[WN] Waar moet het met de WRAN naar toe

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

PeterV

Re: Waar moet het met de WRAN naar toe

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-08 13:41

Okay dan, Ikke is bij deze dan ook uit genodigd om plaats te nemen in de werkgroep die moet onder zoeken hoe samenwerking tussen de FNW en de KNHS gestalte kan krijgen.
Beslissingen die al waren genomen in het verleden staan immers weer op nul, dus een mooiere basis om gesprekken aan te gaan is er niet.

Peter

Anya

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-02-08 13:44

PeterV schreef:
Okay dan, Ikke is bij deze dan ook uit genodigd om plaats te nemen in de werkgroep die moet onder zoeken hoe samenwerking tussen de FNW en de KNHS gestalte kan krijgen.
Beslissingen die al waren genomen in het verleden staan immers weer op nul, dus een mooiere basis om gesprekken aan te gaan is er niet.

Peter

daarmee is dat besluit kennelijk al genomen?

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-08 13:44

En wij maar denken dat daar nu een ALV voor was Clown

Skuye

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-08 13:47

pfff, nu kan ik quotes terug gaan halen van drie paginas geleden ( ben niet in de gelegenheid per minuut mee te discussieren ) maar daar schieten we voor de duidelijkheid niets mee op.

Ik als simpel wran-zieltje zou graag zien, van het bestuur :

1 communiceren mét en nààr je leden !! ( er word ergens geopperd of er een antwoord gegeven kan worden op een duidelijke vraag en vòòr de ALV, en dit word ondanks dat er gevraagd word om een serieuze reactie heel jammerlijk afgedaan met een : "suf antwoord......kom naar de ALV" )
2 de capregel tot nader ( wettelijk ? ) order schrappen
3 natùùrlijk om tafel zitten wat het voor óns ( als westernrijdende organistie ) nut heeft om aan te sluiten bij een KNHS, anders gezegd wat kan de KNHS voor ónsbetekenen !

Wie kan mij zeggen wat ík moet doen om bovengenoemd te bewerkstelligen ?
Kunnen/hebben wij hierover uberhuapt een stem of zijn deze beslissingen al genomen ?
Hoe kan het dan dat er in gecertificeerde maneges nog wel wedstrijden plaats vinden zonder cap-verplichting ? zonder level verplichting ?
Dat de lessen zonder cap gereden worden, evenals de demos en clinics ????
Kunnen we straks b.v. het 6-daagse NK nog volmaken als er geen rassenshows gedaan mogen worden ( deze zijn nl dan in strijd met de geldende regels )
Wie kan hier nu eens "simpele" antwoorden op geven ?? ( zodat ik weet waarop ik ga/kan stemmen )

FindingJack

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-08 13:50

Ik ben zo blij met m'n QH en Am.Appy. Voor mij geen WRAN!
Maar voor degene die de WRAN nodig hebben.......heel veel succes. Cool

Skuye

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-08 13:51

FindingJack schreef:

Dat vind ik jammer, ik heb de WRAN ook niet "nodig" maar zou het toch heel erg vinden als deze verloren ging in de "grote hoop " ............ noem het nostalgie

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-08 13:53

FindingJack schreef:

Als de plannen van de Federatie doorgaan ziet je binnen no-time ook met dezelfde regels opgescheept, dhr Drubbel zit nl ook bij het overleg heb ik uit eerdere berichten begrepen.

FindingJack

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-08 13:54

Ik ben bang dat net als in de gewone politiek de gewone mensen niets in te brengen hebben. Het gaat om geld en wie het grootste is.
Ik ben ervan overtuigd dat we niets in kunnen brengen helaas.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-08 13:56

FindingJack schreef:
Ja en dat ben ik dus niet met je eens. Als lid van een club heb je een stem en als de meerderheid van die stemmen iets anders wil als het bestuur dan hebben ze dat maar te doen.
Wat jij doet is de weg van de minste weerstand, besturen zijn daar gek op Haha!

PeterV

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-08 13:56

FindingJack schreef:

Ik ben ook blij met al onze QH's, en ben heel blij dat de Wran er is *LOL*

Skuye

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-08 13:57

nee overtuigd zeker niet, heb er nog steeds wel vertouwen in dat de WRAN gaat luisteren naar haar leden ......... toch peter ?? Haha!

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-08 13:58

DubbelDun schreef:
@peter: noem eens enkele van die regels die 'wij' binnenkort wettelijk opgelegd zouden krijgen. Het beestje bij de naam noemen geeft meer duidelijkheid als wat je nu doet.

*wacht geduldig op antwoord*

Anya

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-02-08 13:59

Wat ik zo jammer vind is dat een aantal zaken naar mijn gevoel gewoon niet goed zijn uitgezocht.

Mag de KNHS het andere ruiterverenigingen in essentie onmogelijk maken om zelfstandig voort te bestaan????

Volgens mij niet. Er is recht van vereniging. Dat is heilig in Nederland. Mijns inziens zou een klacht bij ministerie en de daarvoor geëigende autoriteiten een logische stap zijn. Dit geld ook voor de DER overigens. Mag de KNHS als toevallig grote belangenorganisatie een beleidsplan rondsturen dat dan door kleinere gemeenten klakkeloos wordt overgenomen bij het verlenen van vergunningen????

Lijkt mij niet.. Een vergelijking.. dat zou betekenen dat een gemeente pakweg het beleidsplan van LTO overneemt en gebruikt bij de beoordelen van aanvragen van natuurorganisaties of landgoedeigenaren.. Lijkt me niet kunnen.

Los daarvan: kan ik me best voorstellen dat je samenwerkt met zo'n club. Zijn best redenen voor te verzinnen. Dat was volgens mij ook het eerdere idee van gesprekken aangaan. Wat kunnen wij als kleine ruitersportclub winnen bij samenwerking of fusie. Niet dat wel wel zouden moeten.. dat kan nooit de bedoeling zijn.

En misschien moeten we wel.. maar ik blijf het gevoel hebben dat alternatieven en of het echt wel mag/moet niet onderzocht zijn. En fuseren/samenwerken uit moeten levert een heel ander beeld op dan fuseren/samenwerken uit willen...

FindingJack

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-08 14:01

Als dat zo is, dat leden nu ook inbreng hebben. Waarom dan toch een cap verplichting? Zijn toch een merendeel van de Westernruiters tegen?
Het is bull-oliebol dat dit van de verzekering moet. Is al over geschreven en heb het zelf ook nagevraagd.
Ik loop niet weg maar heb geen zin om me dingen op te laten legggen die ik niet wil. Het is toch een Democratie?
Iedereen moet voor zichzelf weten of je een cap draagd of niet.

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-08 14:02

PeterV schreef:

Peter

Weet je zeker wie je binnen haalt?
Mag ik zomaar, als niet-lid, op dat niveau meepraten? Wil ik best doen, daar gaat het niet om, maar dan moet het wel nut hebben in de zin van dat mijn inbreng ook geldig is.

PeterV

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-08 14:04

DubbelDun schreef:
FindingJack schreef:
Ja en dat ben ik dus niet met je eens. Als lid van een club heb je een stem en als de meerderheid van die stemmen iets anders wil als het bestuur dan hebben ze dat maar te doen.
Wat jij doet is de weg van de minste weerstand, besturen zijn daar gek op Haha!

Ohw ohw, het bestuur hoeft helemaal niks te doen, dit uit oog punt als de leden dat willen.
Je denkt toch niet dat ik laat bepalen door de leden hoe en wat ik doen moet?

Als de leden iets niet willen, kunnen zij dit kenbaar maken op de ALV, en als blijkt dat het bestuur daar niet achter kan staan, dan stapt het op. Dit is de weg, en niet anders.

Dus je hebt wel degelijk wat in te brengen, alleen hangt het af dat wat je inbrengt of dat redelijk en billijk is wat jij van je bestuur verwachten mag.

Peter

PeterV

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-08 14:05

Skuye schreef:
nee overtuigd zeker niet, heb er nog steeds wel vertouwen in dat de WRAN gaat luisteren naar haar leden ......... toch peter ?? Haha!

Wij zijn één en al oor, breed leggen wij ons oor te luisteren en roeien met de riemen die wij hebben.

Skuye

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-08 14:06

FindingJack schreef:
Als dat zo is, dat leden nu ook inbreng hebben. Waarom dan toch een cap verplichting? Zijn toch een merendeel van de Westernruiters tegen?
Het is bull-oliebol dat dit van de verzekering moet. Is al over geschreven en heb het zelf ook nagevraagd.
Ik loop niet weg maar heb geen zin om me dingen op te laten legggen die ik niet wil. Het is toch een Democratie?

Tja dàt zou in houden dat we ook geen gordels om hoeven in de auto ...........

Anya

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-02-08 14:07

Nee gordels is een wettelijke verplichting

PeterV

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-08 14:08

DubbelDun schreef:
DubbelDun schreef:
@peter: noem eens enkele van die regels die 'wij' binnenkort wettelijk opgelegd zouden krijgen. Het beestje bij de naam noemen geeft meer duidelijkheid als wat je nu doet.

*wacht geduldig op antwoord*

DD, ik gaat niet op nieuw beginnen, heb mijn tijd hard nodig voor wat komen gaat, ik sta niet zolang stil bij wat mijn over komen gaat.

Rob_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-08 14:11

Dus het is *my way or the highway*!!!!
Dan kies ik toch voor snel ______ weg Cool

PeterV

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-08 14:13

FindingJack schreef:

Deze uitleg zal gegeven worden op de ALV, en iedereen zal dan ook begrijpen waarom het bestuur bij dit besluit wil blijven. Of de leden dit willen, is aan de leden, het is tot aan nu immers maar een bestuursbesluit.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-08 14:13

FindingJack schreef:

Democratie is alleen als er een meerderheid van stemmen is, als men niet stemt c.q. er is geen meerderheid tegen dan kan een regel dus ingevoerd worden.
Een dagelijks bestuur moet beslissigen kunnen nemen, het is onlogisch dat bij elk wissewasje men eerst zijn leden zou moeten laten stemmen. Maar een bestuur moet ook kunnen inschatten wát de leden ergens van gaan vinden en bij het vernoeden dat er grote verschillen zijn al in een eerder stadium de leden laten stemmen. Dus niet wachten tot een jaarlijkse ALV.

@helmverplichting: Het is idd bull dat het van de verzekering zou moeten. Een helm is NIET wettelijk verplicht nl.
Iedereen met een APV is gewoon verzekerd voor ongevallen*. Per situatie zal dan bekeken worden in hoeverre er sprake is van schuld door wie en in welk percentage. Bij laakbaar handelen door een manege/hal-eigenaar zal hij hier ook zeker op worden aangesproken.

Dat een wedstrijdorganisatie zichzelf vrijwaard van financiële debacles is logisch net als zijn vrijwilligers, maar dan zijn hele goede standaard ABV's voor. Daar heb je géén KNHS voor nodig

*in geval van professionele werkzaamheden zal een APV niet voldoende zijn en is een ABV noodzakelijk.

Peter schreef:
Wij zijn één en al oor, breed leggen wij ons oor te luisteren en roeien met de riemen die wij hebben.
------------
DD, ik gaat niet op nieuw beginnen, heb mijn tijd hard nodig voor wat komen gaat, ik sta niet zolang stil bij wat mijn over komen gaat.
Eea oor is mooi, maar antwoord geven op vragen levert meer stemmen op Knipoog

Citaat:
Je denkt toch niet dat ik laat bepalen door de leden hoe en wat ik doen moet?
Oei... komt hier de ware Peter om de hoek kijken. Laat ik nu denken dat de WRAN een democratie was en geen dictatuur.

PeterV

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-08 14:16

ikke schreef:
PeterV schreef:

Peter

Weet je zeker wie je binnen haalt?
Mag ik zomaar, als niet-lid, op dat niveau meepraten? Wil ik best doen, daar gaat het niet om, maar dan moet het wel nut hebben in de zin van dat mijn inbreng ook geldig is.

Als iemand zo instaat voor jou, aangeeft dat jij een dosis kennis bezit, graag zelfs!
Ik lobby mijn rot om mensen met kennis en verstand van zaken warm te krijgen voor de werkgroep. Tot nu toe heb ik alleen maar schieters en daar schiet ik niet veel mee op.

Peter

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-08 14:18

Maar Peter... zou het gezien het hogere aantal 'schieters' niet logisch zijn om te konstateren dat jij misschien niet de graag geziene weg bewandelt??