Woehoeee het word hier steeds gezelliger Ik kom binnenkort weer eens met wat foto's! Hopelijk wat actiefoto's met Cash en een lieve foto van Easter. Ik ga hem nu echt samen met zijn eigenaar oppakken na zijn blessure ik ben benieuwd!
Volgens Herman (Country Mill) heb ik een Continental roundskirt (extra, extra, extra breed )
@Anneke: Balen dat je niet veel kan zo met natte weides. Bij ons op stal zijn er ook een paar paarden niet te genieten dan (ik kan gelukkig altijd naar buiten en mijne word niet explosief ) Ik les soms om de week en soms 3 maanden niet, ligt aan mijn lijf, mijn financïeën en of de bak te doen is. Leuk die opleiding! . Balen dat ze verlatingsangst heeft. Ik zou ook zeggen negeren, of erbij blijven maar niet troosten. Gráni vind het ook doodeng alleen achtergelaten worden (dan kan ik hem wel knuffelen en opvreten, vind het zó zielig!) maar door zelf als leider te staan en het als "gewoon" te zien "Dit gaan wij gewoon doen, en ik heb besloten dat het niet eng is" word hij wel rustiger.
@Warboel: Scherp op de hulpen als hij netjes contra aanspringt . Gráni is ook een tijd zijn linkergalop kwijt, fysio vond niks (vond hem zelfs érg goed recht gespierd) dus ff een wat betere ruiter erop gezet die d'r lol op kon want hij is super snel en super lenig , met een big smile heeft ze de linker galop weer terug gekregen .
Wat een knapperd zeg! Is dat een valk? Of noemen de dat buckskin?
Spannend Sperziemone!!
Leuk terpentijn! Leuk paardje! En eeeh, niks mis met een digi-beet zijn. Ik ben in die zin nog niet op leeftijd maar mij moet je ook geen tablet of Windows 8 ofzo voor mijn neus zetten, snap er geen drol van
Hij had de wei gesloopt. Toen heeft hij met zijn voorbenen vastgezeten in de draad. Diepe sneeën en een gaatje in zijn kogelgewricht. Operatie en een hoop maanden stappen aan de hand verder kunnen we er weer op! Maar hij loopt nog niet helemaal goed. Niet zo gek eigenlijk haha.
Pfoew, ook niet fijn :-(. Maar nu kan je (net als ik) weer stilaan opbouwen. Als nu het weer maar even zou willen meewerken! (Vanmiddag een wandelingetje gepland met een vriendin, helaas... ze geven 100% kans op regen.)
We gaan hem veel beweging geven, dan word hij vast snel soepeler Als hij volledig hersteld kan ik de reining training weer oppakken en mag ik officiële wedstrijden met hem starten
Succubi
Geplaatst: 14-08-14 11:19
Oeh! Dat is niet niks . Heel veel sterkte met opbouwen!
Net terug van les. Heerlijk gelest in het zonnetje, ik kom thuis en een gigantische bui komt naar beneden We hebben trail werk gedaan, was leuk . Gráni vind dat het einde! Ik hoop hem gauw te kunnen starten
Warboel
Geplaatst: 14-08-14 11:19
Pfoe dat is niet niks Hedi! Hoop dat 'ie er snel weer helemaal bovenop is en het laatste stukje niet goed lopen snel over is. Zou tof zijn als je wedstrijden kan gaan rijden met 'm!
Succubi, Fritz is een buckskin idd maar dat is gewoon de engelse benaming van valk hoor.
Valk is moooooi dus jouw Fritz ook Warboel Echt een knapperd!
Succubi
Geplaatst: 14-08-14 11:22
Ik noem ook alles "valk of vos" en álles is bij mij een pony (ook de reus van ruim 1.70 bij ons op stal ) Maar merk dat je vaak western ruiters erg beledigt als je het bij de nederlandse "vos" noemt. En mensen met ijslanders worden pissed als je ze pony's noemt
Ik ben ook pro valk Mijn bijrijdster heeft een haflinger x Welsh cob, ook een valk en ik heb het tegenovergestelde zilverappel zwart en dan willen we ze eigenlijk in 2 span en dan als "duo penotti" gaan
Warboel
Geplaatst: 14-08-14 11:26
Het is nooit goed succubi ik noem vossen ook gewoon vos hoor, sorrel is me te lang
Thanks Simone! Ben ook heel blij met zo'n super verzorgpoownie ( )
Ik ben er niet lang geleden op gewezen . "Eindelijk kwam ik iemand tegen die zei "Oh kijk! Wat een mooie sorrel!" eindelijk iemand die er verstand van heeft!".... Dus... (en dan mijn paard zweetvos noemen, of zilverappel zwart, tis wel een "choclat silver d'apple" hoor! )
Annekexxx
Geplaatst: 14-08-14 11:39
Ik gebruik het door elkaar 'vos' en 'sorrel'... Maar tegen paarden-leken gebruik ik 'Het is een vosje.'
Gisteren heeft de merrie van mijn pa trouwens zwaar OP mijn tenen gestaan (voel het nu nog)... Mijn eigen schuld uiteraard: geen deftig schoeisel aan om de paarden op stal te zetten én ik stond ook echt wel in de weg... of ZIJ in mijn weg. Aw aw!
Ze (Lya en Dixie) staan nu momenteel met schrikdraad ertussen op het zelfde stuk weide/paddock. Gaat de ene naar voor, volgt de andere enz. ... Al zijn ze nu wel érg dicht tegen de elektriciteitsdraad van het gras aan het knabbelen, beide... Gisteren heeft er al weer eens eentje tegen de draad gehangen. (Onbewust zette Dix altijd een stapje naar achter... en PATS!) Boos dat ze was, echt kwaad op die draad! Ze kwam elke keer terug aangestormd briesend richting draad. Hehe, gekkerds. Ik ben er vorige week ook nog maar weer eens blijven in hangen... Wat is dat altijd effe AW! (En dan weet je weer dat ie werkt.)
Lesjes trail zou 'k ook graag nog doen... maar dan is weerom de vraag 'waar', hier in BE (Oost-Vlaanderen). Ik vind dat hier toch DRINGEND extra (web)shops moeten komen en reiningbodems en meer westernruiters!
Ik heb lidmaatschap bij de Wran aangevraagd! Spannend!!
Auwtsj! Op je teen staan is nooit grappig , en stroomdraad ook niet :S. (vind het altijd wel grappig als het paard van mijn bijrijdster ertegenaan komt, kan ze altijd zo pissig rondrennen )
@Em: Voor bont hebben ze helemaal een bonte verzameling aan benamingen zeg!
Warboel
Geplaatst: 14-08-14 11:44
Hmm ja je hebt natuurlijk al die bont benamingen. Overo, tobiano, splash, weet ik wat nog meer
Fritz heeft vandaag lekker vrij, dan rij ik 'm morgen, zaterdag en zondag nog. Maandag vrij, en dan dinsdag komt z'n eigenaresse alweer terug time flies when you're having fun
Spannend, Succubi! Ik wou dat ik wat meer mensen kende hier in de buurt die western rijden, dan lijkt me de stap om aan een wedstrijdje deel te nemen toch iets kleiner...
Geplekt haha! Ik heb hier wel mazzel, wij hebben hier 2 stallen die wedstrijden organiseren en ook fijne lesgeef mensen Ships... Voor de wedstrijd die ik op het oog had ben ik te laat . Word dan denk ik toch september.. Maar dat is meteen een jubileum show
Nou Anneke, hier schijnt de zon volop. Het heeft vannacht wel wat geonweerd en flink geregend maar dan zullen wij t nog wel krijgen denk ik het is zulk raar weer...
_Hedi
BKB 2025 winnaar 3D
Geplaatst: 14-08-14 12:49
Bedankt! We gaan ons best doen Easter is ook valk/buckskin heel mooi! Hoewel ik Cash toch ook wel mooi vind, die is koffievos. Wat is daar de engelse benaming van?