Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
NeverMind schreef:Weet je bubbels ..... ik vindt het heel gevaarlijk dat jij vindt dat je het recht hebt om andere erop aan te spreken dat ze hun paard ONHEUS behandelen....want die zelfde mensen vinden dat misschien van jou.....En gemakzucht en arrogantie op de NK....tuurlijk bubbels je hebt gelijk....mensen gaan zich eerst een aantal maanden in het zweet werken en op de NK zelf denken ze fiets you .... pffffffffffffffff
NeverMind schreef:Weet je bubbels ..... ik vindt het heel gevaarlijk dat jij vindt dat je het recht hebt om andere erop aan te spreken dat ze hun paard ONHEUS behandelen....want die zelfde mensen vinden dat misschien van jou.....En gemakzucht en arrogantie op de NK....tuurlijk bubbels je hebt gelijk....mensen gaan zich eerst een aantal maanden in het zweet werken en op de NK zelf denken ze fiets you .... pffffffffffffffff

NeverMind schreef:Hahaha nee jij bent een helder licht in de duisternis.....laat iedereen nu maar gewoon lekker opzich zelf letten.....daar schijnen de meeste al moeite genoeg mee te hebben....
Das pas licht in de duisternis. Tenfold"]
Dan begrijp je het dus niet helemaal.
De Amerikaanse organisaties vallen niet onder de KNHS. Op de grotere wedstrijden worden de regels van deze organisaties gehanteerd. Met het werk van de Nederlandse organisaties ben je er dus niet. Was het maar zo 'eenvoudig'..
[/quote]
De Nederlandse wet staat nog altijd boven regels van de AQHAZelfs de FEI heeft nog meer in de melk te brokkelen dan de AQHA.
[quote="tenfold schreef:Bovendien is er een duidelijke visie en achtergrondgedachte, inclusief behoorlijk preciese beschrijven wat verwacht wordt van de combinaties en wat er getolereerd wordt en wat niet.
Citaat:401. ANIMAL WELFARE
(a) Every American Quarter Horse shall, at all times, be treated
humanely and with dignity, respect and compassion. Refer to rule 441.
(b) The standard by which conduct or treatment will be measured
is that which a reasonable person, informed and experienced in
generally accepted equine training and exhibition procedures or veterinary
standards, would determine to be cruel, abusive or inhumane.
441.(e) Conduct on show grounds of AQHA Members and nonmembers,
exhibitors, trainers, owners, and their representatives,
together with all other persons being present on show grounds such
as spectators, shall be orderly, responsible, sportsmanlike, and
humane in the treatment of horses, such as to promote the implementation of the show and promote fair competition. Unsportsmanlike or irresponsible conduct or any other form of misconduct, such as illegal, indecent or profane, and the inhumane treatment of horses is prohibited and shall be grounds for the disciplinary action against offending individuals according to AQHA’s disciplinary procedures.
Further, Show Management may immediately expel offenders from
show grounds in order to preserve the decorum of the show and shall
file a written report with AQHA concerning the transaction.

NeverMind schreef:Hahaha nee jij bent een helder licht in de duisternis.....laat iedereen nu maar gewoon lekker opzich zelf letten.....daar schijnen de meeste al moeite genoeg mee te hebben....
xxxmelody schreef:bij westernrijden mag je gerust een beetje met de steugels spelen hoor, en ik denk die korte rukjes wat jij hebt gezien dat was idd gewoon zijn hoofd naar beneden vragen, sommige paarden doen dit nog niet vanzelf en daarom word het nog van ze gevraagd.
Citaat:En bij western is het zo we vragen hem naar beneden, en belonen hem meteen als ie dat doet door lange teugel te geven, jullie engelse ruiters blijven trekken die paarden worden niet beloond.
Sugarmiss schreef:Uit de AQHA-rules:.Citaat:401. ANIMAL WELFARE
441.(e) Conduct on show grounds of AQHA Members and nonmembers,
exhibitors, trainers, owners, and their representatives,
together with all other persons being present on show grounds such
as spectators, shall be orderly, responsible, sportsmanlike, and
humane in the treatment of horses, such as to promote the implementation of the show and promote fair competition. Unsportsmanlike or irresponsible conduct or any other form of misconduct, such as illegal, indecent or profane, and the inhumane treatment of horses is prohibited and shall be grounds for the disciplinary action against offending individuals according to AQHA’s disciplinary procedures.
Further, Show Management may immediately expel offenders from
show grounds in order to preserve the decorum of the show and shall
file a written report with AQHA concerning the transaction.
Sugarmiss"]
[quote="Sugarmiss schreef:Uit de AQHA-rules:.Citaat:401. ANIMAL WELFARE
Freckles schreef:Ik vind wat er in dit topic gezegt wordt spijkers op laag water zoeken.
Je kunt wel hele bakken modder blijven gooien maar het lost niets op.
Er zijn teveel meningen van hoe het wel of niet moet.
En er is op deze NK en op de WRAN NK geen bloed gevloeid .
.Nanouk"]
[quote="Blaze schreef:Toch wel geinig om te lezen dat een ieder een oordeel heeft over de vooroordelen aangaande een vooroordeel van een ander
vandaar ook dat ik schrijf *een ieder* dus ook ik
Blaze"]
[quote="Nanouk"][quote="Blaze schreef:Toch wel geinig om te lezen dat een ieder een oordeel heeft over de vooroordelen aangaande een vooroordeel van een ander
vandaar ook dat ik schrijf *een ieder* dus ook ik 

Lovely"]
[quote="Sugarmiss"][quote="Sugarmiss"]
Uit de AQHA-rules:
[quote]
401. ANIMAL WELFARE
[size=18]generally accepted equine training [/size]and exhibition procedures or veterinary
[/quote].
[/quote]
Die zijn er, maar waarschijnlijk niet duidelijk genoeg/meerdere uitleg vatbaar, of ze worden niet nageleefd door de officials.
[/quote]
Kijk maar waar het fout gaat.
[/quote]
Ik denk dat je daar gelijk in hebt. Het blijft gewoon een persoonlijke mening of iets kan of niet. De rukkers en plukkers vinden het heel normaal dat ze rukken en plukken, ze leren het immers van hun trainer dus is het goed en in hun ogen 'generally accepted'.
[quote="Zaartje"]
[quote="xxxmelody schreef:Bij westernrijden mag je gerust een beetje met de steugels spelen hoor, en ik denk die korte rukjes wat jij hebt gezien dat was idd gewoon zijn hoofd naar beneden vragen, sommige paarden doen dit nog niet vanzelf en daarom word het nog van ze gevraagd.