Wat een bijleespost
Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Emita schreef:Pfoeh ik moet flink bijlezen zie ik al. Ben een paar dagen offline geweest en nu zijn er ineens 7 pagina's bijIk ga even mijn best doen om overal op te reageren!
Zelf heb ik de afgelopen tijd niet zo veel gedaan, maaaarrrr ik ben wél op buitenrit geweest met de hengst Shining San TariSamen met de eigenaresse en haar andere paard BH Enterprise. Shining San Tari stond op mijn lijstje voor potentiële dates voor Nova, maar hij dekt dit jaar niet vers dus daarom heb ik hem voor nu niet gekozen. Ik hoop wel dat ze in de toekomst ooit nog met hem vers gaat dekken, want WAT EEN GAAF PAARD
Hij was onwijs braaf en nergens van onder de indruk. Hij reed ook erg lekker. Ben dus ook heel dankbaar voor deze ervaring
[ Afbeelding ]
[ Afbeelding ]
[ Afbeelding ]
@Jets Mijn cap is juist lichtvoel nauwelijks dat 'ie op m'n hoofd zit
Leuk kleurtje die nieuwe pad! Dat plekje op haar lip: bijt ze er misschien per ongeluk op? EDIT; ik lees nu van andere bokkers dat het waarschijnlijk worm is
Nooit gehoord dat je paard uitslag kan krijgen op de lippen van wormen. Wel goed om te weten & het te kunnen herkennen!
@Yinthee Oei dat klinkt wel vervelend zeg.. Ik hoop dat je snel ontdekt wat er precies mis is met BoGaat zo'n maagscopie door de keel heen? Hoe doen ze dat? Mijn paard heeft meerdere keren een endoscopie gehad en dan gaan ze door de neus naar binnen maar bij een maagscopie lijkt me dat ze dan zo'n slangetje door de keel heen duwen? En dan ook nog een operatie voor een botsplinter, het zit jullie niet mee
Heel veel sterkte met Bo!
@Gerliev Ik heb ook 'geruchten' gehoord dat de warmte niet meehelpt met drachtig maken... Dus ik weet het nog niet, vind het maar lastig hooren heb er zelf vooral stress van
Leuke spullen heb je gekocht! Is dat een speciaal pad? Ik voer mijn paard Vitalbix Daily Complete, ik weet niet of dit speciaal helpt als je paard te dik is maar het is een suikerarme brok waarin alle vitamines zitten die ze nodig hebben.. Je zou het eens kunnen proberen? Ze hoeven er ook niet zo veel van te hebben, Nova krijgt maar 300 gram per dag
@Retjethorse Stoere vaderIs hij wel blijven zitten?
Wat vond hij ervan zo, zonder zadel, op de rug van een paard?
@tuija_r Zo dan heb je wel een harde klap gehad zeg!Beterschap met je arm!
@Bellatrix ziet eruit als een heerlijke rit! Ging het met het paard dat voor het eerst mee was ook goed bij de sproeiers?
Je hebt heerlijke foto's van Tedje gemaakt
Loopt King inmiddels weer goed? Gaaf halster!
@jumpyhorse Gave race foto--> paar pagina's verder: volgens mij heb ik iets gemist, wat is er aan de hand met de ademhaling van je paarden?
@eilleen333 Ik heb ook een paintMisschien wel een leuk idee om ook een APHA topic te openen op bokt
Als je dat doet.. Dan doe ik mee
@Justkid Willem Oldendaal deed ook koeienclinics in het Noorden van het land, maar ik weet niet of hij nog actief is. ElCid (hier op bokt) organiseert ze ook regelmatigMaar wederom in het Noorden.
@Gimme_joy nette SAH proefmaaarrr: DIENBLAD
Hahaha. Nee echt, ziet er netjes uit!
Haar nieuwe touwhalster staat haar ook mooi en zo te zien zit ze echt heerlijk
Heel vlakke jog, of niet? Oké weer een paar pagina's verder: gefeliciteerd met je plaatsing
top team!
@Cubalibre Prachtige vergelijkingsfoto's! Ik zie inderdaad dat z'n vlekken wat 'anders' zijn geworden. Ik wist niet eens dat dat konHeerlijk dat je zo'n waterrat hebt!
@Sicayes Jeetje wat een ronde buikLaat die beeb maar komen! Heerlijke foto's van de al wat oudere beeb
@Sevke Ik hoop dat er een prachtig veulen komt. Hoe gaat het nu met je kleine zorgenkindje?
@Lieke565 Wat een heerlijk uitzicht! Ben je ook IN het water geweest?
@elsa91 jeetje wat naar.. arm dier! Hopelijk geneest ze snel![]()
@Noisy Wat een braverd die Rudi! En je eerste oortjes foto![]()
Pffff zo weer helemaal bijgelezen hoor
Sicayes schreef:Respect voor je bijleespostShine is leuk! Ziet er uit/klinkt als een lekker ritje Emma. En thanks
![]()
Noisy - hij word dit jaar 13. Lang niet 'oud' dus. Tenminste, als ik aan artrose denk zie ik al snel paarden rond de 18+ voor me. Snap dat het ook eerder kan voorkomen natuurlijk..
Yinthee schreef:Pffff wat een dagen zeg!! Maar hij staat weer lekker thuis.. Niet dat we er héél veel mee opgeschoten zijn want echt veel duidelijkheid hebben we niet gekregen helaas... Vanmorgen dus scopie poging 3 gehad, nu was hij wel leeg gelukkig (en ook écht helemaal leeg deze keer), overgang darm kwamen ze nog heel lastig bij, maar hij heeft dus, op een paar hele kleine plekjes na, geen zweren.. Dus ze konden het niet anders verklaren dan dat die plekjes dan een restant zijn van wél ergere zweren, omdat hij op de vorige kuur omeprazol super reageerde (en daardoor is het dan dus ook bijna weg nu). Maar waarom hij dan nu nog zoveel klachten heeft, konden ze niet verklaren.. Dus toch nog wel weer een kuurtje om de laatste beetjes weg te krijgen en dan hopen dat de klachten daarna wel weg blijven... En anders moeten we weer verder gaan zoeken, alleen is het dan de vraag waar beginnen we en waarnaar zoeken we?!
![]()
Botsplinter is ook echt een flinke domper.. In februari een trap gehad (niet eens hard of gemeen, gewoon een uithaal van 'nou ff oprotten, je bent irritant') maar het bleef een bult en Bo stond er zelf steeds aan te bijten en het open te maken. Verder eigenlijk helemaal geen last van, geen troep uit, niet kreupel oid. En dan komt dit eruit..Vind het toch best heftig en had het niet verwacht. Operatie is ook niet niks. Maar goed, wat moet, dat moet... Hoor daar hopelijk volgende week meer over, het hoe en wat... Hopelijk durven ze het staand aan.
Bo was er vandaag wel écht helemaal klaar mee, het was echt een zielig hoopjeOok echt bizar hoe snel ze zo erg invallen!
[ [url=m/xaUbhD.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/SaamFs.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/isthB7.jpg]Afbeelding[/url] ]
Foto van been + been zelf..
[ [url=m/fLt7Gi.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/qdEMhD.jpg]Afbeelding[/url] ]
Maar gelukkig weer lekker thuis![]()
Nu fijn rustig bijtrekken en weer opknappen..
Hij was echt blij thuis te zijn, hij wist ook niet hoe snel hij de trailer in moest toen we vanmiddag eindelijk weg mochten
[ [url=m/dYEeHF.jpg]Afbeelding[/url] ]
Noisy, rot van je enkel zeg, fijn dat je nu wel weer wat kunt! En wat super dat Rudi het zo goed doet en zo braaf is!
Sicayes, getsie wat rot van Bandito! Artrose is nooit fijnHopelijk gaan de injecties hun werk doen en heeft hij er gauw minder last van!
Leuk veulen!
Gaaf Emita, dat moet genieten zijn geweest!![]()
Maagscopie gaat ook naar binnen via de neusEn dan daarna door de slokdarm (dus via de keel inderdaad) naar de maag.
Bellatrix schreef:justkid schreef:Maar bella dan pomp je de banden toch op? of is dat te simpel gedacht.
Euh, ik heb dat nog nooit gedaan en mijn vermoeden is dat hij ergens lek is...