[WN] WN: Mariënheem - NK-WRAN (A) + DPHC

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

ThisRockIza

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-04 23:17

Anoniem

InekeP schreef:
Ik vindt het als bokker niet netjes dat je dit soort opmerking maakt.

Ik heb ontzettend genoten van dit evenement en er werd echt op hoog nivo gereden. Klasse. OK dan!

Goh, waren er 2 NK's dan? Bloos! Ik heb me behoorlijk op zitten vreten vrijdagavond.... OK, dat kalf legde een soort van de route af die de jury wou zien. Maar de manier waarop, was beneden alle peil. Als je op die manier NK wordt, zegt dat meer over de kwaliteit van de deelname dan over de kampioen zelf..... Huilen 'k Heb even met weemoed teruggedacht aan vorig jaar...

Er waren dit weekeinde ook mooie proeven te zien hoor, met sportieve deelnemers.
Zo neem ik bijvoorbeeld mijn petje af voor Warren tijdens de Versatile. ZO kun je er ook mee omgaan als het eens niet lukt OK dan! . Sportief, toch een leermoment, maar keurig opgelost. Kunnen nog veel ruiters een voorbeeld aan nemen.
En tijdens de Jeugdklasses heb ik ook enkele ruiters gezien waarvan ik hoop dat ze zeker zo door blijven gaan in de sport!

Rob_H

carmella schreef:
"geweld begint waar de rijkunst eindigt"
schokkend voor de toeschouwers , vreselijk zielig voor de paarden.

aha iemand die de working cowhorse heeft gezien Cool

vrolijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-04 23:18

Blaze schreef:
Super stop
Nee met een rustige opbouw krijg geen betere stop als een super stop Tong uitsteken
Chex maakt met deze opbouw een super stop en dat is prima zo.

zal best maar vind het niet mooi

Rob_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-04 23:21

Maar de jury wel
En sommigen vinden een mercedes niet mooi,maar om de kwaliteit kun niet heen Cool

vrolijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-04 23:24

Blaze schreef:
Maar de jury wel
En sommigen vinden een mercedes niet mooi,maar om de kwaliteit kun niet heen Cool

das waar.
maar ik snap het niet waarom zal je met een rustige nou ja eigenlijk bedoel ik meer gelijdelijke opbouw geen
mooie stop kunnen maken Verward

bedoel er niks mee hoor . is gewoon een vraag Haha!

Rob_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-04 23:31

Om te beginnen is het denk ik logisch dat er voor een lange stop 2 dingen belangrijk zijn-snelheid -doorlopen.
Om snelheid geleidelijk op te bouwen heb je ruimte nodig,die was er niet.
En ik zie op de score sheet geen onderdeel dat kan plussen of minnen en heeft te maken met opbouw van snelheid . Cool

Anya

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-04 23:33

Chex maakte een hele mooie stop. Geen run down, maar wel een geweldige stop. Wat ik me dus wel afvraag is hoe dat werkt bij de jury. De rundown is immers deel van de beoordeling. Kortom had ze geen (nog) hogere punten gehad als er iets meer opbouw in die run down had gezeten?

Trinity

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-04 23:53

Voor een lange stop heb je geen hoge snelheid nodig wel snelheid maar wat vooral vna heel groot belang is is de techniek geen goede techniek geen goede stop. Je hebt wel wat speed nodig maar je hoeft geen 200 km/u te gaan om een stop van 10 meter neer te leggen.

En hoeveel ruimte heb je dan nodig voor een goede opbouw????

En je opbouw vna je rundown is ook van belang want als je paard explodeert is het van het paard en niet van de ruiter en je hoeft daar dan zeker geen plus voor te verwachten ook al is je snelheid nog zo hoog ne je stop nog zo lang dan zul je misgien voor je stop een goede score krijgen maar niet voor je opbouw.

Ods
Forumcoördinator

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-04 23:53

Blaze schreef:
Hoe is het mogelijk om in 2 alinea,s jezelf zo tegen te spreken.
Verward
Maarja op Bokt is alles mogelijk Cool

Ik spreek mezelf helemaal niet tegen, een Rundown en een stop worden los beoordeeld! En omdat ik één paard een goeie stop vind maken reken je me dit aan Verward Flauw hoor Blaze Boos! Pling

Overgens vergeet ik nog één iemand waarvoor ik werkelijk respect kreeg, Peter Simons! Zijn paard, weet niet meer welke, kreeg tijdens zijn proef een penalty vanwege een bok (paard zat overkruist en Peter wilde dat herstellen), hij wist op dat moment dat hij, jammer genoeg, geen kans meer kon maken en stopte de proef, jammer voor ons want ik wilde dat paard wel eens zien stoppen, was een mooi dier, Bay van kleur. Maar petje af voor Peter, stoppen om zijn paard te sparen!! OK dan!

rina

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-04 23:56

Menna schreef:
Als nog iemand het wilt weten. Nederlands kampioen waren: Tim van Ewijk (met Miss Moon O"Lena) , Sjouke Zijlstra (met Haidas Pickapeppa) en Ronald Derrez.
2e waren Tim van Ewijk, Cor van Ewijk en Bob Aupers (met Aladin)
In de cutting van NL kampioen Ronald Derrez.

kleine verbetering, cutting amateur kampioen Ronald Derrez
cutting open kampioen Jan Keuken met Classy Lena Lynx OK dan!

iedereen nog gefeliciteerd met de behaalde prijzen.

en blaze ja ik heb de working cowhorse gezien..............en gehuild Huilen Boos!

RavenStable

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-04 08:07

"geweld begint waar rijkunst eindigd "
echt een geweldige uitspraak, heel mooi dat er nog veel meer zo denken.

Anya

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-04 08:07

Ook ik heb de working cow horse gezien. Ik was blij dat de koe eigenlijk won... Scheve mond

wanja_lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-04 09:02

ruiters moeten een voorbeeld aan warren nemen wrm zou je ook een paard voor zoiets straffen het was roy zen eerste x het is alleen maar goed voor zen wedstrijd ervaring petje af warren en (roy) OK dan!

stormpje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-04 09:13

Anya schreef:
Ook ik heb de working cow horse gezien. Ik was blij dat de koe eigenlijk won... Scheve mond

Ik denk dat er meer zijn die dat denken !!!
Scheve mond

stormpje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-04 09:15

RavenStable schreef:
"geweld begint waar rijkunst eindigd "
echt een geweldige uitspraak, heel mooi dat er nog veel meer zo denken.

Helaas is voor vele is de makkelijkste weg via de mond!!!

Redneck

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-04 09:45

[quote="Ods"]Ik spreek mezelf helemaal niet tegen, een Rundown en een stop worden los beoordeeld! En omdat ik één paard een goeie stop vind maken reken je me dit aan Verward Flauw hoor Blaze Boos! Pling [.quote]
Sorry, maar de rundown en de stop worden niet los beoordeeld. Zelfs de roll-back telt hierin mee. In de pattern-beschrijving en op het score-sheet is dit één oefening.

Als je een stop maakt die + 1/2 is maar je rundown is - 1/2, dan scoor je dus o. Tenzij je roll-back weer + 1/2 waard is, dan kom je dus toch op + 1/2. Alle drie tellen ze dus mee voor één cijfer.

DWSS

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-04 09:58

Senior Reining; Wendy van Os aangezien zij een bijschrijving was weet ik niet op welk paard ze reed, het was niet Shamokin Knipoog

Zij reed op Tissy Spark.
Wendy is gister ook NK geworden in de Paint klasse met Big Step.
Met Shamoking werdt ze 5e

Dizzy01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-04 10:59

Sugarmiss schreef:
Het is een mening uit eerste hand (zelf gezien) op een openbaar evenement, dus mag het gezegd worden.

De een zegt het, de ander denkt het.
bedankt meid,
ik heb het te vaak van hem gezien en ik heb ook boe lopen toepen,
groetjes

Dizzy01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-04 11:01

InekeP schreef:
Ik vindt het als bokker niet netjes dat je dit soort opmerking maakt.

Ik heb ontzettend genoten van dit evenement en er werd echt op hoog nivo gereden. Klasse. OK dan!
als jij dit op een hoog nivo vind wil ik wel weten hoe jij rijd,tuurlijk waren er ook hele goeie ruiters, maar er waren ook ruiters waarvan ik zo iets had van ga nog maar ff oefen,
ik denk dat jij tom niet heb gezien,
groetjes

Gabacho

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-04 11:08

Go Wendy!!!! Super gedaan.....

Vera

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-04 11:27

Ods schreef:
jammer voor ons want ik wilde dat paard wel eens zien stoppen, was een mooi dier, Bay van kleur. Maar petje af voor Peter, stoppen om zijn paard te sparen!! OK dan!

Was dat Wiz me Luck?? Verward

Gabacho

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-04 11:40

Nee, Whiz Me Luck is niet uitgebracht op dit NK... Staat volgens mij ook nog bij de eigenaar en niet bij Peter.

PridesRanch

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-04 11:44

Was inderdaad erg netjes van Peter Simons. OK dan! En jammer genoeg kon ik er gister niet bij zijn toen Wendy won met Indian Big Step. Ben zo verliefd op dat paard he. Hihi. Lachen

judith

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-04 11:47

Nou ik ben ook weer terug en heb vannacht geloof ik iets van 12 uur geslapen Bloos!
Heb een zeer geslaagd NK gehad! Ten eerste al omdat ik alle voorrondes doorgekomen ben, daarna waren de uitslagen als volgt:

3e plaats junior trail open
7e plaats western horsemanship open
8e plaats junior western pleasure open
10e plaats showmanship at halter open

Leaguer was echt erg braaf dit weekend en ik ben dik tevreden!