Weet iemand een fijn trainingshoofdstel? Ik kan maar niet slagen..

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
xLianneZorro schreef:Sperziemone schreef:Hoi!Hier nog een die wil gaan beginnen met overstappen!
Ik heb ook altijd dressuur gereden maar western past volgens mij veel meer bij mij. Ik weet er nog ontzettend weinig over en wil mezelf wat inlezen via internet, maar ik heb één western bosrit gemaakt en dat beviel zó ontzettend goed!
De eigenaresse van een verzorgpaardje (kruising Dartmoor, redelijk klein, ik pas er precies op met mijn 1.58m, ik dacht 17 jaar oud) waar ik af en toe dressuurmatig mee 'aanrommel', zei dat ik best op die pony western kan proberen en daar les mee mag nemen. Is dat mogelijk? Ja, mogelijk waarschijnlijk wel, maar verstandig of aan te raden? Ik denk sowieso dat lessen bij een westernstal in de buurt (op een paard van hen) het beste zal zijn, om in elk geval de basis te leren.
Intussen ben ik ook op zoek naar een western bijrijdpaard in mijn omgeving
Je zei net dat je binnenkort bij een westernpaard gaat kijken om bij te rijden?Waar dan? En wanneer ga je kijken? meer info?
In principe zou het natuurlijk kunnen met je kruising dartmoor, alleen ik zelf zou het niet doen als ik in jouw schoenen stond. Puur omdat ik op dit moment niet genoeg ervaring heb.
Welkom!En sorry dat we je bericht over het hoofd hadden gelezen!
Mayflower_ schreef:Warboel; wat een talent! Mooi hoor!
Weet iemand een fijn trainingshoofdstel? Ik kan maar niet slagen..
Annekexxx schreef:Moet ik eerlijk zijn? :-p
2 maanden in de zomer (juli-augustus),
1 week herfst (november),
2 weken kerst (december-januari),
1 week lente (februari of maart),
2 weken Pasen (april).
Mij hoor je niet klagen!
(Ik geef wel les aan pubers 12-16jaar, in Algemeen, Technich en voornamelijk Beroepsonderwijs... Moeilijke groep, maar geeft me veel voldoening.)