DubbelDun schreef:Dit ben ik niet met je eens. De jury moet alleen beoordelen DIE paarden die in DIE klasse lopen en niet hoeven/moeten nadenken wat het paard anders éigenlijk had moeten doen. JUIST DAN ben je als jury al bevooroordelend bezig.
Zoals je het ziet heb je geheel gelijk DubbelDun, maar ik kan mijn niet voor stellen dat als BVRob_H en zo te lezen vele andere bekende koppen, in de L3 klasse uitkomt met een groen paard, onze jury leden dit dan niet weten dat hij daar rijd met een groen paard. Juist om dit helemaal vage gebeuren weg te nemen, kan je er beter over de hele lijn een educatief gebeuren van maken, dan de kop in het zand steken hiervoor. Uiteindelijk moet deze regel een doel billijken, en die gaat voor mijn voor. Juist zal een jury dit goed gaan beoordelen, nogmaals er is geen jury te vinden in Nederland die zal willen dat een paard te zware manoeuvres moet uitvoeren boven zijn kunnen. Uiteindelijk kan het niet zo gaan zoals jij aangeeft, want bij een jury gaat het er ook om dat het er niet om gaat wat hij weet, maar dat hij het weet, hij kan ook een zij zijn, hier lopen wij gewoon in ons kikkerlandje tegen aan.
DubbelDun schreef:@Sonja: ik vind er ook een behoorlijke druk op de juiste verwerking komen en natuurlijk zal het dus best wel eens fout gaan. Het blijft mensenwerk.
Hopelijk is het nieuwe computersysteem op eea voorbereid en zal er bij een juiste invoer door het systeem 'gepiept' worden zodat er tijdig voor fouten wordt gewaarschuwd.
Maak jullie hierover nou maar niet te druk, inmiddels hebben wij voor hetere vuren gestaan