Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
KimmetjeG schreef:Hey iedereen ik kom ook ff binnen stappen hier![]()
Ik verzorg een tinker merrie (Eve) en nou hadden we al een tijdje dressuur les alleen daar vond ik weinig aan en merkte naar mate we verder gingen dat zij het ook niet naar haar zin had...
Dus ga je op zoek naar wat anders![]()
Afgelopen vrijdag liep ik met de eigenaresse in een winkel en zag een westernzadel liggen en zei tegen haar: dit zou ik nou zo graag met Eve willen doen en volgens mij is ze er best wel geschikt voor.
Dus even over gekletst en dat ze dat ook wel leuk vond, het is toch weer even een uitdaging en als daar je hart ligt waarom niet... maarja ik keek even op het prijskaartje van het zadel €600,-dat word em niet en vind dan maar is een tweedehands voor een leuke prijs en nog redelijk in de buurt zodat je het kan passen op je paard.
Prompt diezelfde avond kreeg ik via Facebook een berichtje met een marktplaats link van een super mooi zadel en ze vroegen er niet eens heel veel geld voor...nou ja! alsof het zo moest wezen![]()
Dus met die vrouw gemaild en we konden het zadel de volgende dag ophalen om te passen en als het paste was het verkocht...spannend...
Het zadel lag er perfect op en zat ook heerlijk echt net alsof het zo moest wezen![]()
Heb al een instructrice al op het oog dus binnenkort een afspraak maken om te gaan lessen
sabriina0001 schreef:Hallo allemaal....![]()
ik meld me ook even in deze topic
Ik ben sinds kort in het bezit van een palomino paint.Foto's zijn te vinden in deze topic: [ITP] Nieuwe aanwinst!!! Prachtige Palomino Paint :)
Ik ben helemaal over naar de western:D
Volgende maand begin ik al met een eerste (kleine) western wedstrijd. Gewoon om eens te kijken hoe gaat dan nou en altijd goed om van te leren:) ook voor je paard natuurlijk.
mijn paint is net 4 jaar. Wel goed western ingereden.
Ik begin alleen nog met de onderdelen aan de hand.
-showmanship at halter
-in hand trail
Als jullie nog goede tips voor mij hebben hoor ik het graag:D
Ik zal even deze topic doorlopen om wat info op te doen!
Maar ik heb vooral vragen als:
- hoe moet je de lijn/ketting vasthouden voor de onderdelen aan de hand.
- is daarbij ook show kleding verplicht ?
- mag je paard geschoren zijn, of is dit niet gebruikelijk in de western sport ?
- zijn er al wat standaard proefjes waarmee ik kan oefenen voor showmanship at halter??
Nou wie weet kan iemand mij wat op weg helpen als amateur western ruiter![]()
PowerReiner schreef:Heb je het zadel wel gepast met een western zadel passer erbij? Geloof me, een western zadel is niet hetzelfde als een dressuur zadel. Hier moet echt een professioneel iemand bij komen kijken anders heb je goede kans dat je de rug van je paard om zeep rijdt. Please, laat er goed naar kijken