[WN] appaloosa's

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

appiebram

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-10 09:58

geweldig al die appie's bij elkaar en ook alle zo verschillend!!

Lincy1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-10 13:12

Royal92

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-10 15:54

Hollowpoint schreef:
Dit is Jewels Tom Cat ( Sunflower Joyce Jewel x Zips Meow ) mijn American Appaloosa met hier en daar een heeeeeeel klein stipje !

Deze patser 8-) is al weer 15 jaar geworden !

Afbeelding

Dit is een volledige broer van onze dekhengst :D

Hollowpoint

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-10 22:10

Is dat Zips Jewel die je bedoeld ? Zips is inderdaad een volle broer (2 jaar ouder) Grappig Zips is panterbont, terwijl Jewels Tom Cat bijna volledig vos is! Aan de bouw kun je goed zien dat broers zijn.

Royal92

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-10 22:12

Ja die bedoel ik inderdaad :D

Hollowpoint

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-10 22:36

Wij hebben Jewels Tom Cat al 12 jaar in bezit en hebben hem als 3 jarige bij Frans Flaton gekocht. Echt een paard met een eigen karakter <3 en altijd de gangmaker in het land :+

FindingJack

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-10 08:46

Ik ben een lifetime Appie fan! Ik vind het veruit het leukste paard wat er bestaat. Ik rij in de westernsport reining en een beetje working cowhorse.
Mijn vorige Ap kwam uit Amerika en was Europees kampioen en Ned kampioen reining. Verder had hij al een ROM in working cowhorse toen hij naar Nederland kwam en was hij Europees Kampioen Halter aged geldings en Barrelracing. Zijn naam was Jrs Claim Jumper.
Afbeelding

Afbeelding

Vorig jaar had ik een 3 jarige hengst maar wegens gezondheids problemen van mezelf heb ik die aan een mede bokster verkocht.
Steaming Silver Rocks.
Afbeelding

Nu alles weer wat beter gaat met me heb ik sinds vorige week een nieuwe kanjer: Famous Fantasy.
Hij is van de hengst Ama Rich N Famous To. Ik heb hem pas een week dus nog geen rij-foto's.
Hij is een real Few Spot net als zijn vader.
Afbeelding

Hem hoop ik weer klaar te maken voor de reining en wat working cowhorse!

fanci_mike

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-10 09:03

Hier ook een appie in de groei, zoon van Lucks Fanci Gun en Incrediblue Too. (Kan helaas geen foto tonen) Hij is nu net 1 , donkerbruin met blanket,met stippies. M'n dinnetje heeft z'n 1 jaar oudere volle broer, deze heeft steeds meer witte haren en lijkt heel erg op z'n moeder te gaan lijken, beetje roan achtig bay kleurtje. Erg benieuwd hoe ze allebei gaan uitgroeien! Wel beiden een superrustig karakter, hoop dat ze zo blijven als ik jullie zo hoor... Ze gaan ook beide reining getraind worden, maar lijken er een beetje groot voor te worden.

FindingJack

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-10 09:10

Famous is 1.57 en kan echt wel reinen!
Ligt een beetje aan de bouw ook.
Zag dit jaar in Veldhoven op een DRHA show ook al erg grote QH meedoen in de reining! ;)

fanci_mike

Re: appaloosa's

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-10 09:18

Ja ik hoop ook dat het gaat lukken, maar mam was 1.65 en pap 1.60 (zoeits), Smoke (oudste broer) is ook al ruim 1.60 met zijn twee jaar en die kleine Macx van mij zit ook al rond 1.50 met een jaar... Dus ben benieuwd waar het stopt. Macx lijkt wel iets compacter te zijn dan Smoke, maar het kan nog alle kanten op! Ach, we gaan zowieso reining trainen, doe ik met m'n tink ook, die kan het ook best aardig, moet me er alleen bij neerleggen dat het nooit wedstrijd materiaal wordt. Maar we vinden het allebei erg leuk en daar gaat het om.

silvester

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-10 10:21

FindingJack: Mooi niet paard heb je; daar zit een hoop poetswerk aan. ;)

Fanci_mike: Jammer dat je geen foto hebt van jouw paardje, ik ben wel benieuwd hoe hij er uit ziet.
Ik ken een 10-jarige volle broer van hem (van _Suzanne_ hier op bokt) en die is ook behoorlijk groot.

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-10 10:29

FJ mooi paard (ze zoeken nog een nieuw paard voor sinterklaas ;) :+ )
heeft hij helemaal geen vlekjes?
zo wit heb ik ze eigenlijk nog niet gezien

crazycactus

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-10 10:53

Oeiii FJ wat een witte!!!!!!! Nou maak je borst maar nat :P

jadis

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-10 11:00

hey,

mijn huurpaard is een appaloosa en het is een van de veelzijdigste paardjes van bij ons op stal. je kan er echt bijna alles me doen. ale ja, nu toch :D in het begin dat ik hem had viel er bijna niet mee te rijden (omdat hij zo bokte) maar nu is hij heel braaf.

deze zomer ga ik er ook wat western me beginne rijden. en volgens mij heeft hij echt wel aanleg. hij neemt enorme grote passe als hij ontspannen is (waardoor je zelfs in rengalop nog zalig gemakkelijk zit) en hij loopt enorm graag met losse teugel, dan ontspant hij gewoon helemaal. en heel af en toe maakt hij een slide-stop als ik effe te rap mijn teugels terugneem in galop :D

en geef toe, ze staan gewoon met westerngrief :7

Afbeelding
Afbeelding

crazycactus

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-10 11:05

Oh my god, dat zadel.... dat ligt helemaal niet goed!!! Valt over de schouder heen dus het is veel te breed voor dit paard.

fanci_mike

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-10 11:12

Silvester ja dat klopt, appie, is idd familie :)) Vind ik ook zo'n mooi dier! Ik moet echt eens foto's zien te plaatsen op bokt, alleen de thuis computer kan niet zo snel, en dus heb ik geen foto's bij de hand (en op werk is de foto verklein pagina geblokt :x )

edit: heb suzanne een tijdje terug foto's gestuurd via mail

jadis

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-10 11:29

crazycactus schreef:
Oh my god, dat zadel.... dat ligt helemaal niet goed!!! Valt over de schouder heen dus het is veel te breed voor dit paard.

ik weet het, maar dit was het zadel van een vriend, gewoon om een keertje te passen, want ik heb geen flauw benul wat voor maat ik voor hem zou moeten hebben(ik rij normaal engels) , maar dus wel duidelijk een paar maten kleiner :o

crazycactus

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-10 11:31

Ohh gelukkig maar, ja je wil niet weten hoeveel mensen met zulke zadels gewoon doorrijden met alle nare gevolgen van dien.
Paardje is erg smal zo te zien, wordt misschien best nog lastig om een goed passend zadel te vinden.
Laatst bijgewerkt door crazycactus op 01-06-10 11:40, in het totaal 1 keer bewerkt

Toushie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-10 11:38

Hier ook iemand die met een appaloosa rijd :)
Wel een ned. appaloosa hihi.
Moeder is een valk bonte merrie van 1.57m , sunsets peace and cream
vader een few spot appaloosa pony , van 1.47m Chewano van de langenieuw.
Rumble is rond de 1.65m
http://img3.imageshack.us/img3/8945/rumblerijden004.jpg

jadis

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-10 11:43

ja inderdaat, ik rij nu met een wintec en daar zit de kleinste boom in en de kussens zijn aangepast. we hebben een keertje late komen zadelpassen, maar daaruit bleek dat het enige zadel dat echt goed voor hem zou zijn een prestige van meer dan 2000 euro zou zijn :s

dat vont ik nu toch wel wat veel voor een huurpaardje dus heb ik mijn wintec zo goed mogelijk aangepast aan hem

__Suzanne__

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-10 12:46

silvester schreef:
Fanci_mike: Jammer dat je geen foto hebt van jouw paardje, ik ben wel benieuwd hoe hij er uit ziet.
Ik ken een 10-jarige volle broer van hem (van _Suzanne_ hier op bokt) en die is ook behoorlijk groot.

1.64 om precies te zijn ;)

Afbeelding

Ik ben benieuwd naar recente foto's van zijn kleine broertjes!

Gaaf paard FindingJack!

fanci_mike

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-10 12:58

Suzanne heb je mail gestuurd met de meest recente foto van
Macx!

__Suzanne__

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-10 13:17

fanci_mike's FancisWildChildMacx, Appie's jongste broertje :)

Afbeelding

fanci_mike

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-10 13:18

Thanx suzanne

CowgirlStore

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-10 15:19

Dus toch weer een Appie FJ? Deze is wel heel anders dan Steamy en sowieso meer poetswerk! :D ;)

Fanci ook een mooie Ap zeg!

Mijn Quincy Mayflower is vorig jaar tijdens de Farmers Field Trail gemeten op 1.54 en weegt 475 kg.

Hier een foto met de }:0 }:0
Afbeelding

In onderstaand foto-topic van de FFT en in mijn profiel meer foto's van deze kanjer :D