Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
DJQuarter schreef:Hoi!
Ik heb niet alles gelezen, het is wel erg veel. Maar wat ik wil vragen aan de kenners...
Zijn er ook nadelen verbonden aan het laat inrijden van je paard. Zeg maar de leeftijd van 5...?
Krijg je dan problemen met flexibiliteit en karakter? Omdat het paard in de leeftijd van 5 volwassen is accepteerd het misschien wat moeilijker...? En de spieren, conditieopbouw...
Hier ben ik benieuwd naar omdat het mijn paard betrefd. Ze staat op het land met een veulen in Frankrijk en medio oktober komt ze naar NL. Ze is nu 4 en wordt dan waarschijnlijk echt opgepakt als ze 5 is. Het is altijd maar afwachten natuurlijk maar misschien zijn er hier mensen die ervaring hebben met het juist laat aanrijden van paarden.
M. vr. gr. Debbie
DubbelDun schreef:sunnygirl schreef:En dat is dus juist NIET het geval, zolang er nog geen mensen met röntgenogen rondlopen iigiedereen kan zelf goed bepalen wat goed is voor zijn of haar paard. .
shana schreef:mijn 3 jarig paard is momenteel zwak in de knieen , hij wordt behandeld door een acupuncturist en ik wacht op de toestemming van hem om met mijn paard te beginnen
als je dit paard nu al zou inrijden is hij snel versleten , maar veel mensen zeggen ach hij is 3 hij moet dat maar kunnen
mijn gewone dierenarts ziet geen probleem met zijn knieen maar de acupuncturist zegt van wel
daarom wacht ik op zijn toestemming
wat ik eigenlijk wil bedoelen is dat veel mensen der vanuit gaan dat een paard op 3 klaar is om ingereden te worden
aan mijn paard is enkel te zien dat zijn achterhand nog wat slap is en je zou dan denken dat train ik wel sterker maar het zijn zijn knieen waar ik voor moet oppassen
ik zou mijn paard nog graag heel lang hebben en ik wil dat hij oud wordt bij mij en gezond blijft
waarom willen mensen toch altijd alles zo snel doen , neem toch je tijd !!!
frisiangirl schreef:Ik kan het je nog mooier vertellen: wij hebben iemand bij ons in de vereniging die rijdt haar quarter met 1,5 in....ze is zelf ongeveer 120 kilo....met 2 jaar wordt er geoefend: stopp, spinn, galopp, stopp, spinn....Op de vraag of ze mij kon vertellen wat het verschil tussen een 'gewoon' paard en haar paard was kreeg ik als antwoord: bemoei je er niet mee.
Dat was voor mij genoeg. Ik geloof dat deze mensen niet onder de noemer 'western', maar onder de noemer 'mishandeling' vallen....
Op de vraag hoe lang haar paard dit vol zou houden gaf ze me overigens wel antwoord: ik zie wel, als hij af is, koop ik gewoon een andere...
frisiangirl schreef:Ik kan het je nog mooier vertellen: wij hebben iemand bij ons in de vereniging die rijdt haar quarter met 1,5 in....ze is zelf ongeveer 120 kilo....met 2 jaar wordt er geoefend: stopp, spinn, galopp, stopp, spinn....Op de vraag of ze mij kon vertellen wat het verschil tussen een 'gewoon' paard en haar paard was kreeg ik als antwoord: bemoei je er niet mee.
Dat was voor mij genoeg. Ik geloof dat deze mensen niet onder de noemer 'western', maar onder de noemer 'mishandeling' vallen....
Op de vraag hoe lang haar paard dit vol zou houden gaf ze me overigens wel antwoord: ik zie wel, als hij af is, koop ik gewoon een andere...
frisiangirl schreef:Oja, ze start volgens mij ook komende zondag op het westernturnier in nordhorn....