claudiaM33 schreef:Nou ja, wat mij vooral verbaasd is dat er toch een aantal mensen zijn hier die het gewoon goedkeuren wat die vent uithaalt met zijn paard, onbegrijpelijk......![]()
Waar hebben die mensen leren paardrijden? Men moet toch weten dat een paard supergevoelig is, zelfs een vliegje op de huid wordt gevoeld. Het rijden is toch een samenwerking tussen ruiter en paard? Toch niet afdwingen en afstraffen op zo'n excessieve manier, dat moet toch iederèèn beamen? Anders heb je van het rijden toch helemaal niks begrepen? Mijn paarden reageren èn ik kan ze sturen op mijn zitbeenknobbels, zo gevoelig zijn ze. Als zij een fout maken, ligt het aan mij!!! Ik geef niet goed aan op dat moment. Dat kun je toch niet afstraffen door maar in de monden te gaan rukken, heel vreemd......
Los maken van een paarden mond krijg je niet voorelkaar door er aan te trekken....of erger.. aan te rukken. Ik rij op het allerlaagste niveau, heb absoluut geen ambities maar heb wel een mening!
Het feit dat hij zich meer zorgen maakt om zijn reputatie/geld/carriere dan om de merrie zegt toch ook al heel veel over iemand...hij vindt dat wat er in het filmpje gebeurd dus heel normaal?? Onbegrijpelijk....
als jouw paard zo licht en goed reageert op jouw hulpen, hoe komt het dan dat jij niet op het allerhoogste presteert???