Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

), dus dat gaat zo'n beginnende combi in de L5 of L4 dan mooi op weg helpen! Supermooi bedacht en geregeld zo! Jan_Trel schreef:Peter, je kan wel een boek uitgeven over dit onderwerp.![]()
Ik zie niet zoveel problemen voor de jury's hoor. Waar een jury naar moet kijken of de patterns aan het level voldoen. Meer niet, qua jureren veranderd er verder niets. En als iemand buiten mededinging meerijd is dat de zorg van de betreffende showmanager/secretariaat.
Als een jury weet dat er een ruiter buiten mededinging meedoet, plaatst hij/zij er gewoon een meer, voor het geval dat de betreffende ruiter in de prijzen valt. Bij het uitreiken van de prijzen wordt de betreffende ruiter wel opgenoemd, met z'n plaatsing en daarna de ruiter die uiteindelijk het betreffende lintje heeft gekregen.
Als er meedere ruiters buiten mededinging meedoen geef je de jury een lijstje met de betreffende startnummers, dan kan hij er bij de plaatsing rekening mee houden. belangrijk is denk ik wel dat iemand die buiten mededinging meerijd wel te horen krijgt op welke plaats hij terecht gekomen zou zijn.
Lijkt me niet moeilijk.
gaucho schreef:Ik ben vandaag op m´n eerste wedstrijd twee keer derde geworden. Als ik het goed begrijp heb ik daarmee 4 punten verdiend. (11 en 13 deelnemers). Dit betekent dus dat ik na het NK automatisch in de L3 kom? Krijg ik hier dan nog bericht van?
Sonja schreef:Ik ook, zelfde reden als Anya.
Ik kom volgend seizoen met een veertienjarige die nog zo groen als gras is op vreemd terrein en in 'de sport'. Daar hoef ik geen lintje mee te verdienen. Die wil ik alleen maar een paar keer fijn uitbrengen zodat daarna z'n eigen baasje met 'm kan gaan starten. Mooie manier om weer een startend lid erbij te krijgen zo
Paardje wil wel graag en baasje ook, maar de eerste keren op vreemd terrein waren toch een beetje erg spannend voor ze. JUIST deze GP-regeling maakt dat deze combi straks wél vertrouwd kan starten, zonder dat ik het paardje meteen moeilijke dingen moet laten doen. Dus baasje kan ook meteen zien dat het paardje de L3-verrichtingen al mooi zoals gevraagd uit kan voeren (naja, dat hoop ik dan he), dus dat gaat zo'n beginnende combi in de L5 of L4 dan mooi op weg helpen! Supermooi bedacht en geregeld zo!
), vooropgesteld dat er een goede definitie komt van groen paard. bv paarden jonger dan 6 jaar en paarden met minder dan 10 punten.Gabon schreef:gaucho schreef:Ik ben vandaag op m´n eerste wedstrijd twee keer derde geworden. Als ik het goed begrijp heb ik daarmee 4 punten verdiend. (11 en 13 deelnemers). Dit betekent dus dat ik na het NK automatisch in de L3 kom? Krijg ik hier dan nog bericht van?
Hoeveel punten krijg je als je 2de bent van de 11? En bij 7 of 8ste van de 13?
Citaat:Dan zou je de term "groen paard klasse" ipv junior kunnen hanteren (GP klasse klinkt ook wel leuk in de dressuur wereld ), vooropgesteld dat er een goede definitie komt van groen paard. bv paarden jonger dan 6 jaar en paarden met minder dan 10 punten.

, maar dan wel in het 'juiste' gezelschap
DubbelDun schreef:Citaat:Dan zou je de term "groen paard klasse" ipv junior kunnen hanteren (GP klasse klinkt ook wel leuk in de dressuur wereld ), vooropgesteld dat er een goede definitie komt van groen paard. bv paarden jonger dan 6 jaar en paarden met minder dan 10 punten.
Hierin vallen dus de oudere groene paarden buiten de boot en een paard van 10 kan nog stukken 'groener' zijn als eentje van 4. Een leeftijd hangen aan een GPér is dus geen goed idee
GP-starten klinkt idd wel 'stoer', maar dan wel in het 'juiste' gezelschap
) Sonja schreef:Het mooie van de GP-regeling die er nu ligt vind ik dat je JUIST als wat meer ervaren ruiter wat voor de beginners kunt doen, die nog wat huiverig staan tegenover gaan starten omdat ze niet weten wat hun paard doet op wedstrijd. Zelf zijn ze dan nog niet zeker/handig genoeg om die koe bij de horens te pakken, en "wij" kunnen die paarden (toch vaak wel iets oudere paarden voor beginners, maar kunnen ook hartstikke groen zijn op wedstrijdgebied) mooi een keertje voor ze uitbrengen, zodat ze daarna vol vertrouwen zelf eens een wedstrijdje kunnen gaan rijden. En dat zonder dat we alleen voor dat ene startje veel kosten moeten maken, want diezelfde dag kunnen we zelf gewoon met ons wedstrijdpaard in onze eigen klasse rijden.
Ik heb het eerste verzoekje al liggen, en wil dat ook best doen.
PeppySan schreef:Paarden met minder dan 10 punten, dat kunnen dus ook paarden van 21 jaar zijn
laten jou quote op hun inwerken. Sonja schreef:Peter, d'r zijn zo verrekte weinig D-shows...
Sonja schreef:Peter, ik verwacht eerlijk gezegd al een paar seizoenen dat de D-wedstrijd populairder zal worden. Maar op een of andere manier gebeurt dat toch niet.
Ik had verwacht dat gezellige D's zoals in Lisse, Beverwijk en De Lutte een voorbeeld zouden stellen, maar dat blijkt het niet te zijn.