[WN] Help, waar vind ik toch een bijrijder, Western ervaren

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

xShellie

Re: Help, waar vind ik toch een bijrijder, liefst Western ervar

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-11 16:28

Oke, ik had toch geen interesse want ik heb geen tijd en ben al bezig met iemand anders paardje.
Maar het leek me sterk dat je niemand kon vinden in deze regio, maar het is dus gelukt waarschijnlijk!
Veel succes! :) Doe Miriam maar de groetjes van mij (Michelle) als je wilt hihi!

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-11 17:28

Zal ik doen! (ben dr woensdag pas weer)
Het is meer een vriendin, haar pony is te oud om nog mee te rijden, en ze is erg geinteresseerd
in wat ik doe met m'n paarden. Dus ja, dan geef ik haar wel de kans!

nmpo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-11 00:44

Bizar dat het zo moeilijk is.. Ik zoek ook een bijrijder (Houten/Bunnik), voor een slanke Haf met Westernpotentie.. We moeten allebei nog veel leren, misschien wil je meeleren? Wordt wel een financiele bijdrage gevraagd.. PB bij interesse!

Mignonnew

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-11 13:39

volgens mij zijn er genoeg die willen bijrijden. helaas rijden er niet veel mensen western. mede omdat er niet echt manege's voor zijn in de buurt.
Tip, plaats advertentie op marktplaats. ( waar staat je paard)?????

mignonne

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-11 16:19

Ik heb maar weer een advertentie gezet [EA-VP] [AP]Vianen/Leerdam, quarter zoekt bijrijder uiteraard hou ik de optie 'Jans' nog open, maar die is nog niet wezen proefrijden.
Misschien klikt dat wel helemaal niet of kiest ze toch voor Pien en als ik dan pas weer een adv zet zijn we zomaar weer een paar weken verder.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-11 18:54

Ik zal je vanavond even pben. Heel verhaal maar komt erop neer dat ik paard moet gaan rijden :+ (reden is wat minder leuk :+ ) en ik ga pas kiezen als ik ook Missy heb geprobeerd :j )

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-11 11:31

ok duidelijk, heb je PB ook gezien, je bent nog steeds van harte welkom hoor!
Ik moet wel nog steeds gewoon werken dus het moet inderdaad savonds of in het weekend.

callychanel

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-11 15:03

Ik heb nog steeds tijd om een paardje bij te rijden. Omgeving Nederweert.
Voor meer info pb

blondies

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-11 17:48

Iemand die een bijrijder zoekt in zuid/midden limburg? Woon zelf in Sittard en rijd sinds kort na ruim 10 jaar engels ook western. :D

Paintless

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-12 11:09

ik zoek ook paardje in de buurt van Drachten. ik kan niet elke dag, maar dat is de bedoeling ook niet van een bijrijder volgens mij.

heb wel een paardje waar ik zou gaan kijken, maar hou ook eventueel andere opties open. ik heb ook liever keus.. klinkt stom misschien.

Blanket

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-12 11:45

Ik zoek ook nog steeds een bijrijdpaard in de omgeving Amsterdam-Amstelveen-Aalsmeer-Zaandam. :)

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-12 11:51

Zelf lijkt het me geweldig leuk om een westerngereden paard bij te rijden, maar de meeste eigenaren met westernpaarden in de omgeving vragen een fiks bedrag. Aangezien ik zelf 3 pony's heb lopen wil ik niet teveel uitgeven. Dus mocht ik in het voorjaar niet met mijn eigen pony kunnen rijden dan ga ik waarschijnlijk weer lessen op een plek met lespaarden. Dat is in verhouding dan toch goedkoper, aangezien ik 1 a 2x per week rijden meer dan zat vind.

Hier in de omgeving rijden erg weinig mensen western. Dus moeilijk om een westerngereden paard te vinden, maar ook om als eigenaar een bijrijdster met westernervaring te vinden. Denk dat het daar aan ligt.

Paintless

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-12 11:53

daar zit ik inderdaad ook aan te denken om les te gaan nemen in plaats van bij te rijden. dan rij je ook.
en ik heb ook wel een eigen, maar die is me nog wat te jong om te rijden. (1.5 :P )

Henla

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-12 16:04

Nog iemand op zoek naar een bijrijdster in de buurt van Rijssen (overijssel)?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-12 16:09

Jammer Henla... Net te ver. ;)

Henla

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-12 16:18

Ja idd balen. Wordt wel erg kostbaar incl benzinekosten, anders had ik het graag gedaan!

callychanel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-12 09:15

Wat mij wel begint op te vallen. Er zijn genoeg mensen die een paardje zoeken en ook genoeg mensen die hulp zoeken, maar iedereen woont net te ver bij elkaar vandaan. Heel erg handig.
Ik ben zelf best bereid een klein stukje te rijden. Heb een auto. Maar ik ga geen 100km heen en 100km terug reizen dat wordt me toch echt te gek.. Ook moet ik mijn eigen paarden daarnaast gewoon blijven verzorgen. Deze zijn momenteel niet geschikt om op te rijden, maar hebben ook recht op aandacht en een schone stal iedere dag.

knolliebol

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-12 14:09

@callychanel,dat heb ik ook gemerkt ,ik kreeg reakties van mensen die moesten 3 kwartier rijden met de auto nou dat is geen doen natuurlijk.Maar je zal het net zien,degene die willen 'kunnen' niet en degene die kunnen 'willen' niet |o

_Anneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-12 13:56

Haai!
Ik ben dus niet de enige die moeite heeft iemand te vinden..
Begin zelf met studie en heb niet een makkelijk paard, ook nog eens western.. dus waar vind je iemand?
Quarter merrie staat in omg. van Nijkerk.. niet toevallig iemand hier die daar in de buurt woont?? en op zoek is??

Buitenzorg

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-12 18:54

Na lang twijfelen toch maar reageren.

Wij hebben een paint ruin van bijna 6. Hij is 152. Ik start hem zelf in de pleasure, binnenkort hunter under saddle en af en toe trail (voor de lol). Mijn vriend doet de in hand onderdelen met hem. GEEN reining!

Vanwege een op stapel staande verhuizing van Zeeland naar Zwijndrecht (zomervakantie 2012 dus dat duurt nog even), ben ik heel erg aan het dubben wat we met Mylo gaan doen. Hij staat nu nl in Bergen op Zoom en eigenlijk wil ik daar niet weg ;)

Inmiddels hebben we 3 opties. Optie 1: Mylo verhuizen zodat ik hem zelf dagelijks kan trainen, Optie 2: half in training zetten zodat ik niet elke dag naar BoZ hoef (afhankelijk van onze financiele situatie :D ) of Optie 3 een vaste, betrouwbare, lieve bijrijd(st)er voor Mylo zoeken die hem in BoZ 3x per week (door de week) wil rijden, longeren, knuffelen etc.

Mylo staat volpension, op 5 minuten stappen bevindt zich de heide en het bos van BoZ waar je heerlijk kunt buitenrijden. Mylo staat op The Pine Ranch (waar JPK zetelt :D ), deze heeft een zeer ruime binnenbak.

Mylo is een lief, werkwillig paard maar wel met een gebruiksaanwijzing, zo is hij behoorlijk sensibel en dat kan zowel positief als negatief werken.

Indien we uiteindelijk voor optie 3 gaan zoeken we een rustig, betrouwbaar persoon (18+ en in bezit van eigen vervoer) waar we blind van op aan kunnen dat de dagen dat zij/hij verantwoordelijk is voor Mylo ook daadwerkelijk komt. Bij voorkeur iemand met westernervaring en anders de bereidheid om dit te leren middels lessen bij Jan Pieter. We vragen geen vergoeding, bieden ook geen vergoeding. De lessen die je volgt zijn op eigen kosten. (€ 22,50 per half uur privé les).

Of we dus voor optie 3 gaan is volledig afhankelijk van het feit of we een bijrijd(st)er kunnen vinden waarmee het klikt.

Dus mocht er iemand in de buurt van BoZ wonen en deze verantwoordelijkheid / uitdaging aandurven, stuur een PBtje waarin je wat meer over jezelf vertelt.

Nessa

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-12 21:50

Voor mij is het juist andersom, ik zoek een western bijrijdpaardje, maar kan er geen vinden.
Dichtstbijzijnde is 40 km rijden. Das me toch wel te ver...

mystery1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-12 10:06

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-12 11:42

Jeetje zeg, dacht ik iemand te hebben die mijn merrie een dag extra kon rijden - heeft die nu toch voor dressuur gekozen en dichterbij. Heel jammer.

Ik twijfel nog of ik opzoek ben, ik wil niet steeds op het laatste moment 'nee' horen.
Maar goed ...

Eventueel een bijrijdster gezocht voor een arabische kruising merrie. Word reining bereden maar heeft er een tijdje uitgelegen, maar ben er weer volop mee bezig. 1.62m Is een merrie met karakter, en een gouden hart die je wel moet overwinnen. Het is niet opstappen en zeggen van; dit doe ik wel even, want dan kan je het vergeten, haha. Ze heeft geen kwaad in de zin, maar ze is ook geen makkelijke :)
En het zal alleen in de bakrijden worden (dus echt op het rijden focussen) en niet in het bos rijden.

Lessen zou eventueel mogelijk zijn. Ik sta op Starreiners. Kan zelf ook de nodige hulp geven.

Dus ... ik zie het PB'tje wel verschijnen mocht iemand interesse hebben.

Paintless

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-12 18:31

te grote afstand ben ik bang...