Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Loody schreef:Welke van deze twee filmpjes scoort in de pleasure wereld hoger? of is correcter?
Rumpleteaser schreef:Loody schreef:Welke van deze twee filmpjes scoort in de pleasure wereld hoger? of is correcter?
Is erg afhankelijk van jurylid en vooral ook van het land.
Er zijn best wel wat verschillen tussen de sport in de USA en in NL.
Gevoelsmatig ben ik het eens met Sanne dat het 1e filmpje in de USA beter scoort....
Misschien dat hier een jurylid daar een toelichting op kan geven?
Romkabouter schreef:geerke schreef:wie weten het dan allemaal niet? namen?
Jij onder andere
Romkabouter schreef:Bestel deze DVD:
http://www.aqhastore.com/store/product/ ... o-Win:-WP/
Daar staat heel duidelijk wat amerikanen graag willen zien in de WPL.
Ik denk dat het voor velen een openbaring zal zijn.
Verder kunnen ook slecht lopende paarden winnen. Als ze constant lopen en anderen niet.
Dat is een groot probleem voor een jury, vandaar dat een willekeurige pleasureclass ook nog wel eens een verrassende uitslag kan hebben.
geerke schreef:romkabouter zou je even inhoudelijk op mijn post willen reageren?
Hou er niet van, van dingen beticht te worden de niet zo zijn...
geerke schreef:Romkabouter@twee takt zal het wel zijn in draf,maar is hij niet scheef in de galop dan?
)
.
geerke schreef:ik heb eens even op you tube gekeken bij verschillende paarden die pleasure doen...er zit wel degelijk verschil in..wat souplesse betreft.
Het ene paard loopt stijver dan het andere...door mijn dressuurogen gezien...maar misschien doet die stijve het dus wel beter?
en ik zie dat er heel wat posts bij zijn gekomenRumpleteaser schreef:Beetje offtopic, maar moet zeggen dat ik het westernruiter wel leuk vindt om te lezen dat in dit topic mensen weer wat meer leren over de westernsport.
Nou ja, of in ieder geval over de verschillende disciplines in de westernsport.
Zoals Geerke al schreef; zij had sinds vandaag nog nooit van Western Pleasure gehoord!
Ben zelf trouwens ex-dressuur![]()
Iemand zin om een keertje (als dressuurruiter) te komen western-proefrijden?
meld zich
)