Ik heb de eer dat ik een aantal kids de beginselen van het western rijden mag bij brengen en doe dit ook met Heeeeeeel veel plezier. Je kan beter een clubje kids hebben als 1 volwassenen
En ja ik ben het met peter eens dat er van die geweldige ouders zijn die hun kids reining willen zien rijden. Ik denk dat als je de western en dressuur naast elkaar gaat leggen dat het niveau wat betrefd deze tak van paardensport mag vergelijken met een Z dressuur paard en een goed reining paard? Dus waarom willen al die mensen dan bovenaan deze ladder gebinnen ipv van gewoon onderaan?
Ik zie het dagelijks gebeuren dan kids ( die toevallig de mazzel hebben dat zij een eigen pony hebben) Hun paard opstellen aan een korte zijde van de bak en dan denken omdat Pa en Ma dit zo gaaf vinden als ze maar heel hard van de ene naar de andere kant galoperen dat dit de bedoeling is
En het dan niet leuk vinden op het moment dat zij besloten hebben dat deze pony's nu moeten gaan luisteren en stoppen op het moment dat zij dit willen het ineens niet lukt. En als ze dan op hun eigen manier gaan proberen hun pony te gaan laten spinnen en er maar gewoon aan gaan zitten sjorren dat ze het gek vinden dat hij ineens omhoog gaat komen ipv netjes rondstapt en overstapt. En wat ik dan het ergste vind is dat er flink gejuuld wordt vanaf de zijlijn want ze doen het zo geweldig!!!!
Mensen willen tegenwoordig niet meer bij het begin beginnen maar gewoon 20 stappen overslaan