Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Toen Nova nog in Italië stond heb ik dit ook met haar geoefend, en de fokker ook. Toen kon ze soms al wel stout zijn. Steigeren, en hoog. Sinds ze bij mij is in Nederland heeft ze dit gedrag niet meer laten zien. Tot gisteren.
). Echter halverwege maakte ze ineens een enorme sprong. Ze kwam ook iets omhoog. Toen dacht ik: ik heb te veel van haar gevraagd, even stappen. Ik wilde het oefenen graag goed afsluiten, dus daarna nog een kort stukje draf gedaan waar ze braaf was, en daarna weer terug naar stap en uitgebreid belonen.
Dus nu zit ik even heel erg met mijn handen in het haar. Ze komt ook echt heel erg hoog.

Maar ik hoop dat we het in ieder geval kunnen oplossen voordat we volgende maand op wedstrijd gaan, dat is eigenlijk waar ik me nu het meest druk over maak. Maar goed, nog 4 weken om te oefenen en uitschrijven kan altijd nog als het echt niet te doen is!
Maar als het net zoals vorig jaar een proef is waarvan het grootste gedeelte in jog afgelegd moet worden, dan ga ik daar nog even heel goed over nadenken.
Uitschrijven kan sowieso nog, dus dat is gelukkig geen probleem.

Emita schreef:Snap ik hoor.. Nova gedraagt zich ook alleen zo als ik echt iets van haar vraag (het draven dus). Maar op andere punten kan ze zich ook als een bitchy merrie gedragen, zoals het 360 graden draaien of achterwaarts, als ze d'r oren zo plat in d'r nek legt
Terwijl als we gewoon wandelen en poetsen en andere "makkelijke" dingen doen, ze super lief is.
Ben je eigenlijk wel van plan om met Joy nog een in hand wedstrijd mee te pakken? Of denk je: laat maar?
Als het lukt laat ik iemand filmen.
). Gelukkig ging het goed! Ik heb er wel vertrouwen in dat het weer goed gaat komen. We hebben nog niet opgegeven! Afgelopen week corrigeerde ik haar door een ruk aan het touw te geven (had geen ander middel voor correctie), maar ik ga een zweepje aanschaffen zodat ik haar daarmee op d'r schouder kan tikken als ze weer een poging doet om omhoog te komen.

)
Morgen ga ik proberen weer een stukje aan de hand te draven, kijken of het nu goed gaat. Hopelijk krijgen we snel de patterns, dan weten we in ieder geval waar we aan toe zijn en of ik me nou wel of niet ga uitschrijven voor de in hand trail...
) en dan slijt het er vanzelf weer uit.
En er zullen vast wel vaker dingen misgaan waarbij ik zal denken: Waar ben ik ooit aan begonnen?
Daar groeit ze vast ooit wel overheen. Maar dit was echt zo leuk om te doen