[WN] [HK]Startende westernruiters?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Annekexxx

Re: [Centraal]Startende westernruiters?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-14 10:51

Oh, maar ik geef eerlijk toe dat het wellicht aan mij ligt hoor.
Het is en blijft een karaktertje. Maar hoe ze nu tegen me doet :-s.
Dreigen met de achterhand als ik in haar buurt ben met bv de dazenspray (ons andere paard heeft hier geen enkel probleem mee); oren plat naar achter als je bij haar komt in de stal en ze krijgt haar eten niet snel genoeg; knauwen als je het zadel op haar rug legt. Ze is plots nors geworden, vind ik.

Ik heb haar natuurlijk ook wekenlang verzorgd en dus moeten 'pijn doen', 2x per dag minstens een half uur tot een uur. Misschien associeert ze me nu met iets vervelends?

Dixie weet bv dat ze 1x per dag van de paddock naar de weide mag. Lya staat op het achterste stuk, dus die neem ik eerst mee. Soms kan ze dan als een absolute gek rondcrossen in haar stuk paddock, levensgevaarlijk. Ze denkt aan niets meer dan! Helemaal uitzinnig, omdat haar maatje al vertrekt (en dat is vlakbij, ernaast, ze kan ze gewoon ZIEN!). Ze zou zich kunnen verwonden bij wat ze allemaal uithaalt!
In het begin sprak ik haar aan met rustige woorden om haar te kalmeren - dan dacht ik: lieve woorden = beloning, dus misschien denkt ze dat dit rondcrossen goed is. Dus nu negeer ik wat ze doet... maar ze blijft het gewoon doen, 1 op de 4 dagen of zo. Random.

Janntjuh, kreeg je die NH lessen aan huis? Dat lijkt me helemaal iets voor mij!
Want ik voel me plots vrij onzeker. :-s

Met het verzorgen van de diepe wonde was ze bv een lammetje! Zonder verdoving of pijnstillers ging ze gewoon elke keer netjes op de juiste plaats staan en liet ze toe dat je tot volledig in de wonde schoonmaakte. De veearts, professor van dierenkliniek en al mijn vriendinnen hadden nog nooit zo'n braaf paard gezien... en dat een maand aan een stuk! Waarom doet ze nou zo boos!?

Janneke93

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-14 11:32

Misschien is het ook je eigen onzekerheid, jij gaat er al vanuit dat ze zo gaat doen.
Ik denk dat je er erg veel baat mee zult hebben :j Ik was helemaal geen fan van NH, maar dit ging gewoon alleen puur om lichaamstaal. Was erg interessant :D

Warboel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-14 11:45

Een kennis van mij is op zoek naar een bijrijder! Weet niet of iemand interesse heeft, bij interesse kan je mij een PB'tje sturen voor haar nummer of e-mailadres.

Gezocht: Bijrijder/verzorgster

Ik ben opzoek naar een ervaren bijrijder/verzorgster van 16+ die voor ongeveer 3 dagen in de week mijn 16 jarige Quarter Jack wil komen verzorgen.

Jack staat op een stal in Woubrugge, hij is een voorwaarts en werkwillig paard, die van aandacht houd.
Hij is super lief in de omgang, tijdens het rijden in de bak doet hij alles voor je, maar wanneer er buiten gereden wordt is er flink wat rijervaring vereist.
Ik ben dan ook opzoek naar iemand die denkt een vreugdevolle racer in bedwang te kunnen houden.

Enige financiële bijdragen is gewenst, het bedrag gaat echter in overleg.

Em_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-14 12:20

Hoi!
Ik zou me graag willen melden als recreatief western ruiter :)
Ik rijd nu 10 jaar op een kruising Haflinger x Paint Horse met een western zadel. Eerst met bit, daarna bitloos. Ik heb een tijdje met dat paard (en een Quarter) gelest bij Petra Rosler. Toen ik een studie deed stond het paardrijden op een wat lager pitje en maakten we vooral buitenritjes. Sinds een jaar is het paardje van mij (daarvoor 9 jaar verzorgd) en zijn we weer begonnen met western lessen (van Alice Zijlstra Hijmering)! Op dit moment hebben we nog geen specifieke ambities of doelen. We zijn weer terug naar de basis gegaan. Mijn uitgangspunt is om m'n paard soepel en blij te houden (en mezelf ook!) en dat bereiken we door middel van western :)

Sheeltje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-14 12:26

leuk zeg Em_ goed bezig zo ben ik nu ook bezig ik ben pas begonnen en moet zeggen razend enthousiast was eerst bitloos gaan rijden met dressuur zadel maar wilde toch de overstap maken:) nu ik alles zo'n beetje te koop heb gezet en dan nu voor western spullen aan het kijken ben echt verslavend leuke dingen allemaal maar moet geduld hebben eerst dingen verkopen haha :D

Annekexxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-14 12:30

Wat leuk Em_ dat je weer gestart bent met de lessen!
Geniet er van! (Ik ben in elk geval benieuwd naar wat fotootjes van je kruising onder zadel!
Lijkt me erg leuk.)

Em_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-14 14:21

Sjeeltje, Jaaa western spullen zijn leuk maar helaas ook duur. Leuke merens heb je! Krijg jij ook les? En wat is de reden dat je bent overgestapt?

Anneke, rijd jij al lang western? En ik zag dat de jouwe Dixie heet, leuke naam zeg!
Hier een foto van een meeting uiteraard in western style (bosal is niet van mij helaas, alleen gebruikt voor de foto's). Normaal gesproken rijd ik met hackamore (buiten) of marylot bloem (in de bak). Stiekem ben ik nog op zoek naar een ander (echt typisch) western hoofdstel.

Afbeelding

Sheeltje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-14 14:26

Em_ schreef:
Sjeeltje, Jaaa western spullen zijn leuk maar helaas ook duur. Leuke merens heb je! Krijg jij ook les? En wat is de reden dat je bent overgestapt?

Anneke, rijd jij al lang western? En ik zag dat de jouwe Dixie heet, leuke naam zeg!
Hier een foto van een meeting uiteraard in western style (bosal is niet van mij helaas, alleen gebruikt voor de foto's). Normaal gesproken rijd ik met hackamore (buiten) of marylot bloem (in de bak). Stiekem ben ik nog op zoek naar een ander (echt typisch) western hoofdstel.

[ Afbeelding ]

Dankje:) ben overgestapt omdat ik het dressuur zat was en m'n pony heeft zware blessure gehad daarom lol met je knol staat boven aan wil vooral met veel ontspanning m'n ritjes maken en sinds ik bitloos rij en lekker m'n ding doe is die pony van mij 100% omgeslagen in een positieve vorm daarom om plaatje compleet te maken western erbij heb les van iemand die bij mij in de buurt woont die rijd trail :) ik rij ook met hackamore buiten en touwhalster in de bak:)

Brittneyx

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-14 15:30

ik ben van west vlaanderen! Maar rijd wel in Oost Vlaanderen :)
Ik reageer bijna nooit maar lees wel altijd mee :j

Branca

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-14 15:55

Sheeltje2 schreef:
heb vandaag lesje gehad ging goed volgende keer wel even een bitje in touwhalster nam ze me vandaag beetje in de zeik haha hengstige merrie haha ook mn toekomstige zadel gepast en gereden echt top morgen even ander dekje proberen ben heel tevreden na 11 jaar dressuur zadel ree dit toch wel heel erg lekker:) hier een foto van zadel:)

[ Afbeelding ]

Wat voor zadel is het? Staat denk ik niets op..?

Sheeltje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-14 16:15

in mn zitting zit een ijzer embleem iets met texas maar ik ga vanavond even kijken:)

Afbeelding

_Cindy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-14 16:34

Ook voor lol met je knol een zadel door een goede zadelpasser laten passen. Je kunt echt niet door alleen proefrijden zien of het past.

Em_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-14 17:33

Branca schreef:
Sheeltje2 schreef:
heb vandaag lesje gehad ging goed volgende keer wel even een bitje in touwhalster nam ze me vandaag beetje in de zeik haha hengstige merrie haha ook mn toekomstige zadel gepast en gereden echt top morgen even ander dekje proberen ben heel tevreden na 11 jaar dressuur zadel ree dit toch wel heel erg lekker:) hier een foto van zadel:)

[ Afbeelding ]

Wat voor zadel is het? Staat denk ik niets op..?

Ik ben geen zadel kenner maar het zadel lijkt op de foto iets te groot/lang.. Hij komt over de flank heen, lijkt het.

Sheeltje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-14 18:11

Dekje was ook te groot nu andere die is beter zadel zit mooi bij der schouder qua over haar flank valt mee hoor;)

_Cindy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-14 20:09

De maat van de pad is goed maar die van het zadel niet!

Sheeltje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-14 20:47

Afbeelding

Deze heb ik net gemaakt ,morgen laat ik er iemand naar kijken ;)

Annekexxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-14 22:59

Em_, ik rijd nog maar sinds begin dit jaar western. (Neem al een tijdje privélessen reining, maar ben nu helaas al 2 maanden uit de running, doordat mijn paardje herstelt van een open kaakbeenbreuk, stom ongeval doordat ze schrok en zo een schop kreeg van onze andere merrie.)

Ik heb mijn Solid Paint pas sinds half april, ze heet eigenlijk Smartlittlesuperstar, roepnaam Dixie naar haar vader Smart Star Dixie. Vond ik ook wel leuk klinken. (Al denken velen dat t een ruin is.)

Wat een superleuke foto zeg!! Echt erg mooi!

Annekexxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-14 10:22

Gisteren stonden mijn meisjes allebei als een gek te druppen na een stortbui! (De ene kan nochtans langs haar deel de stallen in of overdekt, maar ze wilden liever naast elkaar aan de draad staan... doorweekt! De andere schuilstal is nog niet klaar. Tot over een tijdje stonden ze samen, dus was dit geen probleem.

Vanmorgen dus het hooi onder een boom gelegd bij beide... Maar de dames hadden geen zin in nat hooi en gingen dan maar in het midden in de regen staan... Best een zielig zicht. Rare beesten soms.
Ik heb ze maar weer binnen gehaald na een half uurtje.

Gaan de paardjes bij jullie de weide / paddock in als het zo regent?

Op een paar uur tijd is ALLES hier volledig blank geregend. Het lijkt alsof ik aan een meer woon, ipv een piste / paddock. Kruiwagen loopt over van de regen, zoveel is er in 1 keer gevallen. Bodem is duidelijk verzadigd. Vandaag wordt er dus niet gereden, helaas.
Laatst bijgewerkt door Annekexxx op 08-08-14 10:24, in het totaal 1 keer bewerkt

Sheeltje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-14 10:24

Bij ons als erg regend gaan ze op stal mijn pony heeft ook hekel aan regen hihi gaat echt zo bij hek staan oke nu ben ik het zat haha

Brittneyx

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-14 10:45

Als het bij ons regent gaan de paarden buiten maar als het echt stort zoals in je beschrijving gaan ze ook naar binnen :j

Ik ben op een wedstrijd in llyda stables, nu zal het wss een domme vraag zijn maar ik vroeg me af waarom de toeschouwers fluiten/juichen tijdens de proef?

PowerReiner

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-14 11:11

Mijn paard staat op een weide met 2 andere paarden, vorige week maandag in de hele heftige regenbui even gaan kijken omdat het de eerste "storm" was sinds mijn paard daar staat. Ze hebben een schuilstal, maar echt niet dat ze daarin stonden. Ze stonden met z'n drieen lekker te grazen.

Vroeger toen ik haar nog aan stal had staan ging ze ook naar binnen bij heftige regen, nu begrijp ik dat niet meer zo goed. Het lijkt wel alsof ze juist naar buiten gaan als het regent omdat ze dan minder last hebben van de beesten.

quibje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-14 11:14

hier ook gewoon naar buiten, ze zijn niet van suiker :=

het juichen/fluiten is om te laten zien dat het goed ging ( dat onderdeel), om te laten merken dat er voldoende spins zijn gemaakt en om te supporteren

Brittneyx

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-14 11:18

Dankjewel! Vind het wel gezellig :') vroeger op dressuurwedstrijden was het muisstil

quibje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-14 11:20

vroeger? hihihi das nu nog
vind het ook veel gezelliger op een reining wedstrijd
durf alleen zelf niet te juichen, ben bang dat ik het op het verkeerde moment doe hahaha

Brittneyx

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-14 11:33

Waarschijnlijk wel nog ja hahah :')
Het is nu de eerste keer dat ik op een wedstrijd kom kijken en het is echt een hele rustige sfeer, niet echt een 'ik moet hier presteren en iedereen afrijden' sfeer. Als je begrijpt wat ik bedoel :)