[WN] Opbinden van westernpaarden, nut?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Anya

Re: Opbinden van westernpaarden, nut?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-07 11:57

DubbelDun schreef:
@boonbar: Het dier is dus ondergeschikt aan de prestatiedwang van de trainer.
En laat daar nou net die Dierennota over gaan Knipoog

Ja
ik denk dat ik maar eens partij voor de dieren ga stemmen dit jaar Duivel
want eerlijk gezegd heb ik er geen problemen mee als de trainers waar Boonbar het over heeft binnenkort brodeloos zijn als het om paarden'sport' gaat. Dat zal helaas een utopie blijven ben ik bang.

Romkabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-07 12:04

boonbar schreef:
dus als het nodig is de hele arm eraf Knipoog

Ok, maar ook jij hebt een prijs waarbij je zegt "Tot zover, dat doe ik niet"
En dat een jaar niet presteren = doodvonnis is onzin, want dan zou het wereldje wel heel klein zijn.
Ook met de wreedste manieren is succes geen garantie.
Succes doormiddel van netjes en correct proberen te rijden levert veel meer respect op. Maar ja, vele amerikanen zijn toch al niet helemaal jofel in hun hoofd Knipoog

boonbar

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-07 12:07

DubbelDun schreef:
@boonbar: Het dier is dus ondergeschikt aan de prestatiedwang van de trainer.
En laat daar nou net die Dierennota over gaan Knipoog
daar ga ik niet omheen draaien, ja dat is gewoon zo , maar dat is ook zo met het paard van een boscrosser of een paard dat tegen zijn zin gepamperd word door een haltermiep

Moniek

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-07 12:10

Romkabouter schreef:
boonbar schreef:
dus als het nodig is de hele arm eraf Knipoog

Ok, maar ook jij hebt een prijs waarbij je zegt "Tot zover, dat doe ik niet"
En dat een jaar niet presteren = doodvonnis is onzin, want dan zou het wereldje wel heel klein zijn.
Ook met de wreedste manieren is succes geen garantie.
Succes doormiddel van netjes en correct proberen te rijden levert veel meer respect op. Maar ja, vele amerikanen zijn toch al niet helemaal jofel in hun hoofd Knipoog

klopt helemaal wat je zegt,maar dat zie ik vooral terug bij de wat oudere generatie,ik vind de jonge generatie toch al een stuk beter.
Veel gaan ook op een andere manier aan de slag.
En ik geloof niet in wreede methodes als het in het paard zit kan je daar op een andere manier ook versterken.
En ja helaas zoals ik al in het vorige post zei worden juist paarden die wat aan kunnen op een hele verkeerde manier gebruikt.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-07 12:11

@Boonbar: Heeft een boscrosser prestatiedrang dan ??
En dat de Halterindustrie (in Amerika) niet altijd even fris is dat ben ik ook zeker met je eens. Maar van een stevige laag showshine (=haltermiep) zal een paard minder emotioneel aangeslagen raken als van het opbinden 'om na te denken'.

Romkabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-07 12:13

Moniek schreef:
klopt helemaal wat je zegt,maar dat zie ik vooral terug bij de wat oudere generatie,ik vind de jonge generatie toch al een stuk beter.

Dat is waar gelukkig. Maar ook dna hou je mensen die sommige dingen niet vinden kunnen.
bv het fencen -> lees dat topic maar Knipoog
Wat de een wreed vindt, vind de ander nog wel door de beugel kunnen. Een harde richtlijn is daar niet in te verzinnen. Behalve degene die er al is: als er bloed vloeit lig je eruit

Moniek

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-07 12:18

Romkabouter schreef:
Moniek schreef:

Dat is waar gelukkig. Maar ook dna hou je mensen die sommige dingen niet vinden kunnen.
bv het fencen -> lees dat topic maar Knipoog
Wat de een wreed vindt, vind de ander nog wel door de beugel kunnen. Een harde richtlijn is daar niet in te verzinnen. Behalve degene die er al is: als er bloed vloeit lig je eruit

ja klopt daar heb jij gelijk in.
Wat voor de ander goed is ,is voor de ander wreed.
Ala ik naar mijn favoriet kijk,brian bell, dan zie ik dat hij het voor mij dan heel super doet,hij traint zijn rundowns zonder fencing hij traint alleen op lange stukken en kort deze steeds meer in zodat het paard steeds sneller schakelt.
Ik vind dit wel een goede manier,maar net wat je zegt voor een ander misschien net,ik vind het in iedergeval niet wreed.
Ik heb er zin in om naar hem toe te gaan en te leren!

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-07 12:22

Romkabouter schreef:
Dat is alleen bij wedstrijden het geval, wat men thuis aan bloed krijgt zal de trainer dan worst zijn.
En mocht het op een wedstrijd gebeuren dan wordt het door diezelfde mensen afgedaan als 'puur pech hebben' , 'dun huidje' , 'ongekontroleerde beweging van het paard waardoor de ruiter met het been te hard inkwam'.
Maw smoezen hebben ze altijd wel.

Moniek

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-07 12:26

DubbelDun schreef:
Romkabouter schreef:
Dat is alleen bij wedstrijden het geval, wat men thuis aan bloed krijgt zal de trainer dan worst zijn.
En mocht het op een wedstrijd gebeuren dan wordt het door diezelfde mensen afgedaan als 'puur pech hebben' , 'dun huidje' , 'ongekontroleerde beweging van het paard waardoor de ruiter met het been te hard inkwam'.
Maw smoezen hebben ze altijd wel.

Ik vind dat je op wedstrijden al heel goed kan zien wat voor een verleden aan training aan vooraf is gegaan.
Je ziet duidelijk verschillen en je kan heel goed zien hoe en wat.
Maar net wat je zegt het word gedoogd op dat niveau (want ze weten wel wat ze doen)
Alles word gedoogd als je de futurity wint,dan is alles vergeten en heeft iedereen een dikke plaat voor de kop!

Marieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-07 12:34

boonbar schreef:
en Marieke een beetje zwanger bestaat niet!!!! dus een beetje opbinden ook niet.

Je hebt opbinden en je hebt opbinden.
Een beetje opbinden bestaat in mijn ogen wel. En dat beetje is voor een ander al te erg. Nou ja so be it dan maar. Wij weten wat we weten en we staan er achter omdat we weten dat we paarden daar totaal geen schade mee aanrichten.

De andere manieren van opbinden zie ik wel als een probleem. Maar goed dat vind ik dan weer. Degene die dat dan weer doet ziet dat dan weer niet zo.

(wat ben je trouwens vroeg wakker Knipoog )

Moniek schreef:
Ik ga begin volgend jaar een maand naar brian bell deze man heeft ook veel bereikt en is zeker geen voorstander van deze methode.

Ik geloof dat ik je uit je droom moet gaan halen......
Ik ken Brain Bell heel goed en hij is nou niet bepaald zacht te noemen. Zelfs voor de amerikanen niet

Moniek

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-07 12:40

Marieke schreef:
boonbar schreef:
en Marieke een beetje zwanger bestaat niet!!!! dus een beetje opbinden ook niet.

Je hebt opbinden en je hebt opbinden.
Een beetje opbinden bestaat in mijn ogen wel. En dat beetje is voor een ander al te erg. Nou ja so be it dan maar. Wij weten wat we weten en we staan er achter omdat we weten dat we paarden daar totaal geen schade mee aanrichten.

De andere manieren van opbinden zie ik wel als een probleem. Maar goed dat vind ik dan weer. Degene die dat dan weer doet ziet dat dan weer niet zo.

(wat ben je trouwens vroeg wakker Knipoog )

Moniek schreef:
Ik ga begin volgend jaar een maand naar brian bell deze man heeft ook veel bereikt en is zeker geen voorstander van deze methode.

Ik geloof dat ik je uit je droom moet gaan halen......
Ik ken Brain Bell heel goed en hij is nou niet bepaald zacht te noemen. Zelfs voor de amerikanen niet

Daar ben ik het zeker niet mee eens!
Een goede kennis is daar ook geweest voor training en heeft zelfs een paard van hemgekocht.
Hij is corect en is alles behalve wreed,Hij traint alleen paarden die wat aan kunnen en tegen een stootje kunnen.
Maar hij is wel rechtvaardig,heb veel matriaal van hem gezien en ik geloof daarin.
Maar goed misschien heb jij aan het einde van de weg gelijk,maar ik ga er heen om dat zelf te bekijken.
Ben jij wel eens bij hem gewwst of heb je zijn trianingen bekeken?

Marieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-07 12:46

Ja, ik ken Brain al heel lang Ja
Vreselijke leuke jongen en je kan ongelofelijk met hem lachen! Wel een versierder, dus pas op Haha!

Als je zegt dat hij alleen paarden traint die tegen een stootje kunnen moeten ze wel eerst uitzoeken welke dat dan ook daadwerkelijk kunnen. Brain zijn stootje is een behoorlijke dreun kan ik je vertellen. Hij is gewoon heel ruw. De California way zou ik maar zeggen....

Maar goed, ga zelf maar kijken, want je hebt helemaal gelijk dat je pas mag oordelen wanneer je er zelf bent geweest Ja

Moniek

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-07 12:51

Marieke schreef:
Vreselijke leuke jongen en je kan ongelofelijk met hem lachen! Wel een versierder, dus pas op Haha!

Als je zegt dat hij alleen paarden traint die tegen een stootje kunnen moeten ze wel eerst uitzoeken welke dat dan ook daadwerkelijk kunnen. Brain zijn stootje is een behoorlijke dreun kan ik je vertellen. Hij is gewoon heel ruw. De California way zou ik maar zeggen....

Maar goed, ga zelf maar kijken, want je hebt helemaal gelijk dat je pas mag oordelen wanneer je er zelf bent geweest Ja

Ja ik wil het graag zien,zijn manier van rijden bevalt mij zeker en ik vind dat hij juist erg opvalt door weinig te doen met zijn benen etc.
je ziet bij niks bij hem en toch doen ze het allemaal.
Ik vind juist in de ring zijn manier erg goed en onderscheiden van de rest!
En ja zeker een leuke vent om te zien en flirten?mmm tja vind ik niet erg hoor hahah
Ik wil ook kijken wat hij te koop heeft staan ben namelijk erg opzoek naar een goed 2e paard.
Zoals ik het nu zie vind ik hem top en heeft de manier van rijden en trainen zoals ik het heb gezien die ik fijn vind.
Maar goed misschien kom ik van een koude kermis thuis.maar ben ik een ervaring rijker en een ilusie armer!

Anya

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-07 13:07

als Marieke het the Californian Way noemt, dan ben ik zeer geneigd Marieke op haar woord te geloven. Ik zou een trainer verder gaan kijken Ja

Moniek

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-07 13:11

Anya schreef:
als Marieke het the Californian Way noemt, dan ben ik zeer geneigd Marieke op haar woord te geloven. Ik zou een trainer verder gaan kijken Ja

nee dat doe ik niet,eerst zelf zien en dan pas oordelen.
ik volg mijn eigen gevoel nu en dat moet ik eerst zien en dan geloven.
Maar bedankt voor het advies.

boonbar

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-07 13:35

Marieke schreef:

er zij ergere dingen dan versierd te worden door BB zolang hij z'n vrouwen maar niet opbind

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-07 13:36

én zn paarden! Knipoog

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-07 13:41

Als BB zijn vrouwen opbindt ga ik er vanuit dat hij dat doet met hun toestemming Haha!, zoniet dan is hij ook schuldig aan vrijheidsberoving.
Dus zoveel verschil tussen die paarden en die vrouwen (2e voorbeeld) is er dus eigenlijk niet Lachen

Moniek

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-07 13:47

boonbar schreef:
Marieke schreef:

er zij ergere dingen dan versierd te worden door BB zolang hij z'n vrouwen maar niet opbind

haha ja daar ben ik het mee eens geen problemen mee.
Hij mag me best vastbinden ,maaruh opbinden nee bedankt Tong uitsteken Haha!

boonbar

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-07 13:58

vastbinden mag wel'' opbinden mag niet'' Haha!

storrum

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-07 14:49

Anya schreef:
ik denk dat ik maar eens partij voor de dieren ga stemmen dit jaar Duivel
want eerlijk gezegd heb ik er geen problemen mee als de trainers waar Boonbar het over heeft binnenkort brodeloos zijn als het om paarden'sport' gaat.

Uitspraak van een kandidaat van de Partij voor de dieren:

"Verder ben ik tegen iedere vorm van onnatuurlijk gebruik van dieren, zoals paardensport, jagen, circus, hondenrennen, vogels in kooitjes en vele andere vormen. "

Dus niet alleen paardensport-beoefend-door-(al dan niet goede of slechte)-trainers, maar zeer waarschijnlijk ook jouw paardensport.

Is natuurlijk maar 'een kandidaat' maar hij/zij kan wel mensen op ideeën brengen, zeker mensen die helemaal niks met paarden hebben.

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-07 14:53

partij voor de dieren is veel bla bla en weinig doen, de veranderingen moeten vanuit de sport komen vind ik. Alleen dan zal er een verschil gemaakt worden, anders word het een achter gesloten deur foefje en die zijn vaak nog erger

Romkabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-07 14:53

Geldt dan ook voor alle hondenbezitters.

Dikke kans dat deze "dierenvriend" zelf een katje op haar zolderkamer heeft. Jammer, die zal geruimd moeten worden

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-07 15:04

Maar ze zet geen muizenvallen uit principe, dus die kat zal hard nodig zijn Lachen

Romkabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-07 15:06

Wie zegt dat ze geen muizevallen zet Knipoog