[WN] Niet-Quarters/Paints/Appa's die in de Western(sport) lopen

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

evaac

Re: Niet-Quarters/Paints/Appa's die in de Western(sport) lopen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-13 21:34

hee dat is een mooie kast! ik heb nu een kast maar daar past t zadel niet op de zadelsteun, maar zoals jij het nu hebt hangen brengt me op een idee! zadelsteun over dwars maken! :) thanks!
Friso! leuk zeg!!! schiet al op :)

hiphorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-13 21:36

jeej ben niet het enige groentje :D

iemand nog tips welk zadel je het beste kan nemen?
donderdag komt er een zadelpasser/maker hoe je het maar wil noemen, hij zou iets van een mal maken van de rug en wat zadels meenemen die misschien kunnen passen

maar ben zelf dus ook al wat zadels voor donderdag bij elkaar aan het halen
welke merken zijn echte aanraders?
wat is een normale prijsklasse? heb zadel van 100 gezien maar ook van 2000...

opzich maakt de prijs me niet zo super veel uit als die maar goed past op m'n pony.

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-13 21:40

Dat is het belangrijkste :j
Het hangt helemaal af van je paard en dat er een zadelmaker komt is helemaal top. Die weten het toch het beste :D

Al heb ik mijn zadel overgenomen van een bokker, met de mazzel dat het paste. Maar ik heb ook een afspraak gemaakt met Evelien van Eurohorse, om gewoon voor de zekerheid te laten checken.
Mijn zadel was overigens 550,- 2dehands. Qua merk een leuke middenklasser. Geen topmodel, maar ook zeker niet slecht. En het zit heerlijk :D

Mooie zadelkast! Groot ook!
Ik heb de luxe van een zadelkamer die ik alleen met de staleigenaar moet delen. Zo ongeveer alles ligt er. Zadel, hoofdstellen, schoonmaak spul, longeerspul, maar ook al mijn dekens. Ik zou niet eens meer met een kast kunnen denk ik :o

En leuk Friso! Hard onderweg dus!

cowgirlsam

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-13 21:44

ik meld me bij deze ook met onze western ingereden Haf.
Hiphorse er is genoeg keuze qua zadels, ik heb jaren een circle y gehad heerlijk zadeltje en zijn nieuw volgens mij rond de €1000,- á €1200,- deze was op een gegeven moment versleten en heb ik toen ingerolen voor een nieuwe Buccaroo (1500,- nieuwprijs), schijnt een kwalitatief iets beter zadel te zijn en tot nu toe(1,5 jaar later) kan ik dit alleen maar beamen. Heb toen getwijfeld over een billy cook ook kwalitatief erg goede zadels maar naar mijn idee betaal je ook net wat meer voor de naam. De buccaroo schijnt wel van dezelfde fabrikant als billy cook te zijn, van horen zeggen.

Friso_lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-13 21:45

Ik heb straks een Barefoot Missoula Nut van 600 euro, en dit vind ik een redelijke prijs voor zo'n mooi zadel; nette staat met alleen maar gebruikssporen + dat ik alles erbij krijg. Dus ja, ik kon het erger treffen :P

Reken normaal maar op een zadel (als ze tweedehands zijn waar die man dus mee aankomt) tussen de 500 - 1200 zijn. Veel duurder heb ik ze tweedehands nog niet gezien. Ligt er ook wel aan welk merk je neemt, maar daar ben ik dan niet zo bekend mee :+

Jaa! *\o/* Nu alleen nog westernlaarzen, blouse, sporen en dan ben ik volgens mij klaar (A)

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-13 21:48

Oh, ik heb trouwens een Whitestar.
Simpel zadel, maar van mij hoeft het bewerkte ook niet zo.
Afbeelding

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-13 21:50

Ik heb een Equiflex zadel. Ook niet met overdreven veel glim :) Maar wel een beetje.

hiphorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-13 21:51

zadelmaker laat ik vaak al snel komen heb met engels zadel al vaker gehad dat het wel goed leek en uiteindelijk na een bezoekje van de zadel maker het duidelijk was geworden dat het van geen meter paste en het aanpassen nogal wat centjes koste...
nu weet ik wel al dat een westernzadel niet aan te passen is dus dan wil ik gewoon meteen iemand met verstand erbij :)

@ cowgilrsam
bedankt voor de merken :) ga daar maar eens veder op zoeken

hoeveel jaar gaat bij jullie een zadel mee? bij normaal gebruik en als de pony niet veel verandert in bespriering

@friso_lover foto? :P is het een boomloze?

@ amanda
simpel kan ook mooi zijn

grrr steeds is iemand mij voor met bericht plaatsen :P kan steeds niks plaatsen

Latruda

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-13 21:57

Bedankt voor de complimenten.
Mijn vriend heeft samen met de stalhouder deze kast gemaakt (zijn 3 aaneengeschakelde).
Echt lekker ruim.
En idd mijn zadel gaat er overdwars in, anders past het echt niet en zo kan het net.
Er zit gewoon een balkje dwars in.

Friso_lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-13 22:08

http://barefoot-saddle.nl/shop/nl/Weste ... a-Nut.html Dit word um, met de tooling van de tweede foto ;)
Zodra ik het zadel heb maak ik een foto wanneer hij op Friso ligt :D

Zo'n kast is erg handig ja, ik heb nu een kist waar mijn poetsspul en overige troep in zit. Hoofdstel heb ik aan een hanger en zo'n zadelbok (heet dat zo?) heb ik voor het zadel.

hiphorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-13 22:14

@ friso_lover
mooi zadel!

zal maar niet zeggen hoe mijn spullen erbij liggen...

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-13 22:19

Mooi zadel :j

bella24

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-13 22:26

Hai! Ik lees een hoop over zadels. Ik ben ook op zoek. Afgelopen vrijdag ben ik naar Country Mill gereden om me te lagen informeren maar ik vond het assortiment erg tegen vallen. :( Ik moet echt een kort roundskirt zadeltje hebben voor mijn arabiertje. Daar had hij al weinig opties in en dan wil ik bijvoorkeur ook nog dark olied en zonder bling bling. De tweedehands modellen leken wel van beton aan de onderkant. Dat was nogal een tegenvaller. Nieuw hadden ze alleen voor mij de Buccaroo en die vond ik lelijk.
Ben nu aan het kijken naar modellen van Deuber bij Equimaro. Dat zou dan een nieuwe worden. Ik kan me namelijk niet voorstellen dat ik een passende tweedehands ga vinden.

bella24

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-13 22:29

Die Whitestar is wel mijn smaak trouwens! Heb jij die dan na aanschaf nog laten controleren op pasvorm?

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-13 22:32

Nee, dat gebeurt binnenkort. De afspraak is gemaakt.
Mijn instructrice heeft het overigens wel gecontroleerd voor ik er op ging zitten. Maar ik wil een extra check doen voor de zekerheid.
Het ligt volgens mij (en anderen) wel goed en mijn haflinger loopt er beter onder dan eerder onder welk zadel dan ook. Maar ik vind een check wel safe :j
En als blijkt dat het toch niet helemaal zuiver ligt komt er ook een ander zadel.

Het is overigens ook een heerlijk zadel en kort qua model. Misschien ook wat voor jou om eens naar de kijken :j
Het is ideaal voor rondere paarden en niet te lang.
Heb je al eens aan Evelien van Eurohorse gedacht?

bella24

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-13 22:39

Ik heb al heel veel (goeds) gehoord over Evelien maar ik wil eigenlijk mijn huidige endurance/dressuurzadel inruilen. Ik vind het veels te veel gedoe om die zelf te verkopen dus zou heel graag inruilen en ik neem aan dat Evelien dat niet doet.

Ik ga er nog even over nadenken.

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-13 22:46

Nee, die doet dat inderdaad niet. Ik heb uiteindelijk mijn dressuurzadel via bemiddeling van mijn toenmalige zadelmaker kunnen verkopen gelukkig.

bella24

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-13 22:56

Country Mill doet het op dit moment alleen bij nieuw aanschaf. Geen punt alleen ze hebben geen passend nieuw aanbod voor mij. Equimaro doet misschien wel inruil. De Deuber zadels spreken me ook wel erg aan.

nenaavdw

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-13 23:35

Hier een meelezer!
Ik heb ook een arab en heb voor hem een Continental roundskirt.
Zelf vind ik het een super fijn zadel (ook tweedehands) maar paste goed.
Misschien iets om naar te kijken?

bella24

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-13 09:52

Wat een lieve uitstraling heeft jouw Arabier! Ik ben een beetje huiverig voor tweedehands omdat ik het liefste met een kale boom de pasvorm bekijk. Ik wil in de toekomst ook weer endurance rijden dus dan moet het zadel extra goed liggen.

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-13 11:29

Bella: inderdaad Deuber, of anders Startrekk. Die heeft ook een shorty model, da's een roundskirt. Bokker set_elkol heeft zo'n zadel voor haar AV.

FL: gefeliciteerd, ben benieuwd hoe je nieuwe zadel zal staan op Friso :)

Friso_lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-13 11:31

Dankje koper! Morgen haal ik het 'nieuwe' zadel op, het is een tweedehandsje, maartoch! Heb vandaag net mijn andere westernzadel verkocht dus die gaat zometeen op de post :Y)

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-13 11:36

Ben zo blij voor je dat je wat gevonden had, het zadel was al op Friso gepast toch?

Ik ben nog steeds op zoek, paard heeft in de lengte maar liefst 43 centimeter de ruimte :+ :Y)

Friso_lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-13 11:37

Jaa het zadel was al gepast, anders had ik het niet meteen opgehaald.

Dat is niet veel ruimte. Evelien heeft vaak ook wel zadels te liggen, misschien zou je haar kunnen bellen?

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-13 11:42

Zij heeft alleen boomzadels toch? Ik wil eigenlijk graag semiboomloos, ook omdat hij in het verleden een slecht passend boomzadel heeft gehad en gedurende het jaar behoorlijk van vorm verandert.

En voorlopig rijd ik zó weinig dat een zadel ook niet heel dringend is. Eerst maar eens zorgen dat hij weer beter wordt :)