[WN] [HK]Alle westernruiters bij elkaar, kletsen maar! #2

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Re: [HK]Alle westernruiters bij elkaar, kletsen maar! #2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-06-20 22:15

Leuke oortjes foto!!
En wordt hij meestal vastgehouden dan?

elsa91

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-20 23:05

Dankjulliewel vind het wel vet naar om haar zo te zien staan hoor, bah! Hoop dat ze zich snel weer wat fijner voelt!

Balen Yinthee tegenvaller ook van de botsplinter!

Mooie foto Lieke, lekker uitzicht zo vanaf je paard!

Jumpyhorse wat fijn om ze te kunnen knuffelen

Dat zijn veel baaltjes hooi Jets! Denk dat ze de vrije dag je wel vergeven ;) gekke plek voor een wondje. Weer wat geleerd dat dat van een worm kan komen..

Noisy leuk zo’n eerste oortjes foto!

Gerliev

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-20 08:23

Elsa, moet Amy nu op stal blijven staan? Wel balen zeg... Nu gaat de zadelpasser zeker ook niet door... Hopelijk is Amy gou de oude :(:)

sevke

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-20 09:58

nog geen baby. Mw Skippybal test ons geduld. Ze laat wel merken dat ze er klaar mee is. Staat boos te kijken met haar oren naar achter en ze loopt veel met haar staart omhoog...
vrijdag volle maan *fingers crossed*

Sicayes

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-20 11:33

He rot Yinthe, hopelijk met de operatie makkelijk en snel verholpen.

JH wat fijn dat je even lekker langs kon. Hopelijk knapt ze snel op.

Leuk uitzicht Lieke!

Zag het al op insta, Elsa. Balen zeg. brokkenpilootjes allemaal.

Noisy wat heerlijk dat je weer even op kon stappen! Eerste rudi oortjes foto is een feit :D

Hier ook nog geen veulen! Hij was gister wel erg actief maar de uier blijft nog wat achter. Maar mijn gokje voor morgen blijft dus nog even staan :')

VP is gisteren onderzocht door het SMDC en hij heeft helaas lichte artrose in zijn heup. Hij is ingespoten en moeten nu 3 weken, 2x pd stappen. En dan kijken ze weer hoe het gaat. Balen wel, arm beest. -O- Hopelijk helpt het inspuiten een beetje.

Met het kleine racemonster dat er al wel is gaat het goed, hij is super vrolijk en rent en bokt wat af in de wei. Hopelijk komt Chick d'r veulen snel, kunnen ze lekker samen ravotten.

Zo kom je dan stoer aanrennen:

Afbeelding

Je sliding stop vast oefenen:
Afbeelding

EN mamma pesten natuurlijk:
Afbeelding

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-06-20 11:35

Yes, dus je kan alleen poetsen en knuffelen...

Sicayes

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-20 11:39

Ja en wandelen, ik neem dan 1 van die 2 wandelingen met hem ook op me de dagen dat ik er ben.
Hoort erbij, vind het niet erg. En ik neem lekker m'n camera mee sowieso :D maar baal gewoon voor hem ook en hoop dat het goed bij te houden is met inspuiten zodat hij zo goed als pijnvrij blijft.

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-06-20 11:46

Blijven ze hem dan inspuiten?

Sicayes

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-20 12:01

Dat weet ik niet, dat ligt er denk ik aan hoe erg het is. Soms word het wel herhaald maar de frequentie ervan is heel erg afhankelijk van de situatie (paard van iemand die ik ken word het bijv om de 2 jaar gedaan, dan pas krijgt hij weer 'last' )

Maar verdere keuzes weet ik niet, eigenaresse even kort gesproken gisteren. Over 3 weken maar eens kijken hoe dit geholpen heeft :D hij mag wel gewoon de wei op/de paddock in. Dus dat is wel fijn voor hem.

Emita

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-20 12:16

Pfoeh ik moet flink bijlezen zie ik al. Ben een paar dagen offline geweest en nu zijn er ineens 7 pagina's bij :Y) Ik ga even mijn best doen om overal op te reageren!

Zelf heb ik de afgelopen tijd niet zo veel gedaan, maaaarrrr ik ben wél op buitenrit geweest met de hengst Shining San Tari *\o/* Samen met de eigenaresse en haar andere paard BH Enterprise. Shining San Tari stond op mijn lijstje voor potentiële dates voor Nova, maar hij dekt dit jaar niet vers dus daarom heb ik hem voor nu niet gekozen. Ik hoop wel dat ze in de toekomst ooit nog met hem vers gaat dekken, want WAT EEN GAAF PAARD :wow: Hij was onwijs braaf en nergens van onder de indruk. Hij reed ook erg lekker. Ben dus ook heel dankbaar voor deze ervaring :D

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

@Jets Mijn cap is juist licht :') voel nauwelijks dat 'ie op m'n hoofd zit :D Leuk kleurtje die nieuwe pad! Dat plekje op haar lip: bijt ze er misschien per ongeluk op? EDIT; ik lees nu van andere bokkers dat het waarschijnlijk worm is :+ Nooit gehoord dat je paard uitslag kan krijgen op de lippen van wormen. Wel goed om te weten & het te kunnen herkennen!

@Yinthee Oei dat klinkt wel vervelend zeg.. Ik hoop dat je snel ontdekt wat er precies mis is met Bo :( Gaat zo'n maagscopie door de keel heen? Hoe doen ze dat? Mijn paard heeft meerdere keren een endoscopie gehad en dan gaan ze door de neus naar binnen maar bij een maagscopie lijkt me dat ze dan zo'n slangetje door de keel heen duwen? En dan ook nog een operatie voor een botsplinter, het zit jullie niet mee Y;( Heel veel sterkte met Bo!

@Gerliev Ik heb ook 'geruchten' gehoord dat de warmte niet meehelpt met drachtig maken... Dus ik weet het nog niet, vind het maar lastig hoor := en heb er zelf vooral stress van :# Leuke spullen heb je gekocht! Is dat een speciaal pad? Ik voer mijn paard Vitalbix Daily Complete, ik weet niet of dit speciaal helpt als je paard te dik is maar het is een suikerarme brok waarin alle vitamines zitten die ze nodig hebben.. Je zou het eens kunnen proberen? Ze hoeven er ook niet zo veel van te hebben, Nova krijgt maar 300 gram per dag

@Retjethorse Stoere vader :D Is hij wel blijven zitten? := Wat vond hij ervan zo, zonder zadel, op de rug van een paard?

@tuija_r Zo dan heb je wel een harde klap gehad zeg! Y;( Beterschap met je arm!

@Bellatrix ziet eruit als een heerlijke rit! Ging het met het paard dat voor het eerst mee was ook goed bij de sproeiers? :D
Je hebt heerlijke foto's van Tedje gemaakt <3
Loopt King inmiddels weer goed? Gaaf halster!

@jumpyhorse Gave race foto *D --> paar pagina's verder: volgens mij heb ik iets gemist, wat is er aan de hand met de ademhaling van je paarden?

@eilleen333 Ik heb ook een paint :D Misschien wel een leuk idee om ook een APHA topic te openen op bokt :j Als je dat doet.. Dan doe ik mee :D

@Justkid Willem Oldendaal deed ook koeienclinics in het Noorden van het land, maar ik weet niet of hij nog actief is. ElCid (hier op bokt) organiseert ze ook regelmatig :j Maar wederom in het Noorden.

@Gimme_joy nette SAH proef *\o/* maaarrr: DIENBLAD :+ Hahaha. Nee echt, ziet er netjes uit! :D Haar nieuwe touwhalster staat haar ook mooi en zo te zien zit ze echt heerlijk <3 Heel vlakke jog, of niet? Oké weer een paar pagina's verder: gefeliciteerd met je plaatsing *\%/* top team!

@Cubalibre Prachtige vergelijkingsfoto's! Ik zie inderdaad dat z'n vlekken wat 'anders' zijn geworden. Ik wist niet eens dat dat kon := Heerlijk dat je zo'n waterrat hebt!

@Sicayes Jeetje wat een ronde buik :wow: Laat die beeb maar komen! Heerlijke foto's van de al wat oudere beeb :D

@Sevke Ik hoop dat er een prachtig veulen komt. Hoe gaat het nu met je kleine zorgenkindje?

@Lieke565 Wat een heerlijk uitzicht! Ben je ook IN het water geweest? :D

@elsa91 jeetje wat naar.. arm dier! Hopelijk geneest ze snel Y;(

@Noisy Wat een braverd die Rudi! En je eerste oortjes foto *\o/*

Pffff zo weer helemaal bijgelezen hoor :')

Gerliev

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-20 12:21

Zo nette bijleestpost hoor :+ ! Gave hengst waar je op gereden hebt! De pad heeft idd vakken voor inlages. Ik ga even googleen naar Vitalbix Daily Complete, thanks!

Noisy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-20 13:28

Bellatrix schreef:
Leuke oortjes foto!!
En wordt hij meestal vastgehouden dan?

Ja. Ik ben net begonnen met hem beleren, hij is 3. Dit was de 8e keer dat ik op hem gezeten heb. Dus opstappen zonder iemand erbij en dan braaf stilstaan als een volleerd paard is best knap voor zo'n jonkie, vind ik.

Gaaf Emma. Hij is inderdaad knap. Jammer dat hij niet meer in de Reiningsport wordt uitgebracht, knap paard.

Yinthee, al wat gehoord inmiddels?

Hopelijk laten de merries jullie niet al te lang wachten Sicayes en Sevke.

Hoe gaat het met de kleine man Sevke?

Balen van de Artrose Sicayes, ik hoop dat de inspuitingen helpen. Hoe oud is hij?

Sicayes

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-20 13:50

Respect voor je bijleespost :') Shine is leuk! Ziet er uit/klinkt als een lekker ritje Emma. En thanks :D

Noisy - hij word dit jaar 13. Lang niet 'oud' dus. Tenminste, als ik aan artrose denk zie ik al snel paarden rond de 18+ voor me. Snap dat het ook eerder kan voorkomen natuurlijk..

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-06-20 14:04

Gewoon een buitenrit op Shine! :oo

Zo jaloers!!

Lagonda

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-20 14:30

Ik lees trouwens ook alles maar ben niet zo heel goed in reageren op alles :+ jeej voor de mensen die lekker hebben gereden **\O/**

Vervelend Sicayes, hopelijk helpt het inspuiten!

Bellatrix, hoe gaat het met King?

Ik heb vandaag heerlijk gereden <3 hij was zo braaf dat op het einde hoofdstel had afgedaan en nog wat rondjes had gestapt
Afbeelding

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-06-20 16:11

Gister rondje bos gedaan maar hij was in het begin niet echt zichzelf. Heel sloom en willen omdraaien. Uiteindelijk ging ie wel lopen. In draf struikelde hij een paar keer maar het was best mul dus misschien lag het daaraan. Maar stilstaan kent hij niet buiten. Heel irritant op een kruispunt. :x

Yinthee
Amadeus <3

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-20 16:27

Pffff wat een dagen zeg!! Maar hij staat weer lekker thuis.. Niet dat we er héél veel mee opgeschoten zijn want echt veel duidelijkheid hebben we niet gekregen helaas... Vanmorgen dus scopie poging 3 gehad, nu was hij wel leeg gelukkig (en ook écht helemaal leeg deze keer :(:) ), overgang darm kwamen ze nog heel lastig bij, maar hij heeft dus, op een paar hele kleine plekjes na, geen zweren.. Dus ze konden het niet anders verklaren dan dat die plekjes dan een restant zijn van wél ergere zweren, omdat hij op de vorige kuur omeprazol super reageerde (en daardoor is het dan dus ook bijna weg nu). Maar waarom hij dan nu nog zoveel klachten heeft, konden ze niet verklaren.. Dus toch nog wel weer een kuurtje om de laatste beetjes weg te krijgen en dan hopen dat de klachten daarna wel weg blijven... En anders moeten we weer verder gaan zoeken, alleen is het dan de vraag waar beginnen we en waarnaar zoeken we?! %)

Botsplinter is ook echt een flinke domper.. In februari een trap gehad (niet eens hard of gemeen, gewoon een uithaal van 'nou ff oprotten, je bent irritant') maar het bleef een bult en Bo stond er zelf steeds aan te bijten en het open te maken. Verder eigenlijk helemaal geen last van, geen troep uit, niet kreupel oid. En dan komt dit eruit.. ^) Vind het toch best heftig en had het niet verwacht. Operatie is ook niet niks. Maar goed, wat moet, dat moet... Hoor daar hopelijk volgende week meer over, het hoe en wat... Hopelijk durven ze het staand aan.

Bo was er vandaag wel écht helemaal klaar mee, het was echt een zielig hoopje :(:) Ook echt bizar hoe snel ze zo erg invallen!
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Foto van been + been zelf..
Afbeelding
Afbeelding

Maar gelukkig weer lekker thuis <3 <3 Nu fijn rustig bijtrekken en weer opknappen..
Hij was echt blij thuis te zijn, hij wist ook niet hoe snel hij de trailer in moest toen we vanmiddag eindelijk weg mochten :=
Afbeelding

Gimme_joy, gefeliciteerd met je 2e plaats!

elsa, he bah wat vervelend, schrikken zeg! Sterkte en beterschap! :(:)

Wat fijn dat je d'r mocht opzoeken jumpyhorse!

Noisy, rot van je enkel zeg, fijn dat je nu wel weer wat kunt! En wat super dat Rudi het zo goed doet en zo braaf is!

Sicayes, getsie wat rot van Bandito! Artrose is nooit fijn :(:) Hopelijk gaan de injecties hun werk doen en heeft hij er gauw minder last van!
Leuk veulen! <3

Gaaf Emita, dat moet genieten zijn geweest! :D
Maagscopie gaat ook naar binnen via de neus :j En dan daarna door de slokdarm (dus via de keel inderdaad) naar de maag.

jumpyhorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-20 16:47

Emita schreef:
@jumpyhorse Gave race foto *D --> paar pagina's verder: volgens mij heb ik iets gemist, wat is er aan de hand met de ademhaling van je paarden?

Met hartje is gelukkig niks mis, Spicy heeft helaas rhodococcus

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-06-20 16:49

En wat is dat?

Yinthee, wat klote nieuws van die botsplinter. Hopelijk trekken de zweren nu wel helemaal weg en is hij klachtenvrij... :(:)

Yinthee
Amadeus <3

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-20 16:54

Bedankt Marlies. Maar er zitten nu dus geen zweren, dat is dus het hele mysterie waarom hij (nog?) zo'n last heeft, haha :=

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-06-20 16:57

Oh...dat is wel raar dan, :\

Noisy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-20 17:05

Misschien een hele gekke gedachte en ver gezocht maar zou het kunnen komen dat hij last heeft van die botsplinter? Dat de pijn daarvan doorwerkt in andere dingen en gedrag?

Yinthee
Amadeus <3

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-20 17:11

Noisy, bedankt voor het meedenken! Maar nee dat kan niet, want de klachten waren er al eerder dan de botsplinter, haha. En in de periode dat hij omeprazol kreeg was hij klachtenvrij en dat doet echt alleen maar iets in de maag. :) Hij lijkt gelukkig ook echt weinig last te hebben van de splinter verder, behalve dan dat het wel irriteert (want anders zou hij er natuurlijk niet aan bijten) maar hij loopt er niet kreupel door en je mag er ook gewoon aankomen.

elsa91

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-20 17:25

Flinke bij lees post hierboven!
Ben benieuwd naar de veulens, duimen dat ze snel komen :)

Edit; Zie nu jou bericht pas Yinthee..
Yinthee wat een update snap dat je er niet blij mee bent. Je kunt je flink zorgen maken om zulke dingen! Ik hoop dat je snel een fijn plan krijgt van de arts voor de botsplinter. Vervelend ook dat er niets uit de scopie is gekomen.. naar hoor!!

Zadelpasser inderdaad maar even afgezegd Gerliev

Retjethorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-20 21:17

Lieke565: Oh super gaaf zo'n shoot! Ik ben benieuwd naar foto's. *\o/*
Prachtig meer! <3

Leo: Top dat jullie ook terug les kunnen nemen!
Naar het water gaan is vast geen straf met warm weer. :)) Ik wou dat wij ook zoiets in onze buurt hadden.

CubaLibre: Gaaf zeg dat hij uit zichzelf het water in gaat! Wat is Gentle toch stoer! <3
Loop hij al wat beter?

Sicayes: Die buik... _/-\o_
Balen zeg van de artrose. Hopelijk helpen de inspuitingen wat, want 13 jaar is inderdaad niet oud. := Heeft ie dan al een hele carrière achter de rug waardoor er al artrose is? Of konden ze een andere oorzaak vinden?
Lekker ondernemend veulen al. :D Die laatste foto is gaaf!

Bellatrix: Mooi halster heb je gekocht!

Gimme_Joy: Gaaf zeg met je rijhalster! Haar jog ziet er inderdaad erg comfortabel uit. :))
En gefeliciteerd met jullie 2e plaats! *\o/*

elsa91: Oef wat een naar ongeluk zeg. Beterschap aan je kleine meid... :(:)
Hopelijk geneest het vlot!

jumpyhorse: Fijn dat ze aan de betere hand is!

Jets: Ik heb ook gehoord dat een bepaald type worm dat soort wondjes zou maken. :=

Yinthee: Balen zeg dat ze nog geen resultaten hebben. -O-
En van de botsplinter ook. Hopelijk valt de operatie goed mee en kunnen ze het staand doen. Lijkt me toch minder risicovol dan liggend. :(:)

Noisy: Fijn dat je enkel beter is en jullie terug aan de slag kunnen. Mooie eerste oortjes foto! <3
Ik heb Aliaa leren inparkeren trouwens. Leuk en handig trucje om ze te leren stilstaan voor het opstappen. :)) Ik heb nooit iemand nodig gehad om haar vast te houden, maar dat ligt deels ook aan haar karakter. :')

sevke: Hopelijk is het veulen er snel. Kan me voorstellen dat ze er wel klaar mee is nu, dat warme weer helpt waarschijnlijk ook niet mee. :=

Emita: Hoe ontzettend gaaf zeg dat je met die hengst op wandeling mocht! :wow:
Mijn vader is blijven zitten ja. :D Wat hij er zelf van vond, geen idee, hij zei er niet zoveel over. :')

Lagonda: Cool zo zonder hoofdstel uitstappen! :oo

Bellatrix: Misschien had King nog wat last aangezien hij sloom was? Want hij liep enkele dagen ervoor niet zo goed toch? Of heb je daar niets meer van gemerkt?

Yinthee: Balen zeg dat ze niets gevonden hebben... Zou het een reactie kunnen zijn op de herinnering aan pijn die hij had toen de zweren wel erger waren?