[WN] [HK]Startende westernruiters?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Sheeltje2

Re: [Centraal]Startende westernruiters?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-14 12:07

Ben ook wel eens naar western wedstrijd geweest zekers leuke ervaring en inderdaad veel respect naar elkaar qua socialiteit enzo:)

Annekexxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-14 12:51

Ik ga ook een kijkje nemen in Llyda vandaag of morgen.

Brittneyx

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-14 15:48

Het is wel leuk maar zie veel dingen die ik niet vind kunnen :n trekken in de mond etc.

Warboel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-14 16:43

Dat is toch op een dressuurwedstrijd net zo. Je zal altijd wel dingen zien die niet fijn zijn. Helaas.

Ik heb Fritz nu even 12 dagen alleen, z'n eigenaresse is op vakantie. Superleuk :) wel ff wennen hoor elke dag gaan.

Em_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-14 17:37

Annekexxx schreef:
Gisteren stonden mijn meisjes allebei als een gek te druppen na een stortbui! (De ene kan nochtans langs haar deel de stallen in of overdekt, maar ze wilden liever naast elkaar aan de draad staan... doorweekt! De andere schuilstal is nog niet klaar. Tot over een tijdje stonden ze samen, dus was dit geen probleem.

Vanmorgen dus het hooi onder een boom gelegd bij beide... Maar de dames hadden geen zin in nat hooi en gingen dan maar in het midden in de regen staan... Best een zielig zicht. Rare beesten soms.
Ik heb ze maar weer binnen gehaald na een half uurtje.

Gaan de paardjes bij jullie de weide / paddock in als het zo regent?

Op een paar uur tijd is ALLES hier volledig blank geregend. Het lijkt alsof ik aan een meer woon, ipv een piste / paddock. Kruiwagen loopt over van de regen, zoveel is er in 1 keer gevallen. Bodem is duidelijk verzadigd. Vandaag wordt er dus niet gereden, helaas.

Haha hier doen de paarden dat ook! Alleen mijn paard gaat gelukkig wel in de schuilstal staan :D of hij is heel slim of hij heeft echt een enorme hekel aan regen. Maakt mij niet uit waarom, ik vind het echt super handig want dan is ie niet zeiknat en kan ik gewoon rijden ;)

Em_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-14 17:41

Brittneyx

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-14 18:06

Het was meer regel dan uitzondering, het leek normaal te zijn als uit de piste kwam een reeks rukken te geven en met de sporen te stampen. Er werd soms ingereden met een heel scherp bit dat niet toegelaten is en dan net voor de proef een ander bit erin. Vind ik niet normaal

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-14 19:37

Warboel schreef:
Dat is toch op een dressuurwedstrijd net zo. Je zal altijd wel dingen zien die niet fijn zijn. Helaas.

Ik heb Fritz nu even 12 dagen alleen, z'n eigenaresse is op vakantie. Superleuk :) wel ff wennen hoor elke dag gaan.

Ik heb Woody deze week ook elke dag gedaan ivm vakantie eigenaresse. Morgen doe ik hem ook nog dus dan heb ik hem 6 dagen gedaan. En ook nog elke dag 2 uur extra gewerkt. :') Ben kapot. _O-

Warboel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-14 20:02

Jaa ik moet ook echt wel wennen hoor! _O-
Vandaag heb ik z'n boxdeur gesopt, die was echt vies haha! Z'n eigenaresse had van de week voor ze wegging de hele binnenkant van z'n box gedaan maar was nog niet aan de buitenkant toegekomen.

Gister een flinke les gereden, hard werken man pff. Supererge spierpijn in m'n bovenbenen en buik :') Maar hij liep wel lekker! Moest zooo hard lachen, toen ik vanmiddag de bak in kwam zei iemand "oh jongens daar is Dees, die komt ons even laten zien hoe het moet :D " en dan niet sarcastisch ofzo, maar gewoon leuk :Y)

_Hedi
BKB 2025 winnaar 3D

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-14 22:01

Super leuk Warboel! :)

Mijn les gisteren was ook leuk. Snelle en langzame cirkels geoefend in de grote buitenbak. Dus ik heb me toch een hoop rondjes gecrosst! :D

gaucho

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-14 07:36

Em_ schreef:
Heeft iemand van jullie ervaring met dit of een soort gelijk hoofdstel?
http://m.marktplaats.nl/a/dieren-en-toe ... amore.html
Ik vind um heel mooi maar twijfel omdat ik het niet ken ;)

Ga je m ook met hackamore gebruiken? Dit is namelijk een behoorlijk scherpe. Teugels zijn sowieso te kort.

Em_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-14 08:09

gaucho schreef:
Em_ schreef:

Ga je m ook met hackamore gebruiken? Dit is namelijk een behoorlijk scherpe. Teugels zijn sowieso te kort.

Bedankt!
Vanwege de scherpe hackamore twijfelde ik ook. Ik rijd zelf met een minder scherpe. En als ook de teugels te kort zijn dan zie ik er maar van af :)

Annekexxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-14 10:38

Leuk, Hedi! En hoe ging de speedcontrol?

Mayflower_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-14 10:45

Em_ schreef:

Ik vind die hackamore wel erg scherp ogen! Zou alleen daarom al het hoofdstel laten voor wat het is. :o

Warboel schreef:
Jaa ik moet ook echt wel wennen hoor! _O-
Vandaag heb ik z'n boxdeur gesopt, die was echt vies haha! Z'n eigenaresse had van de week voor ze wegging de hele binnenkant van z'n box gedaan maar was nog niet aan de buitenkant toegekomen.

Gister een flinke les gereden, hard werken man pff. Supererge spierpijn in m'n bovenbenen en buik :') Maar hij liep wel lekker! Moest zooo hard lachen, toen ik vanmiddag de bak in kwam zei iemand "oh jongens daar is Dees, die komt ons even laten zien hoe het moet :D " en dan niet sarcastisch ofzo, maar gewoon leuk :Y)

Stalletje weer lekker schoon dus! Spierpijn is goed! *\o/* Weet je ook dat je hard gewerkt hebt. :D

_Hedi schreef:
Super leuk Warboel! :)

Mijn les gisteren was ook leuk. Snelle en langzame cirkels geoefend in de grote buitenbak. Dus ik heb me toch een hoop rondjes gecrosst! :D

Heerlijk!

Ik kan niet wachten tot vrijdag de zadelpasser komt en ik echt aan de slag kan met mijn eigen pony. Het hoofdstel is er al. *\o/* Had gister mijn 3e les op de westernmanege, ik moet echt leren om niet te gaan lichtrijden vanuit de lope naar jog of trot. :') Ben ook smakelijk uitgelachen door de meiden die mijn stuntelwerk vanuit de kantine konden observeren.

Warboel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-14 10:47

Ik doe dat gewoon hoor Mayflower, lekker lichtrijden :P

Er is vandaag clinic op stal dus zat er al om 8 uur op, ff rijden voor de drukte. Wel leerzaam en leuk om te kijken :) zelf meedoen komt nog wel eens...

xLianneZorro

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-14 10:51

Hai meiden, grote deels heb ik alles mee gelezen. Ik ben donderdag geopereerd vlakbij mijn stuitje en ik moest toen een nachtje blijven. Vandaag mijn eerste echte hele dag thuis en verveel me dodelijk. Kan eigenlijk alleen op mijn zij en buik liggen... Dus je kan je nu wel voorstellen hoe ik achter de laptop lig :+ !! Voor de rest wil het al het goed is redelijk snel herstellen over een week kan ik weer opstaan en lopen! :) Ik zal proberen lekker mee te kletsen, maar ik zal niet heel actief zijn omdat het achter de laptop niet echt fijn ligt...

Mayflower_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-14 11:13

Warboel schreef:
Ik doe dat gewoon hoor Mayflower, lekker lichtrijden :P

Er is vandaag clinic op stal dus zat er al om 8 uur op, ff rijden voor de drukte. Wel leerzaam en leuk om te kijken :) zelf meedoen komt nog wel eens...

Ik wil juist van die gewoonte af, ben super gemotiveerd om dit straks ook samen met mijn pony te gaan doen. Alleen ik wil eerst de basis (sturen, zitten etc) goed onder de knie krijgen voordat ik met mijn pony ga oefenen. Ik wil zelf bewust worden van wat ik doe, veel te bang dat ik mijn pony verkeerde dingen aanleer.

xLianneZorro schreef:
Hai meiden, grote deels heb ik alles mee gelezen. Ik ben donderdag geopereerd vlakbij mijn stuitje en ik moest toen een nachtje blijven. Vandaag mijn eerste echte hele dag thuis en verveel me dodelijk. Kan eigenlijk alleen op mijn zij en buik liggen... Dus je kan je nu wel voorstellen hoe ik achter de laptop lig :+ !! Voor de rest wil het al het goed is redelijk snel herstellen over een week kan ik weer opstaan en lopen! :) Ik zal proberen lekker mee te kletsen, maar ik zal niet heel actief zijn omdat het achter de laptop niet echt fijn ligt...

Bah wat vervelend! Wat had je voor operatie?

xLianneZorro

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-14 11:24

Ik heb schijnbaar een jaar lang met een ei op mijn stuitje gelopen en na een tijd werd het echt zo groot als een tennisbal toen begon ik er zo een last van te krijgen dat ik niet eens meer kon lopen. Dus toen was ik er ook al aan geopereerd en hadden ze dat weggehaald met een ruggeprik. Nu willen ze de oorzaak zeg maar weg halen onder narcose... en dat is dus donderdag gebeurd. Mij is verteld dat die oorzaak een soort tunneltje is valkbij mijn stuitje en dat hebben ze dus nu weg gehaald.

_Hedi
BKB 2025 winnaar 3D

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-14 11:26

Anneke: goed! Al moest il haar wel even wakker schudden haha.

Lianne: oei, dat lijkt me niet echt prettig liggen inderdaad! En dan een hele week.. Succes! En natuurlijk beterschap :)

Annekexxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-14 16:22

PROBLEM SOLVED...
Vandaag een wandelingetje gemaakt met Dixie.
Oren weer plat bij het opzadelen... Maar van zodra ze de straat in mocht: oortjes vooruit!
Ze was heel alert en had er superveel zin in!
Ze vond het plots helemaal niet erg om gescheiden te worden van haar maatje.
Ze keek niet eens achterom (ook al riep Lya even op haar) en stapte flink verder.
Een klein drafje gedaan op een mooier pad en zelfs een galopje aangedurfd.
Ze was vrij rustig en leek echt geen enkele pijn of last te hebben.

Het besluit is dus bij deze: Ze had gewoon geen zin in werken de vorige keren. Puur protest.
Opvolging: Eerst terug veel leuke dingen doen met d'r, zodat ze weer door heeft dat een zadel ook wel leuk kan zijn. :-) Wandelingetjes met voornamelijk stappen.

Dix blij, ik blij en Lya wachtte geduldig tot haar vriendinnetje terug thuis kwam.

Sheeltje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-14 17:20

Ah dat is lekker Annekexxx echt top:)

_Hedi
BKB 2025 winnaar 3D

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-14 17:59

Super Anneke!

Djura99

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-14 18:25

Vandaag naar Meet&Greet op 2Lazy7 ranch geweest. :) (the wild bunch)
Voor de Nederlanders die de stal waarschijnlijk niet kennen: Is een westernstal die helemaal in het teken staat van NH, grondwerk, kuddegedrag en bitloos rijden. Je kan er op leervakantie gaan met je paard, of op kamp,...
Vandaag waren er verschillende demo's van de mensen daar en van mensen die een pagina hebben voor hun paard. Was echt leuk :)

Annekexxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-14 21:12

Jammer dat de 2lazy7 ranch zo ver hier vandaan is.
Vind hun wel een fijne manier van werken hebben.

Djura99

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-14 18:01

Annekexxx schreef:
Jammer dat de 2lazy7 ranch zo ver hier vandaan is.
Vind hun wel een fijne manier van werken hebben.

Vanaf hier is het een uurtje. Ik hoop volgend jaar op leervakantie te gaan daar :)