[WN] DSBA

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

DubbelFun

Re: DSBA

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-08 14:34

@Vera: waar staat dat Dofuzz zich aangesproken voelt door mijn teksten??
Er wordt door johnnycash gerefereerd naar een naamloos persoon, dus zou het handiger zijn als die naam ook gewoon uitgesproken wordt. Dan hoeft niemand zich aangesproken te voelen wiens naam niet genoemd wordt.

Dat ik 'niet prettig overkom' is IMO in the eye of the beholder, ik probeer duidelijkheid te scheppen in een hoop waas gepraat, waardoor mensen -al dan niet bewust- op het verkeerde been gezet worden.
Dat ik me hiermee niet geliefd maak ..soi
Volgens mij is de TS nou ook niet bepaald bekend om zijn ingetogen uitspraken, dat blijkt in dit topic ook weer, maar wordt daar nu blijkbaar niet over gevallen.

Overigens wordt het juist als mijn 'kracht' gezien dat ik me niet in verenigingskringen begeef (als lid of anderszins) en dus met een frisse blik en een helicopterview dingen kan waarnemen.
Wat 'men' hiermee doet is niet aan mij.

Lars_Alida

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-08 08:48

Heb enkele jaren geleden al eens NSBA gestart in Bremen, maar het lidmaatschap laten verlopen om dat het niet loont
als je niet regelmatig naar t buitenland gaat.
Goed plan om dit ook in NL te organiseren, wordt het dan een combikaart zodat je overal NSBA kunt starten?
Dan pas wordt het echt interressant voor de ruiters.
Want vermoedelijk willen jullie dit onderdeel alleen uitschrijven op grote shows?
En hebben we er weer een lidmaatschap bij voor max 4 starts in een jaar.
Succes Alida

dropje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-08 09:11

Ik ben erg benieuwd wanneer de eerste show wordt uitgeschreven en vooral om het feit dat ik dan eens wil kijken, wie er zoal meerijdt ( dus, Nationale en Internationale kanjers) Knipoog

Ten eerste om eens te kijken hoe er dan gereden wordt en ten tweede kan ik dan met aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid beoordelen of ik met mijn strandpaard c.q. All round paard hier wel tussenpas Slim Geld, geld!

Tot dan: Heel veel succes gewenst! Pling

kjcm

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-08 10:51

Uitgeest staat er voor open Pling

of ze er gebruik van gaan maken???

Rob_H

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-04-08 11:22

Lars_Alida schreef:
Goed plan om dit ook in NL te organiseren, wordt het dan een combikaart zodat je overal NSBA kunt starten?
Dan pas wordt het echt interressant voor de ruiters.
Want vermoedelijk willen jullie dit onderdeel alleen uitschrijven op grote shows?
En hebben we er weer een lidmaatschap bij voor max 4 starts in een jaar.
Succes Alida

Nee het kan geen combikaart worden.Dan zouden alle NSBA affiliates om te beginnen dezelfde regels moeten hanteren.En dan nog lijkt me dat niet mogelijk.Maar wil wel weten hoe dat dan zou moeten.
Ik kan me niet voor de geest halen dat dit ergens wordt gedaan.

Nouja alweer een lidmaatschap voor een paar starts.Het zijn wel starts die meer opbrengen dan een lintje of een beker.Denk dat dat toch iets heel anders is dan elk willekeurig ander lidmaatschap.

Rob_H

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-04-08 11:23

dropje2 schreef:
Ik ben erg benieuwd wanneer de eerste show wordt uitgeschreven en vooral om het feit dat ik dan eens wil kijken, wie er zoal meerijdt ( dus, Nationale en Internationale kanjers) Knipoog

Ten eerste om eens te kijken hoe er dan gereden wordt en ten tweede kan ik dan met aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid beoordelen of ik met mijn strandpaard c.q. All round paard hier wel tussenpas Slim Geld, geld!

Tot dan: Heel veel succes gewenst! Pling

je krijgt er spijt van als je de eerste show als toeschouwer meemaakt Cool

Rob_H

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-04-08 11:24

kjcm schreef:

het is meer of jullie van ons gebruik maken Pling

hobbelheks

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-08 11:48

ohoh nu is het een kwestie van laat de kindertjes tot mij komen Nagelbijten / Gniffelen
ik ben ook beneiuwd wanneer de eerste is waar ik kan gana bakrandridderen Ja

storrum

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-08 12:56

Rob_H schreef:
Maar wil wel weten hoe dat dan zou moeten.

Dit is naar voren gekomen op de DM in Aken, misschien is het goed om kontakt hierover op te nemen met Marcel van Genechten van Belgie en/of Peer Kraack uit Duitsland. Want er zou over vergaderd gaan worden, maar of dit überhaupt is gebeurd en wat de evt. uitslag daarvan is heb ik niet meer vernomen.
Het probleem speelde daar dat wij al lid waren van NSBA Belgie en voor de futuritys van Duitsland ook lid moesten worden van NSBA Duitsland...

kjcm

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-08 15:27

Rob_H schreef:
kjcm schreef:

het is meer of jullie van ons gebruik maken Pling

weet je wel wat je zegt rob?! Haha!

Rob_H

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-04-08 15:58

storrum schreef:
Rob_H schreef:
Maar wil wel weten hoe dat dan zou moeten.

Dit is naar voren gekomen op de DM in Aken, misschien is het goed om kontakt hierover op te nemen met Marcel van Genechten van Belgie en/of Peer Kraack uit Duitsland. Want er zou over vergaderd gaan worden, maar of dit überhaupt is gebeurd en wat de evt. uitslag daarvan is heb ik niet meer vernomen.
Het probleem speelde daar dat wij al lid waren van NSBA Belgie en voor de futuritys van Duitsland ook lid moesten worden van NSBA Duitsland...

Dat er in 2005 een samenwerking tot stand is gekomen ( Federation NSBA) is mij bekend.Dat er toen een gezamelijk EK is georganiseert is wat ik kan vinden..Of er verder nog iets mee is gedaan kan ik niet ontdekken.
Op de site van de Duitse NSBA kan ik er niets over vinden verder.En de site van de Belgische NSBA is niet meer helemaal up to date.(maar op de BQHA site zijn wel shows te vinden van de NSBA )
Maar wij zullen zeker contact gaan zoeken met onze buren.

dofuzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-08 21:03

als je in belgie lid word van NSBA Belgium ben je ook automatisch lid van NSBA (USA). dat je lid moest worden voor de Duitse futurity was omdat die enkel NSBA Germany approved was. typisch Duits dus.

Rob_H

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-04-08 21:42

Ik denk (weet zeker eigenlijk) dat je je vergist in deze.

Rob_H

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-04-08 22:28

Lidmaatschap formulier is online.
We hopen het erg druk te krijgen met aanvragen Knipoog

DSBA

dofuzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-08 07:17

waarin vergis ik me dan rob?

jottum

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-08 09:44

Nu wachten tot de eerste show in de buurt wordt uitgeschreven en dan meld ik me aan als lid Knipoog

Rob_H

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-04-08 11:39

dofuzz schreef:
als je in belgie lid word van NSBA Belgium ben je ook automatisch lid van NSBA (USA).

Hierin,want als ik de tarieven bekijk zou dat alles behalve logisch zijn.
Wat ik me wel kan voorstellen is dat als je kiest voor het NSBA blad dat dan een lidmaatschap er aan gekoppeld is.
En dan nog de uitslagen op de NSBA site waar bij div. belgische shows het onderstaande te lezen is:

Citaat:
owner/exhibitor not a member, no points given

Maar goed het maakt in weze niets uit.Als een combi kaart op de een of andere manier mogelijk is dan staan wij daar zeker voor open.

Blunneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-08 11:25

Ik vind het een super initiatief eerlijk gezegd!

Vwb zieltjes winnen voor een vettere pot: daar ben je zelf bij als zieltje zijnde. Meedoen is niet verplicht...?!

Als ik met mijn peert lid kan worden en dus mee kan doen aan een show van de DSBA en dus bijv een hoop inschrijfgeld betaal en vervolgens verlies ik. Wie is dan de schuldige? Ikzelf toch?

Alleen als jij ervan overtuigd bent dat jouw paard het misschien wel kan winnen, dan moet je meedoen.
Wanneer blijkt dat je na dat jaar niks hebt gewonnen (of bankroet bent Clown ) dan zou ik er persoonlijk meekappen bij die organisatie óf zorgen dat je wél beter wordt (afhankelijk van het haalbare vermogen van je viervoeter)

Vwb het logo........... : Slapen
Vind dat wel een beetje een vermoeiende discussie...
Zet er een watertrensje neer, is iedereen blij.

Anyway, zoals ik al zei, ik vind het een zeer goed initiatief voor mensen die wel eens wat meer willen zoals ik.
Ik persoonlijk wil de gok wel wagen om in aanmerking te komen voor o.a. mooie trophy's of prijzengeld. Dat maakt mij gemotiveerd!
Niet ervanuitgaande dat ik kan winnen maar ja misschien wel.
Wie niet waagt wie niet wint.

En mjah mocht mijn edele welliswaar brede viervoeter nergens in aanmerking komen, dan heb ik pech en dan ga ik lekker door bij het WRAN. Men kan niet alles hebben.

Pannenkoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-08 12:22

Rob, wat is het beleid van het bestuur van de DSBA mbt de mogelijkheid om onderdelen uit te schrijven voor paarden t/m 3 jaar? De NSBA geeft die mogelijkheden wel maar als ik het goed begrepen heb hoeft de DSBA die niet uit te schrijven zonder verdere opgaaf van redenen. Ik zou het persoonlijk erg fijn vinden als jullie de minimum leeftijd voor deelname aan de wedstrijden van de DSBA op 4 jaar zetten.

Vera

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-08 14:10

Welja, moet ik nog een jaar wachten Rolleyes
Nee hoor geintje, ik ze me dit jaar nog niet starten Haha!

Rob_H

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-04-08 19:52

Pannenkoek schreef:
Rob, wat is het beleid van het bestuur van de DSBA mbt de mogelijkheid om onderdelen uit te schrijven voor paarden t/m 3 jaar? De NSBA geeft die mogelijkheden wel maar als ik het goed begrepen heb hoeft de DSBA die niet uit te schrijven zonder verdere opgaaf van redenen. Ik zou het persoonlijk erg fijn vinden als jullie de minimum leeftijd voor deelname aan de wedstrijden van de DSBA op 4 jaar zetten.

In principe wordt de Pleasure en de HUS in de maturity uitgeschreven en de Western Riding voor 6 jaar en ouder

Lars_Alida

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-08 08:03

Waarom dan een snafflebitje in t logo?
Als t allemaal senioronderdelen zijn.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-08 08:05

Misschien vanwege de naam Knipoog

Rob_H

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-04-08 10:27

Lars_Alida schreef:
Waarom dan een snafflebitje in t logo?
Als t allemaal senioronderdelen zijn.

Allemaal senior onderdelen?????????
Waar zie je dat staan??????
Alleen de WR is voor 6 jaar en ouder.

Lars_Alida

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-08 11:06

Sorry, te snel gelezenof juist niet.
Je toetsenbord blijft hangen even naar laten kijken hoor!?