Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Cer schreef:het is inderdaad een kip/ei verhaal... Je start niet, want er zijn niet genoeg wedstrijden. Er zijn niet genoeg starters dus er zijn geen wedstrijden.
Er zijn niet genoeg maneges (!) dus geen plekken om het te leren, dus gaat je kind naar een engelse stal (een paard is een paard tenslotte), dus heb je minder starts etc.
De tarieven liggen idd hoger, een Orun voor western is er niet. En een westerninstructie mag niets bijverdienen want dan verliest deze de amateurstatus. Dus de gedreven amateur gaat niet lesgeven, scheelt weer in beginnersaanwas. De beginner gaat niet voor 40 euro per uur naar een westerntrainer (wat zijn de tarieven eigenlijk?). De westerntrainer vind beginners niet leuk (hoe komt ie dan aan zn klanten?).
De instructeur die dan maar op pro basis gaat lesgeven moet er wel wat aan verdienen, anders is het niet rendabel (neem cursusgeld en/of verzekeringen die betaald moeten worden), zijn vervolgens weer te duur...
Wat een toestanden zeg.....
het lijkt mij een zeer lastige zaak om het geheel op de rails te krijgen. Ooit is er wel es iets met sponsoring gedaan, en integratie met engelse evenementen, als ik het me goed herinner.. maar waarom dat misgegaan is? En wat hebben beide partijen daarvan onthouden?
dofuzz schreef:Verder zet ik nog een boompje op over de te dure western sport. Aan diegenen die het te duur vinden : wat let jullie om het zelf beter (lees goedkoper en toch kwalitatief hoogstaander) te doen? Organiseer zelf eens een evenement als de TR show, ik ben ervan overtuigd er dan op een heel ander toontje gezongen zal worden.
dofuzz schreef:nagel op de kop iski !! (alhoewel ik zelf ook wel een beetje aan mooi zilver verslaafd ben)

dofuzz schreef:Verder zet ik nog een boompje op over de te dure western sport. Aan diegenen die het te duur vinden : wat let jullie om het zelf beter (lees goedkoper en toch kwalitatief hoogstaander) te doen? Organiseer zelf eens een evenement als de TR show, ik ben ervan overtuigd er dan op een heel ander toontje gezongen zal worden.
), een dure trailer/auto combi zijn misschien niet de mensen die denken een coach nodig te hebben? Plus dat ze waarschijnlijk ook op een goeie stal staan? Cer schreef:
De mensen die een paard van 20.000 euries kunnen kopen, showtack van 8000 (ik vind 5000 nog goedkoop hoor), een dure trailer/auto combi zijn
misschien niet de mensen die denken een coach nodig te hebben? Plus dat ze waarschijnlijk ook op een goeie stal staan?
PeterV schreef:Met respect neem ik waar, terwijl ik weet dat hij de tweede wedstrijd ook niet goed uit de kosten gekomen is, dat hij door gaat met het organiseren van deze mooie show die daar gereden kan worden.
Petje af voor deze organisator, ik kan er niks anders van maken.

dofuzz schreef:Maar waar hebben we het dan eigenlijk over ?
Op heel wat, zelfs grotere wedstrijden betalen Youth(AQHA,NSBA,NRHA), Novice Amateur(AQHA), Beginners(NSBA) of Rookie(NRHA) ruiters 10€, 5€, of helemaal niets. Heel wat show managers beginnen met een maximum van 3 proeven betalen, ongeacht hoeveel proeven youth en amateur ruiters starten in AQHA. Is dat dan zo duur?
dofuzz schreef:Dus nogmaals, zij die met de grote honden willen lopen moeten hun poot hoog kunnen heffen, de anderen krijgen de kans om vrij democratisch te komen proeven en groeien.
)