelijk zelf te doen met af en toe een lesje. Momenteel staat zijn training even stil want hij moet eerst een ander zadel.
Hij is toch wel boven de 1.50m maar ik ben 1.85m dus dan lijken veel paarden klein
Justkid, zo train ik ook. Iets nieuws en dan kort houden. Vaak word het anders teveel. Fijn dat zij het zo oppakt
Paint_Lover
Geplaatst: 11-06-20 22:55
Welkom zivazoef!
Leuk, je woont in het dorp naast de mijne (woon in Hoogeloon, paard staat gestald in Bergeijk)
Ik heb vandaag mn boktnaam veranderd btw
zivazoef
Geplaatst: 11-06-20 22:58
Dat is wel heel dichtbij ja! Ik kom daar altijd als ik moet pinnen Cuba staat bij veghel in de buurt. Is telkens wel een stukje rijden
Jij was eerst Cuba libre? Cuba heet volledig Blessed by Cuba Libre
Paint_Lover
Geplaatst: 11-06-20 23:00
zivazoef schreef:
Dat is wel heel dichtbij ja! Ik kom daar altijd als ik moet pinnen Cuba staat bij veghel in de buurt. Is telkens wel een stukje rijden
Vessem heeft toch ook n pinautomaat Dat is idd n eindje rijden, ben zelf 3 maanden op en neer getuft naar Escharen dus know the feeling