[WN] Paint Horse

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

superpony

Re: Paint Horse

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-16 00:46

3 uurtjes vind men al ver, dus langer helemaal.

Wij hebben zowel in het westen, als in het noorden en nu midden/oost nederland gewoond.

Voor trainen,clinics of goede shows kijk je naar de trainer, de lokatie etc.

Een grote show is altijd wel voor iemand ver. Als diegene dat niet wil, moeten ze thuis blijven.

Afgelopen weken waren er grote shows(reining) in Italie en Belgie. Nu komt Kreuth en dat reizen mensen.

Er zullen ook Duitsers zijn die klagen. Maar weet er genoeg die 8u reizen voor een meerdaagse show prima vinden.

De DRHA shows zijn nu in Grathem. Voor velen iets verder dan Wanroij, maar meesten zijn vol lof en reizem er graag voor meerdere keren per jaar! Shows zijn enorm vol, ook met mensen uit Friesland en Noord Holland. Het is het waard als je naar een goede! show wil.

iza_things

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-16 15:13

Hey, de vorige keer dat ik wat schreef had ik niet zo veel tijd. Dus zal ons nu wat uitgebreider voorstellen. :)

Ikzelf:
Mijn naam is Isabella en ik ben (bijna) 17 jaar. Ik heb 9 jaar engels gereden, maar rijd nu western. Sinds ongeveer een half jaar heb ik een eigen pony, Spike. We doen voornamelijk western, maar ik probeer het afwisselend te houden: buitenritten, zwemmen, crossen, springen, vrijheidsdressuur, zonder hoofstel enz.

Spike /3 :
Spikey is mijn allesje. Hij is een 8 jarige paint horse zonder vlekken. Hij is altijd super relaxt en wil met iedereen vrienden worden. Laatst wou hij bijvoorbeeld vrienden worden met een stel varkens terwijl de rest van de groep wegrenden van angst. Hij was zo afgeleid door de varkens, dat hij pas doorhad dat de rest weggerend was toen ze 50 meter verderop waren. :) En zo kan ik wel meer situaties opnoemen. Spike is bomproef en gek op snelheid. Het liefst galloppeert hij zo snel als hij kan door het bos. En snel is ie :j Hij haalt met gemak 36 km per uur.

Een paar filmpjes van Spike en mijzelf:
https://youtu.be/mqIMN_NTQeo

https://youtu.be/fGBxmhKCGsY

En een paar foto's:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

speedfiets_2
Badass Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-16 16:33

Spike ziet er uit al een leuk paard!

emil01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-16 17:32

Leuk paard die Spike! En lekker veelzijdig.

Sheeltje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-16 18:57

Wat een leukers Spike is lekker veelzijdig :):)

Yuri groeit ook al lekker nu 7 maanden en zaterdag onze eerste les voor de halter clas en in hand trail :D Afbeelding

speedfiets_2
Badass Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-16 09:06

Zo mijn merrie begint een lekker buikje te krijgen. Ze is 23 maart uitgeteld maar ze word nu al flink rond. Kan noet wachtten tot ik het bolletje real life zie :):)

Afbeelding

2a54z6e45r6r

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-16 09:14

speedfiets_2 schreef:
Zo mijn merrie begint een lekker buikje te krijgen. Ze is 23 maart uitgeteld maar ze word nu al flink rond. Kan noet wachtten tot ik het bolletje real life zie :):)

[ [url=m/uagywE.jpg]Afbeelding[/url] ]

Welke hengst heb je gekozen?

speedfiets_2
Badass Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-16 09:19

GI Nocona Freckle Bar. Merrie zelf is Doc Cupids Chance X Gear Jammer.

emil01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-16 09:59

Altijd spannend, veulentje!!!!!

iza_things

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-16 10:33

-sheeltje2: Wow, wat heeft Yuri bijzondere vlekken. Daar ga je vast de show mee stelen straks.

-speedfiers_2: Wat heb je een mooie merrie. Ik ben benieuwd wat voor een veulentje daar uit komt. Heb je zelf een vermoeden welke kleur(-en) het gaan worden?

2a54z6e45r6r

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-16 11:00

speedfiets_2 schreef:
GI Nocona Freckle Bar. Merrie zelf is Doc Cupids Chance X Gear Jammer.

Leuk! Mijn paint is een veulen van Joe (2011)

speedfiets_2
Badass Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-16 11:58

iza_things schreef:
-speedfiers_2: Wat heb je een mooie merrie. Ik ben benieuwd wat voor een veulentje daar uit komt. Heb je zelf een vermoeden welke kleur(-en) het gaan worden?

Afbeelding
Dit moeten de kansen zijn. Persoonlijk hoop ik op een zwarte tovero

emil01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-16 14:33

Ha, dat snap ik, dat zou zeker een mooi kleurtje zijn!

speedfiets_2
Badass Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-16 08:48

Ik ben heel benieuwd ernaar. Dit is ook het eerste veulentje wat ik fok. Beide ouders hebben een top karakter. Stiekem hoop ik om een merrie om verder mee te fokken. Ik heb voor Joe gekozen vanwege zijn karakter en massa. Ik vind dat Cupid ietsjes meer massa mag hebben.

Nu had ik nog een vraagje. Mijn twee jarige is een Sparklin tide greggo nakomeling. Is er iemand die ook een nakomeling van hem heeft of iets weet van show resultaten van hem?

rina

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-16 11:42

speedfiets_2 schreef:
Nu had ik nog een vraagje. Mijn twee jarige is een Sparklin tide greggo nakomeling. Is er iemand die ook een nakomeling van hem heeft of iets weet van show resultaten van hem?

Greggo is niet geshowed. heeft dus geen show record. Heb wel meerdere nakomelingen van hem gezien, mooie veulens waren dat. En mijn merrie was door hem gedekt. Is alleen niet gelukt. Merrie werd ziek en moest aan de AB.

Maar ik vrees dat je kans op een zwart veulen wat kleiner zijn dan die berekening. Volgens de mijne is het maar 12,5%

25.00% -Red (Chestnut/Sorrel) Tovero
25.00% -Red (Chestnut/Sorrel) Tobiano
12.50% -Bay Tobiano
12.50% -Black Tovero
12.50% -Black Tobiano
12.50% -Bay Tovero

Als Nocona nl homozygote zwart zou zijn zou men dat erbij adverteren. Dus die moet wel een red carrier zijn. En het hangt er ook nog vanaf of je merrie agouti draagt. En die testen zou imo sowieso interessant zijn :D Dr vader staat nl bij de APHA te boek als red roan, maar heeft zover ik kan zien zijn de ouders niet roan (Sorrel overo/chestnut) Maar verderop in de lijn vind ik wel weer een roan. Denk dat daar wat foutjes in de kleuren zitten.
Maar goed dat is het heerlijke gepriegel met kleurengenetica :D
Wanneer is ze uitgeteld? Ben echt wel benieuwd wat er uit gaat komen.

speedfiets_2
Badass Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-16 19:18

Ik was heel benieuwd naar Sparklin tide greggo nakomelingen omdat deze in iedergeval top is. Hij gedraagd zich voorbeeldig en is mooi gebouwd. Hij gaat ook netjes mee hardlopen. Alleen is hij een beetje aan de grote kant voor mijn smaak. Meneer is twee en al boven de 1,50. Ikzelf hou meestal van de kleinere maatjes. Ik was heel benieuwd of de andere nakomelingen ook zo zijn. Het enige wat een beetje vervelend aan hem is dat hij niet graag buiten slaapt als het koud is :') Hij komt me gewoon halen. De volgende dag gaat hij ook weer poppelend naar buiten.
Het was niet eens de bedoeling om een paard te kopen maar tot nu toe is het mijn droom paardje. De juiste kleur en karakter.

Cupid is 22 maart uitgeteld. Ik wou vroeg beginnen omdat ze al wat ouder is. Natuurlijk wel onder toeziend oog van meerdere DA's maar het was de eerste keer raakt. De foutjes mbt roan snap ik denk ik wel waar dat vandaan komt. Op het gekleurde gedeelte van de vacht zitten ook witte haren waardoor het roan lijkt.
Zal morgen wel een foto maken waarop het te zien is.

speedfiets_2
Badass Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-16 08:55

Hier wat foto's van cupid dichtbij. Op sommige plekken kijkt ze echt stekelharig,voornamelijk op de buik en boven op de kont. Maar ze heeft overal in het gekleurde gedeelde van haar vacht wat losse witte haren zitten.

Afbeelding
De rechterkant van de buik

Afbeelding
Boven op der kont

Afbeelding
Totaal plaatje
(Voor de oplettende bokker de shetlander heeft der manen en een heel stuk staart weggevreten)

Rene62

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-16 22:31

hallo, sinds even ruim een jaar ben ik ook in het bezit van een paint. Bucky.

Afbeelding

emil01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-16 19:35

Welkom Rene, mooie paint! Rijdt ze lekker?

Hobbyhorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-16 12:29

Leuk paard hoor, er komen ook echt mooie solids voorbij in dit topic.
En welkom natuurlijk Rene :)

Rene62

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-16 21:49

Ja Bucky is echt een super braaf en aanhankelijk paard. Op buitenritten geen enkel probleem. Super blij mee.

RiverHunter

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-16 16:48

Ik heb wel in de zomer vakantie op een paint western gereden! was super braaf,ze hadden er ook meer staan en ze waren allemaal geweldig zelfs de hengst was niet zo wilt! kan natuurlijk ook aan de eigenaren liggen :D
naar mijn ervaring top dieren!!

emil01

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-16 20:21

Fijn Rene, daar doen we het voor :D :j

Sheeltje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-17 21:12

Hoe gaat het met jullie paintjes :D
hier gaat alles z'n gangetje Yuri is bijna 1 en tot nu toe zo braaf echt nog geen 1 dag bijwijze van stout geweest <3
gister voor eerst buiten rondje gewandeld super ging dat :)
Afbeelding
dit jaar van plan om em te laten castreren en eind van jaar paint kampioenschap te doen spannend veel zin in :)

2a54z6e45r6r

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-17 22:03

Wow die is al groot zeg!!