[WN] [HK]Startende westernruiters?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Warboel

Re: [Centraal]Startende westernruiters?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-14 13:58

Sorry meiden!! ;)
Het is zo'n fijne bak haha!

Meeeeen Fritz was vervelend vanochtend in de les! M'n vriend was mee, die zal ook wel denken haha. Instructrice heeft er even opgezeten en daarna deden de knopjes het wel weer gelukkig! Ik deed wat fout met aanspringen in galop maar hij was ook wel een beetje aan het kloten. Gelukkig wel goed afgesloten maar ik heb wat om aan te werken :')

Succubi

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-14 14:18

Gelukkig was het hier vandaag droog! Maar een paar spetters gehad :).
Bak was matig :=

@Warboel: Soms heb je van die dagen :=. Wat deed je fout met aanspringen?

Mayflower_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-14 14:32

Warboel schreef:
Sorry meiden!! ;)
Het is zo'n fijne bak haha!

Meeeeen Fritz was vervelend vanochtend in de les! M'n vriend was mee, die zal ook wel denken haha. Instructrice heeft er even opgezeten en daarna deden de knopjes het wel weer gelukkig! Ik deed wat fout met aanspringen in galop maar hij was ook wel een beetje aan het kloten. Gelukkig wel goed afgesloten maar ik heb wat om aan te werken :')

Het is en blijft een Fritz he! :D

Mayflower_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-14 14:34

Op wat voor zadels rijden jullie eigenlijk? Vrijdag komt de zadelpasser met een bus vol maar ben wel benieuwd wat de ''betere'' merken zijn.

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-14 14:35

Continental!

Annekexxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-14 14:37

Ik heb een Billy Cook reining (show) zadel. Zit echt lekker, vind ik.

Ik heb net wat grondwerk gedaan en een dik half uurtje gewandeld.
Man man, iets te veel energie had ze vandaag.
Bij grondwerk was ze flink. Maar op wandeling schrok ze van vanalles (niet erg, gewoon eventjes 'hup' en dan weer terug normaal...), normaal is ze de kalmte zelve.
En OK, de scooter die plots de blinde bocht om kwam, vlak voor onze neus op het autovrije pad, was ook voor mij even schrikken. ;-)
Rustig galopje op een langer recht stuk... en bij het terugkeren moest ze even AL haar energie kwijt, denk ik... wat een galop - amper tegen te houden, gekke doos.

Ik denk dat er hier dus iemand dringend terug aan het werk moet gezet worden, om haar energie wat kwijt te kunnen. Zo jammer dat ik haar hier nog steeds niet kan longeren door de te natte bak.

Hoeveel keer per week lessen jullie?

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-14 14:41

Ik les maar 1x per maand. Meer red ik financieel niet...

Warboel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-14 14:51

Fritz heeft een Equiflex volgens mij!

Meestal les ik om de week. Soms wel meer, zoals nu bijvoorbeeld als hij vervelend is en ik me 12 dagen alleen moet redden met 'm. Anders fixt z'n eigenaresse het wel, maar die is er nu niet om me te redden :P
Nou een Fritz is het zeker, heb er af en toe m'n handen vol aan. Maar het is tegelijk ook echt een schat. Rij hem nu een half jaar en moeten gewoon allebei nog een beetje aan elkaar wennen.

@Succubi: ik legde m'n binnenbeen teveel aan waardoor hij dacht dat 'ie in contra moest aanspringen. Maar tegelijk liep hij ook wel een beetje te kloten want toen m'n instructrice erop ging wilde hij ook niet. Linksom is z'n moeilijke kant, hij heeft wat last van z'n nek gehad en is nu een paar keer behandeld door de fysio en die zei dat we 'm gewoon door mogen vragen daarin.

Vriendje had nog wat foto's gemaakt :)

Afbeelding

Verder niet zoveel, want Fritz rende een keer heel hard richting uitgang (waar hij zat) dus hij is zich kapot geschrokken, arme jongen _O- Hij was ineens wel heel dichtbij :D M'n vriend heeft niet zoveel met paarden haha. Hij vond de honden die er lopen leuker :Y)

Sperziemone

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-14 14:52

Nog 1,5 week en ik kan ook meepraten *\o/*
Dan ga ik kijken bij een westernpaard (of eigenlijk moet ik pony zeggen, maar dat klinkt zo klein en zo klein vind ik haar niet :') )

Zou eigenlijk a.s. zaterdag zijn maar is een weekje uitgesteld. Can't wait! :D

Warboel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-14 15:00

Leuuuuk Simone! Spannend ook! :D
Ik zeg wel altijd pony, klinkt zo lief :P

Annekexxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-14 15:17

Knap paardje, die Fritz!

Hier lachen ze ook altijd: 'Dat is geen paard, dat is een pony!' Dix is 1,45 of zo. (Groot genoeg, vind ik.)
Zelfs de merrie van mijn pa is amper rond de 1,55 (en ook dat heet E-pony in NL). ;)
(In België is dat al een paardje.)

Oh ja en ik les normaal 1x per week op woensdag een uurtje privé in Ll*yda Stables in Destelbergen.
En vanaf oktober start ik een Syntra opleiding Western Riding Basics (dat zijn 15 zaterdagen - 's ochtends theorie en dan 2 uurtjes praktijk). Benieuwd!
Laatst bijgewerkt door Annekexxx op 13-08-14 15:23, in het totaal 1 keer bewerkt

Brittneyx

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-14 15:22

Spannend simonne! Ik wens je veel plezier :)

Annekexxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-14 15:24

Simone, wat voor een paardje is het? :-D

Warboel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-14 15:27

Klinkt goed Anneke, die opleiding. Doe je dat met Dix of een paard van daar?

Annekexxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-14 15:41

Met Dixie. :-)
In september is de instapproef... die is niet echt zwaar, dus tegen dan zal ze die wel aankunnen.
Half (of eind) oktober (ik moet eens nakijken) start de opleiding, ideaal - want dan zouden alle problemen van de baan zijn.
En aangezien ze hiernet zo gek kon doen, denk ik dat ik vanaf volgende week mijn lessen weer zal opnemen... Kwestie van haar energie wat kwijt te kunnen. Mijn lesgever belde me gisteren om te vragen hoe het er mee was en of ie ergens mee kon helpen. We hebben afgesproken rustigaan weer te starten. :-)

De plaats waar de opleiding wordt gegeven is hier maar een half uurtje vandaag (en altijd rechtdoor rijden, handig). Ik zal dus dringend ook wat moeten gaan doen aan Dix' separation anxiety... want daar zal ze dus 's ochtends in een box moeten staan tussen andere paarden en wachten... (En het is zo'n ontzettende stresskip.) Als ze niet weet wat er gaat gebeuren, krijgt ze stress en durft ze wel gaan weven (als ik de hoek om ga, blijft ze wel even roepen maar houdt het meestal wel op - ik probeer dus dit gedrag vollédig te negeren, wat niet gemakkelijk is... Want ze zoekt hier ook wat aandacht mee). Tips altijd welkom ;-).
Dit doet ze trouwens NIET als ze gewoon op stal moet (ze gaan hier 's avonds op stal en overdag buiten).

Sperziemone

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-14 15:43

Haha ja ik denk toch echt aan die schattige manegepony's van vroeger als ik aan "pony" denk :')
Vooral in combinatie met 'verzorg' ervoor: verzorgpony :') Hallo penny!
Maarja, ook ik ga morgen weer naar mijn huidige verzorgpony _O- dat is ook wel echt een pony hoor, pas er nog net op met mijn 1.58m.

Toevallig net een foto gekregen via Whatsapp! Welk ras/kruising het is ga ik nog vragen :)

Afbeelding

terpentijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-14 15:51

Interessant topic, net gevonden, ga eens op mijn gemak de boel hier doorsnuffelen want... zeer waarschijnlijk behoor ik binnenkort ook tot deze topic-groep, als mijn nu 5-jarige bonte merrie eind september uit de belering komt (Crazy Cactus Ranch in Mussel, bij Marion). Het is natuurlijk NIET de ruin uit mijn Avatar foto, da's mijn andere paard, die helemaal NIET geschikt is voor western gedoe....

Het ziet er naar uit dat Khavanna het beste tot haar recht gaat komen in Western style, en daar weet ik veel te weinig vanaf. Ik zal t.z.t. ook "tack" moeten aanschaffen, ook daarin moet ik me nog gaan verdiepen.

Warboel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-14 15:53

Spannend Anneke! Wat vervelend dat Dix zo'n verlatingsangst heeft. Heb helaas geen tips voor je!

Haha Simone inderdaad, zo zeg ik het wel altijd hoor :P Bijrijdpaard klinkt zo heftig :') Verzorgpoownie it is :D
Wat een leukerd! Z'n bridle path mag wel eens bijgeschoren worden hihi.

Hai Terpentijn :evaw: Ik had je andere topic over Khavanna deels gevolgd, bij Marion staat ze super denk ik! Heb daar 2 jaar geleden een trektocht gemaakt en Marion is echt goed voor d'r dieren!
Mooie schilderijen maak je :)

xLianneZorro

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-14 15:54

Warboel, zo een les houd je wel lekker wakker, haha! Wel een super knap paard!
Sperziemonee, Leuk beestje hopen dat het was is!

Ik les voor de rest 1x in de 1,5 week bij iemand thuis. Als mijn hechtingen eruit zijn, ga ik ook een aantal paardjes proefrijden om misschien bij te rijden dus ben benieuwd dan kan ik ook wat beter mee kletsen :+

xLianneZorro

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-14 15:55

terpentijn schreef:
Interessant topic, net gevonden, ga eens op mijn gemak de boel hier doorsnuffelen want... zeer waarschijnlijk behoor ik binnenkort ook tot deze topic-groep, als mijn nu 5-jarige bonte merrie eind september uit de belering komt (Crazy Cactus Ranch in Mussel, bij Marion). Het is natuurlijk NIET de ruin uit mijn Avatar foto, da's mijn andere paard, die helemaal NIET geschikt is voor western gedoe....

Het ziet er naar uit dat Khavanna het beste tot haar recht gaat komen in Western style, en daar weet ik veel te weinig vanaf. Ik zal t.z.t. ook "tack" moeten aanschaffen, ook daarin moet ik me nog gaan verdiepen.

Welkom! Heb je foto? Ik ben nieuwsgierig en dol op bontjes!

Mayflower_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-14 16:02

Annekexxx schreef:
Met Dixie. :-)
In september is de instapproef... die is niet echt zwaar, dus tegen dan zal ze die wel aankunnen.
Half (of eind) oktober (ik moet eens nakijken) start de opleiding, ideaal - want dan zouden alle problemen van de baan zijn.
En aangezien ze hiernet zo gek kon doen, denk ik dat ik vanaf volgende week mijn lessen weer zal opnemen... Kwestie van haar energie wat kwijt te kunnen. Mijn lesgever belde me gisteren om te vragen hoe het er mee was en of ie ergens mee kon helpen. We hebben afgesproken rustigaan weer te starten. :-)

De plaats waar de opleiding wordt gegeven is hier maar een half uurtje vandaag (en altijd rechtdoor rijden, handig). Ik zal dus dringend ook wat moeten gaan doen aan Dix' separation anxiety... want daar zal ze dus 's ochtends in een box moeten staan tussen andere paarden en wachten... (En het is zo'n ontzettende stresskip.) Als ze niet weet wat er gaat gebeuren, krijgt ze stress en durft ze wel gaan weven (als ik de hoek om ga, blijft ze wel even roepen maar houdt het meestal wel op - ik probeer dus dit gedrag vollédig te negeren, wat niet gemakkelijk is... Want ze zoekt hier ook wat aandacht mee). Tips altijd welkom ;-).
Dit doet ze trouwens NIET als ze gewoon op stal moet (ze gaan hier 's avonds op stal en overdag buiten).

Wauw dit klinkt als een hele leuke opeldiing! Jeetje lastig dat gedrag van je paard. Negeren is soms de beste optie, maar kan soms ook weer tegenwerken. En aandacht kan juist weer als iets ''positiefs'' worden gezien, want als ik dit gedrag doe dan krijg ik aandacht. lastig!

terpentijn schreef:

Leuke dieren heb je! Welkom hier!

Sperziemone; succes met je zoektocht!

terpentijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-14 16:08

Eh... ik weet niet hoe ik hier een foto moet plaatsen, krijg dat maar niet voor elkaar.
Misschien dat iemand anders dat voor mij wil doen?

Khavanna heeft wel een recent topic waar wat foto's van haar in staan (door een aardige andere Bokker er in geplaatst), waaronder Marion op Khavanna , dat heet "Mijn klevende meisje moet beleerd/ingereden. Help!" Ik weet ook niet hoe ik daar een link naar moet zetten, ik ben nogal digibeet, hoewel niet piepjong meer, gewoon erg laat aan digi-dingen begonnen...

Khava is zwartbont met vier witte onderbenen, niet erg groot, wel gezegend met stevige rug en bilpartij.
De belering gaat voorspoedig, maar TIJDENS de belering kwam eigenlijk naar boven, dat dit geen paardje voor de meer serieuze dressuur is. Ik heb altijd gedressuurd, maar wil met Khava een nieuwe, bij haar passende weg in slaan. Western heeft me wel altijd zeer geinteresseerd, met name ook de loose rijstijl.
Ik had er echter het paard nooit echt voor.... Mijn andere paard is er absoluut niet geschikt voor.

Annekexxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-14 16:21

Sperziemone: Lijkt me iets van Fjord in te zitten, maar ik kan ook helemaal mis zijn. ;)
Benieuwd of de klik er is!

Gedrag Dixie: Ze doet dit niet zo vaak hoor, het is het ene moment tegen het andere. Dus gelukkig geen zwaar probleem. Het duurt gewoon even voor ze zich aanpast en zich op haar gemak voelt.

Terpentijn: Wat leuk dat je ook start met western rijden.
Ik vind dit een erg fijn topic omdat je je ervaringen even kan delen en vraagjes kan posten - zonder dat ze 'belachelijk' lijken... want iedereen is ooit moeten starten. :-)

xLianneZorro

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-14 16:22

En gewoon gezellig over onzin kletsen kan ook?! :Y)

xLianneZorro

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-14 16:28

Bij deze het paardje van terpentijn! Wat een knapperd! <3

Afbeelding
Afbeelding