[WN] Craig Schmersal en Miss Lil Addy Tude, FEI World reininigcup

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Kyno

Re: Craig Schmersal en Miss Lil Addy Tude, FEI World reininigcup

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-11 10:51

Veel is al gezegd.

Het enige wat ik hierover nog wil zeggen, noem me hypergevoelig, is dat ik dit filmpje niet eens uit kan kijken zo misselijk word ik hiervan. Ik krijg er gewoon een knoop van in mn maag. Gadverdamme. :r

Voor deze meneer heb ik eventueel nog een leuke DVD tip, mocht hij er open voor staan.

Asciugamano

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-11 11:33

Saw I, II, III en IV? ;)

dofuzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-11 11:55

Kyno schreef:
Veel is al gezegd.

Het enige wat ik hierover nog wil zeggen, noem me hypergevoelig, is dat ik dit filmpje niet eens uit kan kijken zo misselijk word ik hiervan. Ik krijg er gewoon een knoop van in mn maag. Gadverdamme. :r

Voor deze meneer heb ik eventueel nog een leuke DVD tip, mocht hij er open voor staan.

Ik heb ook een tip : http://www.hln.be/hln/nl/2661/Bedreigde ... llen.dhtml

hier draait mijn maag van om maar verder lijkt niemand zich hier veel zorgen over te maken. en dan verder maar blijven zeuren over 12 seconden een paard tot de orde roepen

knollentuin

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-11 12:04

dofuzz schreef:
Kyno schreef:
Veel is al gezegd.

hier draait mijn maag van om maar verder lijkt niemand zich hier veel zorgen over te maken. en dan verder maar blijven zeuren over 12 seconden een paard tot de orde roepen

nee hoor ,ik denk dat iedereen dit vreselijk vind,en er zal zich hier niemand kunnen vinden in de handelswijze van de dader,dus is er geen discussie over... ;)

SusanW

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-11 14:00

dofuzz schreef:

Dat we allemaal een andere grens hebben over wat wel of niet normaal is nog, is wel duidelijk in dit topic. Maar er zijn dingen die we allemaal te ver vinden gaan en dat laat je met je linkje zien dofuzz. Daar hoeven we dus geen discussie over te houden, wat niet hetzelfde is als je er geen zorgen om maken!

Verder kun je natuurlijk over alle onderwerpen altijd iets vinden wat nóg erger is, wat niet meteen betekent dat het onderwerp zelf niet erg is ;)

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-11 14:07

dofuzz schreef:
lijkt niemand zich hier veel zorgen over te maken. en dan verder maar blijven zeuren over 12 seconden een paard tot de orde roepen

Waar baseer jij op dat niemand zich zorgen maakt over jouw voorbeeld? Is dat een vorm van 'van onderwerp wisselen'?

En ik denk dat als iemand dat nu 12 seconden doet, dat het daar niet bij blijft..

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-11 14:21

Nou ik snap dofuzz wel hoor,
eeuwig blijven doorzagen over een reining ruiter die zn paard aanpakt. Slik die drol nou maar een keer door zou ik zeggen!

Illusion

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-11 14:23

rapido schreef:
eeuwig blijven doorzagen over een reining ruiter die zn paard aanpakt. Slik die drol nou maar een keer door zou ik zeggen!

ojah, laten we dat met alles gaan doen :z

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-11 14:43

rapido schreef:

Nou, en vergeet niet alle mensen (maar dat zijn er gelukkig niet zo heel veel) die dit okee vinden..

overigens ... "doorzagen'".. :') No pun intended zeker

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-11 14:45

jij snapt hem Cer!

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-11 15:10

Ik vond die oplossing van het mestprobleem veel interessanter 8-)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-11 15:34

cowboyberend schreef:
och heden 13 pagina's vol ............. kom op jongens het zijn altijd de zelfden die iemand een handje boven het hoofd houden ..... die menen dat ze zo goed zijn . en de wran een beetje afzeiken . nou ik ben blij dat ik wran rij , want daar zeiken de meeste mensen niet zo .
ga eens paardrijden en laat de wereld eens zien hoe het wel moet en dat het ook anders kan dan dit filmpje, willen we van de vooroordelen van onze tact van sport kwijt ???? dan moeten we er met ons allen er voor gaan!

heeft sport ook tact :P zo tactvol vind ik het allemaal niet

:') flauw sorry...

sflj schreef:
Saw I, II, III en IV? ;)

HAHAHAA!! geweldig.... hier is gewoon geen smiley voor te vinden

Kyno

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-11 16:09

sflj schreef:
Saw I, II, III en IV? ;)

:') _O-

Géniale opmerking. :D

dofuz:
Zoiets extreems laten zien als in je link betekent toch niet dat het OP filmpje ineens niet meer erg is?
Ik vind dit zeker geen gevalletje 'paard tot de orde roepen', de handelingen van deze meneer zijn van een totaal ander kaliber. #)

coydog

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-11 16:20

sflj schreef:
Saw I, II, III en IV? ;)

Dacht hierbij : I came, I saw, I won

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-11 16:21

coydog schreef:
sflj schreef:
Saw I, II, III en IV? ;)

Dacht hierbij : I came, I saw, I won

_/-\o_

_Vanes_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-11 04:09

The Purina Horse Feed Ambassador program recognizes a community of equine leaders and equestrian athletes—including Ambassador Craig Schmersal.

Purina Horse Feed is not involved in the decisions made by the governing bodies of the sport of reining and leaves decisions regarding reining and other equestrian competitions to the National Reining Horse Association (NRHA) and Fédération Equestre Internationale (FEI). At this time, no statement regarding EponaTV’s video of Craig Schmersal has been released by either organization. Until Purina Horse Feed learns of a rule violation in the sport of reining, Craig Schmersal will remain in the ambassador program.

.

dofuzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-11 08:12

_Vanes_ schreef:
The Purina Horse Feed Ambassador program recognizes a community of equine leaders and equestrian athletes—including Ambassador Craig Schmersal.

Purina Horse Feed is not involved in the decisions made by the governing bodies of the sport of reining and leaves decisions regarding reining and other equestrian competitions to the National Reining Horse Association (NRHA) and Fédération Equestre Internationale (FEI). At this time, no statement regarding EponaTV’s video of Craig Schmersal has been released by either organization. Until Purina Horse Feed learns of a rule violation in the sport of reining, Craig Schmersal will remain in the ambassador program.

.

and rightly so

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-11 08:56

Dus, omdat alles binnen de regels viel, is het okee?
Ja, dat wisten we al :j Wat een Non argument. Overigens vraag ik me af of dit voor Purina commercieel handig is, maar dat is een ander verhaal..
Het wordt interessant als de regels aangepast gaan worden, en dat kan best onder druk van publieke opinie..

Romkabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-11 09:24

Cer schreef:
Dus, omdat alles binnen de regels viel, is het okee?

Nee, zeggen: "wij hebben er geen verstand en bemoeien ons niet met beslissingen."

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-11 09:29

Ja dat begrijp ik van Purina op zich wel.. Die staan erbuiten. Maar ik vind dat geen argument in deze discussie.. Dus "omdat Purina blijft sponsoren, is er geen discussie over de getoonde methode.." zoiets..

Romkabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-11 09:52

Nee, het is geen argument in de discussie, maar begrijp dat ook niet uit het bericht moet ik zeggen ;)

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-11 09:54

Oh dus jij snapt wel waarom het bericht gepost is :?

Romkabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-11 09:56

Nee, dat ook niet, het lijkt me een losse flodder :D

Maar een discussie is het al een aantal pagina's niet meer

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-11 09:57

Oooooh :D

claudiaM33

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-11 13:41

Nou ja, wat mij vooral verbaasd is dat er toch een aantal mensen zijn hier die het gewoon goedkeuren wat die vent uithaalt met zijn paard, onbegrijpelijk...... :?

Waar hebben die mensen leren paardrijden? Men moet toch weten dat een paard supergevoelig is, zelfs een vliegje op de huid wordt gevoeld. Het rijden is toch een samenwerking tussen ruiter en paard? Toch niet afdwingen en afstraffen op zo'n excessieve manier, dat moet toch iederèèn beamen? Anders heb je van het rijden toch helemaal niks begrepen? Mijn paarden reageren èn ik kan ze sturen op mijn zitbeenknobbels, zo gevoelig zijn ze. Als zij een fout maken, ligt het aan mij!!! Ik geef niet goed aan op dat moment. Dat kun je toch niet afstraffen door maar in de monden te gaan rukken, heel vreemd......
Los maken van een paarden mond krijg je niet voorelkaar door er aan te trekken....of erger.. aan te rukken. Ik rij op het allerlaagste niveau, heb absoluut geen ambities maar heb wel een mening!

Het feit dat hij zich meer zorgen maakt om zijn reputatie/geld/carriere dan om de merrie zegt toch ook al heel veel over iemand...hij vindt dat wat er in het filmpje gebeurd dus heel normaal?? Onbegrijpelijk.... :x